|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400 99r. 1,6 LPG] wymiana przewodów zapłonowych
wyder84 - Czw Kwi 08, 2010 19:33 Temat postu: [R400 99r. 1,6 LPG] wymiana przewodów zapłonowych witam,
w moim Roverku zachciało mi się, a raczej uważam że powinienem wymienić przewody zapłonowe.
Mam tylko problem - jest ich 5, 4 biegną od kopułki do fajek na świecach a piąty wychodzi ze środka kopułki i znika gdzieś za silnikiem / kolektorem dolotowym / listwą wtryskową...\
Dokąd biegnie (tak sobie myślę, że może do cewki...) i czy dam rade wymienić go samego czy może trzeba pół wnętrzności wydobyć?
z góry dzięki
leszczu - Czw Kwi 08, 2010 19:38
Tak biegnie do cewki
Z wymianą jest trochę problem, ale powinieneś sobie poradzić
Lechos - Czw Kwi 08, 2010 19:39
Dobrze myslisz, piaty biegnie do cewki. Dasz smialo rade samemu go wymienic nic nie demontujac.
wyder84 - Czw Kwi 08, 2010 20:07
czyli jak radzicie? śmiało ściągać ten piąty z kopułki i zobaczyć dokąd prowadzi?
Kot - Czw Kwi 08, 2010 20:17
prowadzi na dol do cewki:) sciagaj troche sie pomocujesz przy cewce ale dasz rade a czemu zieniasz kable
grisza23 - Czw Kwi 08, 2010 20:20
wyder84 napisał/a: | czyli jak radzicie? śmiało ściągać ten piąty z kopułki i zobaczyć dokąd prowadzi? |
napewno idzie do cewki bo dzisiaj sam zmieniałem tylko ja mam cewkę w innym miejscu więc sam możesz wymienić jedynie pierwsze sprawdź czy uda Ci się wsadzić rękę pod kolektor do cewki. jak tak to sam to zrób bo w warsztacie policzą Ci za to nie wiadomo ile
Kot - Czw Kwi 08, 2010 20:21
podejdz do niego od prawej strony auta, latwiej wtedy wlozyc reke do cewki
darek_wp - Pią Kwi 09, 2010 07:38
Spokojnie da się wymienić samemu wszystkie przewody. Czasem trzeba się pomocować trochę z tym na cewce zapłonowej ale cała wymiana nie trwa dłużej niż 15 min.
adam26xx - Pią Kwi 09, 2010 08:50
Ja może taki offtopic zrobie ,w temacie montażu
Jakie przewody kupiłeś na wymiane?Bo z tego co widze ma gazik,wiec żeby ci nie przyszło do głowy kupować Janmora.
faecd - Pią Kwi 09, 2010 11:11
Co do demontazu przewodu z cewki to trzeba po prostu wsadzic reke w paszcze lwa, czyli tam do srodka. Poczatkowo poprosilem brata by wyjal bo ma smuklejsze raczki ale z niego mechanik jak ze mnie ksiadz i nie poradzil sobie. Wiec swoja wieksza reka dalem rade, ale trzeba sie troche nagimnastykowac.
Co do przewodow to ja wam powiem, ze mam lpg i w maju 2009 wyumienilem przewody na NGK. Ostatnio odpowietrzalem uklad chlodzenia i niestety dotkanlem jednego z kabli przy kopulce...oj mnie popiescilo.
Nastepnym razem kupie jeszcze lepsze te sentecha albo beru
wyder84 - Pią Kwi 09, 2010 11:13
kupiłem BOSCHa takie jak tu:
http://moto.allegro.pl/it...400_200_mg.html
ma nadzieję że będą OK
faecd - Sob Kwi 10, 2010 08:47
o w dupe...nie bedzie dobrze, bosche sypia sie w mgnieniu oka, jeszcze jak masz gazownie to juz kaplica, nie zakladaj ich i wracaj do sklepu je oddac i bierz przynajmniej NGK za okolo 150zl
des - Sob Kwi 10, 2010 15:12
Odkąd kupiłem R (ponad 2 lata) mam przewody wysokiego napięcia firmy Bosch i spisują się bardzo dobrze. Zaraz jak kupiłem zamontowałem LPG i wymieniłem tylko świece.
Nie wiem ile lat mają te kable WN, może to już mnie ten sam Bosch ?
wyder84 - Sob Kwi 17, 2010 08:25
no dobra wreszcie miałem trochę czasu i wziąłem się do pracy.
faktycznie trzeba trochę zanurkować żeby dostać się kabla biegnącego do cewki ale jest to jak najbardziej wykonalne - faktycznie łatwiej z prawej strony auta
dzięki wszystkim i pozdrawiam!
Ogur - Pon Sty 29, 2018 16:10
Post-kandydat do tytułu złotej łopatki.
Pacjent: Rover 416 z LPG
Objawy: Szarpanie na wolnych obrotach 2-ki, paniczny strach przed kałużami, kable WN obgryzione przez szczury (trochę stał, jak mnie nie było...)
I tu rodzi się pytanie: Jakie kabelki?
zalazłem:
NGK: RC-RV415
Champion: LS-146
Bosch(/Beru?): B731
za odpowiednio: 100, 120 i 80 zł. Co z tego grona? Z tego co czytam opinie są mocno podzielone, jedni klną boscha, inni chwalą - tak samo Janmory...
Poza tym - jakoś strasznie drogie te kable, kiedyś to kosztowało poniżej 50zł, co się na świecie porobiło...
irek42 - Sro Lut 07, 2018 19:35 Temat postu: Kabelki WN Janmor Witam.
Choć mam Roverka 45 1,8 z LPG też miałem też problem z kablami.
Przewodu WN kupiłem NGK dedykowane do tego auta, za dwa dałem 120 zł. wraz świecami NGK po 50 zeta za sztukę razem które też padły. Po jakimś czasie 3-4 miesiące, w nocy w garażu po tych kablach skakały przebicia.
Zdecydowałem się kupić Janmory - Komplet przewodów RVS25 wersja PROLINE, takie dedykowane pod LPG. Były trochę za długie, więc zadzwoniłem do Janmora i z gościem ustaliłem, że je odeślę z oryginalnym starym kablem a oni je zrobią na wymiar oryginału i też tak zrobili. Nawet odesłali mi za friko jako reklamacja i mam na nie gwarancję 3 lata. Koszt przewodów do mojego R45 1,8 (2 szt, bo mam cewki na siewcach) to 44 zł.
Mam je już od ponad roku, przejechałem na nich około 30 tyś. i nic z nimi się nie dzieje. Żadnych przeskoków iskier w nocy. Jakiś czas temu sprawdzałem oporność i się nie zmieniła od nowości chyba jakieś 4-5 omów. Jak kupiłem to zmierzyłem i sobie zapisałem na pudełku z kabli Janmora. Natomiast NGK miały około 10 omów a to już za duża oporność pod LPG.
Do kabli Janmora dokupiłem świece BOSHA chyba irydowo-platynowe po 28 zł. za sztukę i hulają do dziś.
Kable najlepiej zamawiać przez stronę Janmora i zadzwonić.
Następne jakie kupie to też będą JANMORY. NGK to już chyba tylko mit.
|
|