Zobacz temat - [R600] Modyfikacja tylnego zderzaka.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - [R600] Modyfikacja tylnego zderzaka.

Perez - Pon Cze 14, 2010 11:51
Temat postu: [R600] Modyfikacja tylnego zderzaka.
Po zalozeniu dokladki na przedni zderzak zaczelo mi czegos brakowac. Po zastanowieniu sie wpadlem na pomysl, ze wygladaloby super jak by byla dokladka z tylu.
Szukam i szukam, ale moze ktos juz wpadl na jakis genialny pomysl. Pomalu nasuwa mi sie Vectra C, ale nie wiem czy to wogule podejdzie.

[ Dodano: Pon Cze 14, 2010 12:50 ]
http://allegro.pl/item104...adka_c_max.html
To mogloby byc nie glupie, tylko pozostaje jedna rzecz. Wydech z drugiej strony.

[ Dodano: Pon Cze 14, 2010 12:51 ]
http://allegro.pl/item104...l_dokladka.html
Albo to, ale trzeba pomyslec nad wycieciem czegos po wydech

Markzo - Pon Cze 14, 2010 12:14

daj mi foto tyłu Twojej 600, tylko zrobione na wprost ;) to CI coś zmotam :)
Perez - Pon Cze 14, 2010 12:19

Poszukam foto tylu jakiejkolwiek, bo nie chce mi sie teraz isc na dwor i robic zdjecia.
Tomi - Pon Cze 14, 2010 12:22
Temat postu: Re: [R600] Modyfikacja tylnego zderzaka.
Perez napisał/a:
Po zalozeniu dokladki na przedni zderzak zaczelo mi czegos brakowac. Po zastanowieniu sie wpadlem na pomysl, ze wygladaloby super jak by byla dokladka z tylu.
Szukam i szukam, ale moze ktos juz wpadl na jakis genialny pomysl. Pomalu nasuwa mi sie Vectra C, ale nie wiem czy to wogule podejdzie.

[ Dodano: Pon Cze 14, 2010 12:50 ]
http://allegro.pl/item104...adka_c_max.html
To mogloby byc nie glupie, tylko pozostaje jedna rzecz. Wydech z drugiej strony.

[ Dodano: Pon Cze 14, 2010 12:51 ]
http://allegro.pl/item104...l_dokladka.html
Albo to, ale trzeba pomyslec nad wycieciem czegos po wydech


Ja w R600 chciałem mieć wydech a'la Jag (z dwóch stron).

http://www.lincah.com/wp-...xj-358-rear.jpg

Perez - Pon Cze 14, 2010 12:23

Jednak ubiore sie i pojde cyknac fotke mojego, bo wujek google nie posiada w bazie
Zeus - Pon Cze 14, 2010 12:24

a może coś od accorda np oryginalna od type r
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C13677539 od tego modelu

Tomi - Pon Cze 14, 2010 12:26

http://www.motorcarsinc.c...M3040-1995.JPEG
Zeus - Pon Cze 14, 2010 12:27

a masz kogos kto pospawał by tak wydech
Markzo - Pon Cze 14, 2010 12:27

Tomi myślimy o tym samym :) 2 owalne nei za duże końcóweczki :)
są gotowe tłumole do accorda na 2 strony, więc to chyba nie problem??

Tomi - Pon Cze 14, 2010 12:34

Z tym, że ja chciałem tak jak w Jagu, aby wydech wychodził nie tyle z dwóch stron, tylko wręcz z narożników.
Zeus - Pon Cze 14, 2010 13:04

od accrorda cięzko będzie z wydechem nie wiem czy bedzie wszędzie miejsce na niego
zdjecie ponizej

[ Dodano: Pon Cze 14, 2010 13:38 ]
od jaga raczej nie przejdzie wogóle

[ Dodano: Pon Cze 14, 2010 14:04 ]
panowie a tylna dokładka od MG ZSa szukacie w innych markach a można u siebie

Perez - Pon Cze 14, 2010 21:42

Z tym accordem to nie glupia sprawa, ale do wydechu dojdzie jeszcze mi gazownik, bo po lewej stronie mam wlew podtlenku.
Markzo, zapomnialem cyknac fotki, jak jutro bede pamietal to walne foto.
Tak jak Tomi mysli nie byloby glupio, ale trzeba by bylo zderzak przerabiac, bo w tym co mam juz jest wyciecie na wydech. Moze by tak zdjac zderzak, przyciac i cos dospawac. Mam znajomego co ma serwis skuterow i spawarke do plastykow.

