|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Jak wymienić olej w ird?
LUKASZ80 - Czw Cze 17, 2010 13:29 Temat postu: [Freelander] Jak wymienić olej w ird? Witam
Mam prośbę chciałbym wymienić olej w ird. Czy mozecie mnie poprowadzić jak to zrobić ?
Które śruby podkręcać jaki olej i czy są jakieś inne rzeczy które trzeba by sprawdzić podczas wymiany ?
Proszę o pomoc
Pozdrawiam Łukasz.
R-200 - Czw Cze 17, 2010 17:07
Nie prościej wymienić u mechanika. Co zrobisz z zużytym olejem? To tylko kłopot.
LUKASZ80 - Pon Cze 28, 2010 08:56
Było by prościej tylko przeczytałem że jak się spuszcza olej to jedna śruba jest namagnesowana i do niej przywierają różne opiłki metalu i wtedy można sprawdzić wstępnie stan zużycia przekładni kątowej.
[ Dodano: Pon Cze 28, 2010 09:56 ]
Szanowni forumowicze czy możecie mi pomóc w w/w temacie ?
R-200 - Pon Cze 28, 2010 09:25
Sądzisz że mechanik nie obejrzy tego korka jak go wykręci?
SyntaX - Pon Cze 28, 2010 09:47
Odkręcasz tą śrubę od dołu widoczną na zdjęciu.
Czekasz aż olej zleci, możesz przepłukać IRD.
Następnie wkręcasz śrubę.
Od góry masz gumowy kapturek wyciągasz go i nalewasz odpowiedni olej.
LUKASZ80 - Wto Cze 29, 2010 13:16
SyntaX wielkie dzięk za poradę i fotkęi. Jesteś gość
SyntaX - Sro Cze 30, 2010 12:26
Spoko.
Dałes sobie radę
Mój mchanior (ASO) polecił mi że nie trzeba kupowac drogiego oleju Land Rover.
Idealny do tego celu jest ELF Tranself 75W90
Ma identyczne lepkości i smarności i faktycznie jest dobry bo auto cichuteńko pracuje.
tomalo - Wto Lis 30, 2010 11:51
a ile tego oleju wlac
SyntaX - Wto Lis 30, 2010 17:22
Około 2,5 l kup i troszkę zostanie.
AAND - Nie Lut 06, 2011 14:17
DO IRD na wymianę wchodzi 1 litr oleju, przekładniowy 75w90 API GL-5
Do mostu 0.9 litra, może być mineralny, MTF-94 nie zaszkodzi
Nie wiem jak chcecie wlać tam 2,5 litra, tylke wchodzi do skrzyni biegów, a wlew jest po stronie flanszy do której przykręca się wał, leje się do przelewu !
krokodylek - Sob Lut 28, 2015 14:11
To chyba dobry temat do mojego pytania:
Jak wyglądają te opiłki tzn. czy są duże? Bo u mnie na korku jest takie "szare błotko" zrobione z mikroskopijnych opiłków niewidocznych gołym okiem. żadnych większych niema, ale tej szarej masy jest parę mm grubości. I nie wiem czy myśleć już o wymianie IRD.
Jak te opiłki wyglądały u Was?
SyntaX - Nie Mar 01, 2015 20:54
Powoli zaczyna ścierać podkładki satelit.
Na wiosnę warto by było zajrzeć do łożysk o zobaczyć luzy.
Tragedii nie ma.
krokodylek - Pon Mar 02, 2015 21:21
Dzięki za odpowiedź.
Nalałem nowego oleju Texaco Multigear S 75W-90 załączam zdjęcie przedstawiające poziom oleju po wymianie - prawda to co piszą koledzy, że na wymianę wchodzi 1 litr. Stary olej spuszczałem gdy był ciepły i po spuszczeniu jeszcze uniosłem nieco przód samochodu żeby więcej zleciało, a i tak nowego weszło dokładnie jeden litr
SyntaX - Sro Mar 04, 2015 09:04
Prawidłowo tak ma być.
stypkalukasz - Nie Maj 17, 2015 15:20
Podłączę się do dyskusji aby nie zaczynać nowego wątku...
