Zobacz temat - [R416Si 99r.] pęknięty pierścień ABS-u
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416Si 99r.] pęknięty pierścień ABS-u

sopelinho - Pon Maj 31, 2010 12:42
Temat postu: [R416Si 99r.] pęknięty pierścień ABS-u
Diagnoza postawiona jak w temacie. Teraz pytanie, czy wymienić tylko sam pierścień czy może od razu cały przegub? No i jak to zdobyć? W sklepach jak pytałem przegub idzie dostać, 250-300zł mi krzyczeli. Sam pierścień jest sporo tańszy pewnie ale nigdzie go nie mają. Jedyne rady jakie uzyskałem to albo znaleźć używany przegub z dobrym pierścieniem albo go zespawać. Co radzicie?

Przy okazji będę zmieniał klocki z tarczami. Tam gdzie to będę mieniał za komplet powiedzieli mi 300zł (120zł klocki i po 80zł tarcze) z jakiejś firmy Lucas. Mogą być, czy coś może lepszego polecacie? Tarcze wentylowane.

Micros - Pon Maj 31, 2010 13:42

Moja rada - nie kupuj tarcz LUCAS-TRW (TRW), klocki owszem, ale do tarczek dołóż parę złotych i kup ATE. Ja pożałowałem, kupiłem niby "renomowane" TRW i już na drugi dzień były zardzewiałe. Hamują ok, ale rdzewieją strasznie. Po deszczu, czy po wjechaniu w kałużę są po prostu rude.
Kot - Pon Maj 31, 2010 17:03

jak nei jest bardzo popekany to mozesz pospawac bo chodzi rtu tylko o to zeby on sie po prostu nie ruszal ;) ja u siebie spawalem, tylko kiepsko mi wyszlo i po pol roku znow pekl i musze poprawic;) dopoki nie zrobisz mozesz wyjac bezpiecznik zeby Ci nie ciapal :)
sopelinho - Pon Maj 31, 2010 22:39

co do pierścienia to jest po prostu pęknięty. Nie wiem jakie są skale jego uszkodzenia, to nie jest pęknięcie jak szyba czasem pęka ale się nie rozlatuje. Jest trwale rozłączony w pewnym miejscu.
W związku z tym czy spawanie ma sens? Nie chciałbym za 3 miesiące znowu to powtarzać. Chyba, że zespawanie tego nie jest aż takie trudne a głosy jakie wyczytałem na tym forum, że pierścień po spawaniu często znowu pęka, były tych co owe spawanie zostawili jakimś ciamajdom (tyle, że ja też nie wiem kto u mnie w mieście to dobrze zrobi).

I wracając do tarcz i klocków. Widzę, że forumowicze preferują głównie ATE. Firm raczej też nie mieszają (może i słusznie) stąd taki komplet znalazłem:
http://www.allegro.pl/ite..._45_400_25.html
http://www.allegro.pl/ite...200_400_45.html
tyle tylko, że na jakiejś innej stronie znalazłem zapis że te klocki są pod tarcze pełne (czyli nie wentylowane jak rozumiem). To mogę je założyć czy nie?
A może taki zestaw lepszy?
http://www.allegro.pl/ite...zimmermann.html
http://www.allegro.pl/ite...zimmermann.html

Nie mam zielonego pojęcia która firma lepsza, czym się te przedmioty różnią od siebie ani nawet na 100% nie jestem pewien czy pasują do mojego roverka. Dlatego proszę o pomoc ;)

szoso - Wto Cze 01, 2010 06:59

czy pierścień abs diesel benzyna jest taki sam?
truten23 - Wto Cze 01, 2010 07:59

Micros napisał/a:
Po deszczu, czy po wjechaniu w kałużę są po prostu rude.

Przecież to jest normalne :wink:

PTE - Wto Cze 01, 2010 08:12

Sam pierścień nie występuje jako część zamienna. Musisz wymienić cały przegub.

