|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420 Si] Pali na 3 cylindry
adamek0092 - Pią Kwi 23, 2010 21:10 Temat postu: [R420 Si] Pali na 3 cylindry Witam
Mam Rovera 420 2.0 benzyna.
Samochód gdy jest zimny pali na trzy cylindry, jego praca przypomina prace Diesla. Nie wiem czym jest to spowodowane.
Komputer nie wykazuje żadnych błędów, a mechanicy nie potrafią znaleźć przyczyny tego typu zachowań
Liczę na pomoc
Z góry dziękuje i pozdrawiam
P.S sam z chęcią udzielę każdemu pomocy w
praktis - Pią Kwi 23, 2010 22:34
A ci mechanicy co wykluczyli?
kostas - Sob Kwi 24, 2010 12:22
Sprawdzales kable, swiece? kopulke, palec? u mnie po wymianie kabli podobny problem sie rozwiazal.
adamek0092 - Sob Kwi 24, 2010 13:35
Ci wszyscy mechanicy to najlepiej by od razu wymienili silnik.
Tak kable są ok, świece też
Teraz chcę sprawdzić silnik krokowy.
Też podejrzewam sondę lambdę
[ Dodano: Sob Kwi 24, 2010 14:35 ]
i mam jeszcze taki problem nadmuch nie działa mi na I i na II biegu. Uszkodzona jest ta płytka za schowkiem. Obydwa druciki są przepalone. Czy może ma ktoś z was do odsprzedania nie chciałbym kupywać nowej ponieważ jest to koszt około 80zł a nie mam gwarancji że posłuży mi dość długo bo boje się że są to podróby
Chris83 - Sob Kwi 24, 2010 14:00
Wystarczy wlutować rezystory w te miejsca (1R 10W)
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#64
Koszt jakieś 7 zł z przesyłką. Lub szukaj w elektronicznych u siebie 5 zł za 10 szt
praktis - Sob Kwi 24, 2010 14:58
adamek0092 napisał/a: | nie działa mi na I i na II biegu |
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=53249
adamek0092 - Sob Kwi 24, 2010 19:52
już próbowałem wlutować oporniczki i nic
praktis - Sob Kwi 24, 2010 19:58
Próbuj dalej, napewno się uda
adamek0092 - Nie Kwi 25, 2010 08:17
a jakie mam kupić oporniczki?
praktis - Nie Kwi 25, 2010 09:16
W temacie, który Ci zlinkowałem wyżej masz wszystko napisane
faecd - Nie Kwi 25, 2010 10:04
adamek0092, sprawdziles czy iskra jest na kazdej swiecy? jezeli tak to moze ten jeden wtrykiwacz jest zapchany albo diabel wie co.
Te rezystory strasznie ciezko wlutowac, plytka jest pokryta taka substancja do której lut nie przylega i tutaj jest caly problem, ja przylutowalem do resztek drutu oporniczego i jeszcze sam opornik przykleilem do plytki na klej na cieplo z pistoletu i juz ponad rok wszystko chula.
adamek0092 - Nie Kwi 25, 2010 11:28
dzisiaj będę mierzył ze znajomym ciśnienie.
A pro po tej płytki to właśnie ciężko to przylutować już próbowałem i nic z tego. A nowa płytka jest dość droga
[ Dodano: Nie Kwi 25, 2010 12:28 ]
i myślałem że może ktoś z was ma do odsprzedania taka płytkę
praktis - Nie Kwi 25, 2010 19:12
Zapewniam Cię, że da się przylutować, potrzeba tylko dobrze oczyścić powierzchnię styku, nagrzać i dać troszkę cyny na powierzchnię. Potem to już pikuś. A jak nie chcesz się z tym bawić to daj to jakiemuś elektronikowi (serwis rtv itp.) zrobią Ci to za grosze.
Pozdrawiam.
adamek0092 - Nie Kwi 25, 2010 20:01
Dzięki za radę. Postaram się spróbować jeszcze raz to zlutować
Też pozdrawiam
Perez - Pon Kwi 26, 2010 12:14
A nie ubywa Ci troszeczke plyn z chlodnicy?
adamek0092 - Pon Kwi 26, 2010 19:35
hm wiesz nawet nie zwróciłem na to uwagi. A coś sugerujesz?
AndrewS - Pon Maj 03, 2010 00:06
po czym stwierdziłeś ze pali na 3 gary
na sluch
jesli tak, to powiem Ci ze moj i Senn'a zachowuje sie tak samo,
tzn jesli stane kolo wydechu, na cieplym tego dzwieku nie ma, tez mnie to zastanowilo, ale do tej pory nie rozpracowalem tego
byc moze ten silnik przy "parametrach na zimno", takie wydaje dźwięki
adamek0092 - Pią Maj 07, 2010 19:02
teraz doszedł mi kolejny problem , nie wiem co z nim się stało ale dzisiaj poz robieniu ponad 100km zżarł mi 1/4 baku paliwa.
