Zobacz temat - [R420SDI 98r.] dziwne parowanie płynu chłodniczego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420SDI 98r.] dziwne parowanie płynu chłodniczego

fuego_30 - Nie Kwi 04, 2010 10:44
Temat postu: [R420SDI 98r.] dziwne parowanie płynu chłodniczego
Zaraz po uruchomieniu zimnego silnika w zbiorniczku płynu chłodniczego widać biały dymek, pojawia się ciśnienie. Ubytek płynu 0,1L na tydzień wycieków nie widać. Temperatura, stan oleju i kolor płynu w normie. Brak białych spalin. Kolega ma R200 z takim samym silnikiem i u niego nie ma takich cudów. Uszczelka pod głowicą czy zapowietrzenie układu ?
Mix - Nie Kwi 04, 2010 13:05

Na początek sprawdź czy zaworek w korku jest sprawny. Wygląda to tak, jakby nie trzymał ciśnienia.
fuego_30 - Pon Kwi 05, 2010 10:43

Korek niedawno wymieniłem na nowy. Odkręcam korek, uruchamiam zimny silnik i po mniej więcej 5-10 sek. leci para, płyn się przelewa. Zakręcam korek i po chwili mam już ciśnienie. Ogrzewanie raz działa raz nie, termostat sprawny bo sprawdzałem. Płyn chłodniczy nowy.
GRZYBEK82 - Pon Kwi 05, 2010 16:28

nie chce cie straszyć ale ja stawiam na uszczelkę pod głowicą
fuego_30 - Wto Lip 06, 2010 18:35

TO była wina uszczelki pod głowicą. Po wymianie wszystko wróciło do normy, nawet wentylator od chłodnicy się załącza (jak go dobrze przegonię) co nie miało miejsca wcześniej, ogrzewanie znowu pracuje :smile:
Remigiusz - Wto Lip 06, 2010 19:34

fuego_30, Ile dałeś za ta wymianę bez kosztów pracy :?: Dałeś nowa uszczelkę oraz nowe śruby i planowanie głowicy :?:
Brt - Wto Lip 06, 2010 21:22

Remi to nie seria K, że "trzeba" śruby wymieniać ;) :P
Remigiusz - Wto Lip 06, 2010 21:27

Brt, No nie byl bym taki pewny :roll: Mi przez stare śruby chyba dlatego płyn przez głowice wycieka w 25 teraz, bo facet na starych skręcił :neutral:

Czeka mnie wymiana na nowa główce + uszczelkę oraz śruby :wink:

Mix - Wto Lip 06, 2010 22:01

U mnie też przy HGF'ie doszły nowe śruby
Brt - Wto Lip 06, 2010 22:05

no to wszystko jasne :) ... moja pomyłka :ok: ... ciekawe czy jest metoda na kontrolę tych śrub ?? :roll:
Remigiusz - Wto Lip 06, 2010 22:28

Brt, W rave tylko napisali, jeżeli jedna śruba z całego zestawu jest dłuższa niż 243,41mm to wszystkie trzeba wymienić :sad:
szoso - Sro Lip 07, 2010 07:02

w serii L nie jest konieczne planowanie głowicy :wink:
filo - Pon Lip 12, 2010 02:02

szoso420 napisał/a:
w serii L nie jest konieczne planowanie głowicy :wink:
chyba, że kontrola płaszczyzny głowicy liniałem wykaże nie równość tejże płaszczyzny.
O ile dobrze pamiętam z RAVE...

fuego_30 - Wto Wrz 14, 2010 17:03

Remi55 napisał/a:
fuego_30, Ile dałeś za ta wymianę bez kosztów pracy :?: Dałeś nowa uszczelkę oraz nowe śruby i planowanie głowicy :?:

Wymieniłem uszczelkę pod głowicą i pokrywy zaworów, razem z przesyłką ponad 200zł.
Nie dawałem nowych śrub, nie planowałem głowicy. Po rozbiórce nie było widać wżerów, przegrzań itp. Jednak maleńka dziurka gdzieś musiała być. Zabieg został przeprowadzony u mnie w garażu z pomocą drugiej osoby.