Zobacz temat - [R75] Prawidłowe działanie klimatyzacji - pytanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Prawidłowe działanie klimatyzacji - pytanie

kris-tofer - Pon Kwi 19, 2010 15:43
Temat postu: [R75] Prawidłowe działanie klimatyzacji - pytanie
Witam
Czy podczas uruchomionej klimatyzacji rurki z zaworami do dobijania czynnika chłodzącego robią się u Was zimne, ciepłe czy gorące? Pytanie do osób z prawidłowo działającą klimatyzacją, sprawnym wentylatorem.
Chodzi mi o opinię, lub poradę, jaką temperaturę powinny mieć te rurki podczas pracy klimatyzacji. U mnie jest tak, że cieńsza rurka jest gorąca, a grubsza lodowata - klimatyzacja chłodzi, ale chyba nie tak jak powinna, tzn z mniejszą mocą.

apples - Pon Kwi 19, 2010 17:29

kris-tofer napisał/a:
cieńsza rurka jest gorąca
u mnie letnia/zimna
kris-tofer napisał/a:
a grubsza lodowata
i dokładnie tak samo :wink:

Przed wymiana rezystora, kiedy miałem tylko 2 bieg rurka cieńsza robiła się gorąca do momentu jak wentylator się nie uruchomił. Teraz jak wentylator pracuje cały czas po włączeniu klimatyzacji rurka jest letnia, a nawet określiłbym że jest zimna. powietrze z nawiewów leci zimne do tego stopnia że trzymając ok 30s ręka marznie.

kris-tofer - Pon Kwi 19, 2010 17:32

to by sugerowało, że mam zbyt słabo schłodzony czynnik, jednak serwis klimatyzacji mówi, że przechłodzony, bo jak jadę w granicach 100km/ha powietrze nie jest już tak schłodzone, a pędem powietrza skraplacz powinien być chłodzony jeszcze bardziej
skrzypol - Pon Kwi 19, 2010 21:51
Temat postu: Re: [R75 CDT] prawidłowe działanie klimatyzacji - pytanie
kris-tofer napisał/a:
Witam
...U mnie jest tak, że cieńsza rurka jest gorąca, a grubsza lodowata...


u mnie tez tak jest a klima dziala raczej dobrze :>

kris-tofer - Wto Kwi 20, 2010 12:58

skrzypol, a masz oryginalny wentylator? czy jakiś dorabiany? wentylator działa CI na wszystkich biegach?
amigo30 - Sro Kwi 21, 2010 07:49

U mnie jest tak,że jedna jest gorąca a druga lodowata.Wentylator chodzi cały czas podczas włączonej klimy.Możesz mieć za mało czynnika chłodzącego. Zwróć uwagę czy wentylator pracuje cały czas i czy się nie wyłącza. Rozwiń myśl, że twoja klima działa ze zmniejszoną mocą??
kris-tofer - Sro Kwi 21, 2010 12:11

Czynnik ładowałem jakiś rok temu, wiem, że powinienem sprawdzić to również w tym roku, odciągnąć, przefiltrować i dać nowy olej wraz z czynnikiem; powinienem bo robi się to przed każdym sezonem ale myślę, że jest to teraz najmniejszy kłopot, bo klima działa. Jednakże nie jest to super powiew zimnego powietrza, różnicę czuć po około 10min działania klimatyzacji, a gdy jadę po trasie powietrze z kilmy jest cieplejsze niż gdy stoję w korku, co mnie bardzo dziwi...
Temat działania wentylatora mam w małym paluszku, działa jak należy (chociaż jest to zamiennik z chryslera voyagera to u kolegi dukat11 który ma taki sam zamiennik klima działa wyśmenicie)
Najbardziej zastanawia mnie temperatura tych rurek, bo u apples'a są chłodne, a klima działa bardzo dobrze.

skrzypol - Sro Kwi 21, 2010 22:27

kris-tofer napisał/a:
skrzypol, a masz oryginalny wentylator? czy jakiś dorabiany? wentylator działa CI na wszystkich biegach?