Po wymianie oleju w IRD zauważyłem że na korku spustowym pojawiła się kropla oleju. Wytarłem ją ale widzę że najwyraźniej sączy się z korka.
Moje pytanie: czy na gwincie korka powinna być jakaś uszczelka/podkładka ?
Jeżeli tak to proszę o info. gdzie mogę ją dokupić bo u mnie jest sam gwint bez żadnego uszczelnienia.
piokow01 - Nie Maj 17, 2015 16:54
podkładka na wlewie 22/27( średnica wewnętrzna/ zewnętrzna). Uwaga na średnice zewnętrzna jak jest większa podkładka nie wchodzi w gniazdo.
Podkładka na korku spustu 16/22
Korki dokręcamy z siła 35 Nm
Przy okazji wymiany warto sprawdzić odpowietrzenie IRD
stypkalukasz - Nie Maj 17, 2015 21:20
piokow01 napisał/a: | podkładka na wlewie 22/27( średnica wewnętrzna/ zewnętrzna). Uwaga na średnice zewnętrzna jak jest większa podkładka nie wchodzi w gniazdo.
Podkładka na korku spustu 16/22
Korki dokręcamy z siła 35 Nm
Przy okazji wymiany warto sprawdzić odpowietrzenie IRD |
Dziękuję za informację. A czy te podkładki to zwykłe metalowe czy to jakieś uszczelki? Gdzie mogę je kupić?
SyntaX - Nie Maj 17, 2015 22:35
A możesz zrobić ładną rozpiskę dla wszystkich korków.
Najlepiej daj podkładki miedziane.
Ja kupuję tutaj:
http://allegro.pl/listing...?us_id=27927813
Bardzo dobrze zaopatrzony sklep.
piokow01 - Pon Maj 18, 2015 18:00
Dotyczy Freelander Td4 2001. Skrzynia manual.
1. Silnik - Miska olejowa.
Podkładka 14/22.( Można kupić np w Landstore) Klucz do odkręcania 15 sześciokątny. Siła dokręcenia 28Nm. Ilość oleju ok 6,8l. Uwaga podkładka która jest w zestawie z filtrem oleju nie pasuje do korka spustu oleju.
2. IRD
Wlew podkładka 22/27, spust 16/22. Klucz do odkręcania 19góra, 21 dół sześciokątny. Siła dokręcenia 35Nm. Ilość oleju ok 1,1l. olej 75W/90
3. Skrzynia manual getrag 282 .
Wlew, spust bez podkładek. Klucz do odkręcania imbus 8. Siła dokręcenia 35Nm. Ilość oleju ok 1,6l. olej MTF 94
4. Dyfer
Jest korek nazwijmy go wlewowo- spustowy bez podkładek . Klucz do odkręcania grzechotka 3/8 wchodzi w gniazdo. Siła dokręcenia 27Nm. Ilość oleju ok 0,83l. olej 80W/90.
Szanowny Panie Arku tego Pan oczekiwał.
PS: Czy narodził się już następca Landhelp?
SyntaX - Wto Maj 19, 2015 15:34
Tak tego oczekiwałem
A co do następcy Landhelp to forum ... nie będzie będzie coś bardziej w rodzaju fanpage z opisem budowy aut.
Może kiedyś się zrobi ... ale by taka idea była susza musi się zmienić mentalność ludzi bo zdecydowanie nie podpisujemy się pod forum w stylu wujek dobra rada na częściach z Castoramy.
