Zobacz temat - [r214] Wygłuszenie drzwi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r214] Wygłuszenie drzwi

Lewis - Pią Cze 18, 2010 14:51
Temat postu: [r214] Wygłuszenie drzwi
Witam wiem, ze takie tematy już były ,ale chciałem sie dowiedzieć czy takie coś się sprawdzi przy wyciszaniu drzwi
http://allegro.pl/item107...y_podbitki.html

Vesper416 - Pią Cze 18, 2010 21:19

Nie wiem jak to się sprawdzi. Ja ostatnio użyłem mat bitumicznych http://allegro.pl/item107...a_standard.html i jestem bardzo zadowolony z efektu!
Tomassso - Pią Cze 18, 2010 21:27

Lewis, ja kilka tygodni temu wyciszałem drzwi w swoim 600 właśnie takimi matami. Moim skromnym zdaniem nadają sie. Nie wiem jak jest przy matach bitumicznych, ale przy tych różnica w dźwięku jest i to całkiem przyzwoita :wink:
borsi - Pią Cze 18, 2010 21:33

Nie przekonuje mnie to . I nie ten dział.
Pozatym ciekawe jaka jest różnica między matą bituniczną a taśmą dekarską.

Vesper416 - Pią Cze 18, 2010 21:39

borsi napisał/a:
Nie przekonuje mnie to . I nie ten dział.
Pozatym ciekawe jaka jest różnica między matą bituniczną a taśmą dekarską.


W wymiarach ;)
Serio jest mega różnica miedzy tym oryginalnym filcem co był a tymi matami bitumicznymi.

Po pierwsze w końcu nie słyszę szumienia kół. Po drugie wreszcie muzyka brzmi czysto i nie ma żadnych rezonansów. Wada jest jedna => waga mat, no ale są w 100% odporne na wilgoć więc jak dla mnie najlepiej nadają sie do wygłuszania drzwi gdzie w drzwiach jak wiadomo są kanaliki i przy deszczach wewnątrz drzwi jest woda.

f1x - Pią Cze 18, 2010 21:41

borsi napisał/a:
ciekawe jaka jest różnica między matą bituniczną a taśmą dekarską.


Miałem do czynienia z tymi dwoma materiałami. Jak dla mnie różnica na korzyść taśmy dekarskiej jest taka, że owa taśma jest o wiele bardziej elastyczna w niższych temperaturach. Mata bitumiczna zwyczajnie się kruszy i łamie. Miałem kiedyś wygłuszony bagażnik i drzwi matą bitumiczną. Niestety z biegiem czasu połamała się i pokruszyła. Przy dobrze oczyszczonej i odtłuszczonej powierzchni taśma dekarska powinna spisać się idealnie. Dodatkowo taśma jest lżejsza niż mata, co ma wpływ na zawiasy przy wygłuszaniu drzwi.

Ogólnie polecam taśmę dekarską z własnego doświadczenia (pod warunkiem dobrego odtłuszczenia, oczyszczenia powierzchni i względnym braku wilgoci).

greg-si - Pią Cze 18, 2010 22:38

f1x napisał/a:
Dodatkowo taśma jest lżejsza niż mata, co ma wpływ na zawiasy przy wygłuszaniu drzwi.

Nie pitolcie głupot. Ktoś gdzieś kiedyś napisał i teraz wszyscy powielają. Moje drzwi dostały 5kg na sztukę jak nie więcej i żyją a ilu mam znajomych co jeszcze więcej wrzucili w drzwi i wszystko siedzi...
Taka pianka z pierwszego postu nadaje się jedynie na wyrównanie powierzchni np. podłogi.

Tak czy siak ani soudal ani maty boll nie mają takich właściwości jak maty GMS/STP/Dynamat

f1x - Pią Cze 18, 2010 23:08

greg-si napisał/a:
f1x napisał/a:
Dodatkowo taśma jest lżejsza niż mata, co ma wpływ na zawiasy przy wygłuszaniu drzwi.

Nie pitolcie głupot. Ktoś gdzieś kiedyś napisał i teraz wszyscy powielają.