Druga opcja jaka sobie wymyslilem to odlac w formie dol zderzaka od 600, wykonac kopie, ale lekko wieksza, tak zeby naszla na ori zderzak i dokleic taka dokladke. W ten sposob bedzie lekko nizej, minimalnie szerzej i pod wydech bedzie pasowac. :hmm:

Markzo - Pon Cze 14, 2010 21:44

podtlenek dać na środek, między wydechy i po sprawie :)
Perez - Pon Cze 14, 2010 21:56

Dokladnie tak, ale chodzi o to, ze bedzie musial to zrobic gaziarz, wiec dodatkowy wydatek (tak glosno mysle). Jednakze tu nie chodzi o oszczednosc, tylko o efekt.
Zaczyna mi sie podobac ta wersja od Acc, tylko teraz tak. Czy kupic wydech od TypeR, ktory mnie bedzie kosztowal fortune, czy kupic dwa wydechy od 620i (pojedyncze koncowki) i oddac gosciowi co mi robil wydech w Swifcie (pospawa sobie i cos dopasuje), a teraz wlasnie wpadla mi mysl, ze moze by tak oddac poprostu mu i powiedziec o co chodzi i on wtedy sobie cos dopasuje :hmm: kurde sam juz nie wiem...

Markzo - Pon Cze 14, 2010 22:00

ale po co CI gaziarz? do przeniesienia wlewu?? przecież to żadna filozofia... ja bym pojechał do tego ziomka od swifta, powiedział, że to tak a to tak, i niech robi, a nóż wystruga coś ciekawego i wymota sliczny wydech ;)
Perez - Pon Cze 14, 2010 23:38

Markzo napisał/a:
ja bym pojechał do tego ziomka od swifta, powiedział, że to tak a to tak, i niech robi, a nóż wystruga coś ciekawego i wymota sliczny wydech ;)

tylko, zeby byl cichy, Swift mial dostac kopa i dostal, ale tam halas odgrywa druga role, a w Roverku zalezy mi na ciszy i komforcie.

Markzo - Pon Cze 14, 2010 23:40

2 seryjne puszki od 620i i po sprawie ;)
bastek - Wto Cze 15, 2010 14:18

Markzo napisał/a:
2 seryjne puszki od 620i i po sprawie ;)

dokładnie tak, poza tym type r ma pewnie większą średnicę na wejściu i znowu będzie przerabianie

karasbp - Wto Cze 15, 2010 15:59

Markzo napisał/a:
2 seryjne puszki od 620i i po sprawie ;)

Tylko gdzie je zmieścić...

Perez - Wto Cze 15, 2010 16:08

Zawsze mozna dolozyc plastykowa atrape z drugiej strony :rotfl2:
Markzo - Wto Cze 15, 2010 16:10

eee z tego co kojaże miejsca tam jest sporawo...
Perez - Wto Cze 15, 2010 16:20

Pozniej sprawdze, ale mam gorsze zmartwienie.
Pekla mi znowu szyba, tym razem od strony dachu :/
Dzwonilem do warsztatu, ktory robil auto i powiedzieli, ze sciagnal goscia co zakladal szybe, zeby to obejzal i wymienil, ale powiedzieli, ze moze byc ciezko mu udowodnic, ze szyba pekla bo byla zla lub zle zamontowana. :/

KRYS - Wto Cze 15, 2010 17:33

A zdajecie sobie sprawe ze zmieni sie pojemność i długość wydechu co spowoduje osłabienie auta??
Perez - Wto Cze 15, 2010 17:46

Nie koniecznie musi sprawic, ze stanie sie slabsze. Ja to bym juz raczej optowal za zrobieniem kompletnego wydechu i w ten sposob zrobil bym dwa wydechy po rurce na dwa cylindry.
_papa_ - Wto Cze 15, 2010 17:47

