|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Pytanie o świece
zimek-1985 - Pon Cze 14, 2010 20:48 Temat postu: [R620] Pytanie o świece Witam.
Mam małą prośby. Otóż, w sobotę zmieniałem rozrząd w swoim roverku. No i przy okazji chciałem sprawdzić stan moich świec żarowych.
I tu ZONK. Znalazłem tylko 3 sztuki Nie mogłem znaleźć 4-tej, chyba że jej nie ma.
Możecie powiedzieć mi czy to możliwe? Albo gdzie jest 4 świeca? Bo chyba jestem ślepy
Dzięki za pomoc
Remigiusz - Pon Cze 14, 2010 20:59
zimek-1985, Normalka, nie każdy silnik Diesla miał 4. świece Ja w silniku od 220 np tez mam tylko 3 świece
zimek-1985 - Pon Cze 14, 2010 21:15
ja za bardzo się nie znam na samochodach, ale byłem pewien że w 4-ro cylindrowych silnikach są 4 świece . po jednej na cylinder. ciekaw jestem jak to działa. 3 świece na 4 cylindry
Remigiusz - Pon Cze 14, 2010 21:19
zimek-1985, Normalnie dziala na 3. sprawnych świecach pali dobrze w zimie w mrozach. 4. świecie w Roverze dodali tylko żeby przy odpalaniu polepszyć osiągi w Normach-spalinowych.
zimek-1985 napisał/a: | w 4-ro cylindrowych silnikach są 4 świece |
Bo tak powinna w sumie być, ale wiesz wyspiarze musieli być bardziej oryginalni
Brt - Wto Cze 15, 2010 09:36
Remi55 napisał/a: | Bo tak powinna w sumie być, ale wiesz wyspiarze musieli być bardziej oryginalni |
eee raczej konstruktor miał jaja i pomyślał nie tylko o początkowym montażu ale też o wymianie, a weź wymień tą 4 świecę w SDi ... trzeba wyjąć pompę wtryskową i koszty rosną drastycznie wtedy
Remigiusz - Wto Cze 15, 2010 12:50
Brt, I tutaj konstruktor nie pomyślał moim zdaniem, powinien to tak zrobić lub bardziej pompy od silnika odchylić żeby było dojście do tej 4. świecy
Tak samo jak rury od Turbo do IC, tez błąd konstruktorów którzy nie pomyśleli w cale Angole sami na ten silnik mówią "misshappen by design "
Brt - Wto Cze 15, 2010 13:34
Jakby tak rozwlekał budowę silnika na wszystkie strony to tylko do R600 byś go zmieścił przesunięcie pompy wtryskowej spowodowałoby, że (w R200/25) już węże IC nie miałyby gdzie wejść ... a co do samych węży to nie wiem jakie masz zarzuty Skończyły się czasy golfa II, że można było w komorze silnika tańczyć śpiewać i malować bo tyle miejsca jest dookoła silnika
[ Dodano: Wto Cze 15, 2010 13:34 ]
Jesli chodzi o pompę wtryskową, to moim zdaniem można było spróbować pokombinować i dać ją z tyłu silnika u góry i napędzić wszystko jednym paskiem rozrządu .... ale czy to jest rzeczywiście możliwe możliwe .... tego się nie dowiemy NIe znamy wszystkich założeń jakie były brane pod uwagę podczas konstruowania silnika .... wybrali tak jak wybrali a my się cieszmy, ze mamy dobre silniki pod maskami naszych roverków
Remigiusz - Wto Cze 15, 2010 14:49
Brt napisał/a: | wybrali tak jak wybrali a my się cieszmy, ze mamy dobre silniki pod maskami naszych roverków |
hehe.. no dokladnie to jest plus można by tak debatować Ale ja i tak uważam ze można zrobić o kilka cm dłuższe auto i mieć więcej miejsca do prac przy silniku a nie jak w 200/25 ledwo co się wszystko mieści Denerwuje mnie to czasem
pompę można było trochę niżej zamontować i by było Ale nie ważne, ja i tak jak i ty Brt, uważam ze silnik jest nie zawodny i jest jak jest teraz tego i tak nie zmienimy
zimek-1985 - Wto Cze 15, 2010 16:00
a ja w dalszym ciągu zastanawiam się jak ten silnik pracuje że na 4 cylindry są tylko 3 świece
Brt - Wto Cze 15, 2010 16:18
Świece żarowe służą przecież tylko do odpalenia auta (a w tym dieslu własciwie w lato są zbędne) ... jak odpali na 3 cylindry, to już 4 cylinder w wyniku pracy silnika ma wystarczającą temperaturę sprężonego powietrza wewnątrz cylindra, żeby zapalić wtryśniętą ropę .... nie wiem w czym problem
zimek-1985 - Wto Cze 15, 2010 22:27
Brt dzieki za odpowiedź
to mój pierwszy diesel więc jeszcze się ucze o tych silnikach
Brt - Wto Cze 15, 2010 22:49
.... jak jest ciepły to nie czekaj nawet na zgaśnięcie kontrolki świec .. odpalaj go od razu jak benzyniaka
Mazak - Sro Cze 16, 2010 01:07
zimek-1985 napisał/a: | Brt dzieki za odpowiedź
to mój pierwszy diesel więc jeszcze się ucze o tych silnikach |
w dieslu nie jest jak w benzynie że swieca daje iskrę aby zapalić paliwo ,tu świece żarowe tylko podgrzewają na początku przy odpalaniu ,a paliwo zapala się samoczynnie od wysokiej temperatury i wysokiego ciśnienia (dla tego nazwa silniki wysokoprężne)
sobrus - Sro Cze 16, 2010 11:58
Najlepsze sa poradniki dotyczące aut używanych.
Honda.
Nie polecamy oszczędnych ale awaryjnich diesli konstrukcji Rovera
Co do wydłużania auta, to to nie ma sensu. 10cm to juz mozna wpaść w zupełnie inny segment. A idąc tym tropem z cinquecento robilibysmy wielkościowo omege
Bo tu na klime zabraknie, tu na pompę ABS...tam druga chłodnica jeszcze ma byc..
Generalnie dąży sie do tego żeby zrobić przestronne wnętrze i duży bagażnik, a reszte sie upycha. Taki np R400 jest dłuższy od innych kompaktów z tamtego okresu, a wciąż pod maską ciasno jak cholera.
|
|