Osobiście na spawanie bym się nie zdecydował, to półśrodek. Poza tym aby to zrobić i tak musisz wymontować przegub.

szoso - Wto Cze 01, 2010 08:27

PTE napisał/a:
Sam pierścień nie występuje jako część zamienna

ja mam ten pierścień ale sie pytam czy pasuje z diesla do benzyny

sopelinho - Wto Cze 01, 2010 08:27

ale kolega szoso420 ma właśnie pierścień na zbyciu bo wymieniał przegub, tyle tylko że nie ma ABS-u. Ale on ma diesla, na nasze oko nie powinno mieć to znaczenia ale lepiej zapytać najpierw i się upewnić czy ten pierścień będzie pasował u mnie.
truten23 - Wto Cze 01, 2010 08:28

Sam pierścień można ściągnąć z jakiegoś starego przegubu, tylko może pęknąć... i wrócimy do początku :roll:
szoso - Wto Cze 01, 2010 08:50

truten23 napisał/a:
Sam pierścień można ściągnąć z jakiegoś starego przegubu, tylko może pęknąć...

ja mam pierścień z nowego przegubu, zszedł bez oporów i jest cały
jak ktoś powie czy pasuję to będę wdzięczny

truten23 - Wto Cze 01, 2010 08:56

Jeśli ma taką samą średnicę... :razz:
PTE - Wto Cze 01, 2010 14:19

Zatem najprościej chyba będzie, jeśli sopelinho zmierzy średnicę i szerokość oryginalnego pierścienia i policzy jego zęby.
sopelinho - Wto Cze 01, 2010 16:44

PTE napisał/a:
Zatem najprościej chyba będzie, jeśli sopelinho zmierzy średnicę i szerokość oryginalnego pierścienia i policzy jego zęby.


mój garaż nie posiada technologii, która umożliwia zmierzyć średnicę założonego pierścienia.
Zębów doliczyłem się rano 43. Przybliżony obwód to 29,5cm. Jeżeli dane w miarę się pokryją to kupię go w ciemno a wzmiankę o tym czy jest identyczny z edytuję później. Mam nadzieję, że nie będzie jaj przy montażu ;)

ArekL - Czw Cze 03, 2010 18:40

Ja mam ten sam problem z pierścieniem i będę na dniach jechał do zaufanego mechaniora, żeby się bliżej przyjrzeć temu pierścieniowi. Jeśli jest w miarę OK, to będziemy spawać. Zobaczymy jak to wyjdzie.

A jeśli się nie da to jakie przeguby polecacie?

leszek95b - Pią Cze 04, 2010 12:57

ArekL napisał/a:
A jeśli się nie da to jakie przeguby polecacie?

Kupiłem coś taniego z Intercarsu, 4max czy jakoś tak.
Jak narazie jestem zadowolony, poza tym że po paru miesiącach popękała osłona która była w zestawie i chyba będęgo zwalał jeszcze raz :/
Także przegub jest ok, ale osłona już nie :)

sopelinho - Czw Cze 17, 2010 11:30

obiecałem dopisać co i jak więc to czynię

kolega szoso miał pierścień z przegubu ze swojego diselka. Niestety nie spasował :(
Obwód zewnętrzny się zgadzał, ząbki też, szerokość wydaje mi się że była minimalnie mniejsza na tym nowym, ale mechanik powiedział mi, że to mało istotne i by działał. Niestety był ciut cieńszy, tzn średnica obwodu wewnętrznego koła była o jakiś milimetr za duża i pierścień wyczuwalnie "latał", nie był spasowany. Ostatecznie zdjęli mi stary, zespawali (oczywiście pękł im jeszcze w drugim miejscu i pospawany mam już w dwóch miejscach) i jakoś chodzi póki co. Dopiero drugi dzień jeżdżę, dolegliwości zniknęły, pytanie na jak długo. Mechanik powiedział mi, że żeliwo w ogóle ciężko się spawa i gwarancji na bezawaryjność nie daje żadnej. Mnie pozostaje mieć nadzieję, że będzie dobrze.

Reasumując pierścień z diesla do mojej benzyny jest inny, nie wiem czy to wynik kompletnie innego przegubu czy czego, ale niech to każdy ma na względzie.

A poza tym mam pierścień nówkę do sprzedania ;)

szoso - Czw Cze 17, 2010 11:38

sopelinho napisał/a:
ząbki też

a to czemu?
przecież są 43z

sopelinho - Czw Cze 17, 2010 12:10

szoso420 napisał/a:
sopelinho napisał/a:
ząbki też

a to czemu?
przecież są 43z


no to mówię, że ząbki się zgadzały tak jak i zewnętrzny obwód :)
średnica wewnętrznego koła tylko była za duża :(
ale i tak dzięki za pomoc