raczej tak bo za "moich czasow" nik nic nie dorabial...
W piatek bylem na obsludze i "nabicu" klimy po tym zabiegu dziala znacznie lepiej a rurki nadal jak kiedys jedna zimna druga ciepla, ale nie wiem czy caly czas jest tak samo. A o ktorym wentylatorze piszecie bo ten za grilem to raczej nie widzialem zeby sie krecil, ale czasem slysze jakies buczenie od czasu do czasu tym bardziej jak auto jest nagrzane i wlacze klime na "auto" na 17-18stopni...

apples - Sro Kwi 21, 2010 22:48

kris-tofer napisał/a:
Najbardziej zastanawia mnie temperatura tych rurek, bo u apples'a są chłodne, a klima działa bardzo dobrze.
Jutro sprawdzę jeszcze raz, ale jak sprawdzałem ostatnio to tak było.
skrzypol napisał/a:
A o ktorym wentylatorze piszecie bo ten za grilem to raczej nie widzialem zeby sie krecil,
o tym jedynym :wink: , czyli za grillem. Po włączeniu klimatyzacji powinien się kręcić cały czas na 1biegu.
skrzypol - Czw Kwi 22, 2010 19:11

to musze zobaczyc co sie z tym dzieje bo nie zauwazylem pracy wentylatora... :/
apples - Sob Kwi 24, 2010 13:35

Sprawdzałem dzisiaj jeszcze raz i potwierdzam co napisałem wcześniej. Cienka rurka zimna, gruba - bardzo zimna.
kris-tofer - Sob Kwi 24, 2010 14:10

Dzięki wielkie za odpowiedzi skrzypol, sprawdź ten wentylator bo to bardzo ważne :)
skrzypol - Sro Kwi 28, 2010 20:46

wentylator dziala, a na warsztacie udzielono mi informacji, ze jesli cienka rurka jest ciepla to "podobno" to nie problem bo jest to powrot i czasem bywa cieply... (ja sie na tym nie znam)
kris-tofer - Sro Kwi 28, 2010 21:49

zdążyłem ustalić, że cieńsza rurka powinna być ciepła, ponieważ jest to rurka wysokociśnieniowa, gdy obie rurki są zimne wówczas wina może leżeć w uszkodzonym zaworze rozprężającym. Jest to opinia serwisu klimatyzacji.
maciasw - Czw Sie 05, 2010 00:41

apples napisał/a:

skrzypol napisał/a:
A o ktorym wentylatorze piszecie bo ten za grilem to raczej nie widzialem zeby sie krecil,
o tym jedynym :wink: , czyli za grillem. Po włączeniu klimatyzacji powinien się kręcić cały czas na 1biegu.


No właśnie. A ja wczoraj zauważyłem, że po włączeniu klimy wentylator włącza się na jakieś 15 sekund co minutę. I tak w kółko. Klima chłodzi. Wcześniej takie rzeczy się nie działy. Wadliwy wentylator czy może coś z klimą (za mało czynnika chłodzącego)?

apples - Czw Sie 05, 2010 09:40

maciasw napisał/a:
Wadliwy wentylator czy może coś z klimą (za mało czynnika chłodzącego)?
Brak 1 biegu - uszkodzony rezystor lub szczotki. Włącza się 2 na chwilę by schłodzić czynnik i się wyłącza. Tematy o wentylatorze http://forum.roverki.eu/v...p=494732#494732
kris-tofer - Czw Sie 05, 2010 17:20

uszkodzone szczotki to chyba nie najlepszy pomysł, jeśli na 15 sek. się włącza to masz pewnie uszkodzony rezystor. Jeśli miała by być to szczotka, to najszybciej wyciera się ta od masy i wtedy nie będzie żadnego biegu.
apples - Czw Sie 05, 2010 17:28

kris-tofer napisał/a:
uszkodzone szczotki to chyba nie najlepszy pomysł, jeśli na 15 sek. się włącza to masz pewnie uszkodzony rezystor. Jeśli miała by być to szczotka, to najszybciej wyciera się ta od masy i wtedy nie będzie żadnego biegu.
Zobacz schemat http://roverki.pl/index.p...cle/21-inne/476
kris-tofer - Czw Sie 05, 2010 17:37

apples, ''wychowałem'' się na podstawie tych artykułów :)
maciasw, masz wentylator na rezystorze? czy starszy typ na czterech szczotkach?

