Zobacz temat - [R620] Od 3tys w górę brak przyspieszenia
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Od 3tys w górę brak przyspieszenia

deqla - Czw Lip 01, 2010 09:19
Temat postu: [R620] Od 3tys w górę brak przyspieszenia
Witam,

Mam problem, który zaczął się od wymiany rozrządu. Przy okazji wymiany rozrządu mechanik grzebał też przy wiązce kabli, bo stwierdził, że były uszkodzone i mogły nie "stykać".

Problem objawia się tym, że generalnie samochód jest słabszy po wymianie rozrządu, mam wrażenie jakby turbo nie działało ( wcześniej wyraźnie było słychać świst i przyspieszenie, teraz nie ).
Ale większy problem to to, że przy 3tys. na biegu 4 i 5 jest zero mocy. Do 3 tys samochód jako tako przyspiesza, a przy 3tys koniec. W ten sposób na 5biegu na autostradzie dojeżdzam do 140km/h i nie chce jechać więcej. Przed wymianą rozrządu przy 140km/h czuć było jeszcze zapas mocy, a samochód jechał do 180km/h.

Mechanik teraz przy tym grzebie, ale już mnie poinformował, że to nie ma nic wspólnego z tym co oni robili. Samochód przed wizytą u nich jeździł mi ponad 2 lata bez żadnego problemu, więc trochę dużo tych zbiegów okoliczności.
Szczególnie, że ostatnio byłem już u nich na poprawce, bo nie podłączyli dokładnie któregoś kabla i na luzie obroty mi tak spadały, że samochód gasł.

Co może być przyczyną? Czy ma to związek z wymianą rozrządu lub okablowaniem, które robił mechanik ?

Dzięki

Misiek - Czw Lip 01, 2010 10:07

Miałem tak samo, po wizycie u mechanika xD
Przyczyną była szmatka płucienna w dolocie filtra powietrza. Wierze że był to tylko przykry przypadek. Ktoś położył szmatke, ktoś inny odpalił i zassało. Przy okazji jak zobaczyłem na jakim filtrze jeździłem to go od razu zmieniłem, jednolicie czarny i piach się z niego sypał :P
W każdym razie to niekoniecznie musi być dokładnie ten sam problem natomiast prawie napewno silnik się dusi. Może masz silnie zabrudzony filtr powietrza, lub coś w tym guście. Napewno sprawdzenie niezaszkodzi.

deqla - Pią Lip 02, 2010 13:43

samochód był na komputerze i wykazało uszkodzony przepływomierz powietrza. Mechanik mnie postraszył, że kosztuje to 1000zł, ale znalazłem nowy Bosha za 300zł, więc nie ma tragedii.
filo - Sob Lip 03, 2010 09:50

Oprócz wyżej w/w przepływki można by sprawdzić jeszcze kąt wtrysku...
deqla - Pon Lip 05, 2010 11:59

no właśnie. Mówiłem mechanikowi o tym, żeby dokładnie zwrócił na to uwagę, bo wyczytałem tutaj, że ma to też wpływ na moc silnika.
Niestety ja się na tym nie znam. Co polecacie? Pojechać do innego gościa, czy odpuścić sobie, jeśli po wymianie przepływomierza będzie ok?
Czy poza mocą, źle ustawiony kąt wtrysku negatywnie na coś wpływa ? Wiem, że mogą być problemy z odpalaniem, ale teraz lato to pali bez problemu, czy problem wyjdzie na jaw dopiero zimą ?

Krzysi3k - Pon Lip 05, 2010 14:50

Po pierwsze najpierw odepnij przepływkę. W SDi nie robi ona większej różnicy.
Jeśli chodzi o kąt wtrysku to może być dwojako rozregulowany. W jedną stronę kiepsko odpala, ale dobrze jeździ, natomiast w drugą dobrze odpala, ale kiepsko jeździ.
Gdzieś na forum było podane jaki powinien być dobry kąt wtrysku. I raczej na to stawiam, skoro wymieniany był rozrząd.

magill - Pon Lip 05, 2010 22:20

Krzysi3k napisał/a:
Gdzieś na forum było podane jaki powinien być dobry kąt wtrysku


Jeśli mnie pamięć nie myli to między 2 a 4 stopnie :smile:

deqla - Sro Lip 07, 2010 14:19

no dobra, dzisiaj odepnę przepływkę i zobaczę jak pojedzie bez.
Jakie są zależności ?
Tzn jeśli pojedzie bez zmian to przepływomierz jest dobry ?
Co jeśli będzie gorzej ? Znaczy, że przepływomierz jest dobry ?

