|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 220] POMOCY - zawieszenie, wymiana, odnowienie
Fargo80 - Wto Cze 08, 2010 20:55 Temat postu: [R 220] POMOCY - zawieszenie, wymiana, odnowienie Wiatm serdecznie mam problem z zawiszeniem w moim R. Jesli idzie o uklad kierowniczy wymienione wszystko poza maglawnica, potwierdzone przez diagnoste ze wszystko jest OK. Calkiem niedawno przetoczone tarcze i wymienione klocki - A MIMO TO W TRAKCIE HAMOWANIA MAM STRASZNE DRGANIA NA KIERONICY
I tu zaczyna sie temat AMORTYZATOROW. Postanowilem ze za nie sie zabiore. Bylem wczoraj na stacji wyszlo nastepujaco PRZOD lewa 82% prawa 79% TYL lewa 79% prawa 57% .
Czyli z tego co juz na forum wyczytalem przod jest tyl do wymiany. No i wymienie tyl przy okazji cukierasy i chyba bedzie db chyba ze cos tam jeszcze .
Ale nie wiem co z przodem bo skoro wszystko jest OK to skad te DRGANIA no i pomyslalem sobie ze moze to byc wina wyrypanych lozysk lub czegos tam innego
no i tu moje pytanie co musze wymienic na amortyzatorze co tam dokladnie jest - lozysko jakies gumy co kolwiek bo juz sam nie wiem jak ratowac moje autko
keczu - Sro Cze 09, 2010 20:17
Fargo80 napisał/a: | Calkiem niedawno przetoczone tarcze i wymienione klocki |
To moze nadal byc przyczyna ,za cienkie tarcze mimo ze przetoczone dalej beda sie odksztalcac.
Fargo80 napisał/a: | No i wymienie tyl przy okazji cukierasy i chyba bedzie db chyba ze cos tam jeszcze . | Cukierasy to w 400/45.
Fargo80 napisał/a: | no i tu moje pytanie co musze wymienic na amortyzatorze co tam dokladnie jest - lozysko jakies gumy co kolwiek bo juz sam nie wiem jak ratowac moje autko | Tylko amortyzator .
Fargo80 - Sro Cze 09, 2010 20:23
nareszcie ktos sie odezwal
co do tarcz dodam ze mam na nich znaczniki zuzycia i jeszcze sa ok
z tego co widzialem (ale nie bede sie klocil) to w r200 tez sa jakies tam gumy z tylu moze nie cukierki ale cos tam jest
o te gumy lozyska to chodzi mi o przod bo amorki db ale mysle ze cos typu lozysko, odbojnik lub inne cosie moga byc zurzyte w przodzie na amorach
jeszcze jedno jakie sa objawy zuzytych poduszek sinika
keczu - Sro Cze 09, 2010 20:33
Fargo80 napisał/a: | z tego co widzialem (ale nie bede sie klocil) to w r200 tez sa jakies tam gumy z tylu moze nie cukierki ale cos tam jest |
tak jakies gumy sa ,ale w tej konstrukcji zadko trzeba je wymieniac.
Fargo80 napisał/a: | o te gumy lozyska to chodzi mi o przod bo amorki |
Tak z przodu sa lozysak gornego mocowanie amortyzatorow ,jak i same mocowanie (te gumowe przykrecane ta duza nakretka ) mozna wymienic i faktycznie noze powodowac drgania ,ale zwykle nie tylko przy hamowaniu i musza byc naprawde skonczone .
Fargo80 napisał/a: | jeszcze jedno jakie sa objawy zuzytych poduszek sinika |
Ekstremalnie zuzyte poduszki stukaja przy zmianie obciazenia silnika, ale to juz takie naprawde zmeczone .Zwykle auto robi "kangura " na pierwszym ,drugim biegu.
Fargo80 - Sro Cze 09, 2010 20:46
jesli sie upre na wymiane tego na amorkach z przodu to czy mozesz mi dokladnie powiedziec co mam kupic lu moze masz reva to rzuc fotke
a co z tymi "cukierkami" z tylu sa czy nie a jak nie to co jest
rodi_ - Sro Cze 09, 2010 21:03
A te drgania masz jak hamujesz ze sprzeglem wcisnietym, czy wspomagajac biegami?. Jesli hamujesz z wcisnietym sprzeglem i masz drgania to poduszki silnika i skrzyni odpadaja.
No dobra, z zawieszeniem masz wszystko ok. A sprawdzales kola? Jesli nie beda wyważone, lub nawet bedzie jakis guz na oponie to bedziesz mial takie drgania.
Fargo80 - Sro Cze 09, 2010 21:24
nie no drgania sa zawsze nie zaleznie od sprzegla, co do opon i felg to sa OK
co do zawieszenia to tak jak na poczatku pisalem
ciagle mi sie wydaje ze bedzie to mialo cos wspolnego z tym miejscem gdzie zamontowane sa amorki
rodi_ - Czw Cze 10, 2010 00:31
Jesli kola masz proste, to jedynie hamulce moga to powodowac. Gdyby bylo cos z amortyzorami, to mialbys takie drgania caly czas.
Wedlug mnie tarcze sa do wymiany, jesli byly juz raz przegrzane to przetaczanie nic nie pomoze. Jeszcze jest taka mozliwosc, ze prowadnice w ktorych siedza klocki sa brudne. Jesli klocek nie bedzie luzno w nich chodzil, to moze sie ustawiac pod katem jak nacisniesz hamulce. A to na 100% bedzie powodowac drgania.
Wiecej przyczyn juz mi nie przychodzi do glowy, sprawdz te i zobacz co wyjdzie.
Powodzenia
Fargo80 - Pon Cze 28, 2010 11:03
rodi_, tak jak pisales tarcze poza tym wymieniony pasek na alternatorze filtr paliwa jeszcze linka renczego i amory z tylu i niestety laozyska na amorach z przodu
co do tarcz to roznica miedzy stara a nowa 3 mm po wymianie drgania jak reka odjal
sama wymiana pikus 15 min na strone
teraz czeka mnie linka i amorki z tylu moze jakies podpowiedzi
|
|