|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [R400/45/ZS] Stabilizatory
greg-si - Pon Maj 03, 2010 18:44 Temat postu: [R400/45/ZS] Stabilizatory Witam.
Mam zamiar poprawić sobie troszkę prowadzenie autka. Obecnie źle nie jest ale czuję że może być lepiej.
Postanowiłem że pierwszym krokiem będzie montaż tylnego stabilizatora którego u mnie nie ma. Z tego co wiem owe stabilizatory są o różnej grubości. Dlatego mam pytanie do osób posiadających R400/45/ZS i stabilizator tylny jakiej jest on grubości w Waszej wersji silnikowej. Przy okazji jak możecie podać jakiej grubości jest stabilizator przedni to będzie wiadomo czy przedni też wymieniać czy zostawić.
Z góry dzięki za pomoc
michu1123 - Sob Maj 08, 2010 21:48
Witam
Dziś miałem możliwość pomiaru średnicy przedniego stabilizatora przy okazji wymiany oleju.
Średnica przedniego stabilizatora w R420 SD 99r. - 22 mm.
Pozdro
TomC - Sro Maj 26, 2010 08:41
Odkopię temat.
W ZS180 przód ma 25mm a tył 20mm.
Ja u siebie mam 22mm z przodu czyli tyle co diesel. Tyłu brak.
greg-si - Sro Maj 26, 2010 12:32
1.4Si 22mm przód tak jak napisałeś TomC
diesel (niestety nie wiem jaki) z tyłu ma 18mm.
TomC - Sro Maj 26, 2010 13:40
Diesel obojętnie jaki... On ma a 1,4 i 1,6 nie mają wcale.
Masz coś na oku ze stabilizatorów??
greg-si - Sro Maj 26, 2010 13:58
już mam tylny od diesla właśnie. Wyczyściłem pomalowałem teraz tylko montaż. Brakuje mi jednego łącznika żeby go wsadzić. W tym momencie przykręcam mocowania do budy. Tak są miejsca na śruby pordzewiałe że idzie jak krew z nosa. W wahaczach jakoś przekręciłem śrubą lewe mocowanie już siedzi ale za tłumikiem to masakra.
Ps. Dziś też po raz kolejny podszedłem do wymiany sprężyn ale pasuje. Widełki przednie od wahacza odkręcę a już połączenie widełek z amorem nie idzie. Nie chcę urwać tego później będzie problem a bez rozkręcenia nie pójdzie chyba. Tył zaraz spróbuję poluzować ale też pewnie będzie ciężko.
Gdybym miał klucz pneumatyczny...
TomC - Sro Maj 26, 2010 15:00
greg-si napisał/a: | już mam tylny od diesla właśnie. |
Koszt? Allegro?
greg-si - Sro Maj 26, 2010 15:51
śmiesznie małe
40zł dałem u siebie na miejscu. Wiadomo że wszystkie gumki pasowałoby wymienić ale z tym poczekam. I tak mam wymieniać wszystkie gumki na poliuretany na początku z tyłu więc nie będę gumek kupował puki nie zrobię tyłu na 100%
TomC - Pią Lip 09, 2010 22:05
Odświeżę.
Ja jestem po montażu tyłu. Dawcą był ZS 180 więc tylny stabil ma grubość 20mm.
Różnica w prowadzeniu w zakrętach mocno odczuwalna. Nawet małżonka (której jakbym kierownicę zmienił to różnicy nie odczuje ) powiedziała że lepiej się prowadzi wchodząc w zakręty.
Teraz pozostaje zmobilizować się i zamienić przód. 25mm czeka kompletne na założenie.
greg-si - Sob Lip 10, 2010 08:18
też bym chętnie przygarnął zestaw od ZS`a 180
camaro17 - Czw Lip 15, 2010 18:34
To jak, ktoś pokaże jak ma to zamontowane u siebie, jak to wygląda po montażu, bo że czyni cuda to już wiem.
greg-si - Pią Lip 16, 2010 15:55
jak to ludzie mówią? Mówisz masz?
jak wjadę na kanał to zrobię lepsze...
camaro17 - Pią Lip 16, 2010 19:06
greg-si, jak zawsze można na Ciebie liczyć, ja dzisiaj dostałem paczuszkę a w niej właśnie drążek stabilizatora tylni dolny z MG ZS 2,5V6 tylko sprzedawca poleciał trochę po bandzie i nie dał do kompletu tych uszów do montażu od góry Dzwoniłem do niego ponoć ma wysłać w pon. do mnie a jak nie to będę musiał coś własnego zakombinować
greg-si - Pią Lip 23, 2010 12:41
może cudów to tylny stab nie czyni ale prowadzenie jest znacznie pewniejsze. Teraz po prostu czuć że tył jedzie jak przyklejony. Lecz mam wrażenie że przód za bardzo chodzi i nie jest tak pewny jak wcześniej. Zobaczymy jak będzie z grubszym przednim.
