Zobacz temat - Rover 75 V6
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - Rover 75 V6

Arturg - Sob Kwi 17, 2010 14:36
Temat postu: Rover 75 V6
cześć, jestem na tym forum nowy, oczywiście jestem po przywitaniu w odpowiednim dziale, jestem mocno zainteresowany zmianą maszyny, aktualnie posiadam dwa pojazdy podane w podpisie. Poszukuję koniecznie V6 i wybór jako jeden z nielicznych padł na Rovera 75 V6 - oczywiście 2,5. Poza tym jako alternatywa do R75 rozpatruję Lancię Thesis, Jaguara X-type, Saab 9-3 lub 9-5 bądź też Alfa 166 po lifcie. Silnik musi mieć minimum 175KM, Pb lub może być z lpg.
Dlatego też mam do Was kilka pytań (oczywiście użyłem opcji szukaj, ale chyba źle szukam, albo jest mało informacji nt. V6)
1. co to za silnik ten V6 2,5? czy rozrząd na pasek czy łańcuch, czy ma on coś wspólnego z silnikiem Forda tym który jest montowany w jaguarze x-type?, jak znosi lpg gdyby taki się trafił?, czy lubi dobry olej (jestem zwolennikiem syntetyku), czy przy spokojnej jeździe po niewielkiej miejscowości, czasami trasa, bez żyłowania bez potrzeby jest paliwożerny itp.
2. czy nieduża kobieta przy 155 cm dosięgnie do pedałów przy regulacji siedzeń (często moja żonka będzie go używać), czy polubi wnętrze? z fotek jest bardzo ładne.
3. preferuje raczej miękkie zawieszenia, czy R75 V6 jest twardy jak niemieckie pancerwageny? Jaka jest trwałość zawieszenia przy dbałości o nie
4. jakieś typowe bolączki modelu w wymienionej wersji silnikowej, jakiego wyposażenia szukać, na co szczególnie zwrócić uwagę? jaki jest dostęp części zamiennych, czy ceny są z kosmosu, czy występują zamienniki?
Myślę, że tematem będzie zainteresowanych wielu innych kierowców, przyznam, że dopóki nie pokazałem żonie R75 to faworytem był jaguar X-type, ale po obejrzeniu R75 to on wysuwa sie na fotel faworyta.
Z zakupem mam czas do wczesnej wiosny 2011r.
Bardzo, ale to bardzo dziękuje za wszelkie informacje.
Nadmieniam, że czytałem wikipedie, auto centrum ale tam wiele informacji się wyklucza. Stad moje pytanie do źródła. Niedługo będę miał dostęp do R75 2.0 diesel, ale ja diesla wykluczam.
Jeszcze raz z góry dziękuję.

kasjopea - Sob Kwi 17, 2010 14:51

To czytałeś? http://www.roverki.pl/article.php?sid=62

[ Dodano: Sob Kwi 17, 2010 14:51 ]
http://www.roverki.pl/article.php?sid=475
http://www.roverki.pl/article.php?sid=174
http://www.roverki.pl/article.php?sid=170
http://www.roverki.pl/article.php?sid=169
http://www.roverki.pl/article.php?sid=167

Zukowaty - Sob Kwi 17, 2010 15:30

Arturg napisał/a:
co to za silnik ten V6 2,5? czy rozrząd na pasek czy łańcuch, czy ma on coś wspólnego z silnikiem Forda tym który jest montowany w jaguarze x-type?, jak znosi lpg gdyby taki się trafił?, czy lubi dobry olej (jestem zwolennikiem syntetyku), czy przy spokojnej jeździe po niewielkiej miejscowości, czasami trasa, bez żyłowania bez potrzeby jest paliwożerny itp.


O LPG pytaj kolegę Markzo

Arturg napisał/a:
2. czy nieduża kobieta przy 155 cm dosięgnie do pedałów przy regulacji siedzeń (często moja żonka będzie go używać), czy polubi wnętrze? z fotek jest bardzo ładne.


