Zobacz temat - [r 220 SDI, 1999r] szarpanie, kod błędu 17
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r 220 SDI, 1999r] szarpanie, kod błędu 17

tox88 - Nie Kwi 11, 2010 19:05
Temat postu: [r 220 SDI, 1999r] szarpanie, kod błędu 17
Witam,
jakiś tysiąc km temu wymieniłem olej zmieniłem wszystkie filtry. Samochód miał problemy w odpalaniu zimą akumulator padł 3 razy, sprawdzono mi świece i stwierdzono że są ok. Podłączono go pod komputer i zły był kąt pompy wtryskowej, poprawiono kąt i wszytko było ok aż do teraz ( mechanik polecany z forum więc nie robił tego żaden znachor). Póki co zdaje mi się że dzieje się to na zimnym silniku, na biegu jałowym widać i słychać delikatne różnice w obrotach, natomiast podczas jazdy np. dziś miałem spadek obrotów z 2000 tys na 1800 i i z powrotem co spowodowała potrójne szarpnięcie. Odczytałem kod błędów to nr 17 czyli czujnik temperatury paliwa - wysokie napięcie . Czy ten czujnik może powodować takie objawy ? mogę jeszcze wspomnieć że gorzej mi się rusza z pierwszego biegu jak by toporniej i silnik się dusił... może wina sprzęgła?

dziękuje za odpowiedź jestem laikiem w tych sprawach

Firq - Nie Kwi 11, 2010 21:17

Cytat:
Odczytałem kod błędów to nr 17 czyli czujnik temperatury paliwa - wysokie napięcie . Czy ten czujnik może powodować takie objawy ?


MOze byc to wina czujnika ale i tez nie musi :) Generalnie czujnik może podawac błedne dane do komputera np (-120Stopni C) i komputer broni się przed taka temp i stad rózne WIXY :twisted: Kompa :)

tox88 - Pon Kwi 12, 2010 14:34

podczas odczytu błędu mruga mi także abs cały czas równomiernie tak ma być ? dziś zobaczyłem również że włączenie klimatyzacji powoduje zwiększenie obrotów
Brt - Pon Kwi 12, 2010 14:40

tox88 napisał/a:
podczas odczytu błędu mruga mi także abs cały czas równomiernie tak ma być ?

nie spotkałem się z takim zachowaniem
tox88 napisał/a:
dziś zobaczyłem również że włączenie klimatyzacji powoduje zwiększenie obrotów

to normalne i prawidłowe zachowanie :ok:

tox88 - Sob Kwi 17, 2010 15:33

czujnik pokazuje -44 stopnie... ma to na cos wpływ? jaki numer katalogowy ma ten czujnik ?

http://motoallegro.pl/ite..._tdi_sdi_t.html


czy ten z aukcji będzie dobry ?

i jeszcze pytanko czy wymiana czujnika temperatury zgodnie z tutorialem jest tak prosta i polega na odkręceniu paru śrubek ? czy może można przestawić kąt wtrysku czy coś ?

dziękuje za odpowiedz


edit
gościu z aukcji wyżej odpisał mi :
" tym modelu sa dwa rodzaje pomp VE lub VP44
jeżeli ma Pan pompe elektroniczną VE to pasuje "

to teraz zapytanie jaka ja mam pompę ?

pomoże ktoś?

[ Dodano: Sob Kwi 17, 2010 15:33 ]
Panowie i Panie pomoże ktoś?? czytałem jeszcze że należy pooczyszczać wtyczki przy pompie. jakimś specjalnym preparatem ??