Zobacz temat - [R75] Synchronizacja - EWS-3
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Synchronizacja - EWS-3

klostazy - Pon Maj 31, 2010 08:54
Temat postu: [R75] Synchronizacja - EWS-3
Jak zrobić synchronizację EWS ze serownikiem i czy klucze w Rover 75 są wielokrotnie programowalne?
Perez - Pon Maj 31, 2010 10:48

Z tego co slyszalem to klucze nie sa wielokrotnie programowalne. Do zaprogramowania kluczyka potrzebujesz dwa numery. Chyba 15 i 16 cyfrowe.
Jezeli chcesz kupic uzywany kluczyk to raczej go nie zaprogramujesz.

Jacek85 - Pon Maj 31, 2010 12:16

Ja jak dorabiałem klucz do mojego R75 to z modułu EWS była zczytywana jakaś mapa i była wgrana do nowego transpondera w dorabianym kluczyku. Pewnie ile speców tyle sposobów, ale najważniejsze ze auto nie gaśnie.
klostazy - Sob Cze 19, 2010 13:29

Ews kręcił na starych kluczach lecz nie startował silnik.

[ Dodano: Sob Cze 19, 2010 13:29 ]
W kluczyku programuje się pestkę na podstawie EWS, a do pilotów potrzebny jest kod 15 cyfrowy. Musze zrobić synchronizację sterownika z EWS nie wiem czym to mogę zrobić.

dukat11 - Sob Cze 19, 2010 13:51

Jacek85 napisał/a:
Ja jak dorabiałem klucz do mojego R75 to z modułu EWS była zczytywana jakaś mapa i była wgrana do nowego transpondera w dorabianym kluczyku. Pewnie ile speców tyle sposobów, ale najważniejsze ze auto nie gaśnie.


To podaj innym gdzie to można zrobić i za ile :?:

hvil - Sob Cze 19, 2010 15:35

Jacek85, dokladnie, ja tam moge otwierac z kluczyka aby woz chodził:-)

[ Dodano: Sob Cze 19, 2010 15:35 ]
podaj gdzie i i le za to zaplaciles?

klostazy - Nie Cze 20, 2010 15:24

hvil napisał/a:
Jacek85, dokladnie, ja tam moge otwierac z kluczyka aby woz chodził:-)

[ Dodano: Sob Cze 19, 2010 15:35 ]
podaj gdzie i i le za to zaplaciles?


Chodzi ci o pilota czy kluczyk?

hvil - Nie Cze 20, 2010 15:35

o kluczyk, trudno moge sobie otwierac z kluczyka bo z pilotem dorobienie podobno 1000zł kosztuje okolo, a sam kluczyk by mogl jezdzic? bo mam tylko jeden mnie interesuje, aby tylko woz mi na nim chozil i drzwi z zamka sie otworzyly to ile?? bo ja ma aktualnie tylko 1 kluczyk.
klostazy - Pon Cze 21, 2010 13:34

Kluczyk sam programowałem bo posiadam programator do odczytywania EWS i kupiłem do programowania kluczy Gambita, pestka na allegro kosztuje 15zł. gorzej jest z pilotem do Roverka bo nie zakoduje się pilota jak się nie posiada kodu.


Twój Rover to 2.0 CDti??

witgut - Pon Cze 21, 2010 20:37

klostazy czy mógłbyś wyjaśnić w prostych słowach jaki masz problem. Z Twoich postów trudno mi (niefachowcowi) wywnioskować czy po tym jak zaprogramowałeś pestkę auto na niej odpala??? Pytam ponieważ sam szukam w swojej okolicy kogoś kto mógłby przeprowadzić taki zabieg.
pozdrawiam

Jacek85 - Wto Cze 22, 2010 21:27

Ja dorabiałem kluczyk
w Rudzie śląskiej. A koszt to 350 zł.

klostazy - Sro Cze 30, 2010 19:59

Mogę ci zaprogramować kluczyk tylko wysłać musisz mi EWS bo z jego zawartości można zaprogramować pestkę.
ljpapo - Czw Lip 01, 2010 14:44

witam, pisałem już w innym temacie ale chodzi mi o to samo czyli samą pestkę i kluczyk, pilot nie jest mi potrzebny....wytłumacz mi jednak jako laikowi czym jest ews, w jaki sposób go zdobyć....gdybyś mnie przez to krok po kroku przeprowadził skorzystał bym z Twojej usługi.....jaka by była jej cena ?pozdrawiam

