Zobacz temat - [R400/45/ZS] Stabilizatory
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R400/45/ZS] Stabilizatory

greg-si - Pon Maj 03, 2010 18:44
Temat postu: [R400/45/ZS] Stabilizatory
Witam.
Mam zamiar poprawić sobie troszkę prowadzenie autka. Obecnie źle nie jest ale czuję że może być lepiej.
Postanowiłem że pierwszym krokiem będzie montaż tylnego stabilizatora którego u mnie nie ma. Z tego co wiem owe stabilizatory są o różnej grubości. Dlatego mam pytanie do osób posiadających R400/45/ZS i stabilizator tylny jakiej jest on grubości w Waszej wersji silnikowej. Przy okazji jak możecie podać jakiej grubości jest stabilizator przedni to będzie wiadomo czy przedni też wymieniać czy zostawić.
Z góry dzięki za pomoc :)

michu1123 - Sob Maj 08, 2010 21:48

Witam
Dziś miałem możliwość pomiaru średnicy przedniego stabilizatora przy okazji wymiany oleju.
Średnica przedniego stabilizatora w R420 SD 99r. - 22 mm.
Pozdro

TomC - Sro Maj 26, 2010 08:41

Odkopię temat.
W ZS180 przód ma 25mm a tył 20mm.
Ja u siebie mam 22mm z przodu czyli tyle co diesel. Tyłu brak.

greg-si - Sro Maj 26, 2010 12:32

1.4Si 22mm przód tak jak napisałeś TomC
diesel (niestety nie wiem jaki) z tyłu ma 18mm.

TomC - Sro Maj 26, 2010 13:40

Diesel obojętnie jaki... On ma a 1,4 i 1,6 nie mają wcale.
Masz coś na oku ze stabilizatorów??

greg-si - Sro Maj 26, 2010 13:58

już mam tylny od diesla właśnie. Wyczyściłem pomalowałem teraz tylko montaż. Brakuje mi jednego łącznika żeby go wsadzić. W tym momencie przykręcam mocowania do budy. Tak są miejsca na śruby pordzewiałe że idzie jak krew z nosa. W wahaczach jakoś przekręciłem śrubą lewe mocowanie już siedzi ale za tłumikiem to masakra.

Ps. Dziś też po raz kolejny podszedłem do wymiany sprężyn ale pasuje. Widełki przednie od wahacza odkręcę a już połączenie widełek z amorem nie idzie. Nie chcę urwać tego później będzie problem a bez rozkręcenia nie pójdzie chyba. Tył zaraz spróbuję poluzować ale też pewnie będzie ciężko.
Gdybym miał klucz pneumatyczny...

TomC - Sro Maj 26, 2010 15:00

greg-si napisał/a:
już mam tylny od diesla właśnie.

Koszt? Allegro?

greg-si - Sro Maj 26, 2010 15:51

śmiesznie małe :)
40zł dałem u siebie na miejscu. Wiadomo że wszystkie gumki pasowałoby wymienić ale z tym poczekam. I tak mam wymieniać wszystkie gumki na poliuretany na początku z tyłu więc nie będę gumek kupował puki nie zrobię tyłu na 100%

TomC - Pią Lip 09, 2010 22:05

Odświeżę.
Ja jestem po montażu tyłu. Dawcą był ZS 180 więc tylny stabil ma grubość 20mm. :cool:
Różnica w prowadzeniu w zakrętach mocno odczuwalna. Nawet małżonka (której jakbym kierownicę zmienił to różnicy nie odczuje :mrgreen: ) powiedziała że lepiej się prowadzi wchodząc w zakręty.
Teraz pozostaje zmobilizować się i zamienić przód. 25mm czeka kompletne na założenie.

greg-si - Sob Lip 10, 2010 08:18

też bym chętnie przygarnął zestaw od ZS`a 180 :)
camaro17 - Czw Lip 15, 2010 18:34

To jak, ktoś pokaże jak ma to zamontowane u siebie, jak to wygląda po montażu, bo że czyni cuda to już wiem. :wink:
greg-si - Pią Lip 16, 2010 15:55

jak to ludzie mówią? Mówisz masz? ;)
jak wjadę na kanał to zrobię lepsze...