Edit:
Przedni stab MG ZS180 zainstalowany. Paradoksalnie zajęło to mniej czasu niż założenie tylnego. Choć nie powiem była chwila zwątpienia że jednak nie dam rady. Jednak sposobem się udało założyć.
Wrażenia z jazdy po poniedziałku jak zrobię dłuższą trasę.
TomC - Nie Lip 25, 2010 18:06
Ja też jestem po montażu przodu.
Szybki opis dla kogoś kto chce demontować stary i nie wie jak go wyciągnąć.
Odkręcamy stabilizator. To dość oczywiste
Zrzucamy gumę, która trzyma katalizator.
Odkręcamy mechanizm zmiany biegów (3 śrubki 10 klucz i ściągamy z niego cięgna.)
Da nam to więcej miejsca do manewrowania stabilizatorem.
Ja robiłem to na kanale i żeby mieć trochę miejsca dodatkowo uniosłem przód auta z obu stron ok 30 - 40 cm.
Wyjęcie starego przeszło bez większych niespodzianek. Po manewrować trochę i wychodzi.
Wsadzenie grubszego o 3mm stabilizatora jest większym problemem. Mi pomogło skręcenie kół w prawo i odkręcenie śruby przedniej z wahacza. Uzyskałem przez to więcej miejsca pomiędzy półosią a wahaczem.
Przykręcanie w odwrotnej kolejności co odkręcanie starego.
Działa i prowadzi się pewniej.
greg-si - Nie Lip 25, 2010 18:45
robiłem identycznie lecz:
-obyło się bez podnoszenia auta, skręcania kół, odkręcania wahaczy
Do opisu dodam że stabilizator należy wyjmować w stronę tyłu auta w stronę kierowcy pod kątem manewrując nim.
TomC - Pon Lip 26, 2010 15:43
greg-si napisał/a: | Do opisu dodam że stabilizator należy wyjmować w stronę tyłu auta w stronę kierowcy pod kątem manewrując nim. |
Widzisz.... A ja wyjmowałem w stronę przodu i w lewo czyli stojąc pod autem facjatą w tył auta szarpałem do strony kierowcy manewrując masakrycznie.
greg-si napisał/a: | odkręcania wahaczy |
Wahacza nie odkręcałem całego. Blokowała mnie przednia śruba prawego wahacza u dołu. Moim sposobem wsadzania, miałem za mało miejsca pomiędzy tą śrubą a półosią. Łatwiej było wykręcić śrubę niż półoś
greg-si - Pon Lip 26, 2010 18:00
grunt że poszło
dziś mogę powiedzieć że samochód teraz idzie bardzo równo. Tak jak przed montażem tyłu lecz znacznie stabilniej. Ogólnie jak za te około 200zł to warto.
Teraz czas na hamulce
atu_rover - Czw Lip 29, 2010 21:41
Ja kupiłem do mojej 416si komplet z civica 5D 1.8 dohc vtec (169km), są takie same jak w MG ZS 180 , lepiej dostępne i tansze. Małżonka po zamontowaniu jej tylnego zauwazyła kolosalna poprawe w prowadzeniu
za tydzien załoze grubszy przedni.
koszt to 50zł za tył i 50zł za przedni z gumami , mocowaniami itp. do tylnego proponuje dokupic nowe łączniki. Zwykła 400tka zamienia sie w rasowego pożeracza zakrętów
greg-si - Pią Lip 30, 2010 06:57
oj nie wiem czy ma taki sam stab przedni VTI
z tego co się orientuje ma 26mm a można i wyrwać grubsze
atu_rover, jak możesz to zrób zdjęcie tego swojego przedniego a szczególnie mocowań do wahacza
|
|