Krzysi3k - Sro Lip 07, 2010 15:14

deqla napisał/a:
jeśli pojedzie bez zmian to przepływomierz jest dobry ?

Bingo, chociaż nie liczyłbym, że jak odepniesz to się dużo zmieni. Celuj w kąt wtrysku.

deqla - Sro Lip 07, 2010 18:35

dzięki, miałeś rację. Po odłączeniu, moc bez zmian, teraz muszę znaleźć kogoś kto potrafi ustawić kąt wtrysku zrobić we Wrocławiu.

Swoją drogą za tą kalibrację powinien zapłacić mechanik, który robił mi rozrząd. Jakby nie patrzeć jest to część wykonanej usługi, której to nie zrobił bo nie potrafił.
Ile to może kosztować ?

Krzysi3k - Sro Lip 07, 2010 19:46

Hm.. około 150 zł.
U mnie robią w Boschu w Białymstoku na kompie Boschowym (KTS czy jakoś tak).
Ogólnie większość Ci będzie pewnie robiła metodą prób i błędów przekręcając koło zębate.
We Wrocławiu masz pewnie jakiś Bosch Service to się do nich uśmiechnij :)

damiansz - Czw Lip 22, 2010 19:49

deqla, pytanie z ciekawości.. czy doszedłeś ładu? co było przyczyną? przepływomierz czy kąt wtrysku? sam się bujam z podobnym problemem..
deqla - Pon Sie 02, 2010 15:38

jeszcze nie zrobiłem tego, bede w tym tygodniu jechał na regulację kąta wtrysku, to dam znać czy pomogło
damiansz - Pon Sie 02, 2010 15:49

mam prośbę.. wymień sobie najpierw przeplywomierz.. kup używkę.. ja kupiłem za 30 zł na alle i wymieniłem , ale w tym samym momencie również wymieniłem turbinę i wyczyściłem stary przepływomierz i tak naprawdę nie wiem co pomogło / naprawiło mi tą moc..

wszyscy piszą że przepływomierz nie ma znaczenia, ale z tego co wiem to on właśnie podaje do kompa info jaką dać dawkę paliwa... on musi mieć znaczenie i to bardzo duże, a każdy pisze żeby to olać, bo jak się odłączy i nic się nie zmienia to na pewno nie przepływka..

Krzysi3k - Pon Sie 02, 2010 16:37

damiansz, w iDT tak rzeczywiście jest. Natomiast w SDi przepływka steruje tylko zaworem EGR. Równie dobrze możesz go wywalić i dać zwykłą rurę zamiast puszki przepływomierza.
damiansz - Pon Sie 02, 2010 22:29

tylko dlaczego moc mi powróciła i spalanie znacząco spadło po wymianie przepływomierza na nowy? porobię jeszcze testy ze starym i dam znać..

szukałem w rave układu dokąd idą te cztery kabelki z przepływomierza, ale nie mogę sobie poradzić..

[ Dodano: Pon Sie 02, 2010 22:29 ]
Krzysi3k napisał/a:
damiansz, w iDT tak rzeczywiście jest. Natomiast w SDi przepływka steruje tylko zaworem EGR. Równie dobrze możesz go wywalić i dać zwykłą rurę zamiast puszki przepływomierza.


czemu myslisz że w SDI przepływomierz steruje tylko zaworem EGR?

Krzysi3k - Pon Sie 02, 2010 23:03

damiansz napisał/a:
ja kupiłem za 30 zł na alle i wymieniłem , ale w tym samym momencie również wymieniłem turbinę i wyczyściłem stary przepływomierz i tak naprawdę nie wiem co pomogło

Sam sobie odpowiedziałeś.
Ja nie myśle - tak jest :)

damiansz - Pon Sie 02, 2010 23:18

Krzysi3k napisał/a:

Ja nie myśle - tak jest :)


wytłumacz czemu..

Krzysi3k - Wto Sie 03, 2010 07:11

To poszukaj na forum i w Rave. Skoro lepiej wiesz to rób jak wolisz.