Zobacz temat - [R620] Silniczek krokowy - nietypowy problem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Silniczek krokowy - nietypowy problem

Sobolek - Wto Maj 25, 2010 20:19
Temat postu: [R620] Silniczek krokowy - nietypowy problem
Witam wszystkich!
Problem dotyczy mojego ukochanego Roverka 620 Si Lux rok 98 na GAZIE.
Miałem ostatnio problem z falowaniem obrotów na wolnym biegu, gaśnięcie silnika przy schodzeniu z wysokich obrotów i krztuszenie po mocnym wciśnięciu gazu (dopiero po zakrztuszeniu wchodzi na wysokie obroty). Po długiej lekturze forum wykonałem kolejno czynności:
-przepłukanie silniczka krokowego
-przeczyszczenie przepustnicy
-regulacja zaworów
Po zamontowaniu wszystkiego zrobiłem reset ustawień związanych z silniczkiem krokowym przez wyjęcie odpowiedniego bezpiecznika na kilka minut. Po uruchomieniu silnika odczekałem aż silnik się zagrzeje żeby silnik krokowy się wyregulował.
Pierwsza próba wciśniecia gazu i SUPER, działa jak należy. Dynamicznie wchodzi na obroty i spadają łagodnie na swoje miejsce. Oborty przestały falować i ogólnie wszystko świetnie chodziło.
Po 3 dniach problem z obrotami i gaśnięciem powrócił, więc ponownie zresetowałem bezpiecznikiem silniczek krokowy. Po resecie wszystkie problemy zniknęły jak za pierwszym razem, czyli działa jak złoto.
Pytanie moje jest takie. Czy wiecie co powoduje rozregulowanie się ustawień silniczka krokowego (bo tak to wygląda jakby się rozregulowywał). Widać, że potrafi działać dobrze, ale po krótkim czasie problem wraca. Ma ktoś pomysł co może być nie w porządku? Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
Sobolek

Perez - Wto Maj 25, 2010 22:05

Sprawdz szczelnosc dolotu, moze to wcale nie silniczek. Sprawdz wszystkie te ruraki podcisnieniowe.
Bezpiecznikiem resetujesz komp, a nie silniczek krokowy ;)

Boncky - Wto Maj 25, 2010 23:23

dokładnie sprawdź przewody, jednak obstawiam silniczek, jego mechanizm w środku nie działa prawidłowo, nie cofa się jak należy i zacina się.
Sobolek - Czw Maj 27, 2010 10:39

Dzięki za porady. Posprawdzam przewody i dam jeszcze znać. Silniczek czyściłem taką metodą: Instrukcja czyszczenia IAC , ale może jest ona za mało dokładna. Są tam jeszcze jakieś śrubki, ale bałem się odkręcać żeby nie zniszczyć nic. Wiecie czy można go jeszcze bardziej rozkręcić?
Perez - Czw Maj 27, 2010 11:59

Ja tez tak czyscilem i dalej mi skacza obroty, ale moj silniczek po wyczyszczeniu wygladal jak nowy.