Zobacz temat - [R25 1,4SI 00r] huki w tyle samochodu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 1,4SI 00r] huki w tyle samochodu

sabi - Nie Cze 13, 2010 21:29
Temat postu: [R25 1,4SI 00r] huki w tyle samochodu
Drodzy Panowie i oczywiście Panie, mam problem z moim rowerkiem 25 od kilku miesięcy. Mianowicie podczas jazdy na wybojach ( a wiele jest ich na naszych drogach) tył samochodu jest bardzo głośny, wydaję się jakbym wiozła luzem metalowe narzędzia w bagażniku. Drugą rzeczą jest dziwne, metalicznie klikanie na wysokości łączenia przednich i tylnych drzwi po obu stronach. Dźwięk ten ujawnia się podczas ruszania z miejsca i przy szybkim ruszaniu.
Zdaję sobie sprawę że wiele razy podobne tematy były poruszane na forum (tu mam nadzieję że administrator nie usunie tego postu) ale myślę że sprawdziłam wszystko co możliwe i czuję się już bezradna. Mam nadzieję że może ktoś może mi jeszcze podpowiedzieć co powinnam sprawdzić poza: rura wydechowa, tuleje wahaczy, amortyzatory, amortyzatory klapy bagażnika, klapa bagażnika z zawiasami, wszystkie części plastikowe wewnątrz bagażnika, kanapa, półka, zawiasy i pewnie wiele innych drobiazgów których już nie pamiętam. Samochód oczywiście był u mechanika a nawet trzech oraz dwa razy na ścieżce i nic. Wszyscy rozkładają ręce. Bardzo proszę o pomoc .

zouza - Nie Cze 13, 2010 21:32

A katalizator?
sabi - Nie Cze 13, 2010 21:35

mechanicy sprawdzali całą rurę wydechową i szarpali katalizatorem, nic nie znaleźli, nie obija o podwozie.
zouza - Nie Cze 13, 2010 21:57

Katalizator jak jest wypalony w środku może wydawać takie dźwięki, nie sądzę, że szarpanie cokolwiek dało ;)
leszek95b - Nie Cze 13, 2010 22:09

1. spróbuj wyjąć z bagażnika wszystko, dosłownie wszystko włącznie z zapasówką i półką i daj znać czy dalej stuka.
2. zobacz czy nie stuka Ci ten plastykowy spoiler.
3. spróbuj niżej obsadzić uchwyt od zamka klapy, żeby ciaśniej trzymała się po zamknięciu.

4. co do drzwi to zdejmij tapicerkę i zobacz czy nic się nie obluzowało. szyby chodzą równo czy lekko się przekrzywiają przy opuszczaniu i podnoszeniu?
u mnie leżały luzem śrubki w drzwiach i kilka elementów było bardzo słabo dokręconych...angielskie śniadanie wbew pozorom nie daje dużo siły ;)

[ Dodano: Nie Cze 13, 2010 22:09 ]
zouza napisał/a:
Katalizator jak jest wypalony w środku może wydawać takie dźwięki

Właśnie :ok: Zwróć uwagę czy nie dzwoni jakby spod auta szczególnie podczas szybkiego ruszania albo jazdy po wybojach.

sabi - Nie Cze 13, 2010 23:04

Podczas badania technicznego, niedawno robionego, podłączano do rury wydechowej analizator , stwierdzono że spaliny są ok.Czy to znaczy że katalizator jest tez ok ? i dalej czy prawidłowo działający katalizator może mimo to być żródłem hałasu? Z bagażnika usunięte zostało wszystko, zapasówka, półka nawet nadkola zostały wyjętę-bez efektu. Spoiler na bagażniku twardo siedzi, zawias klapy został wyregulowany. Co do problemu z drzwiami to dźwięk jest jakby metalicznego klikania, wysiłku "metalu".
colin1983 - Pon Cze 14, 2010 14:52

sabiTo może być w tylnym zawieszeniu !! a odgłos nie przypomina ocierania metalu o metal??
leszek95b - Pon Cze 14, 2010 15:01

sabi napisał/a:
Co do problemu z drzwiami to dźwięk jest jakby metalicznego klikania, wysiłku "metalu".

A jak jedziesz po dziurach to też słyszysz ten hałas z drzwi?

sabi - Pon Cze 14, 2010 16:32

to klikanie w drzwiach ma metaliczny odglos, jakby zawias, zamek. Odglos jest na wysokosci przycisku zamków wewnatrznych. Przy wysiłku (ruszaniu czy mocniejszym hamowaniu klika i puszcza). Odnosnie tylu samochodu to jest to rowniez metaliczny, głośny dzwięk (nie sadzę że coś drobnego) i ujawnia sie tylko na wybojach. Samochud brzmi jak stary jelcz (nie obrażająz nikogo). Na równej drodze tego dzwięku nie ma.
tomo63 - Pon Cze 14, 2010 18:42

1. Być może to luzy na zamkach drzwi i należy wyregulować haki i zamki - u mnie to pomogło, ale drzwi wtedy ciężko się zamykały i trzeba było mocno trzaskać.

2. Spróbuj okręcić taśmą izolacyjną haki od zamykania tylnej kanapy. U mnie akurat kanapa trzeszczy, ale nie mam czasu się zabrać :cry:

sabi - Sro Lip 14, 2010 09:52

Tragedia, zamki sprawdzone, tasma zalozona, klapa wyregulowana i zadnej nie ma zmiany. Dowiedzialam sie ostanio ze czasem jakas sprezyna peka i wypada z hamulcow takze jeszcze to sprawdze u mechanika. Mial ktos moze taki problem?
tomo63 - Sro Lip 14, 2010 10:35

sabi napisał/a:
Tragedia, zamki sprawdzone, tasma zalozona, klapa wyregulowana i zadnej nie ma zmiany. Dowiedzialam sie ostanio ze czasem jakas sprezyna peka i wypada z hamulcow takze jeszcze to sprawdze u mechanika. Mial ktos moze taki problem?


Sprężynka hamulców odpada, bo na pewno byłby z nimi problem i to według mnie nie ta skala odgłosów. Mi trzeszczą tylko drzwi.
jeśli chodzi o wyboje to chyba każdy r200/25 jest na to bardzo wyczulony z racji belki z tyłu i na poprzecznych nierównościach jest niezły łomot - u mnie też, dokładnie jakbym jakimś jelczem lub miał z tyłu resory ;)

sabi - Sro Lip 14, 2010 10:42

Czyli sugerujesz ze ten typ tak ma? Ja juz zaczynam tracic sily i serce do samochodu przez te problemy a mechanicy rozkladaja rece.
tomo63 - Sro Lip 14, 2010 11:16

To znaczy jeśli chodzi o poprzeczne nierówności (np przejazd przez jakieś tory czy coś), to norma w tym zawieszeniu, że jest łomot straszny. Sporo jest o tym problemie na forum.

Zerknij np. do tego tematu: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=50059

shilus82 - Czw Lip 15, 2010 08:43

kiedyś jak jeszcze miałem 200 to przy przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności typu tory, krawężnik, przód przechodził dość gładko, natomiast tył robił zawsze niezłe "jeb",a wiesz co?może ci klocki z przodu pukają przy nierównym podłożu?W matizie tak miałem, że z przodu coś się tłukło na kostce a jak hamowałem to cichło, potem się okazało że klocki nie miały czegoś tam i się w zaciskach ruszały.