Zobacz temat - [r414] wina gazu czy uszczelka pod glowica?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r414] wina gazu czy uszczelka pod glowica?

skorpio118 - Sob Maj 29, 2010 06:38
Temat postu: [r414] wina gazu czy uszczelka pod glowica?
witam mam taki problem z moim roverkiem poniewaz odkad zalozylem gaz (stag300) to na poczatku popekaly mi te wszyskti weze co ida do nagrzewnicy wymienilem je. w tamtym tygodniu strzelily mi te grube co ida do chłodnicy :cry: niegdzie iryginalnego nie dostalem wiec musialem sztukowac z 2 zrobic jeden ale to juz nie problem. dzisiaj przyjechalem i strzelila mi chlodnica :sad: i nie wiem co to moze byc za przyczyna tego ze to tak wszytko peka. prosze o pomoc pilnie bo musze ta usterke jakos zlikwidowac bo nawet nie wyjade 5 kilometrow i zaraz cos peka.

prosze pomozcie co to za przyczyna moze byc? czy to wina gazu???

oprawca_1978 - Sob Maj 29, 2010 08:18

Zapewne jest źle wpięty parownik w układ chłodzenia, przez co nie ma właściwej cyrkulacji cieczy chłodzącej (szkodliwe zbajpasowanie obiegu cieczy), a od tego, rozgrzewa się ona za mocno, rośnie jej objętość, zwiększa się ciśnienie i trzaska to, co najsłabsze - gumowe węże, a zaraz po tym, chłodnica.

Parownik powinien być wpięty RÓWNOLEGLE do przewodów zasilających nagrzewnicę w samochodzie. Wejście wody do parownika w przewód dolotowy cieczy do nagrzewnicy i odejście wody z parownika do przewodu wypływowego cieczy z nagrzewnicy.

Wypadałoby też sprawdzić działanie pompy wody oraz termostatu.

skorpio118 - Sob Maj 29, 2010 08:45

[quote="Wypadałoby też sprawdzić działanie pompy wody oraz termostatu.[/quote]

wymienie termostat moze on cos szwankuje bo jak sie nagrzeje silnik to jak odkrece kurek zbiorniczka to caly plyn z chlodnicy idzie do zbiorniczkai jak bym nie zakrecil to by wyzucilo cala wode moze byc to tez??.
albo jak to ma byc poprawnie podlaczone na tym reduktorze reduktor to Zavoli typ zeta?? bo moze majster walnal sie na tym podlaczeniu tak jak wyzej napiasne

Adrian - Sob Maj 29, 2010 10:29

skorpio118 napisał/a:
jak to ma byc poprawnie podlaczone na tym reduktorze

Spójrz na obrazek. Tam Ci narysowałem. Waż IN podłącz przed zaworem nagrzewnicy.

Ps. 1 Popraw temat
Ps. 2 Zmień gazownika

skorpio118 - Sob Maj 29, 2010 12:20

AdrianWWL napisał/a:
skorpio118 napisał/a:
jak to ma byc poprawnie podlaczone na tym reduktorze

Spójrz na obrazek. Tam Ci narysowałem. Waż IN podłącz przed zaworem nagrzewnicy.

Ps. 1 Popraw temat
Ps. 2 Zmień gazownika



zrobie tak jak narysowales dzieki wielkie

skorpio118 - Nie Maj 30, 2010 07:05

ale jeszcze mnie to zastanawia czego jak odkręcę kurek od zbiorniczka jak silnik jest nagrzany to wyrzuca płyn czy to może być uszczelka pod głowicą??? i tez stwarza duze cisnienie
Vesper416 - Nie Maj 30, 2010 07:58

skorpio118, Sory no ale pomyśl troche. Masz układ chłodzenia. Który jest nagrzany! Panuje w nim wysokie ciśnienie. Więc powiedz mi co się dzieje z cieczą kiedy otwierasz korek od zbiornika ciśnienie się wyrównuje a ciecz gwałtownie się rozpręża więc jest wyrzucana.

P.s z tego Twojego opisu wynika że cała ciecz ze zbiornika schodzi do silnika do dna???? I dopiero po otwarciu korka wraca?

P.s nie rób tak bo skończy się na dotkliwym poparzeniu.

skorpio118 - Nie Maj 30, 2010 08:06

Vesper416 napisał/a:
skorpio118, Sory no ale pomyśl troche. Masz układ chłodzenia. Który jest nagrzany! Panuje w nim wysokie ciśnienie. Więc powiedz mi co się dzieje z cieczą kiedy otwierasz korek od zbiornika ciśnienie się wyrównuje a ciecz gwałtownie się rozpręża więc jest wyrzucana.

P.s z tego Twojego opisu wynika że cała ciecz ze zbiornika schodzi do silnika do dna???? I dopiero po otwarciu korka wraca?

P.s nie rób tak bo skończy się na dotkliwym poparzeniu.



wiem ze ze zwieksza sie cisnienie i moze wyzucic kurkiek ale to wyrzuca wode tylko z chlodnicy i potem do niej spowrotem wraca jak ostygnie silnik troche lub ja wentylator troche schłodzi. wyglada na to ze caly czas jak by ta wode gotowalo. a jak by byla uszczelka siasnieta to by nie bylo chyba ogrzewania w aucie chyba nie??

praktis - Nie Maj 30, 2010 09:30

skorpio118 napisał/a:
mnie to zastanawia czego jak odkręcę kurek od zbiorniczka jak silnik jest nagrzany to wyrzuca płyn


To jest prawidłowe działanie układu.

skorpio118 - Nie Maj 30, 2010 11:16

praktis napisał/a:
skorpio118 napisał/a:
mnie to zastanawia czego jak odkręcę kurek od zbiorniczka jak silnik jest nagrzany to wyrzuca płyn


To jest prawidłowe działanie układu.


to ja juz sam teraz nie wiem co to jest grane z tym moim autem czy to gaz czy uszczelka juz sam nie wiem

bizon - Nie Maj 30, 2010 11:42

Nalej płynu pod sam kurek i odpal na odkręconym kurku. jak Ci bedzie wybijalo plyn to duze prawdopodobienstwo ze uszczelka lub glowica

[ Dodano: Nie Maj 30, 2010 12:42 ]
skorpio118 napisał/a:
a jak by byla uszczelka siasnieta to by nie bylo chyba ogrzewania w aucie chyba nie??


ja mialem rozwalona nie tylko uszczelke ale i glowice a ogrzewanie dzialalo. nie bylo rowniez widac nic niepokojacego w oleju. domyslilem sie dopiero gdy zauwazylem slady oleju w zbiorniczku wyrownawczym

skorpio118 - Nie Maj 30, 2010 12:11

bizon napisał/a:
Nalej płynu pod sam kurek i odpal na odkręconym kurku. jak Ci bedzie wybijalo plyn to duze prawdopodobienstwo ze uszczelka lub glowica



ok tak zrobie i zobacze