Zobacz temat - [R420, Sdi,1996r] Problem ze sprzeglem (odpowietrzenie)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420, Sdi,1996r] Problem ze sprzeglem (odpowietrzenie)

gowlik - Sro Maj 19, 2010 23:55
Temat postu: [R420, Sdi,1996r] Problem ze sprzeglem (odpowietrzenie)
Witam
Posiadam rovera 420 sdi problem jaki mnie dotknal wyglada nastepujaco: w przeciagu dwoch tygodni bieg 1 i 2 na wlaczonym silniku jest niemal ze nie do wrzucenia a wsteczny zgrzyta , mechanik sprawdzil tarcze i dosisk i jest w porzadku, doszlismy do tego ze moze to byc wina silownika sprzegla i zapowietrzonego ukladu ale za nic w swiecie nie wiemy jak go odpowietrzyc. Bardzo prosze o jakies porady. Auto stoi juz prawie dwa tyg u mechanika a ja musze wstawac o 4.30 zeby dojechac do pracy na 6 rano . Za pomoc z gory dziekuje i pozdrawiam.

Artu - Czw Maj 20, 2010 00:01

Sprzęgło samo w sobie raczej nie powinno się zapowietrzyć. Rover (przynajmniej w modelu 400) nie przewidział odpowietrzania układu. Sugerowałbym przyjrzeć się obu wysprzęglikom - jeden znajduje się w kabinie przy pedale sprzęgła, drugi przy skrzyni, popycha łapę. Zbiorniczek na płyn znajduje się w komorze silnika pod puszką z bezpiecznikami.

Jeżeli jest tam sucho, w zbiorniczku znajduje się płyn, nie pozostaje ci nic innego jak odpowietrzyć układ. Pozwolę sobie zacytować forumowicza sTERYDA:

Cytat:
Nie pamiętam dokładnie więc mogę poplątać.
Musisz wyciągnąć wysprzęglik, wcisnąć tłoczek do końca, włożyć końcówkę wężyka do pojemnika z płnem, i zaciągnąć jak strzykawką. Potem trzeba odwrócić wysprzęglik tak by podłączenie wężyka było wyzej niż cała reszta, końcówka wężyka znowu w pojemniku, ale tym razem powinna być wyżej niż cała reszta i wciskasz tłoczek, i tak kilka razy.
Aby odpowietrzyć pompkę musisz poprostu przelać przez nia płyn, aż będzie leciał zwężyka nieprzerwanym strumieniem, i połączyć do wysprzęglika.
Niestety trudno się nie pobrudzić:(



Mnie tydzień temu dopadł podobny problem. Zawiniła blaszka mocująca wysprzęglik do skrzyni - przerdzewiała, i w momencie naciskania pedału sprzęgła jednocześnie pchało łapę i odginało cały wysprzęglik w drugą stronę

sTERYD - Czw Maj 20, 2010 01:05

to przy pedale to jest pompka ;)
wysprzęglik, to ta część nad skrzynią (w przypadku diesli przed)
Niemniej spróbuj tej metody, ale jak masz wszystko zmontowane, (i oczywiscie jest płyn w zbiorniczku pompki). Zdemontuj wysprzęglik(nie rozłączając węży), i mniej więcej w tym miejscu, w którym się znajduje zwróć go tłoczkiem w dół i wciśnij tłoczek.
Po zamontowaniu trzeba będzie kilka razy pedałem machnąć, żeby wyszedł, ale max 3 takie operacje wygonią całe powietrze z przewodów.

Jeszcze powiedz mechanikowi, żeby przesmarował i rozruszał tulejki od wałka na którym jest łapa sprzęgła, lubią sprawiać problemy :/

No i przede wszystkim trzeba sprawdzić, czy nie ma śladów wycieku przy pompce i przy wysprzęgliku ;)

gowlik - Czw Maj 20, 2010 11:01

mechanik probowal juz to odpowietrzac wszystkie plyny sa wporzadku, teraz powiedzial ze pedal sprzegla przylega prawie do podlogi , łapy i takie tam tez ok, z ukladu niby nie cieknie, czy jest moze jakis zestaw naprawczy jakies gumki reperaturki, moze to wina pompy albo silownika.

[ Dodano: Czw Maj 20, 2010 10:56 ]
jeszcze sprubuje kupic caly uklad uzywany moze bedzie to najlepsze rozwiazanie

[ Dodano: Czw Maj 20, 2010 11:01 ]
Czy uklad z tego ROVERA 400 1.6 16V 97R bedzie pasowal do mojego 420 SDi ? Mam okazje kupic taka uzywke za 100 moze to rozwiaze problem. prosze o szybka odpowiedz .pozdrawiam

sTERYD - Czw Maj 20, 2010 12:40

Nie do końca, ale może się udać. Wysprzęglik jest inny, a w zasadzie rurka idąca do niego, ale może uda się to nagiąć... :hm:
gowlik - Nie Maj 23, 2010 20:06

Faktycznie rurka z 416 byla krotsza ale zmienilem pomke silownika, odpowietrzylem i autko znow sprawne. Wszystkim dziekuje za pomoc i pozdrawiam.