Do kolegi, który dorobił klucz w Rudzie- chodzi Ci o samo dorobienie klucza + zaprogramowanie pod immo ? Kto to wykonał ?
dzięki za pomoc

Jacek85 - Czw Lip 01, 2010 21:00

http://lostkey.republika.pl/kontakt.html
W powyższym linku są namiary na osobę która mi to robiła.
Ja miałem dorabiany kluczyk (mechanicznie) oraz zczytywana mapa z modółu EWS i programowanie transpondera.
Modół EWS-u w znajduje się z lewej strony nóg kierowcy, to taka biała "skrzynka"

Triumwirat - Wto Sie 31, 2010 11:47

Jacek85
Immo działa bez problemów ?

klostazy
Czym można odczytać to EWS ?
Czy "pestkę" z innego, używanego kluczyka od R75 da się przeprogramować ?

Przy okazji znalazłem fajny opis o dorabianiu kluczy pod EWS
http://www.noimmo.lt/cont..._for_ews_pl.pdf
i zastanawiam się jak sprawdzić czy czasem mój R75 z 2005r nie ma układu D47J, który przy próbie odczytania ulega skasowaniu ...

Poznandembiec - Sro Wrz 01, 2010 19:34
Temat postu: odpowiedz
Mając samochód nie trzeba dłubać w EWS można dopisać kluczyki po przez złącze diagnostyczne odpowiednim sprzętem TAK robię w roverach . Ja ews-a wyjmuje wtedy gdy padnie lub wtedy gdy muszę wyłączyć immo . Muszę się przyznać że w BMW natomiast wyciągam ews-a prawie zawsze ale zawsze wpisuje nową pastylkę . Nie miałem sygnałów by komuś się coś wysypało wszystko pięknie działa jak narazie .Spróbuje przy najbliższej okazji dopisać używany transponder powiem ci wtedy jaki jest efekt (zrobię to jak dostanę jakąś 75 na części bo na aucie klienta ani myślę tak zrobić ) jak byś miał jakieś szczegółowe pytania odnośnie immo pisz na pw. wole nie mówić o immo publicznie bo konkurencja nie śpi a szkolenia kosztują :)
Lander - Pią Sty 20, 2012 01:43

Być może będę w stanie programować pełnowartościowe kluczyki do Rovera 75

Obecnie robię tylko do otwierania i odpalania


Lander

Tomi - Pią Sty 20, 2012 08:30

Lander napisał/a:
Być może będę w stanie programować pełnowartościowe kluczyki do Rovera 75

Obecnie robię tylko do otwierania i odpalania


Lander


A pełnowartościowy kluczyk robi coś więcej niż otwieranie i uruchamianie?

PASJA - Pon Paź 01, 2012 13:52

Witam
Mam roverka 75 1.8Turbo 2003r.
W EWS jest błąd funkcji reset . Autko odpala i po chwili gasnie . Czym mozna zrobic synchronizacje :?: . Inpa łączy sie tyklo z ews . Ze sterownikiem silnika łączę sie autocom i w nim jest błąd immo . Plik z ews i sterownika silnika mam odczytany .
Gdyby ktoś miał opcje na zgranie tego do kupy (oczywiście odpłatnie) bym był bardzo wdzieczny . Numer GG:32244014

MaReK - Pon Paź 01, 2012 19:32

A co na to BMWScanner z oprogramowaniem PASoft?
PASJA - Pon Paź 01, 2012 19:52

:bezradny: BMWScanner to tak jak INPA :(
Łączy sie tylko z EWS sterownika silnika nie widzi .
Sterownik MOTOROLA z CAN NNN00500

MaReK - Pon Paź 01, 2012 22:24

A to gdzie te błędy masz w EWS czy w ECU?
W sumie jeszcze tego tematu nie przerabiałem...

