Zobacz temat - [R414 1,4 16V 97r] PROBLEM Z PRĘDKOŚCIOMIERZEM
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R414 1,4 16V 97r] PROBLEM Z PRĘDKOŚCIOMIERZEM

RaFaLuS - Pon Kwi 05, 2010 08:47
Temat postu: [R414 1,4 16V 97r] PROBLEM Z PRĘDKOŚCIOMIERZEM
Witam!!! Jak w temacie mam problem z prędkościomierzem. Raz działa a raz nie.... Wydaje mi sie ze przestaje dzialać jak sie nagrzeje silnik.... Jechalem wczoraj do rodzinki i po okolo 25 km prędkościomierz padł :cry: dojechałem do celu,auto postalo kilka godzin i licznik dzialal znowu przez ok 20-25km i padł :cry: Jakąś godzine po powrocie do domu wsiadam do auta i licznik działa. Co sie dzieje?
Bodxio - Pon Kwi 05, 2010 10:54
Temat postu: [R45 1.6 2000r]
To samo działo się w moim Rover-ku. Wskazówka prędkościomierza drgała, potem spadała do 0. Podnosiła się kilka razy i znów opadała. Potem w czasie jazdy nagle się podnosiła po to żeby znów opaść etc. Ostatecznie nic z tym nie robiłem i problem sam się skończył. Chętnie się dowiem gdzie tkwi przyczyna takiej usterki.
faecd - Pon Kwi 05, 2010 11:26

Ja bym przejzal rava czy od predkosci jest jakis czujnik poza obudowa zegarow. Jezeli nie to wiadomo gdzie szukac usterki. To moze byc jakis drobny element elektroniczny nawet.

W razie w jak juz nie bedziesz mial pomyslu na usterke ja bym kupil uzywane zegary na allegro od anglika za 30 zl ostatnio widzialem, przelozyl na probe i zobaczyl czy bedzie dzialalo.

Jak tak to tylko wyjac tarcze i mechanizm z tamtego plus przelozyc tarcze z km (bo tam sa mile i km)

Artu - Pon Kwi 05, 2010 11:30

Miałem podobny problem - skończyło się na podmianie zegarów. Padło zapewne coś w elektronice zegarów. Nie doktoryzowałem się nad tym, wydałem kilkadziesiąt pln-ów na zegary z anglika, potem podmieniłem tarcze. Jedyny ból, to fakt że przebieg dzienny będzie pokazywało w milach. Prędkościomierz natomiast pokrywa się z tym z anglika, czyli zero przekłamań.

Aha - dodam, że objawy miałem identyczne jak kolega RaFaLuS

truten23 - Pon Kwi 05, 2010 14:28

A może poprostu nie łączy kostka na impulsatorze, albo w liczniku? Może też padać sam impulsator, albo pojawić się jakiś zimny lut w liczniku.
RaFaLuS - Pon Kwi 05, 2010 16:14

Dziwne jest to że nie dziala wtedy kiedy silnik jest rozgrzany a jak zimny to działa;/ Więc to raczej nie jest wina kostki;/
truten23 - Wto Kwi 06, 2010 08:35

To sprawdź impulsator, może z nim jest coś nie tak? :neutral:
RaFaLuS - Sob Maj 29, 2010 10:43

Witam ponownie;) wymienilem zegary i dwa razy impulsator. Licznki dalej szaleje;/ nie wiem juz co mam zrobic.... jest jeszcze jakis inny element ktory moznaby sprawdzić?

[ Dodano: Sob Maj 29, 2010 10:43 ]
Moj ojciec ma Honde civic VI, wiec tak pomyslalem ze moze od niego jeszcze spróbuje zegary przelozyc na próbe. I tu pojawia sie pytanie czy one beda pasowac? Niby sa takie same ale czy te mechanizmy w srodku sa takie jak i w roverze...

driftdreamer - Sob Maj 29, 2010 13:45

a może kabelek przy kostce naderwany? U mnie tak było i świrował licznik http://forum.roverki.eu/v...p=469033#469033
RaFaLuS - Pon Maj 31, 2010 10:16

Przy kostce na pewno nie bo sprawdzalem :cry:
driftdreamer - Pon Maj 31, 2010 17:13

to moze gdzies przetarty..
RaFaLuS - Wto Cze 01, 2010 11:36

To wtedy by wcale nie dzialal a on nie dziala jak sie nagrzeje;(
driftdreamer - Wto Cze 01, 2010 17:55

u mnie tez tak bylo odpalilem luz dzialal a po jakims czasie nie:) wiec to nie ma nic wspolnego z temp tylko np drganiami wywolanymi przez jazde itp.
crazylane - Wto Cze 01, 2010 20:38

Witam,

miałem identyczny problem. Prędkościomierz nie działał przy rozgrzanym silniku. Przyczyną był uszkodzony impulsator. Wewnątrz niego znajduje się plastikowy rdzeń, który jak się okazało złamał się. Z tego co wiem chodzi tu o rozszerzalność temperaturową materiałów - przy większej temperaturze ciała się rozszerzają i w wyniku tego powstają luzy, a w tym przypadku powoduje to, że obraca się tylko ta część impulsatora, która "wchodzi" do skrzyni biegów.

