Zobacz temat - [R 416 SI 1997r] program do diagnostyki
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 416 SI 1997r] program do diagnostyki

przemek87lbn - Pon Cze 14, 2010 17:28
Temat postu: [R 416 SI 1997r] program do diagnostyki
Witam,
jestem tu nowy więc jeśli zdublowałem temat to wielkie sorry. Mam rovera 416 SI z 1997r i problem, w sumie dwa:

1 miałem niedawno małą stłuczkę, w sumie nic się nie stało oprócz połamanego przedniego zderzaka i dziury w chłodnicy. Zderzak pospawany chłodnicę kupiłem nową mechanik zmontował wszystko było ok aż do ostatnich upałów. Okazało się że wiatraczek nie chodzi i strasznie mi się grzeje układ chłodzenia. Byłem u znajomego elektryka ale stwierdził on że bez kompa nie jest w stanie znaleźć gdzie jest usterka, bezpieczniki są ok, silniczek od wiatraczka pracuje po zapodaniu prądu z zewnątrz (pomijając cały układ). Chciałem zapytać czy ma ktoś program do diagnostyki 416tki? I ewentualnie jaki kabelek/kostkę trzeba kupić żeby podłączyć się pod kompa?

2 od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem rano samochodu, tzn jeśli postoi przez noc to rano nie chce mi odpalać jak kiedyś za pierwszym razem tylko dusi się, trzęsie i po chwili gaśnie. Dopiero przy drugim odpaleniu zaczyna normalnie pracować. Potem już przez cały dzień normalnie odpala i nie mam z nim żadnych problemów. Czym to może być spowodowane? Nie zauważyłem żeby więcej palił, nie kapie nigdzie paliwo, przewody są suche, więc raczej odrzucam możliwość że to paliwo przez noc ścieka z przewodów i prz porannym odpalaniu powietrze dostaje się do silnika i go dusi.

Z góry wielkie dzięki za pomoc

Adrian - Pon Cze 14, 2010 17:45

Kup nowy czujnik temperatury płynu chłodzącego. Odpowiada on za prawidłowe włączanie wentylatora chłodnicy a popsuty może dodatkowo powodować problemy z odpalaniem na zimnym silniku.

A co do podłączenia Roverka do komputera, to niestety trzeba mieć Testbooka.

leszek95b - Pon Cze 14, 2010 22:26

AdrianWWL napisał/a:
A co do podłączenia Roverka do komputera, to niestety trzeba mieć Testbooka.


...albo Euroscana. Jakąś godzinkę temu udało mi się odpalić Euroscana z moim 214i '98 :twisted: . Diagnostyka silnika jest tylko możliwa, ale w przypadku kolegi przemek87lbn wystarczy.

przemek87lbn - Wto Cze 15, 2010 08:35

niestety ale Euroscan nie obejmuje swoim działaniem rovera 416 :cry:
214, 414, 600, 800 ale nie 416 SI
najwyraźniej trzeba pojechać do jakiegoś autoryzowanego serwisu

Brt - Wto Cze 15, 2010 09:01

odepnij wtyczkę od czujnika temperatury (tego z dwoma pinami) i wtedy powinien się wiatrak włączyć. Jak tak, to ukłąd elektryczny masz sprawny i pewnie walnięty jest czujnik. A czujnik możesz zmierzyć po prostu omomierzem. Jego rezystancja się zmienia wraz ze zmianą temperatury. Wartości rezystancji dla poszczególnych temperatur są podane gdzies na forum :ok: I do niczego nie będzie Ci potrzebny komputer. A jak się okaże, ze po odpięcu wtyczki z czujnika wentylator nie chodzi, to szukaj usterki w elektryce auta (bezpieczniki, przekażniki, przewody, silnik wentylatora) :ok:
leszek95b - Wto Cze 15, 2010 09:59

przemek87lbn napisał/a:
niestety ale Euroscan nie obejmuje swoim działaniem rovera 416

Obejmuje!

Muszisz wybrać "400 All K-series".

zippermann - Sro Cze 16, 2010 11:11

leszek95b napisał/a:
przemek87lbn napisał/a:
niestety ale Euroscan nie obejmuje swoim działaniem rovera 416

Obejmuje!

Muszisz wybrać "400 All K-series".


Z jakiej wersji interfejsu i programu korzystasz ?

leszek95b - Sro Cze 16, 2010 11:57

zippermann napisał/a:
Z jakiej wersji interfejsu i programu korzystasz ?

Euroscan na Atmelu (z dwoma RS'ami) i program DOS'owy VISA.

przemek87lbn - Sro Cze 16, 2010 14:41

Panowie wymieniłem czujnik i lipa, to samo, za to odkryłem że wiatraczek działa ale tylko jak mam włączoną klimatyzację i oczywiście silnik, byłem w warsztacie, mechanik pogrzebał i uznał że przekaźnik w takim razie jest nie teges i trzeba go wymienić. Jutro jadę gdzieś poszukać przekaźnika i się zobaczy co dalej.
leszek95b - Sro Cze 16, 2010 14:47

Brt napisał/a:
odepnij wtyczkę od czujnika temperatury (tego z dwoma pinami) i wtedy powinien się wiatrak włączyć.

Czy zrobiłeś tak jak Brt radził?

Pewnie masz rację z tym przekaźnikiem, ale upewnij się że to nie czujnik.

przemek87lbn - Sro Cze 16, 2010 16:54

robiłem tak jak Brt radził we wszystkich możliwych kombinacjach, po za tym czujnik już wymieniony na nowy więc to nie jego wina, za to przekaźnik kiepsko wygląda, poklejony jakąś taśmą, obudowa lekko roztopiona w kilku miejscach, ogólnie wygląda słabo. Mam nadzieję że po jego wymianie wszystko wróci do normy, a jak na razie to jeżdżę na klimie bo wtedy wiatraczek chodzi :razz:
leszek95b - Sro Cze 16, 2010 18:31

przemek87lbn napisał/a:
jeżdżę na klimie bo wtedy wiatraczek chodzi

Warunki pogodowe temu sprzyjają :)

matej11 - Wto Sie 24, 2010 22:59

podłączę się pod temat i jako że nie mogę znaleźć zapytam :
czy istnieje jakiś program (ew książka) na kompa, który pokaże mi po kolei części do mgf wraz z numerami? (coś jak etka lub elsa do wv/audi)
bardzo by to ułatwiło grzebanie w autku
pozdrawiam

kasjopea - Wto Sie 24, 2010 23:07

matej11, może to Ci pomoże: http://www.roverki.pl/ind...atalog-czci-epc .
matej11 - Wto Sie 24, 2010 23:12

wielkie dzięki juz pobieram :)