|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214 si 1.4] Jak sprawdzić cewkę ??
adam_123 - Nie Cze 13, 2010 20:14 Temat postu: [214 si 1.4] Jak sprawdzić cewkę ?? Podejrzewam, że po wymianie silnika gdzieś wssysło prąd. Czy przyczyną może być czujnik koła zamachowego
Vesper416 - Nie Cze 13, 2010 20:15
Możesz to rozwinąć. Nie ma zasilania w ogóle czy nie ma iskry czy co?
adam_123 - Nie Cze 13, 2010 20:21
Do cewki wchodzi 11 V i brak iskry na świecach . Czy idzie sprawdzić samą cewke przed kopułką ?. Problem powstał po wymianie silnika, który pracował w polonezie. Cały osprzęt zamontowany jest z oryginalnego auta. Czy jest różnica w kołach zamachowych
Vesper416 - Nie Cze 13, 2010 20:32
szczerze to się nie orientuje ale do cewki powinno iść 12v. Może to wina kabla WN?
azor77 - Nie Cze 13, 2010 20:33
adam_123 napisał/a: | Czy jest różnica w kołach zamachowych |
Należało założyć stare koło zamachowe i dla pewności czujnik położenia wału, to zapewne nie miałbyś problemu
adam_123 - Nie Cze 13, 2010 20:37
Czujnik jest stary, a koła niestety nie sprawdziłem...
Chcę potwierdzić czy są takie same i czy ten czujnik ma wpływ na iskrę .
[ Dodano: Nie Cze 13, 2010 21:37 ]
azor77 napisał/a: | adam_123 napisał/a: | Czy jest różnica w kołach zamachowych |
Należało założyć stare koło zamachowe i dla pewności czujnik położenia wału, to zapewne nie miałbyś problemu |
Ciężkie dojście do kostki zasilającej cewkę i dlatego pomiary sa orientacyjne. Myślę, że idzie ok. 12 V.
Interesuje mnie jak sprawdzić prąd na końcu przewodu wychodzącego z cewki.
azor77 - Nie Cze 13, 2010 20:42
adam_123 napisał/a: | czy ten czujnik ma wpływ na iskrę . |
Tak ma.
Czujniki są takie same, podmień ze starego silnika.
Ale jeśli nie założyłeś koła tego co było, to raczej marne szanse na odpalenie
macikd - Nie Cze 13, 2010 20:42
Koło zamachowe w polonezie jest inne niż w roverze i nie bedzie na nim rover chodził.
Załóż koło z silnika, który wyjąłeś i powinien odpalić.
adam_123 - Nie Cze 13, 2010 20:44
macikd - czy jesteś tego pewien Bo to dużo roboty.
macikd - Nie Cze 13, 2010 20:45
Poszukaj na forum- był kiedyś temat o zmianie właśnie z poloneza do rovera. Tam ktoś dokładnie opisywał co należy podmienić.
adam_123 - Nie Cze 13, 2010 20:47
Dziękuje pozdrawiam.
macikd - Nie Cze 13, 2010 20:50
http://forum.roverki.eu/v...poloneza+rovera
Tu masz jasno powiedziane co i jak.
azor77 - Nie Cze 13, 2010 20:53
adam_123 napisał/a: | Interesuje mnie jak sprawdzić prąd na końcu przewodu wychodzącego z cewki. |
Jeśli ci chodzi o napięcie na przewodzie wysokiego napięcia, to do zmierzenia potrzebny jest specjalistyczny sprzęt, domowym sposobem to możesz przyłożyć kabel do korpusu silnika i sprawdzić czy jest przeskok iskry.
Pewnie iskra będzie ale nie w tym momencie kiedy trzeba, bo koło zamachowe jest inne i sygnał z czujnika wypada nie wtedy co trzeba.
adam_123 - Nie Cze 13, 2010 20:55
azor77 - próbowałem strzelić przewodem do masy podczas kręcenia silnika i zero iskry.
azor77 - Nie Cze 13, 2010 21:02
Trzeba trzymać w pewnej odległości do mas.
Podmień czujnik na ten ze starego silnika bo może być walnięty ten z Poldka.
adam_123 - Nie Cze 13, 2010 21:06
Odległośc przewodu od masy ok , a czujnik jest orginał z rowera, który pracował w tym aucie przed wymianą silnika i jeszcze pytanie dlaczego świece są suche. Wszystkie prądy podłączone po staremu
sTERYD - Nie Cze 13, 2010 21:11
jak czujnik podaje babola to komputer nie puszcza też wtrysku, żeby nie zalewać świec i nie lać paliwa w kosmos.
a koło zamachowe od poloneza nie ma dodatkowego "znaku" i dlatego komputer myśli, ze z obrotami coś jest nie tak
adam_123 napisał/a: | Odległośc przewodu od masy ok , |
jakby tam pojawiało się napięcie, to by Cię kopnął po prostu
azor77 - Nie Cze 13, 2010 21:12
adam_123 napisał/a: | i jeszcze pytanie dlaczego świece są suche. |
A po przykręceniu stacyjki to słychać w ogóle pompkę paliwa w baku
Po prostu czeka cie wyjecie silnika i założenie starego koła zamachowego i problem zniknie
adam_123 - Nie Cze 13, 2010 21:17
sTERYD - czy jeżeli założę czujnik od poloneza to powinno zagrać Czy muszę wymienić koło na stare
azor77 - pompa paliwa rakieta. Do momentu wymiany motoru autko pierwsza klasa. Żadnych zastrzeżeń do pracy silnika. Pojawil się wyciek oleju pod kopułką i klijent jechał tak długo aż silnik zaczą stukać. Nie zgłebiałem tematu bo taniej jest wymienić silnik.
sTERYD - Nie Cze 13, 2010 21:19
musisz niestety wymienić koło zamachowe na to co miałeś wcześniej...
ewentualnie zmienić komputer i pół wiązki silnika na wersję z poloneza
azor77 - Nie Cze 13, 2010 21:21
adam_123 napisał/a: | azor77 - pompa paliwa rakieta. Do momentu wymiany motoru autko pierwsza klasa. Żadnych zastrzeżeń do pracy silnika. Pojawil się wyciek oleju pod kopułką i klijent jechał tak długo aż silnik zaczą stukać. Nie zgłebiałem tematu bo taniej jest wymienić silnik. |
Hehe czyli domniemam że, jesteś " doktorem " Rovera nie właścicielem
sTERYD - Nie Cze 13, 2010 21:21
adam_123 napisał/a: | Pojawil się wyciek oleju pod kopułką i klijent jechał tak długo aż silnik zaczą stukać. Nie zgłebiałem tematu bo taniej jest wymienić silnik |
możliwe, ze skończyłoby się na wymianie kopułki, palca i uszczelniaczy... w porywach 200 złotych... chyba jednak troszkę przepłaciłeś
adam_123 - Nie Cze 13, 2010 21:22
sTERYD - serdeczne dzięki. Pozdrawiam
[ Dodano: Nie Cze 13, 2010 22:22 ]
azor77 -2 lata temu to ja go sprowadziłem a w tej chwili odkupiłem
sTERYD - Nie Cze 13, 2010 21:22
nie ma za co
daj znać jak już sobie poradzisz
azor77 - Nie Cze 13, 2010 21:34
adam_123, założysz stare kółko zamachowe i Roverek zagada i nie będziesz musiał nic kombinować.
Pozdrawiam.
|
|