Nie wiem co jest tego przyczyną. Normalnie pali mi 8.1litra w miescie
[ Dodano: Pią Maj 07, 2010 20:02 ]
i mam pytanie jakie powinno być ciśnienie na cylindrach?
Chris83 - Pią Maj 07, 2010 20:50
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#395728
macikd - Pią Maj 07, 2010 22:07
Chris83, przecież adamek0092 nie ma diesla tylko benzynę.
Chris83 - Pią Maj 07, 2010 22:18
UPS!
adamek0092 - Sob Maj 08, 2010 08:33
no właśnie ja mam benzynę 2.0
to pomoże mi ktoś z tym ciśnieniem?
flapjck1 - Sob Maj 08, 2010 11:32
cisnienie przede wszystkim powinno byc rowne
mysle ze kolo 14 barow powinno byc
wracajac do pracy na 3 gary na zimno - moja k-seria miala taki przypadek ze na zimno odpalala na 3 gary po rozgrzaniu poprawialo sie
nieco to zignorowalem bo zalozylem ze puszcza uszczelka pod kolektorem i podlewa swiece
po okolo 2 tyg takiego jezdzenia pogorszylo sie diametralnie - non stop pracowal na 3 gary ( plus przepaly do wydechu )
okazalo sie ze rozpadla sie ceramika na jednej swiecy i niby iskra byla tylko nie tu gdzie trzeba i nie wtedy kiedy trzeba - sprawdz swiece dokladnie od strony platynek
inna kwestia ze takie objawy sa tez jak niedokladnie zapieta jest wtyczka na kompie - u mnie kiedys sie lekko zeskosowala i nie bylo sterowania na bodajze 3cim cylindrze ( wtrysk )
zlokalizuj ktory gar ci nie pali ( zdejmujac fajki ze swiec ) i draz temat ( wtyczke z wtrysku tez mozna zdejmowac )
Kot - Sob Maj 08, 2010 12:05
faluja obroty i pluje woda na 2 metry za wydech ?
adamek0092 - Sob Maj 08, 2010 12:57
teraz obroty są stałe, ale do puki się nie rozgrzeje drga, pluł też czymś czarnym z wydechu. Miał też takie objawy że dopóki się nie rozgrzał kopcił na czarno, a ciśnienie ma 14,15,14,15.
Świece były już wymieniane. Każdy mechanik u którego byłem mówił mi co innego (źle naciągnięty rozrząd, przewody do wymiany, a najlepiej to cały silnik wymienić)
flapjck1 - Sob Maj 08, 2010 14:13
symptomy wskazuja wg mnie albo na czujnik temp albo sonde lambda
jakie masz obroty jalowe?
na zimno i na cieplo?
adamek0092 - Sob Maj 08, 2010 14:47
sonda była już sprawdzana jest w porządku. Obroty gdy się rozgrzeje są w granicach 1000, a na zimno nieco ponad 1000 jakieś 1100,1200
Micros - Pon Maj 10, 2010 09:38
Układ wtryskowy? Zasyfione wtryski? Tu opisałem mój (b. podobny) problem i rozwiązanie http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=494710
Jak dla mnie masz też po rozgrzaniu zbyt wysokie obroty biegu jałowego. Wg specyfikacji powinieneś mieć wtedy 850+/- obr./min., a nie ~1000. Zresetuj czujnik położenia przepustnicy - 1. Kluczyk w pozycję zapłonu (II) 2. Co najmniej 5 razy pedał gazu w podłogę 3. Zapłon 4. Należy pojeździć ~15 min.
adamek0092 - Pon Maj 10, 2010 16:51
oddałem samochód do mechanika, mówil że prawdopodobnie jest to przepływomierz, nie wiem zobaczymy co to będzie
AndrewS - Pon Maj 10, 2010 21:25
adamek0092 napisał/a: | oddałem samochód do mechanika, mówil że prawdopodobnie jest to przepływomierz |
taaaaa, powiedz mu ze ten samochod nie ma przepływomierza
jak bedzie sie upieral to, albo zmień mechanika, albo daj mu troche literatury do poczytania o ukladach wtryskowych MEMS
Micros - Pon Maj 10, 2010 23:32
Daj znać w tym wątku o dalszym przebiegu sprawy, bo sam jestem ciekawy, jak to się dalej w Twoim przypadku potoczy...
adamek0092 - Wto Maj 11, 2010 16:37
no jasne że dam znać. Byłem dzisiaj u niego jutro go podłączy na komputer bo oprogramowanie od Hondy nie chciał z nim współgrać. A jutro będzie miał do Rovera. Ale mówi że jest prawie pewien że to wina przepływomierza
Vesper416 - Wto Maj 11, 2010 17:57
sprawdź podciśnienie zwłaszcza jeśli masz wrażenie że nie pali na pierwszy gar!!!