Tak i raczej tak (zależy od gustów ale jest ładniejszy od Jaga) .

Cytat:
3. preferuje raczej miękkie zawieszenia, czy R75 V6 jest twardy jak niemieckie pancerwageny? Jaka jest trwałość zawieszenia przy dbałości o nie


Miękkie i raczej bezproblemowe a jak już to ceny części nie powalają.
Arturg napisał/a:
Nadmieniam, że czytałem wikipedie, auto centrum ale tam wiele informacji się wyklucza. Stad moje pytanie do źródła. Niedługo będę miał dostęp do R75 2.0 diesel, ale ja diesla wykluczam.


Skoro Ty cenisz osiągi to rzeczywiście w grę wchodzi tylko 2.5. 2.0 V6 to praktycznie ten sam silnik ale...jakiś takiś wykastrowany. To samo klekot...coś to jechać nie chce.

Arturg - Sob Kwi 17, 2010 15:53

kasjopea napisał/a:
To czytałeś?

Dziękuje za linki, wspaniałe opisy, po lekturze wiem już wiele i to że urasta do roli faworyta. Jeszcze raz dziękuje. Oczywiście porozmawiam na forum popytam może i ja do czegoś się przydam.

[ Dodano: Sob Kwi 17, 2010 15:53 ]
Zukowaty napisał/a:


O LPG pytaj kolegę [b]Markzo/b]

Tak i raczej tak (zależy od gustów ale jest ładniejszy od Jaga) .

Miękkie i raczej bezproblemowa a jak już to ceny części nie powalają.

Skoro Ty cenisz osiągi to rzeczywiście w gre wchodzi tylko 2.5. 2.0 V6 to praktycznie ten sam silnik ale...jakiś takiś wykastrowany. To samo klekot...coś to jechać nie chce.


dzięki , odpowiedzi konkretne, sugestie o V6 trafne, chcę tylko V6 2,5, diesla nie chcę.

Kurcze chyba się napaliłem na R75 :bezradny:

Zukowaty - Sob Kwi 17, 2010 15:55

Arturg napisał/a:
Kurcze chyba się napaliłem na R75 :bezradny:

Jak każdy kto kiedykolwiek oglądał ;)

apples - Sob Kwi 17, 2010 16:55

Arturg napisał/a:
Jaguara X-type,
Osobiście bym kupił S-Type. Części są stosunkowo tanie gdyż większość to Ford Mondeo. No i oczywiście w dieslu :grin:
Tan - Sob Kwi 17, 2010 18:53

Na forum Jaga. pisza, ze nie wszystko to Mondeo, nie ktore czesci idzie dopasowac, ale nie pasuja idelanie. Wrecz obalaja mit, ze X-Type to Mondeo w innej kascie. Nie wiem jak jest na prawde, ale przewaznie wiedza uzytkownikow jest dobra. Ech gdybym mial tak 30-35k to tez bralbym X-Typka w diselu :)
apples - Sob Kwi 17, 2010 19:08

S-Type :wink: 2,7 diesel
menior - Sob Kwi 17, 2010 20:41

Ja na forum Jaga poprosilem o porownanie R75 z X-typem i byly odpowiedzi ze jesli chodzi o komfort to R75 jest zdecydowanie lepszy :grin: jesli juz przyrownywac to z S-typem. Owszem byly i komentarze typu ze Rovery to tanie imitacje Jagow :evil:
Zukowaty - Nie Kwi 18, 2010 11:51

apples napisał/a:
Osobiście bym kupił S-Type. Części są stosunkowo tanie gdyż większość to Ford Mondeo. No i oczywiście w dieslu :grin:

tiaaa . Przy moim wyborze to był konkurent dla R75. Patrzyłeś na ceny zawieszenia? Zabijają na miejscu. Mało co pasuje z Forda.

