Zobacz temat - [R420 Si '96] 2.0 benz - rozrząd, uszczelniacze, co jeszcze?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420 Si '96] 2.0 benz - rozrząd, uszczelniacze, co jeszcze?

ArekL - Wto Maj 11, 2010 19:52
Temat postu: [R420 Si '96] 2.0 benz - rozrząd, uszczelniacze, co jeszcze?
Witam.

Posiadam Roverka dopiero 2 tygodnie. Jestem mega zadowolony. Przecudowny samochód. Ale... występuje w nim wyciek oleju z uszczelniaczy wałków rozrządu. Takiego kupiłem, ponieważ nie jest to nic poważnego, a poza tym (oraz tym co napiszę niżej) mechanicznie i elektrycznie samochód wydaje się na dzień dzisiejszy bliski ideału ;)

Szukałem uszczelniaczy na TomaTeam i są jakieś po 30 zł. Z tego co wyczytałem do 2.0 serii T wchodzą 4 uszczelniacze, zgadza się? To jest pierwsze pytanie.

Druga sprawa: co jeszcze warto przy okazji wymienić w ciemno i na co zwrócić uwagę? Na pewno będę wymieniał pasek (jaki polecacie?), pewnie napinacz (jest tam taka rolka z napinaczem jak w K-series?), nie wiem jak z pompą wody - czy w tych modelach jest w miarę bezawaryjna czy wymieniać w ciemno, bo w każdej chwili może się coś popsuć? Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Trzecia sprawa: w prawym przegubie jest oderwany ten pierścień - tak to się chyba nazywa - od ABS-u. Tego się chyba nie wymienia, jest to całość razem z przegubem. Przeguby są w stanie bardzo dobrym, więc trochę nie ma sensu ich wymieniać jedynie z uwagi na ten pierścień. Natomiast podobno da się to jakoś przyspawać. Wiem, że już ktoś to robił tutaj z forum i mechanik mi mówił. Czy faktycznie da się to zrobić i będzie to działało czy strach cokolwiek tam spawać?

Z góry dziękuję za wszystkie cenne wskazówki i uwagi. Założyłem temat, żeby wiedzieć co zamówić, bo i tak pewnie jest czas oczekiwania ze 2-3 tygodnie.

Pozdrawiam

Senn - Wto Maj 11, 2010 20:33

Uszczelniacze sa dwa. Od strony cewki lub jak ktos ma starszy silnik od strony kopulki sa takie swego rodzaju korki. Patent nadajacy sie na sprawe sadowa ;) Oprocz uszczelniaczy warto wymienic uszczelki pod pokrywami walkow rozrzadu. Zreszta i tak to na niedlugo starczy bo patent z plastikowymi pokrywami tez sie nadaje pod sad :P Tam zawsze silnik serii T bedzie sie pocil.

Firmy paska Ci nie polece bo nie mam doswiadczenia. Mi Tomi jakis tam polecil i taki wzialem. Napinacz tez jest i tez wymien.

Co do pompy wody to mysle ze juz sie zorientowales ze jest calkiem autonomiczna od rozrzadu - inaczej niz w K serii. Jest ona czescia wspolna pompy wspomagania. Wspolna o tyle ze jest napedzana walkiem z pompy wspomagania, a ta z koleii napedzana jest paskiem wielorowkowym. Jesli nie masz ubytkow plynu i pompa Ci nie cieknie to nie wymieniaj. Stosunkow rzadko sie psuje. Mi akurat siadla ale jak Tomiemu w ciagu roku sprzedaja sie dwie to ja akurat wzilem jedna z nich :)

Co do przegubu to nie wiem jakie sa metody naprawy tego i czy jest to bezpieczne. W kazdym razie ja tez juz wymienialem przegub w R800 i kosztowal mnie okolo 200zl z manszeta.

ArekL - Wto Maj 11, 2010 20:48

Senn, jak zawsze można liczyć na Ciebie :)

Jednak na stronie Tomateam jest napisane, że 2 uszczelniacze wchodzą do K-series, a do 2.0 T są 4. Chyba, że coś źle zrozumiałem z tego.

"Oryginalny uszczelniacz wałka rozrządu. Stosowany w silnikach serii "L" (2.0D OHC) i "T" (2.0 DOHC).
UWAGA!!! Wersja Diesel 2 uszczelniacze, odmiana benzynowa 4 (również turbo). "

Tu jest link: http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=285

No ok to wymienię te uszczelki pod pokrywami też - tylko ile ich tam jest i jakie?

Co do pompy wody to płynu raczej nie ubywa, ale za krótko go mam, żeby stwierdzić na 100%, natomiast w Poldku wymieniałem przy jakichś 150 kkm, bo ciekła nieźle.

Jeśli chodzi o przegub, to zobaczymy co tam się uda zadziałać, a w razie czego te przeguby za 200 zł dobre są? Bo oryginały chyba zaczynają się od 600...?

Dzięki :)

kasjopea - Sro Maj 12, 2010 19:25

Ktoś pomoże?
Micros - Czw Maj 13, 2010 09:27

Chciałbym, ale niestety też nie posiadam takiej wiedzy :neutral: Ale może dzięki temu ktoś przeczyta jeszcze raz ten temat i pomoże :wink:
ArekL - Czw Maj 13, 2010 11:15

Już wiem. Uszczelniacze są 4: 2 od strony rozrządu i 2 z drugiej strony. Ciekną od strony paska, ale chyba wymienię komplet. Zamienniki po 12 zł, ale podobno dobre - angielskie, oryginały po 30 zł. Chyba zdecyduję się na oryginały.

Uszczelki pokrywy zaworów też chyba wymienię dla świętego spokoju.

Zastanawiam się nad paskiem rozrządu. Do tej pory miałem 3 Gates'y w K-serii i nigdy nie miałem z nimi żadnych problemów. Ale mój mechanik twierdzi, że od jakichś 3 lat ciągle pojawiają się u niego auta z pękniętym Gates'em i namawia mnie na Contitecha. Jak myślicie?

To samo z rolką: zamiennik LUKa czy oryginał? W K-serii miałem LUKa i rdzawy nalot jakoś szybko ją pokrył :/