Zobacz temat - [R400] Dmuchawa działa->brak nadmuchu do wnętr
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Dmuchawa działa->brak nadmuchu do wnętr

MARGOS - Sob Cze 12, 2010 10:01
Temat postu: [R400] Dmuchawa działa->brak nadmuchu do wnętr
Witam!
Od kilku dni zauważyłem, że pomimo włączonego wentylatora dmuchawy (kręci na wszystkich biegach) nie ma nawiewu do wnętrza auta. Myślałem że zapchany jest filtr kabinowy (zimą przy wymianie wyrzuciłem pół reklamówki liści i innych śmieci) i tam zatrzymywane jest tam powietrze. Liści nie było i przy wyjętym filtrze czuć było że powietrze "wieje". Po zamknięciu pokrywki filtra (bez filtra) przez moment wydawało się że znów dmuchało powietrze do środka, jednak przy wyjechaniu w trasę okazało się, że jak nie było nadmuchu do wnętrza - tak dalej nie ma. (Nie będę przypominał jakie teraz mamy temperatury :/ )
Możecie podpowiedzieć gdzie może być "zatrzymywane " powietrze nadmuchu?


Nie działa mi także klima, ale wydaje mi się, że muszę ją nabić, ale nawet przy nie działającej klimie nadmuch powinien przecież być.

(Marcin)

darek_wp - Sob Cze 12, 2010 11:29

Musisz sprawdzić czy przy kręceniu pokrętłem od ustawiania nadmuchu pracuje podłączona tam linka i czy przypadkiem jej koniec nie spadł z cięgna przy klapkach otwierających nawiewy.
Pomijam juz taką prozaiczną sprawę jak otwarcie nawiewów w samochodzie :smile: .

MARGOS - Sob Cze 12, 2010 11:35

Sprawdzę to, tylko jeszcze proszę o podpowiedź, jak się do linki "dobrać" ?
(nawiewy naturalnie otwarte)

darek_wp - Sob Cze 12, 2010 11:40

Trzeba by albo wyjąc schowek albo włożyć głowę pod nogi pasażera z przodu i popatrzeć czy linka jest zaczepiona na cięgnie przy nagrzewnicy. Przekręcić regulację nawiewu i zobaczyć czy działa.
Pawson - Sob Cze 12, 2010 15:26

a regulacja pozycji nawiewu jest od strony kierowcy obok pedału gazu i troszkę wyżej, dodam że trza się będzie trochę powyginać;D
MARGOS - Sob Cze 12, 2010 17:52

Trochę się powyginałem, linki i cięgna zlokalizowałem.
Na moje oko i dotyk ręki to wszystko było na swoim miejscu.
Niestety nawiew do wnętrza jest dość mizerny :mad:
Chyba muszę poszukać innej przyczyny.

Jak ktoś ma inne propozycje, niech pisze. Z góry dzięki :wink:

(Marcin)

driftdreamer - Sob Cze 12, 2010 21:29

Moja propozycja jest taka żeby sprawdzić silniczek dmuchawy( pod schowkiem trzy śruby od spodu wypinasz kostke i jest) skoro liscie byly w filtrze to tam pewnie tez jest napchane i dlatego nie dmucha:)

ja tak mialem

a moze filtr odwrotnie zalozony <--- air flow

[ Dodano: Sob Cze 12, 2010 22:29 ]
MARGOS napisał/a:

Nie działa mi także klima, ale wydaje mi się, że muszę ją nabić, ale nawet przy nie działającej klimie nadmuch powinien przecież być.

(Marcin)



Oczywisice ze powinien byc

MARGOS - Nie Cze 13, 2010 14:47

Liści w komorze filtra i przed nie ma, wentylator dmuchawy (jaki pisałem) kręci i dmucha.
Powietrze jest blokowane gdzieś za filtrem.
Kręcąc pokrętłami od regulacji nawiewu słychać, że się wewnątrz coś zmienia.
Niestety wciąż nie ma normalnego nawiewu do środka.

darek_wp - Nie Cze 13, 2010 18:33

MARGOS, próbowałeś może wyjąć filtr kabinowy i sprawdzić bez niego?. Tylko z zamkniętą pokrywą.
MARGOS - Nie Cze 13, 2010 18:58

Tak, teraz bez filtra jeździmy i niestety bez zmian :mad:
tezewiusz - Nie Cze 13, 2010 20:00

ja też miałem ostatnio problem cały czas ciepłe powietrze mi waliło i niestety musiałem rozebrać ,okazało się że mocowanie linki pękło i linka kręciła się razem z pancerzem ,jakbyś chciał rozbierać to wygląda to tak :
1-trzeba wyciągnąć podłokietnik czyli wykręcić śruby pod wajchą od ręcznego dokładnie to w tej mydelniczce co się drobne trzyma jest tam taka zaślepka po samym środku a pod nią śruby plus dwa wkręty z tyłu po obu stronach tylniej popielniczki - i wyciagamy to w całości.
2- wykręcamy gałkę od skrzyni biegów ja jeszcze wyciągłem osłone skórzaną razem z plastikiem który idzie prawie pod popielniczkę przednią ,
3-dwa wkręty jeden od strony nóg kierowcy drugi od strony pasażera (po bokach środkowej konsoli tapicerki nie wiem jak to nazwać inaczej )
4-dwa wkręty jeden pod przyciskiem świateł awaryjnych drugi pod przyciskiem tylniej szyby
5-radio trzeba wyciągnąć pod radiem jest także wkręt
6-nie jestem pewien czy czasem nie są jeszcze pod popielniczką
7- i zdejmujemy plastik (zazwyczaj czarny) który otacza wszystkie przyciski i ciągnie się aż do ręcznego, pamiętać o odłączeniu zegara podczas wyjmowania i zapalniczki
8-następnie 4 śrubki torx wokół gałek od powietrza ,gałki się wyciąga nie są przykręcane
9-mechanizm gałki od ciepło - zimno trzeba wykręcić pierwszy potem dopiero mech.od regulacji wyboru nawiewu trochę kłopotliwe jest wyciąganie tych mechanizmów
to tyle co pamietam jak bedziesz rozbierał to się na pewno przyda ,,
POZDRAWIAM