maciasw - Pią Sie 06, 2010 12:43

Nie mam zielonego pojęcia jaki on jest. Jak to rozpoznać?
Auto z 2001. 2.0 CDT

apples - Pią Sie 06, 2010 13:25

maciasw napisał/a:
Nie mam zielonego pojęcia jaki on jest. Jak to rozpoznać?
Zobacz czy go widać jak u mnie http://forum.roverki.eu/v...p=485978#485978
maciasw - Pią Sie 06, 2010 15:58

Sprawdziłem. Jest. Więc na 100% to jego wina? Jeżeli tak to muszę się za niego zabrać.
PS: Z ciekawości zrobiłem test klimy jak tu link . Wyszło FC 00. Także ok.
Potem zacząłem kombinować z wyświetlaczem na desce. Przy wyjętym kluczyku wcisnąłem przycisk do kasowania przebiegu dziennego i trzymając go włożyłem kluczyk do stacyjki. Pojawiło mi się coś takiego link.
Za każdym razem jak wciskałem ten przycisk, pojawiały się jakieś cyferki i znaczki (widać na filmiku).
Co one oznaczają?

gustav.pl - Pią Sie 06, 2010 16:03

To jest rozdział 1 diagnostyki komputera http://forum.roverki.eu/v...a+komputera+obd
apples - Pią Sie 06, 2010 16:04

maciasw napisał/a:
Więc na 100% to jego wina?
Na 99% tak. Sprawdź miernikiem jego opór. Jak uszkodzony to http://forum.roverki.eu/v...p=464680#464680
maciasw napisał/a:
Za każdym razem jak wciskałem ten przycisk, pojawiały się jakieś cyferki i znaczki (widać na filmiku).
Co one oznaczają?
Uruchamiasz komputer diagnostyczny http://forum.roverki.eu/v...p?p=85346#85346 Przejdz do poz. 19 i odblokuj, a zobaczysz więcej :grin:


maciasw, na przyszłość http://forum.roverki.eu/v...p=493181#493181 i http://forum.roverki.eu/v...p=459245#459245

maciasw - Pią Paź 22, 2010 09:35

Wielkie dzięki. To mam troszkę lektury do przerobienia. Ale nie teraz, spadam do pracy.

[ Dodano: Pon Sie 09, 2010 11:55 ]
Próbowałem dostać się do tego rezystora. Nie mogę go odkręcić. Przykręcony jest do obudowy wentylatora od strony chłodnicy. Z pomiarem oporności też lipa. Przewody wchodzą bezpośrednio w rezystor, brak jakichkolwiek złączek.


[ Dodano: Pią Paź 22, 2010 09:35 ]
A jeszcze jedno pytanko. Czy przy włączonej klimie wentylator powinien załączać się w każdej sytuacji czy uzależnione jest to od temperatury zewnętrznej? Właśnie zauważyłem, że przy 6-8 stopniach na zawnątrz i włączonej klimie wentylator nie włącza się.

markozalko - Sob Maj 05, 2012 18:01

U mnie 2 lata wiatrak chodził na 2 biegu. Teraz się włącza i wyłącza i jak napisał mi Apples jest to wina rezystora i braku 1 biegu. Czemu tylko wcześniej cały czas dawał na tym 2 biegu? Czy bez sprawdzania tego rezystora można śmiało kupować go żeby wymienili mi, czy to na pewno to?? Jeszcze jedno czy wina tego rezystora ma aż tak duży wpływ na zimno lecące z klimy? Teraz czuję że bardzo słeby chłod leci niż wcześniej a klima nabita do pełna. Mam wrażenie że jak ustawię na auto to siła nadmuchu po jakimś czasie wcale nie zmniejsza się, może dlatego ze słabo chłodzi i potrzebuje dużo czasu.
Alex_Tom - Nie Lip 29, 2012 20:31