ArekL - Wto Maj 11, 2010 21:08
Ale tam przepływomierza nie ma. Sprawdzałeś czujnik temperatury? Skąd pewność, że pali Ci na 3 gary? Bo przerywa? Przerywanie może być od czego innego. Jesteś pewien, że jeden gar nie pali? Ja jak w K-serii miałem odłączony czujnik temperatury, bo mi mechaniory popsuli wtyczkę i wypadała, to miałem stałe obroty w okolicach 1100-1200 RPM i na ciepłym i na zimnym, natomiast na zimnym nie dało się w ogóle zapalić (akurat to było zimą). Po prostu nie dawał ssania i kaplica. No a jak już zapalił, to przerywał, dopóki się nie rozgrzał. Gdyby było ssanie nie przerywałby. Może warto to sprawdzić.
I ja potwierdzę tak jak AndrewS i Senn, że mój silnik po odpaleniu jak chłodny też zachowuje się nieco inaczej niż kiedy jest ciepły. Ale nic nie kopci, nie dymi, nie pluje z wydechu...
AndrewS - Wto Maj 11, 2010 22:41
adamek0092 napisał/a: | na komputer bo oprogramowanie od Hondy nie chciał z nim współgrać. |
przykro mi to pisac, ale wyglada na to, ze on nie ma pojecia o tym silniku skoro probowal do niego podpinac soft hondy
adamek0092 - Sro Maj 12, 2010 06:57
widocznie nie ma już dobrych mechaników. Ale samochód zaczął mi więcej palić. Nie wiem zobaczę co ten mechanik powie, bo efekt jest taki że ja mam niesprawny samochód a każdy mechanik mówi co innego
Micros - Sro Maj 12, 2010 07:21
AndrewS napisał/a: | adamek0092 napisał/a: | na komputer bo oprogramowanie od Hondy nie chciał z nim współgrać. |
przykro mi to pisac, ale wyglada na to, ze on nie ma pojecia o tym silniku skoro probowal do niego podpinac soft hondy |
Dokładnie. Twój mechanior pewnie nadal myśli, że to silnik Hondy 2.0 z Accorda. A to jest duży błąd, bo w Twoim aucie pod machą siedzi Roverowski 20T4H.
adamek0092 - Sro Maj 12, 2010 16:56
na prawdę już mam dość tych mechaników
flapjck1 - Sro Maj 12, 2010 17:28
to jest !@!$# nie mechanik
znajdz kogos kto wie co to jest rover i odroznia to od hondy
[ Dodano: Sro Maj 12, 2010 18:28 ]
oo jak ladnie tlumaczenie brzydkich slow tu dziala
ArekL - Sro Maj 12, 2010 18:43
Nie chcę Cię straszyć, ale ja na Twoim miejscu zabrałbym jak najszybciej samochód od niego...
adamek0092 - Sro Maj 12, 2010 19:44
to w takim razie co jemu jest?
bo ja już sam nie wiem każdy mechanik mówi co innego i wy na forum też mówicie różne rzeczy
kasjopea - Sro Maj 12, 2010 19:47
flapjck1, niektórzy widzą te przekleństwa normalnie .
flapjck1 - Sro Maj 12, 2010 20:10
no wiem kasjo ze modzi widza wiecej
nie zmienia to faktu ze napisalem prawde dosadnie ale prawde
[ Dodano: Sro Maj 12, 2010 21:10 ]
adamek0092 napisał/a: | to w takim razie co jemu jest?
bo ja już sam nie wiem każdy mechanik mówi co innego i wy na forum też mówicie różne rzeczy |
jestes w stanie zrobic cokolwiek w tym aucie samemu czy polegasz na mechanikach tylko?
adamek0092 - Sro Maj 12, 2010 20:32
już próbowałem sam, ze swoim dobrym znajomym. Pomagało to na chwile i dalej nic. Ci wszyscy mechanicy sami nie wiedzą chyba co mu jest
Kot - Sro Maj 12, 2010 20:58
Micros, ale kolega nic nie pisal ze ma turbo a 20T4 to silnik doładowany.
ArekL - Czw Maj 13, 2010 07:22
Ale nie odpowiedziałeś na nasze pytanie: jak doszedłeś do tego, że pali na 3 cylindry? Odpinałeś w końcu te kable zapłonowe? Który cylinder nie pracuje? Dopiero jak to sprawdzisz to będziemy mogli szukać przyczyny. A tak to sobie możemy gdybać w nieskończoność Zabieraj auto i sprawdź. A potem looknij ten czujnik temperatury, z którego komputer bierze dane i decyduje czy włączać ssanie czy nie. Jak nie włączy to silnik Ci może przerywać itp. nawet w lato. Wydaje mi się, że ssanie jest potrzebne zawsze na starcie i tyle.
