|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Sprzęgło, wysprzęglik, pompa? :(
SviRu - Sob Kwi 03, 2010 15:45 Temat postu: [R600] Sprzęgło, wysprzęglik, pompa? :( Czesc. Kolejny wybryk rovera.
Objawy:
- stało się nagle
- bardzo ciężko wrzucić jedynkę, dwójkę, piątkę i wsteczny - praktycznie niemożliwe trzeba się opierac całym ciałem o lewarek
- 3 i 4 dają się wrzucić jedak również z bardzo dużym oporem.
- wstecznego nie da się wrzucić przy zapalonym aucie - jeden wielki zgrzyt
- po zgaszeniu silnika wszystkie biegi wchodza jak w masło
- sprawdziłem pompę czy nie ma wycików - od strony silnika nic, od strony kabiny jedna kropelka i ślad po tym, że wcześniej pare kropli mogło wylecieć.
- cieknie bardzo delikatnie z wysprzęglika - kropelka dwie... trzy... powoli jednak cieknie po widzę, małą kropkę na podjezdzie.
- łapa którą porusza wysprzęglik chodzi do przodu i to tyłu - ruch jakieś 15mm tego trzpienia, który wysuwa się z wysprzęglika.
- w czasie jazdy da się jakiś tam bieg wrzucić, da się też auto zgasić poprzez wrzucenie biegu.
- w czasie jazdy na biegu po wcisnięciu sprzęgła wszystko jest normlanie auto nie ciągnie już do przodu - więc tarcza odłączona jak sądzę (w takim razie czy można wykluczyć wysprzęglik?
Pytania:
- czy padło sprzęgło?
- jaki powinien być ruch tego trzpienia w wysprzęgliku - jeśli taki jak mój około 15mm to chyba układ hydrauliczny jest sprawny (tak wnioskuję).
- co dalej sprawdzic?
sTERYD - Sob Kwi 03, 2010 17:26
15mm to zdecydowanie mało... nie wiem dokładnie jak to wygląda w R600 ale możesz ocenić po długości cylinderka wysprzęglika... tłoczek powinien się ruszać na odcinku ok połowy jego długości.
jeśli chodzi o wysprzęgliki to chyba w R600 wą metalowe i da się je rozebrać i uszczelnić... jak nie chce Ci się dłubać to możesz kupić nowy np. u Tomiego...
http://www.tomateam.pl/sk...CDU1233EVA&ff=2
(za całkiem rozsądne pieniądze)
jeszcze sprawdź jak wygląda stan płynu w zbiorniczku sprzęgła...
jarekb - Sob Kwi 03, 2010 18:45
wysprzeglik ma bardzo krutki ruch niecale 2cm z tego co zaobserwowalem u siebie w r620sdi i dziala prwidlowo a w ta zime robilem wysprzeglik bo ciekl i pompke sprzegla tez, kupilem reperaturki i wymienilem koszt 100zl i dzien roboty, wczesniej mialem podobne objawy jak ty wsteczny nie chcial wskakiwac i 1 beig tez ciezko wchodzil po wymianie biegi chodza idealnie i bez zgrzytow. Sviru jak z wysprzeglika nie cieknie to nie ma potrzeby go ruszac prawdopodobnie jak cieknie pompka to ona jest winna, sproboj dolac plynu, dobrze odpowietrzyc i zobaczysz co sie bedzie dzialo ja przed naprawa to co tydzien dolewalem plyn i odpowietrzalem zawsze na jakis czas to cos dawalo
SviRu - Sob Kwi 03, 2010 19:04
Poziom plynu w zbiorniczku jest dobry. Co do wysprzęglika - cieknie z niego ale bardzo delikatnie. Choć widzę na ziemi plamkę i widać, że jest nieszczelny. Jednak nie tryska z niego jak z fontanny.
Druga dziwna sprawa jaką zauważyłem.
Poszedłem pojezdzić i zacząłem z jedynki bardoz mocno startowac - boksowanie kół - co się okazało po takiej akcji na bardzo krótki czas (około 10sek) zmiana biegów jest znacznie łatwiejsza.
Wtedy mogę wrzucić dwójkę i trójkę... i czwórkę już z problemami. Następnie nie mogę zredukować. Wyłączam auto jedynka, gazu i sprawa się powtarza.
Nie wiem czy to nie coś ze sprzęgłem.
