Zobacz temat - [416 1.6/ 98/99 +LPG] gaśnie jak się przełącza na LPG
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416 1.6/ 98/99 +LPG] gaśnie jak się przełącza na LPG

Tejkun - Sro Maj 19, 2010 14:21
Temat postu: [416 1.6/ 98/99 +LPG] gaśnie jak się przełącza na LPG
Mam pewien problem. Kupiłem rovera 416 z instalacją gazową, na benzynce śmiga bez zarzutów nie szarpie jedzie płynnie i przyjemnie problem zaczyna się gdy chcę go przełączy na gaz. Żeby przełączył się na gaz muszę podkręci go do 3 tys. obrotów i wtedy gaśnie. Żeby prZełączył się na gaz muszę rozgrzac silnik na benzynie. Kiedy się już przestawi jest ok ale czasami i tak nim szarpie. Znajomi mówili żebym wymienił filtry od gazu, czy to wystarczy??
praktis - Sro Maj 19, 2010 14:38

Tejkun napisał/a:
Znajomi mówili żebym wymienił filtry od gazu, czy to wystarczy??


Od czegoś trzeba zacząć, ale obawiam się, że to nie wystarczy.
Co to za instalacja?

Tejkun - Sro Maj 19, 2010 15:19

niewiem czy ci coś będzie to mówić na książeczce gwarancyjnej mam napisane model:
RID. GPL EL MIN/SEP. to nie jest instalacja z sekwencją

Kozik - Sro Maj 19, 2010 20:34

Tejkun posprawdzaj kabelki przy cewkach przy parowniku, wygląda jakby Ci parownik gaz hamował ;) prawdopodobnie zaśniedziałe albo naderwane, sprawdź ;)
_papa_ - Sro Maj 19, 2010 20:43

Wrzuć jakieś fotki silnika, w szczególności instalacji lpg. Obejrzymy i będziemy myśleć co dalej.
praktis - Sro Maj 19, 2010 22:58

Być może parownik do regeneracji. Membrana sztywna na zimnym i dlatego gaśnie. Ale tylko gdybam :wink:
Tejkun - Sro Maj 19, 2010 23:04

_kozik_ napisał/a:
Tejkun posprawdzaj kabelki przy cewkach przy parowniku, wygląda jakby Ci parownik gaz hamował ;) prawdopodobnie zaśniedziałe albo naderwane, sprawdź ;)


Musisz mi wytłumaczyć gdzie mam patrzeć i co mam dostrzec. Przepraszam z góry za moją ciemność ale dopiero się uczę :>

fotki jeszcze wrzucę rano

praktis - Sro Maj 19, 2010 23:08

Silnik to takie ustrojstwo z przodu pod maską :razz: kupa metalu, przewodów i kabelków :mrgreen: Porób dobre foty a my będziemy wydziwiać :wink:
Kozik - Czw Maj 20, 2010 10:42







tak wyglądają przykładowe parowniki, to gdzie masz szukać usterki to to niebieskie coś nazywane cewką, do niej podłączone są kabelki, sprawdź je

Tejkun - Czw Maj 20, 2010 14:28

Jeden kabelek czarny na dole jest dobry ale dalej jest tak jak w załączniku, drugi kabelek niebieski jest podwójny i jest zawinięty taśmą izolacyjną ktoś chyba miał manie nakładania taśmy w tym aucie jak są te kabelki lekko zdewastowane to je wymienić??

[ Dodano: Czw Maj 20, 2010 14:15 ]
to jest ten niebieski kabelek pozawijany

[ Dodano: Czw Maj 20, 2010 14:24 ]
Teraz wrzuce kilka zdjęć silnika

[ Dodano: Czw Maj 20, 2010 14:25 ]
druga

[ Dodano: Czw Maj 20, 2010 14:26 ]
...

[ Dodano: Czw Maj 20, 2010 14:27 ]
...

[ Dodano: Czw Maj 20, 2010 14:28 ]
...

[ Dodano: Czw Maj 20, 2010 14:28 ]
...