Na tą chwilę proponuję śledzić profile na Facebook:
https://www.facebook.com/arkadiusz.skrzypczak.98 mój prywatny
oraz https://www.facebook.com/LandHELPpl gdzie na bieżąco relacjonowane są prace przy autach.
sknerko - Sro Maj 20, 2015 08:23
Wiesz co SyntaX wsadzcie sobie gdzie FB ja np. nie mam go i nie zamierzam mieć, poza tym próbowałem to przeglądać i średnio mnie interesuje co kto w swoją budę wkłada a dotrzeć do info które mnie interesuje np. czy i jakie klamoty włożyć by było w miarę ok na stronach FB graniczy z cudem więc zlikwidowanie Landhelpa jakim był jest dla mnie wyrzuceniem kupy dobrej roboty w błoto.
Wiem że forum było za sprawą ciężkiej pracy paru osób ale jak nie chcecie tego robić jak napisałeś wyżej to zróbcie inaczej część ogólna dostępna dla każdego i bardziej merytoryczna dla "opłaconych" albo inaczej bo niestety ale w necie nie ma rzetelnych info na temat freela
win32 - Sro Maj 20, 2015 11:01
Cytat: | to zróbcie inaczej część ogólna dostępna dla każdego i bardziej merytoryczna dla "opłaconych" albo inaczej |
A znajdziesz jeden sensowny argument czemu mielibyśmy to zrobić?
Cytat: | bo niestety ale w necie nie ma rzetelnych info na temat freela |
Bywa, takie życie, niestety darmowa pomoc dla roszczeniowców z czasem się nudzi
I tak zawsze kończyło się na tym że można zrobić "taniej i na trytytkę + taśmę zbrojoną"
sknerko - Sro Maj 20, 2015 11:23
win32 Rozumiem że twoja misja było zbawić i naprawić świat tak by wszystkie freelki na GEN latały? Takie rzeczy tylko w Erze. Trza czasem dać sobie siana i jak ktoś pisze że na trytytke jest tak samo to powiedzieć swoje i więcej nie pomagać. Nie ma co się napinać bo świata nie zmienisz
[ Dodano: Sro Maj 20, 2015 12:23 ]
win32 napisał/a: | A znajdziesz jeden sensowny argument czemu mielibyśmy to zrobić? |
By nie marnować kilku lat własnej pracy? i mieć satysfakcję z pomagania innym o otwartej głowie?
win32 - Sro Maj 20, 2015 11:26
Toteż nikt się nie napina - dla własnego spokoju odpuściliśmy temat prowadzenia forum.
Cytat: | By nie marnować kilku lat własnej pracy? i mieć satysfakcję z pomagania innym o otwartej głowie? |
Właśnie ta satysfakcja zniknęła, czyli jeden z głownych powodów. Teraz mamy sporo większą - przywracamy do życia biedne i zaniedbane auta w taki sposób w jaki powinno być to robione.
Nie psujmy tematu o wymianie oleju w IRD. LH w formie forum nie ma i nie będzie.
EOT
sknerko - Sro Maj 20, 2015 11:27
Bez forum więcej będzie przekładek zrobionych u Mirka za rogiem bo świadomości ludzie mieć nie będą. I nie będą mieli skąd jej nabyć. Ja skierowałem na LH kilkanaście jak nie kilkadziesiąt osób z przekładkami i co najmniej 50% już ma Europę lub przełożone na oryginałach dzięki temu że się dowiedzieli czym to grozi i jak to zrobić po bożemu.
win32 - Sro Maj 20, 2015 11:46
Trudno, jak sam wspomniałeś świata nie zbawimy. Jak ktoś się nabiera na przekładkę mirka za dychę to jego sprawa. Nie od dziś wiadomo ze nie ma nic za darmo, ale nie przetłumaczysz.
Odsyłać dalej można, ale tylko Europy, niebawem do nabycia pakiety tuningowe w kilku wersjach , programy renowacji itd. "Grube budżety , grube mody, fejm i sława"
No ale chyba zaraz nas tu moderacja zje ...
|
|