Micros - Czw Maj 13, 2010 09:11
Kot napisał/a: | Micros, ale kolega nic nie pisal ze ma turbo a 20T4 to silnik doładowany. |
W R400 nie było silnika benzynowego 2.0 turbodoładowanego. Kolega posiada tak i ja wersję wolnossącą 20T4H R4 2.0l 136KM
adamek0092 napisał/a: | już próbowałem sam, ze swoim dobrym znajomym. Pomagało to na chwile i dalej nic. |
Jakieś konkrety? Co pomagało na chwilę..?
Jak rozgrzejesz silnik, zatrzymasz się i zgasisz, a następnie odpalisz to pracuje równo i schodzą obroty do ~850obr./min.?
Kot - Czw Maj 13, 2010 10:44
Micros napisał/a: | W R400 nie było silnika benzynowego 2.0 turbodoładowanego. Kolega posiada tak i ja wersję wolnossącą 20T4H R4 2.0l 136KM | Masz racje Micros, moj blad, pomylilo mi sie z roverem 600
adamek0092 - Czw Maj 13, 2010 17:13
od do póki się nie rozgrzeje próbuje gasnąć muszę go pilnować żeby nie zgasł.
Micros - Czw Maj 13, 2010 21:58
@adamek0092 postaraj się jeśli możesz odpowiedzieć na te trzy pytania z mojego ostatniego postu - to ułatwi nam próbę pomocy w Twoim przypadku.
adamek0092 - Sob Maj 15, 2010 16:30
jutro idę odebrać samochód. Mechanik podobno podwyższył obroty żeby nie gasł, ale to nie rozwiązuje problemu. Mówił że jest do wymiany jakiś wałek ale nie pamiętam dokładnie czego jutro się dowiem to dopiszę.
[ Dodano: Sob Maj 15, 2010 17:30 ]
do wymiany jest wałek rozrządu. Samochód odbiorę dopiero za tydzień bo nie ma części. Dzisiaj strasznie nim telepało strasznie kopcił i bardzo nierówno pracował
ArekL - Sob Maj 15, 2010 18:29
Oby to było to.
pdasiek - Nie Maj 23, 2010 20:08
panowie a ja mam tak że na gazie mi pali na 3 gary jak się "rozgrzeje" świece wymienione przewody wymieniane też niedawno podobno, została kopułka i palec, kopułka to się orientuje co i jak jednak do tej pory nie wiem co to jest ten PALEC heh, aż wstyd. jak się wkręcę na wyższe obroty jest ok, i jak dam malutko gazu jest ok jak dam w podłogę przy obrotach 1.5kobr-2.0 kobr to wtedy najczęściej właśnie tak poszarpuje, wg mnie wtedy nie pali na jeden gar. czasami jednak jest tak że pali normalnie przez parę dni, a czasami tak że cały dzień może na tym gazie szarpać.
ma coś wspólnego to że na jednym tłoku mam słabsze ciśnienie bo puszcza pierścień olejowy (takie spekulacje, niedługo się dowiem na 100% czy to na pewno ten pierścień)
Kot - Nie Maj 23, 2010 20:17
a jakie masz przewody?? palec to jest cos takeigo jak zdejmiesz kopulke i to bedzie tam siedzialo, tak najposciej mowiac, wez kluczyk 10, przynajmniej i mnie tak jest, dkrec i przeczysc
ArekL - Nie Maj 23, 2010 22:48
Palec siedzi na bodajże ssącym wałku rozrządu i obraca się razem z nim przeskakując po tych stykach w kopułce, co daje zapłon na poszczególne cylindry. Jak będzie zabrudzony to można przeczyścić np. papierem ściernym, no ale wiadomo - nie za dużo Palec można też wymienić. Tak samo w kopułce zobacz styki czy nie zaśniedziałe.
pdasiek - Sob Maj 29, 2010 14:25
jeszcze nie ruszałem tego, kolega powiedział że w sekwencji nie muszą być aż tak w super stanie przewody świece itp, mówi że może coś być z wtryskiwaczami, samochód jak przerywa sprawia wrażenie jak by się zalewał, za dużą dawke dostawał gazu.
na benzynie chodzi normalnie bez przerwy...
adamek0092 - Sob Cze 12, 2010 07:55
mam wymienianą cewkę i uszczelkę katalizatora. A to turkotanie to szklanki. Ktos nie wymieniał na czas oleju i się zatarły
pdasiek - Pon Cze 21, 2010 16:53
U mnie wina leżała z tym ciśnieniem na tłoku. miałem pęknięty pierścień olejowy, zalewała się świeca i nie palił na jeden gar.
już zrobione
|
|