Czy jest jakiś sposób oprocz wymiany sprzęglika na diagnozę co jest nie tak?
m
jarekb - Sob Kwi 03, 2010 21:23
to kupuj reperaturki na wysprzeglik i na pompke nie jest to az taki wielki koszt a efekty sa u mnie tez w zbiorniczku nie ubywalo za wiele a biegi tez nie chcialy wskakiwac po odpowietrzeniu przez pare dni bylo dobrze i znowu to samo az w koncu wymienilem i jest gitara
SviRu - Sob Kwi 03, 2010 21:26
jarekb czy u Ciebie kiedy zle wchodzily biegi to lapa, ktora rusza wysprzeglik tez sie poruszala na pierwszy rzut oka normalnie? (pomimo tego ze nie dzialalo prawidlowo?)
jarekb - Nie Kwi 04, 2010 13:08
kup sobie na tej stronie reperaturki http://www.tomateam.pl/sk...ped&funk=szukaj ja u niego kupilem i wszystko pasowalo idealnie taze polecam ciezko naciagnoac na tloczki te gumki trzeba uzyc troche sily i srubokreta
mcteusz - Nie Kwi 04, 2010 17:36
I prewencyjnie polecamy zawsze sprawdzić poziom oleju w skrzyni...
zrk - Nie Kwi 04, 2010 18:40
u mnie podobnie 1,2 i wsteczny z problemami ale jak pojezdze troszke to juz wszytsko wchodzi normalnie, rowniez stalo sie nagle ,po dluzszej trasie,
SviRu - Pon Kwi 05, 2010 02:11
Za rbote wezme sie w tym tygodniu jak przyjda gumki i dam znac jakie sa wyniki moich dzialan.
Olej w skrzyni byl wymieniany niedawno na oryginalny MTF.
Zobaczymy moze sie okazac ze wrzucanie biegow po tym zabiegu stanie sie piekne i nie bedzie juz zgrzytajacej 5tki
Galli - Pon Kwi 05, 2010 11:17
Podepnę się do tematu u mnie właśnie się zrobiło to samo. Skrzynia jakby umarła a na zgaszonym silniku wszystkie biegi jak w masło. Napisz co u ciebie było przyczyną ja swojego postaram się zaciągnąć jutro do mechanika
zrk - Pon Kwi 05, 2010 22:43
na wylaczonym silniku rowniez wszystko pieknie, podczas jazdy 1,2 nawet dzis w miare wskakiwaly ale trzeszczacy wsteczny doprowadza mnie do zawalu
Mazak - Pon Kwi 05, 2010 23:18
sprawdz czy ci się łapa ta na skrzyniy nie urywa u mnie było podobnie też nagle miałem problemy z biegami aż w końcu bach i pedał został w podłodze ,musisz zdjąć obudowę filtra powietrza i będzie ładnie widać niech ktoś ci wciśnie sprzęgło a ty zobacz na reakcje łapy
SviRu - Wto Kwi 06, 2010 20:34
U mnie to na 99% wysprzęglik 0 teraz mu przeszlo troche musial si odpowietrzyc przez pompowanie 100 razy - ale czasami jest ciezko. U mnie kapie z niego ewidentnie i jestem przekonany, ze to on jest winowajca.
Czesci juz zamowione z tomateam - w sumie koszt uszczelek do pompy i wysprzeglika to 120zl z przesylka kurierem.
zrk - Wto Kwi 13, 2010 09:12
sviru i jak udalo sie samymi uszczelkami,u mnie diagnoza niestety mocniejsza oprocz zapoconych na maxa wysprzeglika i pompy skonczylo sie sprzeglo
czy ten zestaw wytrzyma :
http://www.moto.allegro.p...di_sd_nowy.html
http://www.moto.allegro.p..._620d_nowa.html
http://sklepy.allegro.pl/...20_td_wroc.html
wiem ze wersja mocno ekonomiczna ale nic nie wykombinuje
Firq - Nie Kwi 18, 2010 20:41
Witam i na mnie przyszedł czas dziś podczas jazdy sprzęgło z godziny na godzinę coraz bardziej wpadało w podłogę aż doszło do takiego momentu ze sprzęgło tzn pedał leży 3 cm nad podłogą ale mimo to każdy bieg wchodzi bez problemu.... ruch pedała sprzęgła to ok 3 cm i na tych 3 centymetrach dojechałem do domu bez większego problemu... ale napewno czeka mnie albo wysprzęglik albo pompa albo to i to jutro Gibne sie pod auto i zobaczę co boli roverka...;/
borys876 - Pon Kwi 19, 2010 10:02
Miałem to samo, uszczelka poszła w siłowniku przy skrzyni, trzeba wymienic o-ring i wszystko będzie cacy.
Firq - Pon Kwi 19, 2010 12:10
borys876, mówisz o oringu w wysprzegliku
[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 13:10 ]
Panowie mam pytanie wysprzęglik odpowietrzamy podobnie jak hamulce
u mnie na 1 rzut oka okazało się ze śruba od przewodu olejowego do wysprzęglika była niedokręcona i tam kapało w tym momencie ją dokręciłem i chciałem odpowietrzyć wysprzęglik i robiłem to tak jak się to robi w przypadku hamulców i pedał od sprzęgła wleciał w podłogę ... hmmmmm jakieś pomysły
Płyn w zbiorniczku jest
|
|