Zobacz temat - [R620] Szarpie silnikiem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Szarpie silnikiem

michallo - Sob Cze 05, 2010 20:37
Temat postu: [R620] Szarpie silnikiem
Witam.

Zauważyłem ostatnio nieco niepukającą kwestię. Nieci szarpie mi silnikiem przy niskich obrotach <2k. Przy przyspieszaniu tego nie odczuwam, nie liczę nigdy ile przyspiesza itp. Myślałem, że może to paliwo i nalałem 60l bp ultimate + xeramic jakiś dodatek do ropy ale nic to nie pomogło. Dodatkowo czasami jakoś mi wolniej odpala. Tzn czasami odlala od razu a czasami musi pokręcić, nawet jak odpalę go po zgaszeniu na światłach po przejechaniu np 50km (czyli nagrzał się idealnie).

A, i jeszcze jakoś dużo spalił. 48l - 685 km przy czym jakieś 230 trasa. Nigdy tyle mi nie wychodziło przy mojej spokojnej jeździe.

damiansz - Sob Cze 05, 2010 22:05

sprawdź przepływomierz
michallo - Nie Cze 06, 2010 08:00

A można to coś po prostu odłączyć, czy w tym silniku to ma jakąś ważną funkcję? W benzyniaku nissana bez działającego tego były straszne problemy.
czapaja - Nie Cze 06, 2010 08:42

michallo, można ale będzie się słabiej na obroty wkręcał. Tak czy siak to chyba nie wina przepływki będzie...filtry paliwa, powietrza kiedy wymieniałeś?
michallo - Nie Cze 06, 2010 09:13

Powietrza gdzieś 2-3 miesiące temu. Paliwa grudzień kiedy mi zamarzła ropa.
damiansz - Nie Cze 06, 2010 09:16

michallo napisał/a:
A można to coś po prostu odłączyć, czy w tym silniku to ma jakąś ważną funkcję? W benzyniaku nissana bez działającego tego były straszne problemy.


tak można. ściągnij tą metalową zawleczkę i po prostu odłącz.. nic nie kosztuje, roboty 30sek a przynajmniej ewentualnie wyeliminujesz jedno z prawdopodobieństw..

Arek - Sro Cze 09, 2010 09:31

Witam mam ten sam problem i nie jest to wina przepływomierza wymieniłem na nowy i dzieje się tak samo,wymieniłem tez pompę wtryskową, cały sterownik komputera i bez zmian szarpie dalej nie wiem co robić
thef - Sro Cze 09, 2010 13:01

Powodem może być zapowietrzanie się układu paliwowego (nieszczelności na wężach, zaworkach gruszki itp.), zanieczyszczenia i usterki w układzie wtrysku paliwa (pompa, zawór zwrotny pompy, zawór odcinający paliwo, nastawnik dawki itp.), zabrudzenia i uszkodzenia w wiązce elektrycznej silnika (główna wiązka, szczególnie kostki przy pompie), czujnik pedału hamulca, potencjometr gazu, a czasem uszkodzony lub mocno zabrudzony zawór egr. Wątków na temat tych elementów jest mnóstwo, proszę najpierw przeszukać forum pod tym kątem.
damiansz - Sro Cze 09, 2010 14:41

ponieważ CI duzo spalił i duzo jest tego co kolega wyżej wymienił to możesz zacząć od rzeczy ktore mogą mieć związek z podwyższonym spalaniem (albo uciekaniem paliwa może przez jakąś dziurkę w przewodzie)..