Zobacz temat - [r200 1,4 16v] Uszczelka pod głowicą i nowe pierscienie.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200 1,4 16v] Uszczelka pod głowicą i nowe pierscienie.

bula21 - Sro Cze 23, 2010 23:49
Temat postu: [r200 1,4 16v] Uszczelka pod głowicą i nowe pierscienie.
witam

Będę się teraz brał za wymianę uszczelki pod głowicą ponieważ mój silnik się przegrzewa, i pytanie czy jak będzie zrzucona głowica trudna jest wymiana pierścieni ? czy poprawi to osiągi ?

a drugie pytanie gdzie kupie takie pierścienie i zestaw uszczelek pod głowice, kolektory, wtryski itd :) na allegro nic nie znalazłem

dzięki.

Tomek1212 - Sro Cze 23, 2010 23:59

Jak już masz głowice u góry to wymiana pierscieni jest znacznie prostsza. Generalnie sprowadza sie do zdjecia miski olejowej i rozkrecenia korbowodów. Potem tłoki wyciągasz na górę i przystepujesz do samej wymiany pierscieni.
Czy warto to zależy od stanu układu tłok-cylinder. Jeżeli tłoki będą sie "przewracać" to na pewno wymiana pierscieni może pomóc. Najłatwiej sprawdzić pierscienie w następujący sposób. Ustawić wał w takim położeniu aby każdy z tłoków był co najmniej kilka centymetrów poniżej górnego martwego położenia. Nalać na tłoki taką ilość oleju aby denka były całkowicie zalane. Zostawić na noc i zobaczyć czy olej przeleje się do miski olejowej. Jeżeli tak, tzn ze pierscienie już nie trzymają i warto pomyśleć nad zmianą.

oprawca_1978 - Czw Cze 24, 2010 08:15

O! Jak będziesz miał zdjętą głowicę, a jeszcze tłoki w silniku, to weź nastaw je na maksymalne górne położenie i pobujaj na zimno w kierunku poprzecznym palcami i powiedz potem, jaki luz miały!
Mam zrzuconą głowicę w moim Poldoroverze (robię zaworki, by były wżery jak kratery) i wczoraj czyściłem sobie z nudów czoła tłoków i pobujałem je, sprawdzając luz, no i był niezły, prawie dało się wsunąć czoło pilniczka od paznokci pomiędzy tłok a cylinder (od góry). Będzie to jakieś prawie 0.8 mm. A luz tłoka na zimno w tym silniku to chyba max. 0.06 mm. Silnik miał moc i nawet oleju nie brał, ale przy odpalaniu na zimno, tłoki słychać było.

PTE - Czw Cze 24, 2010 09:15

Z tym kręceniem wałem przy zrzuconej głowicy to bym uważał. Przedtem trzeba chyba pozostałą część silnika skręcić kilkoma śrubami od głowicy z nałożonymi odpowiedniej długości tulejkami aby się wszystko nie rozlazło.
t15690b - Czw Cze 24, 2010 09:49

tydzień temu kupiłem w serwisie LR pierścienie 320 zeta za komplet na cztery tłoki
Dk-san - Czw Paź 28, 2010 14:34

sorry ze odkopuje tak stary temat ale mam pytanie odnosnie tego czy pierscienie moge wymienic tylko poprzez zrzucenie miski olejowej ?? a no i jak to sie odbywa czy tłoki wyciagam dołem czy jak bo jestem zielony a sie za to biore ;]

i jakie uszczelki badz zimmeringi sa potrzebne jeszcze do takiej wymiany

(mam juz głowice zrzuconą)

Tomek1212 - Czw Paź 28, 2010 16:47

Może byś wyjął tłoki na dół, ale na pewno potem nie poskładasz całości, poza tym trzeba by ściągać wał i dokładać sobie kupe roboty. Piszesz, że głowicę masz już zdjętą więc w czym problem ?
Dk-san - Czw Paź 28, 2010 19:23

bo sie tym nigdy nie bawilem ale problem rozwiazany :)

posiedzialem i zrobilem oznakowalem tloki ktory w ktorym cylindrze odkrecilem na panewkach i wyjolem ladnie w gore :) takze teraz czekaja az pierscienie dojda silnik 1.4.16v rozmiar pierscieni to 1, 1.2, 2 tylko teraz musze skombinowac tuleje przez która spowrotem wsadze klopotliwe tloczki :P a pozniej juz tylko skrecanie skladanie i odpalenie dziadostwa

kolejny krok ku tworzeniu oczka w glowie wolno idzie ale ze skutkami pozytywnymi :P

pozdrawiam

Tomek1212 - Czw Paź 28, 2010 22:14

Do zakładania pierścieni służy specjalny przyrząd, coś takiego http://moto.allegro.pl/za...1275726103.html
oprawca_1978 - Pią Paź 29, 2010 08:21

Pomierz dokładnie luzy osiowe pierścieni w rowkach tłoków oraz luzy w zamkach po włożeniu ich na sucho do gara. To bardzo ważne, zarówno jeśli chodzi o szczelność tłoka, jak i jego trwałość.
Jeśli luzy pierścieni w rowkach będą za małe, a same rowki w tłokach będą czyste - to trzeba zminiejszyć nieco (o mikrony) wysokość pierścienia. Do tego nadaje się kawałek szyby i papier ścierny 800-100. Jeśli luzy w zamkach pierścieni będą za małe - to przyda się do ich zmniejszenia cienkutki i płaski pilnik iglak. Do pomiaru wysokości pierścieni przyda się sprawny mikromierz.

"Zgrywanie" pierścieni z rowkami tłoków czasami może zająć więcej, jak dzień, ale opłaca się z tym bawić - bo jak wszystkie luzy doprowadzisz do wartości książkowych - będziesz miał spokój z pierścieniami na całe lata - o ile oczywiście silnik będzie zalewany porządnym olejem.