Kozik - Czw Maj 20, 2010 14:31

Tejkun jeśli kable są ok... ściągałeś wsuwki, czyściłeś, to możesz spróbować uderzyć lekko w tą niebieską cewkę bo lubi się czasami wieszać

[ Dodano: Czw Maj 20, 2010 14:31 ]
spotkałem się z tym że są 2 takie cewki, jedna przy parowniku a druga gdzieś po drodze

Tejkun - Czw Maj 20, 2010 14:34

aha no ok zaraz zobaczę czy coś to pomoże a co zrobić z tym uszkodzonym kabelkiem?? wymienić go czy nie??
Kozik - Czw Maj 20, 2010 14:35

ma być przejście, najlepiej wymień
Tejkun - Czw Maj 20, 2010 14:40

stuknołem tę cewkę kilka razy próbowałem ale nic z tego a te kabelki gdzie w sanoku dostane??
Kozik - Czw Maj 20, 2010 15:04

Tejkun dopiero teraz zauważyłem że jesteś z Sanoka :shock: jeśli chcesz to chętnie podumam z Tobą co i jak z samochodem :)
Tejkun - Czw Maj 20, 2010 15:09

hehe tak myślałem. No ok masz jakoś jutro rano czas??
Kozik - Czw Maj 20, 2010 15:17

pracuje od poniedziałku do piątku od 7,30 do 15,30 może być albo piątek po południu albo sobota rano ;) ewentualnie dzisiaj
blue827 - Czw Maj 20, 2010 22:02

to ja opiszę jaką miałem u siebie usterkę, też gasł po przełączeniu na gaz, albo przełączał się z szarpnięciem, po całym dniu zmiany elektryki przełączania błąd zawęziłem w elektrozaworze reduktora. Okazało się że przez lepki brud w środku tłoczek się nie przesuwał bo był przyklejony, po wyczyszczeniu jak ręką odjął.
pare fotek może się komuś przyda:

dziwi mnie dlaczego na kołnierzu tłoczka, ta część która uszczelnia jest jakby szczelina , czyli po co elektrozawór skoro i tak jest nieszczelny?

zmierzyłem też prąd i elektrozawór pobiera ~1.6A , w sumie w instalacji są trzy co daje ~5 A (!) , IMO to dosyć sporo, ale widocznie już tak musi być. Sprawdziłem pompa paliwa pobiera 4.9A, przynajmniej ją odłączam przekaźnikiem więc jakaś rekompensata jest.

Tak jak napisałem po wyczyszczeniu reduktor działa, ale pewnie musi być nieźle zasyfiony, z korka spustowego nic nie wycieka. Ten brud to nie smar, tylko jakby jakiś klej , nawet benzyną extrakcyjną ciężko było to domyć. Filterki wymieniam często i zawierają jedynie rdzawy proszek, a ten klejący brud chyba sam się wytrąca podczas odparowywania w reduktorze.

Tejkun - Czw Maj 20, 2010 22:15

No właśnie mam ten problem identyczny. Jutro zobaczę pod maskę jak znajdę w ogóle elektrozawór reduktora to dam znać o wynikach. Ale jeśli ktoś może mógłby mi to ktoś podać dokładniejsze instrukcje??
blue827 - Czw Maj 20, 2010 23:09

na tym twoim reduktorze z fotek nie widać elektrozaworu, może nie ma? na moim BRC zdejmuję niebieską cewkę i wykręcam elektrozawór kluczem 19mm.
_papa_ - Pią Maj 21, 2010 07:14

Ja obstawiam atuator. Zrób tak:
zapal na benzynie i postukaj w to czarne urządzenia powyżej akumulatora, jednocześnie przegzowując silnik tak aby przełączył się na gaz. Możesz też wywalić ten atuator i wstawić na chwilę jakiś łącznik. Jak nie zgaśnie na gazie to masz przyczynę.
Zatkane filtry to raczej skutkują przymuleniem podczas przyspieszania.

Tejkun - Pią Maj 21, 2010 07:58

z tym puknięciem nic nie wyszło. Elektrozawór jest na parowniku?? to jest ta część z tą niebieską cewką??
Kozik - Pią Maj 21, 2010 08:04

Tejkun napisał/a:
to jest ta część z tą niebieską cewką


tak

blue827 - Pią Maj 21, 2010 10:36

Aby przetestować elektrozawór na reduktorze , nie trzeba go wykręcać. Wystarczy doprowadzić +12V do kabelka plusowego. Jeśli stuknie z opóźnieniem lub wcale tzn że elektrozawór się nie przełącza, w moim przypadku z powodu brudu.