|   | 
								Forum Klubu ROVERki.pl
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS  - [R420 Di] remont auta duze spalanie 
						
												 dorete - Wto Cze 01, 2010 15:43 Temat postu: [R420 Di] remont auta duze spalanie Cześć
 
 
 
Ostatnio modernizuje swoje auto, zostało się jeszcze pare rzeczy do naprawy.
 
 
Chciałabym podzielić się i uzyskać kilka informacji przydatnych do modernizacji.
 
 
Zrobiłam zawieszenie, zostaje kwestia silnika, turbiny i klimy. 
 
Turbina nie rusza się a jak już to tak żę tego sie nie czuje. 
 
SPalanie jest bardzo duze jak na diesla 9-10literków!
 
Jest jakiś sposób mechaniczny na spadek spalania? tak powiedzmy 7 litrków w mieśćie....
 
Nie uważam że dynamicznie jeżdżę po raczej nie ruszam na pierwszego spod świateł a i krece go do max 3 tys.
 
 
Druga sprawa klimy, potrzebuje sprawną sprezarke do klimy - wypiłam jedną na allego ale okazala sie padaczka jak moja stara - obecnie klima mechaniczne sie zalcza, gazu jest full a chlodzi jkaby chciala a nie mogla... 
 
 
Jakieś uwagi?
 
 
 
 
Mój cel:
 
Stworzyć bezpieczne, wygodne, dość dynamiczne a przedewszytskim oszczędne auto.
												 bizon - Wto Cze 01, 2010 16:01
  Jak naprawisz turbine to spalanie tez powinno sie zmniejszyc
												 Brt - Wto Cze 01, 2010 17:56
  proponuję zrobić gdzieś diagnostykę silnika ... a skad wiesz, ze winna jest turbina ... podejrzewam, że gdyby zdechła, to raczej byś nie jechała wcale. Czy węże powietrza i intercoler masz szczelne    Czy jak dodasz gazu to widać jak "puchną"    A przepływomierz sprawny    Weź go odepnij i zobacz jak z odpiętym auto będzie jechało. Kolejna rzecz ... kąt wtrysku ... warto go sprawdzić gdzieśna komputerze, bo ma duzy wpływ na spalanie dynamikę i odpalanie poranne.
 
 
Polecam lekturę:
 
 
http://www.roverki.pl/ind...acji/17-seria-l
												 dorete - Wto Cze 01, 2010 19:08
  węże są szczelne bo wymieniałam je ostatnio, nie wiem czy przepływomierz jest sprawny. zapewne czy puchną będę musiała sprawdzić. turbina wedlug mnie jezeli chodzi to tylko mechanicznie - jest prawie martwa.
 
 
zastanawiam się czy da się w tym modelu osiągać to upragnione spalanie do 7 litrów.
 
teoretycznie on ma podzespoły hondy a ten koncern z tego co wyczytałam w planach nie miał oszczędności tego silnika.
												 Brt - Wto Cze 01, 2010 19:30
  ten silnik spokojnie powinien w mieście zejść do okolic 7 - 8 litrów a w trasie w okolice 5 - 6 ... turbine mozna sprawdzić czy w ogóle się kręci i jaki ma luz na wirniku ... trzeba zdjąc wąż dolotowy  do niej i palb=cami mozna dojść do wirnika. A sprawdź cjeszcze czy taki gumowy "lejek" zaraz za turbiną jest cały. No i odepnij przepływomierz na próbę. Daj znac o wynikach tych "testów".
												 dorete - Wto Cze 01, 2010 20:06
  ok, ale to dopiero jutro   
												 bizon - Wto Cze 01, 2010 21:43
  dorete, Mam taki silnik jak Ty, w miescie okolo 7, na trasie nie przekracza 5 i to nie tylko przy 90km/h. Faktycznie sprawdz pompe wtrysku, tez mialem z tym problem kiedys, ale u mnie objawialo sie to problemem z odpalaniem na zimnym silniku
												 damiansz - Pią Cze 04, 2010 14:53
 
  	  | Brt napisał/a: | 	 		  |  turbine mozna sprawdzić czy w ogóle się kręci i jaki ma luz na wirniku ... trzeba zdjąc wąż dolotowy  do niej i palcami mozna dojść do wirnika. A sprawdź cjeszcze czy taki gumowy "lejek" zaraz za turbiną jest cały. No i odepnij przepływomierz na próbę. Daj znac o wynikach tych "testów". | 	  
 
 
hey.. mam podobny problem, dziś mechanik powiedział mi że turbina nie działa    chciałbym sprawdzić samemu co się dzieje zgodnie z powyższymi wskazówkami, ale mam kilka pytań: 
 
 
1. wąż dolotowy do turbiny to jest ten który idzie od filtra powietrza?
 
2. o jaki gumowy lejek chodzi?
 
3. po odpięciu przepływomierza nie zauważyłem żadnej różnicy w jeździe - co to oznacza?
												 
					 | 
				 
			 
		 |