Wszystko piszę z własnego doświadczenia.Może w Cabrio mam jakieś delikatne zawiasy, bo przy macie bitumicznej cholernie skrzypiały podczas szerokiego otwierania drzwi - szczególnie te od strony kierowcy. Nie pomogło nawet WD40. Teraz mam taśmę i zjawisko ustąpiło.

greg-si napisał/a:

Tak czy siak ani soudal ani maty boll nie mają takich właściwości jak maty GMS/STP/Dynamat


Ani takiej ceny :) .

borsi - Sob Cze 19, 2010 00:01

a koledzy czuje że mam dziórę gdzies woda mi cieknie pod nogi amfibia w aucie.
Jak znajdę ten element to dobrym wyborem bedzie
to lub to :
http://allegro.pl/item105...edzel_1_kg.html
http://allegro.pl/item108...odwozia_1l.html

greg-si - Sob Cze 19, 2010 07:48

f1x napisał/a:
Wszystko piszę z własnego doświadczenia.Może w Cabrio mam jakieś delikatne zawiasy, bo przy macie bitumicznej cholernie skrzypiały podczas szerokiego otwierania drzwi - szczególnie te od strony kierowcy. Nie pomogło nawet WD40. Teraz mam taśmę i zjawisko ustąpiło.


A takie objawy to jest ewidentne zaniedbanie właściciela samochodu. Zawsze należy smarować zawiasy co jakiś czas. Czy się drzwi wygłusza czy nie. Wiele osób o tym zapomina. Poza tym skrzypienie to nie opadnięte drzwi.

marek501 - Nie Cze 20, 2010 14:08

[quote="Tomassso"]Lewis, ja kilka tygodni temu wyciszałem drzwi w swoim 600 właśnie takimi matami. Moim skromnym zdaniem nadają sie. Nie wiem jak jest przy matach bitumicznych, ale przy tych różnica w dźwięku jest i to całkiem przyzwoita

TOMASSSO -Może mógłbyś zamieścić krótki opis "technologii" jak -gdzie- ile warstw -z której strony itp.?
Bo mówiąc szczerze te wszystkie bitumity, smoły ,papy nie bardzo do mnie przemawiają .
A poza tym widział ktoś w jakimś "mercu" czy bmw materiały bitumiczne a wygłuszenie mają super .
Pozdr. marek 501

f1x - Nie Cze 20, 2010 20:31

greg-si napisał/a:
f1x napisał/a:
Wszystko piszę z własnego doświadczenia.Może w Cabrio mam jakieś delikatne zawiasy, bo przy macie bitumicznej cholernie skrzypiały podczas szerokiego otwierania drzwi - szczególnie te od strony kierowcy. Nie pomogło nawet WD40. Teraz mam taśmę i zjawisko ustąpiło.


A takie objawy to jest ewidentne zaniedbanie właściciela samochodu. Zawsze należy smarować zawiasy co jakiś czas. Czy się drzwi wygłusza czy nie. Wiele osób o tym zapomina. Poza tym skrzypienie to nie opadnięte drzwi.


Tylko w jaki sposób wytłumaczysz, że zaczęły skrzypieć po wygłuszeniu matą, a po zmianie materiału wygłuszającego skrzypienie ustąpiło?

Lewis - Nie Cze 20, 2010 20:33

ok dzięki za odpowiedzi :D na cos sie zdecyduje i jak bedzie ładna pogoda biore sie za to ,bo nie da sie wytrzymac od tego koncertu hałasów:D
greg-si - Pon Cze 21, 2010 09:11

marek501 napisał/a:
A poza tym widział ktoś w jakimś "mercu" czy bmw materiały bitumiczne a wygłuszenie mają super .

1. Grubsza blacha
2. Lepsze uszczelki
3. Lepsze spasowanie elementów drzwi (tapicerki, szyby, uszczelek)
4. Wygłuszenie które również jest. Nie w jednym aucie się z tym spotkałem. Fakt że nie jest to takie wygłuszenie jak robi się pod CA

f1x, ja tego tłumaczył nie będę bo nawet nie wiem jak zawias w kanciaku wygląda :)
Ile kg zaoszczędziłeś na innym wygłuszeniu?

Lewis - Pią Lip 02, 2010 10:09

żeby nie zakładać nowego tematu chciałem się jeszcze zapytać czy jak drzwi się zamyka i trzaskają to znaczy ze uszczelki juz sa do wymiany ? :) bo np z tyłu cichutko się zamykają drzwi tylko z przodu trzaskają ;]
krucha91 - Wto Lis 16, 2010 17:46

Przeszukując forum natrafiłem na ten temat i powiem ze sam jestem ciekaw jak to z tymi uszczelkami.... Jak zaobserwuje keidy są do wymiany? Jest ktos w stanie mi odpowiedziec?