A ja bym proponował coś takiego, jedna pucha a dwie rury.
http://www.allegro.pl/ite..._wyprzedaz.html

albo z jedna fiufką :wink:
http://www.allegro.pl/ite...wie_strony.html

Dużo mniejszy kłopot z mocowaniem. Znajoma firma KM z pod Olsztyna takie coś robi.

bastek - Wto Cze 15, 2010 17:54

_papa_, tylko że wszystko musiałoby być zrobione pod wymiar bo w 600 nie ma aż tyle miejsca żeby cofnąć tłumik do przodu auta. Na upartego końcowy z diesla ma dwa wyjścia, można go trochę cofnąć, jedną rurkę trochę przedłużyć a drugą pociągnąć na drugą stronę :wink: Wszystko się da zrobić, podjedz do jakiegoś tłumikarza to Ci to ogarnie
KRYS - Wto Cze 15, 2010 18:03

Wy chyba nie zdajecie sobie sprawy z tego co piszecie.

Układ wydechowy to nie jest jakaś tam rura z której ma wylecieć spalina.

Proponuje poczytać to
http://grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm

bastek - Wto Cze 15, 2010 18:06

KRYS, a przerabiałeś to kiedyś empirycznie czy tylko teoretyzujesz?
KRYS - Wto Cze 15, 2010 18:21

Gdyby to było jak myślisz to by wszyscy klepali takie same tłumiki

W swoim autku zmieniłem kolektor wydechowy na 4-2-1 i jest duza róznica, auto ma więcej mocy w dolnym zakresie obrotów tzn już od 1200 śmiało ciągnie 5 bieg

Wcześniej coś się działo dopieo przy 2000 obr

bastek - Wto Cze 15, 2010 18:26

KRYS, ale tutaj chodzi o wygląd i nie liczy się każdy km, bynajmniej założyciel tego tematu nie wspomniał o tym. Zrobienie porządnego i dobrze policzonego wydechu taki jak by chciałPerez, to nie taki mały wydatek o czym chyba sam dobrze wiesz. Jak ma być tanio to niestety ale trzeba "grzebać w gównie"
_papa_ - Wto Cze 15, 2010 18:45

A ja myślę że końcowy tłumik nie ma aż takiego wpływu na wydech jak jego przednia część. Ale zgadza się. Hondy są wrażliwe na wszelkie modyfikacje układu wydechowego i ssącego.
KRYS - Wto Cze 15, 2010 18:45

I własnie chodzi o to jak duzy wpływ na charakterystyke silnika ma wydech, i perez jeżel nie zrobi tego jak trzeba to może zrobić sobie duże kuku.

A moje posty nie są kierowane jedynie do pereza i tuningi typu - do tłumika diesla dospawać rure - też zrobi duże kuku

bastek - Wto Cze 15, 2010 18:48

KRYS napisał/a:
A moje posty nie są kierowane jedynie do pereza i tuningi typu - do tłumika diesla dospawać rure - też zrobi duże kuku

to jeden z pomysłów drutów, wiadomo że najlepiej zrobić cały wydech z głową. "Trzeba odpowiedzieć sobie na jedna ale to jedno fajne proste pytanie" - do czego to ma służyć :smile:

_papa_ - Wto Cze 15, 2010 18:57

Z tego co wyczytałem, to chodzi o to żeby zachować odpowiednią pojemność wydechu, czyli po chłopsku, jakby zmniejszył średnicę drugiej dłuższej rury to mogło by być dobrze?
KRYS - Wto Cze 15, 2010 19:10

albo dobrze to policzyć i zbudować - ale to $$$$$

Albo zrobić małą ścieme :razz:

_papa_ - Wto Cze 15, 2010 19:45

Zrobiłem taki mały WT i źle to nie wygląda :grin:
Perez - Wto Cze 15, 2010 22:43

Mi nie o to chodzilo. Nie chce Bog wie jakich wydechow. Jak juz mnie fantazja poniesie to pojade do Vtecha i mizroba wydech za 2k zl.
Narazie szukam dokladki takiej, zeby nie robic nic z wydechem. Wielu osobom moj wydech sie nie podoba, ale ja mam podwojny od Accorda, bez chromowanych nakladek i wyglada troszke smiesznie, ale mi sie wlasnie to bardzo podoba.
bastek napisał/a:
Na upartego końcowy z diesla ma dwa wyjścia

Benzyna (oprocz 620i, 618) tez ma, ale to druciarstwo straszne.
Te z allegro traca WT jak cholera. Ten drugi jeszcze by uszedl gdyby nie fakt, ze posiada te dziurki na koncowkach. Poza tym te wydechy beda ryczec, a ja chce cisze, bo od ryczenia mam co innego (co byli na zlocie to wiedza).
KRYS napisał/a:
Wy chyba nie zdajecie sobie sprawy z tego co piszecie.