SyntaX - Pon Cze 14, 2010 07:04

U mnie było identycznie.
Powodem okazał się mechanizm cięgien, gdzie jeden metalowy zaczep poprostu się wypiął.
Jest z tym niestety sporo roboty bo trzeba ściągać całą konsole centralną, ale ja bym właśnie to obstawiał patrząc na objawy.

driftdreamer - Pon Cze 14, 2010 15:48

Ale co ma wspolnego nawiew cieplo/zimno jak u kolegi nie dmucha w ogole.. a skoro dmuchawa chodzi na 4 biegach(przypuszczam) to cos jest zapchane moim zdaniem dalej( tak jak kolega pisze za filtrem). Bo gdyby nie dzialalo cieplo to dmuchalo by zimno=proste i na odwrot.

A wyciagales ten wentylator? kreci i dmucha ale nie daje takiego efektu. Sprawdzic nie zaszkodzi? u mnie po miesiacu od czyszczenia wentylatora(kilo lisci i wtedy dopiero zaczelo dmuchac a ja jezdzilem dwa lata ze slabym nadmuchem myslac ze tak jest) do wczoraj kiedy wymienialem kabinowy i przy okazji wyciagnalem wentylator bylo juz pare syfow.

MARGOS - Pon Cze 14, 2010 22:13

Póki co nie miałem możliwości powalczyć dalej z odzyskaniem nadmuchu.
Dziś jednak zauważyłem że niewielkie dmuchanie jest. Trochę się schłodziło to i dodatkowe podmuchy zimnego powietrza były wyczuwalne (regulacja ciepło-zimno sprawna, bo trochę dziś rano się podgrzewałem :wink: ).
Myślę, że i tak będę musiał rozebrać panel centralny, bo mimo że zmieniając pozycje nadmuchu (słychać że się w środku rusza), to jest taki sam nadmuch "na twarz" przy wszystkich ustawieniach.
Chyba to jutro będzie ten dzień, gdy mam nadzieję się wszystko wyjaśni :cool:

kajox1 - Pon Cze 14, 2010 22:53

ja mam trochę inny problem- na 1 i 2 prawie nie dmucha, na 3 i 4 hula aż miło. Też nie wiem od czego zacząć.
darek_wp - Wto Cze 15, 2010 22:01

kajox1 zacznij od sprawdzenia oporników przy dmuchawie (mogą być już przegrzane oporniki i zwiększony ich opór) i przy okazji jak już dostaniesz się do dmuchawy sprawdź stan filtra kabinowego. Jak go wyjmiesz zobaczysz czy i jak dmucha na poszczególnych biegach.
MARGOS - Sob Cze 26, 2010 10:59

W tygodniu rozebrałem panel środkowy i dostałem się do cięgien i regulacji nawiewów.
Tak na prawdę to nie wiem czy coś zmieniłem, bo przy nie złożonej obudowie nie zauważyłem żeby powietrze dmuchało do wnętrza (wentylator oczywiście kręcił normalnie i do miejsca mocowania filtra kabinowego wszystko było ok). Ponieważ robiło się już ciemno a miałem jeszcze wyjazd po żonę, poskręcałem wszystko i ruszyłem.
Ku mojemu zdziwieniu podczas jazdy nawiew się odrodził, może ruszyłem którąś linkę, odblokowałem, bo teraz mogę regulować siłę nadmuchu do kabiny i przełączać typ nadmuchu. Dzięki wszystkim za chęć pomocy.

(Marcin)

mardan - Czw Lis 25, 2010 11:53

witam panowie,
Moja dmuchawa sie spaliła i zamowilem na allegro uzywana , która okazała sie byc z anglika. Po zamontowaniu ssała z kabiny i dmuchała w drugą stronę co udało mi sie naprawic przerabiając kostkę. Niestety wirnik i jego łopatki są teraz zle ustawione do nowego kierunku pracy dmuchawy.
Mam pytanie jak zdemontować wirnik ze starej spalonej dmuchawy i zamontowac do tej działającej ?? ?

MARGOS - Pon Sty 24, 2011 15:53

Mój problem ze słabo wiejącą dmuchawą, właśnie się zakończył.
Ostatecznie wymieniłem dmuchawę (zakup po sprawdzeniu używanej - 100zł :cry: ).
A musiało do tego dojść, gdyż odmówiła posłuszeństwa kilka dni temu, najpierw wojowałem z parującymi szybami, ale jak wróciły niskie temperatury i zaczynało zamarzać od środka i ograniczać widoczność w końcu znalazłem czas w sobotę i wyszukałem :wink: .
Teraz znów jest komfortowa i miła temperatura podczas jazdy i zdecydowanie lepsza widoczność.
Stara dmuchawa ma prawdopodobnie zatarte szczotki.

Może jeszcze ją będę regenerował.

Mam nadzieję że latem będzie przyjemnie chłodno w upalne dni, których juz nie można się doczekać.

orric - Pon Sty 24, 2011 17:04

Parowac tez moga szyby jak masz filt przeciwpylkowy zasyfiony.