Z góry dzięki.

adison300 - Sro Kwi 10, 2013 18:05
Temat postu: Rover 25 wyciszenie
Wrzucę tu, bo widzę że w tym temacie: http://forum.roverki.eu/v...r=asc&start=140 nie ma zbytnio zainteresowania - może po przejrzeniu tego co wstawiłem odpowiecie mi na mój post

Witam, widzę upłynęło trochę czasu, ale odgrzebię
Otóż też myślę o wyciszeniu, bo jak wymieniłem tłumiki to teraz jest ciszej, ale za to słyszę wszystko inne co do tej pory było zagłuszone przez mój 'sportowy' wydech

W sumie dobrze że minęło trochę czasu, to Wasze wyciszenia mogły przejść małą próbę czasu i stąd moje pytania jak się trzymają wasze wyciszenia? w sensie wilgoci, cichości, czy klej się trzyma, czy widać inne zużycie paliwa itp:)

ja myślałem żeby zrobić albo mata/taśma bitumiczna albo to co zapodał Lewis - mata/pianka akustyczna samoprzylepna
Mój plan to bagażnik z nadkolami, klapa, boczki z tyłu, drzwi przednie sufit i może podłoga, przynajmniej z przodu, nie pytam się jużco i jak, bo chyba wszystko zostało wcześniej wyjaśnione:) niedługo dłuuuugie maturalne wakcja więc będzie można się pobawić:)

edit:
czy coś takiego się opłaca?
http://allegro.pl/me104-t...3153884052.html

robsson78 - Sro Kwi 10, 2013 18:39

marek501 napisał/a:
A poza tym widział ktoś w jakimś "mercu" czy bmw materiały bitumiczne a wygłuszenie mają super .

Rozbierałem kiedyś BMW e36 po lekkim spaleniu i cała podłoga wyłożona była pianko gąbką (nie wiem jak to nazwać) o grubości około 5 cm.

[ Dodano: Sro Kwi 10, 2013 18:39 ]
Lewis napisał/a:
żeby nie zakładać nowego tematu chciałem się jeszcze zapytać czy jak drzwi się zamyka i trzaskają to znaczy ze uszczelki juz sa do wymiany ? :) bo np z tyłu cichutko się zamykają drzwi tylko z przodu trzaskają ;]

Może się opuściły ?
Popsikaj uszczelki silikonem w sprayu to pomoże i dźwięk zamykanych drzwi jest całkiem inny.

brkzzz - Czw Kwi 11, 2013 17:09

robsson78 napisał/a:
żeby nie zakładać nowego tematu chciałem się jeszcze zapytać czy jak drzwi się zamyka i trzaskają to znaczy ze uszczelki juz sa do wymiany ? bo np z tyłu cichutko się zamykają drzwi tylko z przodu trzaskają

Może się opuściły ?
Popsikaj uszczelki silikonem w sprayu to pomoże i dźwięk zamykanych drzwi jest całkiem inny.

Często hałas przy zamykaniu pochodzi od niedokręconych elementów na drzwiach; tapicerki, cięgien zamka, elementów plastikowych, itd.

j0zek - Wto Gru 10, 2013 08:38

Czy można przyklejać tą czarną matę APP na wcześniej położoną folię dekarską soudal? Nie spłynie, nie zsunie się?
Wygłuszałem auto właśnie folią dekarską Soudal, ale mam opcję jeszcze wyciszyć i zastanawiam się nad matą APP.

tuners - Pią Gru 13, 2013 20:11

j0zek napisał/a:
Czy można przyklejać tą czarną matę APP na wcześniej położoną folię dekarską soudal? Nie spłynie, nie zsunie się?
Wygłuszałem auto właśnie folią dekarską Soudal, ale mam opcję jeszcze wyciszyć i zastanawiam się nad matą APP.


