Zobacz temat - [r214 si 16v 99r] zgasł i nie pali
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r214 si 16v 99r] zgasł i nie pali

ulek1401 - Nie Maj 09, 2010 20:52
Temat postu: [r214 si 16v 99r] zgasł i nie pali
Witam
podczas jazdy normalnie zgasł i nie odezwal sie juz wiecej. obiawy jakie udalo mi sie zbadac to brak iskry oraz swiece sa suche czyli brak paliwa a pompka pompuje. jak wam sie wydaje jaka przyczyna ?? komputer padł? i jeszcze pytanie rozkrecilem deske bo mi nie swieci blad silnika(check engin) okazalo sie ze nie ma tam zarowki i od nowosci nie bylo gdy wsadzilem nowa to nadal sie nie zaswieci przy przekreceniu kluczyka czy tak powinno byc??

PHJOWI - Nie Maj 09, 2010 21:15

200 checka nie miała
ADI-mistrzu - Nie Maj 09, 2010 21:46

Nie wiem jak bardzo znacz się na elektronice, ale powinieneś sobie poradzić.
Bierzesz byle jaką diodę LED i przylutowujesz do niej opornik 1kΩ.
Tą diodę wsadzasz z złącze od wtrysków. Są tam 3 kable, górny to +, 2 dolne to sygnały kluczowane masą.
I teraz w trakcie gdy ktoś przekręca kluczyk, ty sprawdzasz czy dioda miga, jeśli tak to komputer podaje paliwo, jeśli nie to spróbuj odwrócić diodę bo może odwrotnie ją podłączyłeś i wtedy znowu sprawdź czy miga.

Jeśli miga, to pewnie cewka Ci padła (miałem podobnie). Wsadź jakąś inna, ja wsadziłem od BMW, podłączyłem do wtyczki od cewki i tak sobie jeżdżę. Nie widziałem sensu kupowania cewki za 150zł nowej jak sprawną używaną z innego samochodu za darmo mogę wstawić :grin:

Jeśli Ci dioda nie miga, to możesz mieć padnięty czujnik położenia wału korbowego (dziadostwo strasznie umiejscowione, trudno odkręcić, siedzi za cewką, blisko skrzyni biegów).

Pozdrawiam

Yrek - Nie Maj 09, 2010 22:18

Kolego ja miałem tak, że jak zgasiłem to mi już nie zakrecił, zero odzewu po przekręceniu;) to był jakiś przekaznik czy cos zaśniedziałe, pod maską obok akumulatora
darek_wp - Pon Maj 10, 2010 12:08

Na początek to warto sprawdzić kable mas i bezpieczniki. Nie piszesz czy kontrolki i zegary działają. Może to być równie dobrze uszkodzony główny przekażnik jak i zaśniedziałe klemy.
ulek1401 - Pon Maj 10, 2010 20:58

kontrolki i wszyttko inne dziala. dokrecilem dzis cewke oraz czujnik polozenia walu. tylko na elek. sie nie znam za bardzo bo pradu nie widac wiedz ze sprawdzeniem tych rzeczy bedzie problem. Z mechanika nie ma broblemu bo z zawodu mechanik jestem juro sprawdze przewody WN, probowalem miernikiem sprawdzic czy prad daje na wtryski i gdy przekrecilem ojciec mowil ze pokazalo napiecie wiec mysle ze cewka po sprawdzeniu przewodow WN zostaje raczej tylko cewka czyba ze cos innego mmoze byc przyczyna ??
a i bezpieczniki sa OK wszystkie klemy tez

sek099 - Wto Maj 11, 2010 17:49

witam ja mam tak samo tylko że ja kupiłem lekko walonego w próg... no ale wszystko działa prócz że nie ma iskry i jest sucho na świecach.. czy jest może jakiś przekaźnik odpowiadający za to? cewkę mam dobrą bo sprawdzałem miernikiem i jest napięcie.. tak samo jak i na świecach czyli przewody dobre wraz z cewką.. osobiście mam 214i i jakbym wykręcił czujnik od siebie i wkrecił do tamtego(214Si) to czy nic się nie stanie? chyba że da się jakoś sprawdzić ten czujnik? proszę pomóżcie...
Vesper416 - Wto Maj 11, 2010 18:51

to że pompka pracuje to nie znaczy że podaje paliwo zwłaszcza w 200!
Odkręć filtr paliwa przekręć kluczyk i zobacz czy sika. Spróbuj odpalić na Plaka auto ( wyciągnij rure od filtru powietrza i przy odpalaniu sikaj plakiem w przepustnice żeby zasysała gaz.

dawidd - Sro Maj 12, 2010 06:35

jak wszystko juz sprawdzicie i będzie ok a auto nie będzie miało iskry to wyciągnijcie sobie mała czarna puszkę która jest za komputerem. Trzeba ja rozebrać i przelutowac 4 przekaźniki i ewentualne inne zimne luty poprawić - a później cieszyć sie mila jazda :) powodzenia
ulek1401 - Czw Maj 13, 2010 21:58

witam
autko juz naprawione a powod tego wszystkiego byl bardzo prosty i nawet nie przyszlo mi to do glowy od razu. a dokladnie to padł palec w aparacie, niby pierxxla ale umie zdenerwowac. u mnie zginela nagle iskra pierwsza mysl cewka ale nie chcialem kupowac nie bedac pewny wiec sprawdzilem czujnik polozenia walu okazal sie dobry, nastepnie sprawdzilem przewody tez dobre sprawdzilem cewke podlaczylem do przewodu od cewki swiece i do masy okazalo sie ze iskra jest ale slaba sie wydawala. rozkrecilem aparat zapl. ale i tu wszedzie byly male opory tylko na palcu byl za duzy zmniejszylem go przylutowujac drucik i opor spadl praktycznie do zera ale iskry dalej nie ma wiec werdykt padl na cewke ze za slabe napiecie i iskra nie przeszkoczy z palca kupilem cewke ale i to nie pomoglo :bezradny: wiec trzeba sprawdzic cewke zrobilem duza przerwe na swiecy i podlaczylem prosto z cewki iskra przeskakuje wiec cewka napewno dobra zostal jeszcze temat rozrządu czy sie nie przestawil o 1 zabek i palec sie mija w aparacie sprawdzilem ustawiajac pierwszy tlok w GMP i sprawdzilem ze palec ustawiony jest na przewod WN na pierwszy tlok wiec ten temat odpada juz nie bylo sie nad czym zastanawiac tylko kupic palec po założeniu(góra 3 min) autko zapala bez problemu i pracuje równo. Z góry przepraszam za błędy :razz: i brak polskich znaków