Ja mam pytanie troszkę z innej beczki. Jak nie ma lub jest zbyt mało czynnika w układzie klimatyzacji to wentylator na chłodnicach po włączeniu klimy będzie się kręcić? Czy np. skoro nie ma czynnika to nie kręci się bo nie ma co chłodzić?
Krótkie pytanie, krótka odpowiedź :mrgreen:

gustav.pl - Nie Lip 29, 2012 20:50

Alex_Tom napisał/a:
Ja mam pytanie troszkę z innej beczki. Jak nie ma lub jest zbyt mało czynnika w układzie klimatyzacji to wentylator na chłodnicach po włączeniu klimy będzie się kręcić? Czy np. skoro nie ma czynnika to nie kręci się bo nie ma co chłodzić?
Krótkie pytanie, krótka odpowiedź :mrgreen:

U mnie się kręci :lol:

Alex_Tom - Nie Lip 29, 2012 22:09

gustav.pl napisał/a:
U mnie się kręci

Kręci.. czyli nie masz czynnika i z kratek np. leci ciepłe powietrze a on i tak się kręci?

gustav.pl - Nie Lip 29, 2012 22:38

Alex_Tom napisał/a:
... czyli nie masz czynnika i z kratek np. leci ciepłe powietrze a on i tak się kręci?

Tak!

automechanik - Pon Lip 30, 2012 09:03

W silniku KV6 jeśli czynnika nie ma lub jest go za mało wentylator nie uruchamia się.
Alex_Tom - Pon Lip 30, 2012 10:23

automechanik napisał/a:
W silniku KV6 jeśli czynnika nie ma lub jest go za mało wentylator nie uruchamia się.

Ooo, ciekawe ciekawe. Jakiś konkret. Mam nadzieje, ze to pewna odpowiedź :razz: No dzięki, polecę nabić klimę i zobaczę czy się zakręci.

sew87 - Pon Lip 30, 2012 12:16

a mam pytanko otoz gdy dam klime na ekonomicznie to z kratek leci niezbyt chlodne powietrze ustawione na low,a gdy wlacze normalnie klime to daje spoko zimnym powietrzem o co moze cchodzic ,a i 2 pytanko czy jak klima jest na minimum sily jedna kreseczke to tez tak macie strasznie obciazony auto ,przy ruszaniu itd
rafalmis1 - Pon Lip 30, 2012 12:20

sew87 napisał/a:
a mam pytanko otoz gdy dam klime na ekonomicznie to z kratek leci niezbyt chlodne powietrze ustawione na low


ponieważ funkcja EKO wyłącza sprężarkę (czytaj klimę), wówczas masz zwykły nawiew

sew87 - Pon Lip 30, 2012 12:32

o widzisz duzo poznaje w nim dopiero :) a z tym obciazeniem na normalnej klimie? tez tak macie
haszczyc - Pon Lip 30, 2012 13:02

sew87, a działają ci dwa biegi ? troszkę klima obciąża auto ale kiedy naprawiłem rezystor to już tego tak nie odczuwam kiedyś kiedy wiatrak kręcił mi się non stop na drugim biegu to odczuć się dało teraz jest znacznie lepiej:) jutro jadę nabić klimatyzacje to zobaczymy czy będzie już perfekcyjnie
gustav.pl - Pon Lip 30, 2012 23:19

Alex_Tom napisał/a:
Jakiś konkret. Mam nadzieje, ze to pewna odpowiedź :razz:

To uważasz moją wypowiedź za konfabulację - dzięki.

Alex_Tom - Wto Lip 31, 2012 16:00

gustav.pl napisał/a:
To uważasz moją wypowiedź za konfabulację - dzięki.