Układ wydechowy to nie jest jakaś tam rura z której ma wylecieć spalina.

Proponuje poczytać to
http://grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm

Troszke juz wydechow porobilem. Np. jezeli chodzi o Hondy. Accord IVgen 2.0i 133KM z wycietym katalizatorem 135(hamowany).
Swift 1.0 z przelotem robionym na oko (VW, Doblo, 125P) nie mierzony na oko, ale zaczal dymac seje 1.1, a wczesniej seje dymaly jego, poza tym poprawila sie predkosc maksymalna.
VW T3 2.1 boxer 113KM, koncowy od motocykla 116KM (hamowany)
Mialem do tego Peugeota 405 w ktorym wymiana koncowego na szportowy tjunink zabrala moc odczuwalnie, mialem BX`a w ktorym po zastapieniu katalizatora rurka odczulem jakby ktos zdjal spadochron z bagaznika.
Rover 620i po zmianie na wydech z dwiema tutkami od Acc 4gen wydaje mi sie, ze tez sie nieco zmienil dol, ale nie tak jak...
KRYS napisał/a:
W swoim autku zmieniłem kolektor wydechowy na 4-2-1 i jest duza róznica, auto ma więcej mocy w dolnym zakresie obrotów tzn już od 1200 śmiało ciągnie 5 bieg

Wcześniej coś się działo dopieo przy 2000 obr

W moim 620i cos tam zaczyna sie dziac przy 3k rpm, a idzie od 4200rpm.
620si jest mniej elastyczny, wiec wydaje mi sie, ze przy 1.5k rpm czy nawet przy 2k rpm nie dzieje sie nic. Z reszta jezdzilem Acc z tym silnikiem i moje przeczucia sie sprawdzily.

olek997 - Sro Cze 16, 2010 00:06

nie no 4 rury w roverze to ostry WT,ale ten pomysl żeby kupić tłumik typu dual nie ejst głupi
mi sie ten najbardziej podoba:
http://www.allegro.pl/ite...c_promocja.html

zmiesci sie do r600 w dieslu???

Perez - Sro Cze 16, 2010 10:20

Ten z wygladu nie jest glupi, ale bedzie glosny.
karasbp - Sro Cze 16, 2010 14:54

podwójny wydech ok, ale do R200 ale nie do R600! :neutral: :???:

[ Dodano: 16 Czerwiec 2010, 15:54 ]
Albo jeszcze lepiej do Cinquecento!

_papa_ - Sro Cze 16, 2010 15:25

olek997 napisał/a:
zmiesci sie do r600 w dieslu
raczej się zmieści, ale trochę rzeźbienia i tak będzie, żeby to umocować.
olek997 - Sro Cze 16, 2010 15:39

perez wywalas dyfuzor i tłumikarz ai gra gitarrra;)
marthinez - Sro Cze 16, 2010 16:00

_papa_ napisał/a:
Zrobiłem taki mały WT i źle to nie wygląda :grin:
Chyba żartujesz. :shock:
Perez - Sro Cze 16, 2010 22:08

olek997 napisał/a:
perez wywalas dyfuzor i tłumikarz ai gra gitarrra;)

Nie do konca rozumiem

olek997 - Czw Cze 17, 2010 01:17

no tam w tych tlumikach jest ponoc cos tkaieo montowane jak dyfuzor taka jakby wkladka z siatki i to ponoc daje rzekomy "pomruk basowy" :P jak sie to wywali to mysle ze bedize normalnie;)
Zeus - Czw Cze 17, 2010 09:52

W woli ścisłości element wiciszający nazywa sie wkładką SILINCER :mrgreen:
a to jest dyfuzor :razz:

