Zobacz temat - [R220 SDi 98r ] kontrolka-check engine zapala się i gaśnie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220 SDi 98r ] kontrolka-check engine zapala się i gaśnie

bartba84 - Czw Kwi 08, 2010 23:56
Temat postu: [R220 SDi 98r ] kontrolka-check engine zapala się i gaśnie
Witam. Mam problem z moim Roverkiem 220 SDI. Podczas jazdy co jakiś czas zapala mi się kontrolka check engine.najczęściej jak dodaje gazu, ale nie zawsze. Po kilku kilkunastu sekundach gaśnie. Jak zdejme noge z gazu gaśnie od razu. Na wolnych obrotach sie nie zapala. Wiem ze samochód miał niedawno regulowany kat wtrysku, czy to moze byc od tego? Dodatkowo czasami występuje u mnie cos w rodzaju spadku mocy. po powtórnym dodaniu gazu jest już ok i moc powraca :) Poradźcie co robić
cesta - Pią Kwi 09, 2010 00:53

Za wczesny kąt wtrysku paliwa,już to przerabiałem a swoim R 600 sdi,temat wielokrotnie poruszany na tym forum.Pozdrawiam.
bartba84 - Pią Kwi 09, 2010 00:54

Pomoże ktoś?
cesta - Pią Kwi 09, 2010 01:03

Kąt wtrysku wyprzedzony musi być o 4 stopnie,wyreguluj na kole zębatym od strony pompy 4 śrubki poluzuj,reg.na fasolkach,jak to nie pomoże załóż blokady na koło zamachowe i pompę sprawdzisz czy koła zębate na pompie i rozrządzie są prawidłowo ustawione.
wilkxt - Pon Cze 14, 2010 09:30

Witam
Mam podobny problem, po dodaniu gazu po okolo 8-9 sekundach zapala się kontrolka check engine i silnik jest troche bardziej zmulony, jak puszce gaz kontrolka gaśnie i silnik ciagnie normalnie, po okolo następnych 8-9 sekundach kontrolka ponownie się zapala. Przejechałem tak wczoraj 300km i jest to bardzo powtarzalne, doszło juz do tego ze od połowy trasy sam odpuszczałem gaz po okolo 7 sekundach i ponownie dodawałem, wtedy kontrolka sie nie zdążyła zapalić. Poprzednik pisze ze winny jest zbyt wczesny kąt wtrysku, tylko ze ja przy aucie nic nie grzebałem, czy mógł sie sam przestawić?
pozdrawiam
Tomek

[ Dodano: Pon Cze 14, 2010 09:30 ]
Witam ponownie
Opózniełem (na fasolkach) metoda prób i błedów kąt wtrysku i kontrolka przestała sie zapalac i auto ciszej pracuje. po dwóch dniach jazdy auto nie chciało zapalić (za późny kąt wtrysku), przestawiłem na stare miejsce i zapalił odrazu, pojezdziłem jeden dzień i znów sie kontrolka zapala, o co chodzi tak jak by się sam przeastawiał raz w jedna raz w druga stronę. Odczytałem kod błędu i wyskoczyło 34 czyli cewka czasu wtrysku paliwa, czyżby była do wymiany, pomoże ktoś bo nie wiem o co może dokładnie chodzić?
pozdrawiam