|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 2.0 iDT] Obroty przy zmianie biegów
marius__ - Pon Kwi 12, 2010 21:26 Temat postu: [R45 2.0 iDT] Obroty przy zmianie biegów Witam szystkich
Od niedawna (niecałe 2 tygodnie) jeżdzę samochodzikiem jak w temacie. Nigdy nie miałem diesla - tym bardziej turbo...
Zauażyłem jedną rzecz - przy zmianie biegów (po wciśnięciu sprzęgła) silnik nie schodzi natychmiast z obrotów, ale przez 1-1,5 sekundy obroty się nawet podnoszą o ok.200 obr/min, a dopiero później spadają. Czy to jest normalne?
Dzieje się tak niezależnie od ilości obrotów, ale poniżej 2000 jest trochę mniejszy skok (ale też natychmiast obroty nie spadają).
Proszę o pomoc...
P.S. Oczywiście gaz puszczam całkiem
Firq - Pon Kwi 12, 2010 21:31
Cytat: | Czy to jest normalne? |
nie to nie normalne
podepnij pod kompa i napisz co ci wyskoczyły za błedy wtedy będzie wiadomo od czego zacząć
marius__ - Pon Kwi 12, 2010 21:39
Oki, muszę poszukać serwisu z T4. Myślałem, że to przez turbinę
Jak zdiagnozuję to dam znać co i jak.
Firq - Pon Kwi 12, 2010 22:11
To raczej napewno nie turbina
marius__ - Wto Kwi 13, 2010 20:53
Witam ponownie,
a może być tak, że pedał gazu się po prostu blokuje? A wogóle to jest jakaś linka od gazu - wiem, że w starszych autach lubią się blokować i najczęściej WD40/wymiana pomaga... Objawy są dość typowe... Czy mogę to jakoś sprawdzić domowym sposobem?
Z turbiną chodziło mi o to, że może z obrotami silnika jest powiązana
azer - Wto Kwi 13, 2010 23:51
nie wiem czy to może być przyczyną, ale jest dobrze opisane jak sprawdzić wiec chyba warto rzucić okiem
http://forum.roverki.eu/v...B3o%BFenia+gazu
Brt - Sro Kwi 14, 2010 10:31
Turbina nie ma nic do tego ... podejrzewam, że albo coś masz z linką gazu (powinno to lekko chodzić) albo po porstu minimalnie za późno odpuszczasz gaz przy zmianie biegów.
kameleon1984 - Sro Kwi 14, 2010 11:30
Witam mam podobny problem ,tylko u mnie pedał gazu na razy sie blokuje i obroty falują w granicach 1500-2000 i nie dział mi pedał gazu w ogóle.
marius__ - Pon Kwi 19, 2010 19:49
Brt napisał/a: | Turbina nie ma nic do tego ... podejrzewam, że albo coś masz z linką gazu (powinno to lekko chodzić) |
Na 90% linka, ale dokładnie sprawdzę dopiero w sobotę (ach ta praca...). Przy silniejszym "depnięciu" obroty skaczą więcej, przy słabszym mniej. Dzięki wszystkim za podpowiedzi
[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 20:49 ]
Witam ponownie
Niestety nasmarowanie linki nic nie dało tzn. efekt jest jakby trochę mniejszy, ale wystę puje nadal... Teraz mam kolejne głupie pytanie - czy mogę rozebrać i nasmarować "to cóś" do czego wchodzi linka gazu przy silniku? Dalej mam wrażenie, że to raczej coś "mechanicznego", a nie "elektrycznego". Czytałem posty o potencjometrze/czujniku położenia pedału gazu i objawy się zupełnie nie zgadzają - kontrolki mam sprawne, check engine normalnie gaśnie itp.
|
|