Jak to maty na gorąco to nie spłynie
U siebie 2 lata temu wygłuszałem drzwi podłogę deski dach bagażnik itd maty dekarskie + bolla
Opis bolla łatwo się łamią i kruszą przez co zaczynają się robić dziury
Co do wagi u mnie po matach drzwi skrzypiały i często nie zamykały tak jak powinny lecz co do wagi w drzwiach miałem 3 pełne warstwy na blache zewnętrzną i 3 pełne na wewnętrzną + 2 cm filc 2 cały boczek na piance montażowej mimo wszystko głośność spadła może o 10%

Co do gąbki w bmw , u nas też jest... cała wykładzina jest na gąbce 2-5 cm

3 sprawa odchudzam auto i wywalam wygłuszenia itd.
Boll ciężko usuwa się trzeba kruszyć po kawałku i odłupywać
Maty dekarskie tytan. Totalny hardcor z podłogą pasażera walcze 3 dzień guma jest wciąż elastyczna i się klei do blachy jak głupia zrywanie przecinakiem po cm
Fabryczne wygłuszenie podłogi. Twarde płaty o grubości 4mm po kilku uderzeniach odłamują się całe płaty

Po wszystki doszedłem do wniosku że taniej by mnie wyszło kupić sobie jakieś wypasione słuchawki :-)

Co do wagi łącznej
Taśma tytan 10m x30 cm weszło mi ich chyba 8 do 10 szt 5,5kg szt
Maty bolla około 30-35 szt 50x50 cm niewiem jaka waga
Pianka montażowa 4szt waga n/n
Filc 4 rolki 2m/1,5 ale dość lekki 4-5 kg sztuka

W sumie waga pewnie około 80-90kg dojdzie wygłuszenie fabryczne i ponad 100kg wyleci, jeszcze trochę zbędnych blach i mimo klatki będzie sporo lepiej :-)

robsson78 - Nie Gru 15, 2013 15:04

tuners napisał/a:
Co do gąbki w bmw , u nas też jest... cała wykładzina jest na gąbce 2-5 cm

U Was tak ale czy u nas też jest ? (R200) ?


tuners napisał/a:
3 sprawa odchudzam auto i wywalam wygłuszenia itd.

Cytując klasyka "ale po co ?"
Nie szkoda psuć tego co zrobiłeś ?

tuners - Nie Gru 15, 2013 21:09

robsson78,
Buda i wykończenie mg r25 i r200 jest w 99% takie samo więc raczej napewno też masz
Czy opłaca mi się niszczyć to co zrobiłem? Z rezultatów średnio byłem zachwycony, auto idzie pod street więc zbicie wagi to podstawa usztywnienie budy i klatka trochę będą ważyć więc trzeba to gdzieś odbić :-)

j0zek - Pon Gru 16, 2013 11:43

Chyba jednak będę musiał czymś dogłuszyć bagażnik, bo słychać jeszcze dość głośno wydech:D Wpierw sobie wydech zamówiłem z dźwiękiem jaki mi się podoba, a po instalacji dopiero zacząłem myśleć o hałasie, który jets wewnątrz :D
robsson78 - Czw Gru 19, 2013 18:12

tuners napisał/a:
robsson78,
Buda i wykończenie mg r25 i r200 jest w 99% takie samo więc raczej napewno też masz
Czy opłaca mi się niszczyć to co zrobiłem? Z rezultatów średnio byłem zachwycony, auto idzie pod street więc zbicie wagi to podstawa usztywnienie budy i klatka trochę będą ważyć więc trzeba to gdzieś odbić :-)

Aaaa... to taki z Ciebie tuners ?
W 99% procentach takie samo to znaczy że też tak słychać plastiki jak zimny ? :|

tuners - Czw Gru 19, 2013 20:13

Raczej tak u mnie zwłaszcza że już 3 komplet boczków wisi i chyba wszystko było już demontowane i przerabiane, po rozpórkach trochę ucichło bo buda już w miarę sztywno siedziała w zakrętach ale ma być hard
kubuszikam - Sob Gru 21, 2013 00:51
Temat postu: wygłuszenie drzwi
Ja proponuje taśme dekarską którą dostaniesz w każdym sklepie budowlanym tanio i działa, zaklejasz nią wszystkie dziury techniczne.Sam sobie tak robiłem i spełnia funkcje.
j0zek - Wto Gru 31, 2013 00:17

Czy taki zestaw będzie odpowiedni? :
1. Podkład mam już (moja pierwsza zabawa z obklejaniem taśma dekarska Soudal) i na ten podkład chciałbym dać jeszcze drugą warstwę:
http://allegro.pl/gms-05-...3830287769.html

I na tą matę butylową dać jeszcze w bagażniku i podłodze pod tylną kanapą:

http://allegro.pl/boll-ma...3763432384.html

Czy po zrobieniu takim zestawem mogę liczyć na "sukces"? Czy moge ponaklejac te 2 materialy na tasme dekarska, ktora juz mam, czy lepiej ja usunac i na blache przyklejac ta mate butylowa?