Sprawdź jeszcze raz impulsator, czy nie czujesz jakichś luzów przy kręceniu tą zębatką, która zazębia się ze skrzynią biegów. Może został źle zamontowany. Przy wyjmowaniu skrzyni bardzo łatwo go uszkodzić.

Pozdrawiam. :)

Darion503 - Wto Cze 01, 2010 21:43
Temat postu: podaje prawdziwa i już tu podaną odpowiedz
winien jest mały trybik który znajduje sie w skrzyni,i daje napęd na impulsator. podczas gdy olej jest zimny co za tym idzie gęstszy oraz elementy napędu impulsatora są nie nagrzane obraca i wskazuje ok ale podczas nagrzania sie traci wartości i kurczy sie co z tym idzie nie zatrybia i powoli przestaje pokazywac aż do ochłodzenia sie skrzyni, ja to olałem bo wyjsciem jest rozpołowić skrzynie i naprawić nie jestem zwolennikiem rozpoławiania skrzyń
RaFaLuS - Sro Cze 02, 2010 10:09

driftdreamer napisał/a:
u mnie tez tak bylo odpalilem luz dzialal a po jakims czasie nie:) wiec to nie ma nic wspolnego z temp tylko np drganiami wywolanymi przez jazde itp.

przez ostatnie kilka dni jezdzilem kilka razy w ta sama trase i licznik przestawal dzialac przez caly czas niemal ze w tym samym miejscu :razz: Więc wątpie zeby winą byl przetarty przewód....

[ Dodano: Sro Cze 02, 2010 10:08 ]
crazylane napisał/a:

Sprawdź jeszcze raz impulsator, czy nie czujesz jakichś luzów przy kręceniu tą zębatką, która zazębia się ze skrzynią biegów. Może został źle zamontowany. Przy wyjmowaniu skrzyni bardzo łatwo go uszkodzić.


Próbowalem juz na 2 innych impulsatorach(z moim 3) i caly czas jest to samo;/ z tego co mowisz wszystkie 3 musialyby być uszkodzone a to raczej malo prawdopodobne.

[ Dodano: Sro Cze 02, 2010 10:09 ]
Darion503 napisał/a:
winien jest mały trybik który znajduje sie w skrzyni,i daje napęd na impulsator. podczas gdy olej jest zimny co za tym idzie gęstszy oraz elementy napędu impulsatora są nie nagrzane obraca i wskazuje ok ale podczas nagrzania sie traci wartości i kurczy sie co z tym idzie nie zatrybia i powoli przestaje pokazywac aż do ochłodzenia sie skrzyni, ja to olałem bo wyjsciem jest rozpołowić skrzynie i naprawić nie jestem zwolennikiem rozpoławiania skrzyń

Mam nadzieje ze to nie jest to o czym mowisz:P:P

Darion503 - Sob Cze 05, 2010 12:27

RaFaLuS, daj znać co było z tym prędkościomierzem
Artu - Sob Cze 05, 2010 13:54

Darion503 nie wiem czy twoja teoria jest prawidłowa, ale dojście do tego trybiku z tego co zauważyłem możliwe jest po wyciągnięciu półosi i zdemontowaniu impulsatora.
RaFaLuS - Nie Cze 06, 2010 11:32

Witam;) jeszcze nie udalo mi sie pozbyc usterki;/ Nie wiem gdzie sie z tym wybac.... Elektryk czy zwykły mechanik?
mickoz2 - Wto Cze 22, 2010 20:16

Miałem to samo, wymieniałem impulsatory, zegary . Jednak winny był tryb w skrzyni. Nie wymieniałem samego trybu w tamtym tygodniu padła skrzynia wymieniłem i problem sam się rozwiązał.
krzemien323 - Pią Lip 23, 2010 10:41

Witam.
U mnie także problem z licznikiem (400 1.4 16v 98r), tylko w moin roverku wywinęło wskazówkę na 280km/h (obróciło ją dookoła). Takie pytanie - czy jak kupię zegary z anglika to będzie dało się zrobić żeby liczył dziennie w km??