camaro17 - Pią Lip 16, 2010 19:06

greg-si, jak zawsze można na Ciebie liczyć, ja dzisiaj dostałem paczuszkę a w niej właśnie drążek stabilizatora tylni dolny z MG ZS 2,5V6 tylko sprzedawca poleciał trochę po bandzie i nie dał do kompletu tych uszów do montażu od góry :( Dzwoniłem do niego ponoć ma wysłać w pon. do mnie a jak nie to będę musiał coś własnego zakombinować :)
greg-si - Pią Lip 23, 2010 12:41

może cudów to tylny stab nie czyni ale prowadzenie jest znacznie pewniejsze. Teraz po prostu czuć że tył jedzie jak przyklejony. Lecz mam wrażenie że przód za bardzo chodzi i nie jest tak pewny jak wcześniej. Zobaczymy jak będzie z grubszym przednim.

Edit:
Przedni stab MG ZS180 zainstalowany. Paradoksalnie zajęło to mniej czasu niż założenie tylnego. Choć nie powiem była chwila zwątpienia że jednak nie dam rady. Jednak sposobem się udało założyć.
Wrażenia z jazdy po poniedziałku jak zrobię dłuższą trasę.

TomC - Nie Lip 25, 2010 18:06

Ja też jestem po montażu przodu.
Szybki opis dla kogoś kto chce demontować stary i nie wie jak go wyciągnąć.
Odkręcamy stabilizator. To dość oczywiste :razz:
Zrzucamy gumę, która trzyma katalizator.
Odkręcamy mechanizm zmiany biegów (3 śrubki 10 klucz i ściągamy z niego cięgna.)
Da nam to więcej miejsca do manewrowania stabilizatorem.
Ja robiłem to na kanale i żeby mieć trochę miejsca dodatkowo uniosłem przód auta z obu stron ok 30 - 40 cm.
Wyjęcie starego przeszło bez większych niespodzianek. Po manewrować trochę i wychodzi.
Wsadzenie grubszego o 3mm stabilizatora jest większym problemem. Mi pomogło skręcenie kół w prawo i odkręcenie śruby przedniej z wahacza. Uzyskałem przez to więcej miejsca pomiędzy półosią a wahaczem.
Przykręcanie w odwrotnej kolejności co odkręcanie starego.
Działa i prowadzi się pewniej. :cool:

greg-si - Nie Lip 25, 2010 18:45

robiłem identycznie lecz:
-obyło się bez podnoszenia auta, skręcania kół, odkręcania wahaczy


Do opisu dodam że stabilizator należy wyjmować w stronę tyłu auta w stronę kierowcy pod kątem manewrując nim.

TomC - Pon Lip 26, 2010 15:43

greg-si napisał/a:
Do opisu dodam że stabilizator należy wyjmować w stronę tyłu auta w stronę kierowcy pod kątem manewrując nim.

Widzisz.... A ja wyjmowałem w stronę przodu i w lewo czyli stojąc pod autem facjatą w tył auta szarpałem do strony kierowcy manewrując masakrycznie.

greg-si napisał/a:
odkręcania wahaczy

Wahacza nie odkręcałem całego. Blokowała mnie przednia śruba prawego wahacza u dołu. Moim sposobem wsadzania, miałem za mało miejsca pomiędzy tą śrubą a półosią. Łatwiej było wykręcić śrubę niż półoś :razz:

greg-si - Pon Lip 26, 2010 18:00

grunt że poszło :)
dziś mogę powiedzieć że samochód teraz idzie bardzo równo. Tak jak przed montażem tyłu lecz znacznie stabilniej. Ogólnie jak za te około 200zł to warto.
Teraz czas na hamulce :)

atu_rover - Czw Lip 29, 2010 21:41

Ja kupiłem do mojej 416si komplet z civica 5D 1.8 dohc vtec (169km), są takie same jak w MG ZS 180 , lepiej dostępne i tansze. Małżonka po zamontowaniu jej tylnego zauwazyła kolosalna poprawe w prowadzeniu

za tydzien załoze grubszy przedni.

koszt to 50zł za tył i 50zł za przedni z gumami , mocowaniami itp. do tylnego proponuje dokupic nowe łączniki. Zwykła 400tka zamienia sie w rasowego pożeracza zakrętów :)

greg-si - Pią Lip 30, 2010 06:57

oj nie wiem czy ma taki sam stab przedni VTI
z tego co się orientuje ma 26mm a można i wyrwać grubsze
atu_rover, jak możesz to zrób zdjęcie tego swojego przedniego a szczególnie mocowań do wahacza