Zobacz temat - [214 si 1.4] Jak sprawdzić cewkę ??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214 si 1.4] Jak sprawdzić cewkę ??

adam_123 - Nie Cze 13, 2010 20:14
Temat postu: [214 si 1.4] Jak sprawdzić cewkę ??
Podejrzewam, że po wymianie silnika gdzieś wssysło prąd. Czy przyczyną może być czujnik koła zamachowego ??
Vesper416 - Nie Cze 13, 2010 20:15

Możesz to rozwinąć. Nie ma zasilania w ogóle czy nie ma iskry czy co?
adam_123 - Nie Cze 13, 2010 20:21

Do cewki wchodzi 11 V i brak iskry na świecach . Czy idzie sprawdzić samą cewke przed kopułką ?. Problem powstał po wymianie silnika, który pracował w polonezie. Cały osprzęt zamontowany jest z oryginalnego auta. Czy jest różnica w kołach zamachowych ?? :/
Vesper416 - Nie Cze 13, 2010 20:32

szczerze to się nie orientuje ale do cewki powinno iść 12v. Może to wina kabla WN?
azor77 - Nie Cze 13, 2010 20:33

adam_123 napisał/a:
Czy jest różnica w kołach zamachowych ?? :/


Należało założyć stare koło zamachowe i dla pewności czujnik położenia wału, to zapewne nie miałbyś problemu :wink:

adam_123 - Nie Cze 13, 2010 20:37

Czujnik jest stary, a koła niestety nie sprawdziłem...
Chcę potwierdzić czy są takie same i czy ten czujnik ma wpływ na iskrę ?? .

[ Dodano: Nie Cze 13, 2010 21:37 ]
azor77 napisał/a:
adam_123 napisał/a:
Czy jest różnica w kołach zamachowych ?? :/


Należało założyć stare koło zamachowe i dla pewności czujnik położenia wału, to zapewne nie miałbyś problemu :wink:


Ciężkie dojście do kostki zasilającej cewkę i dlatego pomiary sa orientacyjne. Myślę, że idzie ok. 12 V.
Interesuje mnie jak sprawdzić prąd na końcu przewodu wychodzącego z cewki. :)

azor77 - Nie Cze 13, 2010 20:42

adam_123 napisał/a:
czy ten czujnik ma wpływ na iskrę ?? .


Tak ma.
Czujniki są takie same, podmień ze starego silnika.
Ale jeśli nie założyłeś koła tego co było, to raczej marne szanse na odpalenie :/

macikd - Nie Cze 13, 2010 20:42

Koło zamachowe w polonezie jest inne niż w roverze i nie bedzie na nim rover chodził.
Załóż koło z silnika, który wyjąłeś i powinien odpalić.

adam_123 - Nie Cze 13, 2010 20:44

macikd - czy jesteś tego pewien ?? Bo to dużo roboty.
macikd - Nie Cze 13, 2010 20:45

Poszukaj na forum- był kiedyś temat o zmianie właśnie z poloneza do rovera. Tam ktoś dokładnie opisywał co należy podmienić.
adam_123 - Nie Cze 13, 2010 20:47

Dziękuje pozdrawiam. :)
macikd - Nie Cze 13, 2010 20:50

http://forum.roverki.eu/v...poloneza+rovera
Tu masz jasno powiedziane co i jak.

azor77 - Nie Cze 13, 2010 20:53

adam_123 napisał/a:
Interesuje mnie jak sprawdzić prąd na końcu przewodu wychodzącego z cewki. :)


Jeśli ci chodzi o napięcie na przewodzie wysokiego napięcia, to do zmierzenia potrzebny jest specjalistyczny sprzęt, domowym sposobem to możesz przyłożyć kabel do korpusu silnika i sprawdzić czy jest przeskok iskry.
Pewnie iskra będzie ale nie w tym momencie kiedy trzeba, bo koło zamachowe jest inne i sygnał z czujnika wypada nie wtedy co trzeba.

