Zobacz temat - [R400 99r. 1,6 LPG] wymiana przewodów zapłonowych
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400 99r. 1,6 LPG] wymiana przewodów zapłonowych

wyder84 - Czw Kwi 08, 2010 20:33
Temat postu: [R400 99r. 1,6 LPG] wymiana przewodów zapłonowych
witam,

w moim Roverku zachciało mi się, a raczej uważam że powinienem wymienić przewody zapłonowe.

Mam tylko problem - jest ich 5, 4 biegną od kopułki do fajek na świecach a piąty wychodzi ze środka kopułki i znika gdzieś za silnikiem / kolektorem dolotowym / listwą wtryskową...\

Dokąd biegnie (tak sobie myślę, że może do cewki...) i czy dam rade wymienić go samego czy może trzeba pół wnętrzności wydobyć?

z góry dzięki

leszczu - Czw Kwi 08, 2010 20:38

Tak biegnie do cewki :wink:
Z wymianą jest trochę problem, ale powinieneś sobie poradzić :wink:

Lechos - Czw Kwi 08, 2010 20:39

Dobrze myslisz, piaty biegnie do cewki. Dasz smialo rade samemu go wymienic nic nie demontujac.
wyder84 - Czw Kwi 08, 2010 21:07

czyli jak radzicie? śmiało ściągać ten piąty z kopułki i zobaczyć dokąd prowadzi?
Kot - Czw Kwi 08, 2010 21:17

prowadzi na dol do cewki:) sciagaj :) troche sie pomocujesz przy cewce ale dasz rade ;) a czemu zieniasz kable ??
grisza23 - Czw Kwi 08, 2010 21:20

wyder84 napisał/a:
czyli jak radzicie? śmiało ściągać ten piąty z kopułki i zobaczyć dokąd prowadzi?

napewno idzie do cewki bo dzisiaj sam zmieniałem tylko ja mam cewkę w innym miejscu więc sam możesz wymienić jedynie pierwsze sprawdź czy uda Ci się wsadzić rękę pod kolektor do cewki. jak tak to sam to zrób bo w warsztacie policzą Ci za to nie wiadomo ile

Kot - Czw Kwi 08, 2010 21:21

podejdz do niego od prawej strony auta, latwiej wtedy wlozyc reke do cewki :)
darek_wp - Pią Kwi 09, 2010 08:38

Spokojnie da się wymienić samemu wszystkie przewody. Czasem trzeba się pomocować trochę z tym na cewce zapłonowej ale cała wymiana nie trwa dłużej niż 15 min.
adam26xx - Pią Kwi 09, 2010 09:50

Ja może taki offtopic zrobie ,w temacie montażu :roll:
Jakie przewody kupiłeś na wymiane?Bo z tego co widze ma gazik,wiec żeby ci nie przyszło do głowy kupować Janmora.

faecd - Pią Kwi 09, 2010 12:11

Co do demontazu przewodu z cewki to trzeba po prostu wsadzic reke w paszcze lwa, czyli tam do srodka. Poczatkowo poprosilem brata by wyjal bo ma smuklejsze raczki ale z niego mechanik jak ze mnie ksiadz i nie poradzil sobie. Wiec swoja wieksza reka dalem rade, ale trzeba sie troche nagimnastykowac.

Co do przewodow to ja wam powiem, ze mam lpg i w maju 2009 wyumienilem przewody na NGK. Ostatnio odpowietrzalem uklad chlodzenia i niestety dotkanlem jednego z kabli przy kopulce...oj mnie popiescilo.

Nastepnym razem kupie jeszcze lepsze te sentecha albo beru :/

wyder84 - Pią Kwi 09, 2010 12:13

kupiłem BOSCHa takie jak tu:

http://moto.allegro.pl/it...400_200_mg.html

ma nadzieję że będą OK

faecd - Sob Kwi 10, 2010 09:47

o w dupe...nie bedzie dobrze, bosche sypia sie w mgnieniu oka, jeszcze jak masz gazownie to juz kaplica, nie zakladaj ich i wracaj do sklepu je oddac i bierz przynajmniej NGK za okolo 150zl
des - Sob Kwi 10, 2010 16:12

Odkąd kupiłem R (ponad 2 lata) mam przewody wysokiego napięcia firmy Bosch i spisują się bardzo dobrze. Zaraz jak kupiłem zamontowałem LPG i wymieniłem tylko świece.

Nie wiem ile lat mają te kable WN, może to już mnie ten sam Bosch ?

wyder84 - Sob Kwi 17, 2010 09:25

no dobra wreszcie miałem trochę czasu i wziąłem się do pracy.

faktycznie trzeba trochę zanurkować żeby dostać się kabla biegnącego do cewki ale jest to jak najbardziej wykonalne - faktycznie łatwiej z prawej strony auta :)

dzięki wszystkim i pozdrawiam!

Ogur - Pon Sty 29, 2018 16:10

Post-kandydat do tytułu złotej łopatki.

Pacjent: Rover 416 z LPG

Objawy: Szarpanie na wolnych obrotach 2-ki, paniczny strach przed kałużami, kable WN obgryzione przez szczury (trochę stał, jak mnie nie było...)

I tu rodzi się pytanie: Jakie kabelki?

zalazłem:
NGK: RC-RV415
Champion: LS-146
Bosch(/Beru?): B731

za odpowiednio: 100, 120 i 80 zł. Co z tego grona? Z tego co czytam opinie są mocno podzielone, jedni klną boscha, inni chwalą - tak samo Janmory...

Poza tym - jakoś strasznie drogie te kable, kiedyś to kosztowało poniżej 50zł, co się na świecie porobiło... :razz:

irek42 - Sro Lut 07, 2018 19:35
Temat postu: Kabelki WN Janmor
Witam.
Choć mam Roverka 45 1,8 z LPG też miałem też problem z kablami.

Przewodu WN kupiłem NGK dedykowane do tego auta, za dwa dałem 120 zł. wraz świecami NGK po 50 zeta za sztukę razem które też padły. Po jakimś czasie 3-4 miesiące, w nocy w garażu po tych kablach skakały przebicia.
Zdecydowałem się kupić Janmory - Komplet przewodów RVS25 wersja PROLINE, takie dedykowane pod LPG. Były trochę za długie, więc zadzwoniłem do Janmora i z gościem ustaliłem, że je odeślę z oryginalnym starym kablem a oni je zrobią na wymiar oryginału i też tak zrobili. Nawet odesłali mi za friko jako reklamacja i mam na nie gwarancję 3 lata. Koszt przewodów do mojego R45 1,8 (2 szt, bo mam cewki na siewcach) to 44 zł.
Mam je już od ponad roku, przejechałem na nich około 30 tyś. i nic z nimi się nie dzieje. Żadnych przeskoków iskier w nocy. Jakiś czas temu sprawdzałem oporność i się nie zmieniła od nowości chyba jakieś 4-5 omów. Jak kupiłem to zmierzyłem i sobie zapisałem na pudełku z kabli Janmora. Natomiast NGK miały około 10 omów a to już za duża oporność pod LPG.

Do kabli Janmora dokupiłem świece BOSHA chyba irydowo-platynowe po 28 zł. za sztukę i hulają do dziś.

Kable najlepiej zamawiać przez stronę Janmora i zadzwonić.

Następne jakie kupie to też będą JANMORY. NGK to już chyba tylko mit.