Ależ nigdy w życiu !
Chodziło mi o to, że np. ktoś się pojawi i napisze, że u niego jest inaczej i wtedy nie wiadomo komu wierzyć.
Często jest tak, że ktoś napiszę, że u niego jest tak, inny napisze, że jest tak i powstaje dyskusja i analiza tematu.
Zdaję sobie sprawę, że masz o wiele większe doświadczenie dlatego jeżeli poczułeś się urażony najmocniej przepraszam. :wink:
A Twa odpowiedź bardzo była dla mnie przydatna.

gustav.pl - Wto Lip 31, 2012 20:03

Alex_Tom napisał/a:
(...) dlatego jeżeli poczułeś się urażony najmocniej przepraszam. :wink:

Bez przesadyzmu..... Pisałem dosyć oszczędnie, bo chcałem się dostosować do Twojej prośby:
Alex_Tom napisał/a:

Krótkie pytanie, krótka odpowiedź :mrgreen:


Opisałem tylko jak jest w moim Roverku( od dwóch lat bez czynnika i z zatartą sprężarką), bo teoretycznie powinno być tak, jak napisał automechanik. A czemu u mnie jest inaczej, tego niestety nie wiem - może jakieś zwarcie lub ktoś mi po cichu klimę nabił :wink:

Alex_Tom napisał/a:
A Twa odpowiedź bardzo była dla mnie przydatna.


Ciekawe do czego? :lol: Cukrować to Ty umiesz.... :razz:

sew87 - Wto Lip 31, 2012 23:16

haszczyc napisał/a:
sew87, a działają ci dwa biegi ? troszkę klima obciąża auto ale kiedy naprawiłem rezystor to już tego tak nie odczuwam kiedyś kiedy wiatrak kręcił mi się non stop na drugim biegu to odczuć się dało teraz jest znacznie lepiej:) jutro jadę nabić klimatyzacje to zobaczymy czy będzie już perfekcyjnie


dzialaja wszystkie 3 biegi :)

rob-rover - Czw Sie 02, 2012 16:00

Witam wszystkich fanatykow rovera75 mam pytanie o chlodzenie klimatyzacji czy wszystkie modele rovera maja tak slabe chlodzenie czy mam jakis wyjatek wymienialem sprezarke wentylator czynnik mam nabity co moze byc powodem slabego chlodzenia:))
Alex_Tom - Czw Sie 02, 2012 16:35

rob-rover, słabe chłodzenie czyli? jaką masz temperaturę ze środkowych kratek po zmierzeniu termometrem?
Należy trochę jaśniej pytać.

haszczyc - Czw Sie 02, 2012 16:40

rob-rover, chłodzenie w R75 jest bardzo dobre bynajmniej ja nie widzę różnicy miedzy innymi samochodami, może coś u Ciebie jest nie tak ale nie wiem bo masz benzynę, ja jestem po nabiciu klimatyzacji i brakowało po roku 130gram czynnika troszkę dużo, ale zauważyłem dzisiaj że przy 30stopniach nawet stojąc autem i włączę klimatyzacje wentylator załączy się po chwili na drugi bieg pochodzi 20sekund i się przełączy na 1 bieg i fajnie dobrze chłodzi i co najważniejsze cisza jest stojąc wiatrak chodzi na 1 biegu i wstydu nie ma!
arkady - Czw Sie 02, 2012 19:54

wczoraj robilem trase torun warszawa klikam auto klima chlodzi po kilku min przestaje klikam econ po chwile auto i chlodzi troche to upierdliwe bo zamiast skupic sie na drodze to klikalem auto>econ>auto>econ
rob-rover - Pią Sie 03, 2012 11:56

wydaje mi sie ze slabo mi chlodzi w innych jak puscilem klime to od razu bylo chlodne powietrze co moze byc powodem slabego chlodzenia w moim
wschodni - Sob Sie 04, 2012 18:26