sknerko - Nie Kwi 18, 2010 20:51

Poprzedni właściciel mojego R75 kupił sobie Jaga S-type w dieslu i ile razy się z nim spotykam to mi mówiże tęskni za R75 bo ten jego Jag to jakiś taki nie dorobiony. Ceny części rzeczywiście muszą zabijać bo chłop majętny jest a jęczy że naprawy dupereli koszmarnie drogie a jak mu rzuciłem że to przecież ford to mi śmiechem parsknął. Faceta znam kupę lat i nie ściemnia więc coś w tych Jagach musi być nie tak skoro on sie nagrzewa na bentleya i dusi żeby kupić takie cacko a Jaga się pozbyć jak najszybciej
Arturg - Pon Kwi 19, 2010 19:58

sknerko napisał/a:
kupił sobie Jaga S-typea jak mu rzuciłem że to przecież ford to mi śmiechem parsknął.

miał racje, bo S-type nie ma nic wspólnego z Fordem w przeciwieństwie do X-typa.
Ale, Jaguar i diesel? trochę nie pasi, tak jak jaguar i lpg. Do R75 v6 tez lpg nie założę, chyba że taki się już trafi.
uzo czytałem na forach Jaga i faktycznie, wiele części Mondeo minimalnie rożni się od X-typa. Trzeba dokładnie wiedzieć co i gdzie. Nawet "góra" silnika jest inna i osprzęt, do silnika ford owskiego ręce włożyli inżynierowie Jaguara i ulepszyli go trochę, podnieśli moc. Dotyczy to 2,5 V6 i 3.0 V6.
Mam jeszcze dwa pytanka
1. jak sprawuje sie automat w R75 V6? czy bać sie go?, nigdy nie jeździłem z automatem i czas spróbować
2. jaka była ogólna sprzedaż R75, może w rozbiciu na poszczególne modela (pb, d) ile wyprodukowali V6?. Nigdzie tych danych nie mogę znaleźć a co do Lancii Kappa która mam obecnie wszystko wiem.

Markzo - Pon Kwi 19, 2010 21:59

Biorąc automat odpada Ci problem z kołem 2 masowym i układem sprzęgła :)
My szukaliśmy 75 na przełomie października/listopada. Warunek to był motor 2.5V6 ;) akurat trafił się automat, ale jakiegos specjalnego parcia nie było, że musi być manual czy automat ;) Pod nogą jest 180KM, skrzynia pracuje bardzo miękko, nie szarpie ;) i wolna tez nie jest ;) bardzo przyjemnie się nim jeździ i nie ukrywam, że równiez szybko :)

Arturg - Czw Kwi 22, 2010 12:22

I jeszcze jedno, gdyby trafił się zadbany V6 2.0 czy w tym przypadku byłaby:
1. wyraźna różnica w mocy (chodzi mi o to jak to wygląda w praktyce, może ma ktoś porównanie) ,
2. elastyczności, czy przy 2.0 występowały skrzynie automatyczne, doczytałem że jeśli chodzi o spalanie pb to sprawa wygląda bardzo podobnie przy 2.0 a 2,5, (na papierze a jak w rzeczywistości? dlatego też wobec małej różnicy wole jednak 2,5, zawsze to trochę więcej koników.
3. może jakieś inne zauważalne różnice?
dziękuje za wszelkie podpowiedzi
ps. przy mojej Lancii Kappa 145 KM to trochę mało na dużą limuzynę.

Markzo - Czw Kwi 22, 2010 19:21

ja jeździłem 2.0 i 2.5 autmoatem i różnica była, jednak nie jakaś bardzo duża. Pewnie dlatego, że aumaty mają inne przełożenie głowne i to troche niweluje różnice w mocy, nie wiem jak 2.0 jeździ z manualem :)
sknerko - Czw Kwi 22, 2010 19:44

Markzo napisał/a:
ja jeździłem 2.0 i 2.5 autmoatem i różnica była, jednak nie jakaś bardzo duża.

dotyczy to również manuala ja jeździłem oboma i różnica jest ale nie rzuca na kolana poprtostu czuć te parę koni więcej w 2,5