|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r214 si 97r 3d ]gubienie pamieci komputera?
sew87 - Pią Cze 11, 2010 09:12 Temat postu: [r214 si 97r 3d ]gubienie pamieci komputera? witam ostatio mechanik mi powidzial ze komputer gubi mi pamiec czy cos w tym stylu,i powiedzial ze zajdzie koniecznosc wymienic komputer bo cos chyba z nim jest nie tak . i moje pytanie brzmi czy komputer od innej 214 bedzie pasowal czy trzeba zwracac na cos jeszcze uwage?
darek_wp - Pią Cze 11, 2010 10:39
Ciekawe. Komputery w roverkach mają stałą nieulotną pamięć. Nie spotkałem się z jej uszkodzeniem. Co do wymiany komp z innego autka będzie pasował ale trzeba się podłączyć komputerem testowym i przeprogramować imo aby autko odpaliło.
sew87 - Pią Cze 11, 2010 10:49
no wlasnie tez mnie to dziwi , a immo moj roverek nie ma wiec chyba nie bedzie trzeba podlaczac do komputera no nie?
darek_wp - Pią Cze 11, 2010 10:52
Jeśli nie masz imo to pewnie zostało wycięte. Tyle że wycięten na obecnym kompie a na nowym trzeba będzie zrobić to samo więc podłączenie do kompa Cię nie ominie.
sew87 - Pią Cze 11, 2010 10:55
aha cos takiego eh, bo chodzi o to ze komp nie wysyla czy wysyla bledne dane jesli chodzi o obroty czyli nie spadaja tylko sam sobie dodaje ,kiedys zrobil to w 3 dni i chodzilo i po miesiacu znow sie to samo stalo i oddalem i juz 2 tydzien czekam na auto ...
sTERYD - Pią Cze 11, 2010 11:27
a jest pewny, ze to komputer??
może ma sygnał o zbyt niskiej temperaturze, a może podciśnienie wariuje, a może po prostu silniczek krokowy jest niesprawny, albo linka od gazu za mocno napięta...
sew87 - Pią Cze 11, 2010 11:31
wiec tak przepustnica sprawdzana byla silniczek tez , linka od gazu tez ,on tak twierdzi bo wszystko bylo sprawdzane i czysto wiec stawia na komputer....sam nie wiem o co grane
darek_wp - Pią Cze 11, 2010 11:50
Idąc tokiem rozumowania kolegi sTERYD warto najpierw sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego i szczelność układu przepustnica - silnik krokowy a także potencjometr przepustnicy - jak jest niesprawny to komp też dostaje błędne dane o położeniu pedału gazu. Kompa czepiał bym się naprawdę w ostateczności. Może też mechanik pobawił się śrubą regulacyjną przy przepustnicy - a to już trochę zabawy aby dobrze wyregulować. Warto też zwrócić uwagę na stan czujnika położenia wału - jak będzie gubił impulsy to komp zacznie pracować w trybie awaryjnym.
sew87 - Pią Cze 11, 2010 11:57
eh ja nie jestem mechaniorem tylko oni a oddalem do zakladu szik wiec cos pojecia maja czekam na telefon od nich juz 2 tydzien prawie i zero odezwu czyli jeszcze nie zrobili...a tak bym sobie pojedzil
|
|