adam_123 - Nie Cze 13, 2010 20:55

azor77 - próbowałem strzelić przewodem do masy podczas kręcenia silnika i zero iskry. :/
azor77 - Nie Cze 13, 2010 21:02

Trzeba trzymać w pewnej odległości do mas.
Podmień czujnik na ten ze starego silnika bo może być walnięty ten z Poldka.

adam_123 - Nie Cze 13, 2010 21:06

Odległośc przewodu od masy ok , a czujnik jest orginał z rowera, który pracował w tym aucie przed wymianą silnika i jeszcze pytanie dlaczego świece są suche. Wszystkie prądy podłączone po staremu :)
sTERYD - Nie Cze 13, 2010 21:11

jak czujnik podaje babola to komputer nie puszcza też wtrysku, żeby nie zalewać świec i nie lać paliwa w kosmos.
a koło zamachowe od poloneza nie ma dodatkowego "znaku" i dlatego komputer myśli, ze z obrotami coś jest nie tak
adam_123 napisał/a:
Odległośc przewodu od masy ok ,

jakby tam pojawiało się napięcie, to by Cię kopnął po prostu ;)

azor77 - Nie Cze 13, 2010 21:12

adam_123 napisał/a:
i jeszcze pytanie dlaczego świece są suche.


A po przykręceniu stacyjki to słychać w ogóle pompkę paliwa w baku :?:

Po prostu czeka cie wyjecie silnika i założenie starego koła zamachowego i problem zniknie :wink:

adam_123 - Nie Cze 13, 2010 21:17

sTERYD - czy jeżeli założę czujnik od poloneza to powinno zagrać ?? Czy muszę wymienić koło na stare ??

azor77 - pompa paliwa rakieta. Do momentu wymiany motoru autko pierwsza klasa. Żadnych zastrzeżeń do pracy silnika. Pojawil się wyciek oleju pod kopułką i klijent jechał tak długo aż silnik zaczą stukać. Nie zgłebiałem tematu bo taniej jest wymienić silnik. :)

sTERYD - Nie Cze 13, 2010 21:19

musisz niestety wymienić koło zamachowe na to co miałeś wcześniej...
ewentualnie zmienić komputer i pół wiązki silnika na wersję z poloneza :/

azor77 - Nie Cze 13, 2010 21:21

adam_123 napisał/a:
azor77 - pompa paliwa rakieta. Do momentu wymiany motoru autko pierwsza klasa. Żadnych zastrzeżeń do pracy silnika. Pojawil się wyciek oleju pod kopułką i klijent jechał tak długo aż silnik zaczą stukać. Nie zgłebiałem tematu bo taniej jest wymienić silnik. :)



Hehe czyli domniemam że, jesteś " doktorem " Rovera nie właścicielem :?:

sTERYD - Nie Cze 13, 2010 21:21

adam_123 napisał/a:
Pojawil się wyciek oleju pod kopułką i klijent jechał tak długo aż silnik zaczą stukać. Nie zgłebiałem tematu bo taniej jest wymienić silnik

możliwe, ze skończyłoby się na wymianie kopułki, palca i uszczelniaczy... w porywach 200 złotych... chyba jednak troszkę przepłaciłeś ;)

adam_123 - Nie Cze 13, 2010 21:22

sTERYD - serdeczne dzięki. Pozdrawiam :grin:

[ Dodano: Nie Cze 13, 2010 22:22 ]
azor77 -2 lata temu to ja go sprowadziłem a w tej chwili odkupiłem :)

sTERYD - Nie Cze 13, 2010 21:22

nie ma za co :)
daj znać jak już sobie poradzisz :cool:

azor77 - Nie Cze 13, 2010 21:34

adam_123, założysz stare kółko zamachowe i Roverek zagada i nie będziesz musiał nic kombinować.
Pozdrawiam.