Perez - Czw Cze 17, 2010 11:09

Silencer to jeszcze cos innego, to taka zatyczka do wydechu, zeby ciszej chodzil.
olek997 - Czw Cze 17, 2010 16:25

no ja sie nie znam za bardzo, wypowiedz oparlem an tym co sprzedawcy tlumików i koncówek od tłumików piszą : 'SIATKA DYFUZORA ZAPEWNIA PIEKNE BASOWE BRZMIENIE" :p
bastek - Czw Cze 17, 2010 16:26

olek997 napisał/a:
SIATKA DYFUZORA ZAPEWNIA PIEKNE BASOWE BRZMIENIE"

chyba bardzo wkurw... brzęczenie :mrgreen:

olek997 - Czw Cze 17, 2010 18:01

bastek, stad cudzysłów:PPP
borsi - Czw Cze 17, 2010 20:55

może coś takiego ? xD
karasbp - Czw Cze 17, 2010 21:06

I to jest to! Taki wydech sobie zamontujcie hehe :mrgreen:
Perez - Pią Cze 18, 2010 08:04

borsi, No to przeciez pisalem, ze trzeba plastykowa atrape zamontowac! Czasami mozna zobaczyc, szczegolnie zima jak kopci tylko jedna rurka :rotfl:
borsi - Pią Cze 18, 2010 09:13

ma to szerokie zastosowanie. Wspiera przemysł aluminiowy. Widzianą hutę pod Ślesinem :P następnie łapacz powietrza , przepływomierz , docisk etc.
Perez - Pią Cze 18, 2010 10:47

Kiedys jade sobie i widze przede mna M Powera (takiego jak na zdjeciu). Jade sobie, jade, patrze i cos mi nie pasuje. Patrze, a dymek mu leci tylko z jednej strony. Podjezdzam blizej, patrze, a to ktos sobie zrobil M5, ale z jednej strony nie bylo widac puszki od wydechu :lol2: normalnie az nie moglem uwiezyc :rotfl2:


[ Dodano: Pią Cze 18, 2010 11:47 ]
borsi, niektorzy to nawet nie przyspawaja :rotfl2:

Martines24 - Sob Cze 19, 2010 14:42

bastek napisał/a:
KRYS napisał/a:
A moje posty nie są kierowane jedynie do pereza i tuningi typu - do tłumika diesla dospawać rure - też zrobi duże kuku

to jeden z pomysłów drutów, wiadomo że najlepiej zrobić cały wydech z głową. "Trzeba odpowiedzieć sobie na jedna ale to jedno fajne proste pytanie" - do czego to ma służyć :smile:



KRYS i tu sie zgodze z toba.Zmienilem kolektor wydechowy na 4-2-1 i wstawilem ostatnia puszke JANSPEED, reszte wydechu zostawilem w orginale lacznie z katem.Fajnie go slychac
ale niestety stozek poszedl w odstawke i skonczylo sie na seryjnym dolocie.Nie wiem dlaczego ale nie chcial jechac.

[ Dodano: Sob Cze 19, 2010 15:42 ]
olek997 napisał/a:
no ja sie nie znam za bardzo, wypowiedz oparlem an tym co sprzedawcy tlumików i koncówek od tłumików piszą : 'SIATKA DYFUZORA ZAPEWNIA PIEKNE BASOWE BRZMIENIE" :p



Stary silencer to poprostu tlumik nic wiecej.Bez znaczenia czy srodkowy, czy ostatni.
To nie sa zadne wstawki, siatki itp.

_papa_ - Sob Cze 19, 2010 15:27

Martines24 napisał/a:
ale niestety stozek poszedl w odstawke i skonczylo sie na seryjnym dolocie.Nie wiem dlaczego ale nie chcial jechac.
Bo modyfikację dolotu w postaci filtra stożkowego nic nie dają w silnikach hondowskich oprócz zwiększenia hałasu spod maski, a wręcz przeciwnie osłabiają go. Z reszta nie tylko w hondowskich silnikach ale i w większości pozostałych marek. Hondy mają idealnie zaprojektowaną pojemność układu dolotowego oraz odpowiedni kształt i każda zmiana powinna się wiązać ze zmiana ukladu wdechowego. Podejrzewam, że i trzeba by dostosować do tego mapy silnika.... jak na OHC to f20 ma wyjątkowo spora moc.