Problem był u mnie podobny. Pojechałem do mechajstra i sie okazało...że chlodnica jest cala uwalona w syfie, pyle itd. Wystarczyło podjechać na myjke i dobrze wypłukac karcherem :)
Można sprobowac, niewiele to kosztuje a efekt widoczy od razu.

maciej.s - Nie Sie 05, 2012 16:52

U mnie poprzedni właściciel zastosował tę metodę i mam chłodnice do wymiany bo się cała rozpadła. Czy jest jakiś problem w R przy wymianie chłodnicy? i czy da się wymienić samemu?
wschodni - Nie Sie 05, 2012 17:41

Bo trzeba znac umiar i sprawdzic jak karcher mocno daje. Wiadomo, ze jak cisnienie mocne to nie mozna bezposrednio do chlodnicy przylozyc. Z wymiana chlodnicy raczej nie powinno byc problemow.
maciej.s - Nie Sie 05, 2012 19:48

zgadza się :!: :!: wszystko z umiarem :smile:
Dzięki za odpowiedź.

maciejk1980 - Wto Sie 12, 2014 22:37

a czy ktos wie czy za duzo czynnika chlodzacego jest szkodliwe bo dzisiaj doladowalem u faceta co ladowal z butla, mowilem mu ze tam pisze 450g +-50g ale on cos tam pobelkotal, teraz nie jestem pewien czy jechac to sprawdzic, i czy da sie to sprawdzic ile tam tego jest?
MaReK - Wto Sie 12, 2014 23:55

Jeśli będzie zbyt dużo czynnika, może być efekt zbyt wysokiego ciśnienia w układzie przez co kompresor w samoobronie będzie się rozłączał, a Ty tym samym będziesz tracił klimatyzację do momentu ponownego uruchomienia silnika (nie wyłączenie/włączenia klimy).

Sprawdzić możesz samo ciśnienie i sprawność kompresora. Podłączą Cię pod maszynkę, wprowadzisz auto na obroty (3 tyś.) przytrzymasz z minutę na takim obciążeniu i Panowie Ci powiedzą czy jest okej, czy ciśnienie rośnie niebezpiecznie.

Żeby sprawdzić ile jest czynnika muszą odciągnąć stary, wytworzyć próżnię i nabić ponownie.
Prawdopodobnie procedura może kosztować drugi raz tyle.

maciejk1980 - Sro Sie 13, 2014 00:19

dzieki, jezeli jest nabijane to czy moglo duzo wiecej sie zmiescic niz to co pisze 450 +-50 g ? jezeli jest za duzo to mozna uszkodzic sprzegielko tak? wlasnie przed nabijaniem bylo wymienione bo sie spalilo moze tylko ze starosci,
MaReK - Sro Sie 13, 2014 00:34

Sprzęgięłko służy do rozłączania/załączania kompresora. Jeśli czujnik ciśnienia uzna, że jest go zbyt dużo to da sygnał kompresorowi żeby się rozłączył. Oto bym się nie martwił. Jeśli klima Ci chłodzi, to zrób test wydajnościowy na prostej. Przejedź autem kilometr tak aby silnik pracował powyżej 3 tyś. obr/min. Jeśli nie rozłączy Ci klimy to znaczy, że daje rade. Sprawdzić ciśnienie na maszynie zawsze możesz. Najważniejsze, żebyś miał sprawny wentylator.
maciejk1980 - Sro Sie 13, 2014 19:07

dzieki ale wlasnie auto ma ponad 15 lat i nie wiadomo w jakim stanie sa te czujniki mam nadzieje ze dzialaja jak trzeba, sprzegielko wlasnie poszlo tydzien temu przed dobiciem czynnika chlodzacego wentylator wtedy nie dzialal, zrobil jakas przerubke i wentylator zalancza sie jak klima jest wlaczona, dodal jakis przekaznik i 4 dodatkowe kable, ciekaw jestem tylko czy tez sie zalaczy jak sie zacznie grzac silnik