U mnie INPA z ECU zagadała, ale ile oni tam sobie pogadali ? :)

PASJA - Wto Paź 02, 2012 12:42

Gdyby to był Rover 75 2.0 CDT to INPĄ łączy sie bez problemu z silnikem immo bo wtedy EWS i ECU są z BMW a to jest Rover 75 1.8Turbo EWS siedzi z BMW a sterownik silnika MOTOROLA z rovera :sad:

[ Dodano: Wto Paź 02, 2012 12:42 ]
Ze sterownikiem silnika łączę się innym testerem ale on niema funkcji synchronizacji .

MaReK - Wto Paź 02, 2012 12:46

Rozmawiałem dzisiaj z roadking i on twierdzi, że jego benzyna (aczkolwiek nie pamiętam jaką ma) łączy się z ECU PASoftem ;) Zastanawiam się gdzie te kody siedzą w sterowniku silnika?
PASJA - Wto Paź 02, 2012 13:14

W sterowniku silnika jest błąd immo a w ews błąd funkcji reset .
MaReK - Wto Paź 02, 2012 14:36

I PA Soft nie może skasować tego błędu RESET z EWS3?
Bulkake - Pon Paź 15, 2012 21:33

Rovery łączy sie dobrze inpa z odpowiednio zmodyfikowanymi plikami. EWS to praktycznie 100% zgodność z bmw. Inne stery są podobne ale zwykla inpa ich nie polaczy - bledy w COAPI.
PASJA - Pon Paź 15, 2012 21:40

A gdzie można dostać taką inpa z odpowiednio zmodyfikowanymi plikami ?
Oczywiście nie za darmo :roll:

belialek - Pon Sty 12, 2015 09:53

Witam,

Trochę stary temat, ale jak dla mnie aktualny - czy ta cała INPA da radę podłączyć się pod poduszki powietrzne w moim benzynowym R75'99 1.8 bez turbo, czy takie przyjemności to tylko dla dieselków? Ewentualnie jaki kabel/program byłby w stanie to zrobić?

MaReK - Pon Sty 12, 2015 10:45

Zależy od modułu i czy na pewno sterownik chce rozmawiać... może jest uszkodzona komunikacja z nim.

Ja spotkałem się z dwoma rodzajami sterowników i oba się łączyły z INPA. Zarówno w benzynie jak i dieslu. Niestety, to nie jest takie "klikalne" zawsze. Czasami trzeba się dostać do sterownika od kuchni INPY czyli programów pobocznych, które np. wzbudzą sterownik, wprowadzą go w stan diagnostyki, itp. itd.

Jak chcesz czegoś co ogarnie więcej modułów w Twoim R - możesz kupić AutoCom'a.

belialek - Pon Sty 12, 2015 10:55

Oj, z tego co widzę to już zabawa za ponad 1000 PLN... Zobaczę najpierw ten kabel INPA - w sumie jedyne co chcę osiągnąć to diagnostyka poduszek.

Generalnie jeden mechanik korzystając z różnych (i chyba nie do końca legalnych) programów/kabli podłączył się pod moje auto, odczytał parametry/błędy ale nijak nie był w stanie zagadać do poduszek. Może sam moduł poduszek jest uszkodzony/wyjęty czy coś - można to jakoś sprawdzić, ew. wymienić czy to siedzi zintegrowane w komputerze?

sTERYD - Pon Sty 12, 2015 14:03

pewnie nie wiedział, że trzeba po pinie 8. Moduł poduszek jest osobno.
belialek - Sro Sty 14, 2015 13:06

A mógłby kolega jakoś rozwinąć myśl? Czy dla mechanika informacja "trzeba po pinie 8" powie wszystko?
rafalmis1 - Sro Sty 14, 2015 14:20

sTERYD napisał/a:
pewnie nie wiedział, że trzeba po pinie 8. Moduł poduszek jest osobno.

pewnie miał na myśli interfejs AutoCom, który ma możliwość wyporu połączenia między pin 7, a 8. Ale pewnie inne interfejsy robią to automatycznie, jak nie uda się 7 to spróbuje 8

sTERYD - Sro Sty 14, 2015 14:40

a w niektórych np KTS trzeba fizycznie wpiąć się w konkretny pin gniazda.
JacK - Sro Sty 14, 2015 20:07

kolego ja mam auto coma i u mnie jest diesel z 2004r i z poduchami się nie łączy
sTERYD - Sro Sty 14, 2015 20:37

coś musisz robić nie tak.