Zobacz temat - [R420 D 1997r.] Check Engine!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420 D 1997r.] Check Engine!

mirwin - Pią Lip 02, 2010 14:15
Temat postu: [R420 D 1997r.] Check Engine!
Witam.
Coś dziwnego się dzieje. Otóż jak jest gorąco na zewnątrz to czasami podczas jazdy zapala się kontrolka Check Engine. Po zatrzymaniu auta, wyłączeniu i odczekaniu kilka chwil ponowne odpalenie auta gasi kontrolkę. W chłodniejsze dni nic takiego sie nie dzieje. Gdzie szukać przyczyny? Próbowałem wybłyskać błędy ale kontrolka nie chce mrugać :cry:
Pozdrawiam.

seyfer - Pią Lip 02, 2010 14:22

Na pierwszy ogień sprawdź dokładnie wiązke
mirwin - Pią Lip 02, 2010 14:27

seyfer napisał/a:
Na pierwszy ogień sprawdź dokładnie wiązke

O jakiej wiązce piszesz?

Remigiusz - Pią Lip 02, 2010 14:37

mirwin, Ty masz SDI czy SD. Intercooler czy bez Intercoolera :?:
mirwin - Pią Lip 02, 2010 14:52

Remi55 napisał/a:
mirwin, Ty masz SDI czy SD. Intercooler czy bez Intercoolera :?:

Bez intercooler'a.

szoso - Pią Lip 02, 2010 14:53

mirwin napisał/a:
Bez intercooler'a.

jak to możliwe, skoro masz Di?
a Di ma IC

BetJar - Pią Lip 02, 2010 14:55

Remi55,
Cytat:
[R420 Di 1997r.]
mirwin napisał/a:
O jakiej wiązce piszesz?
Wiązkę pompy wtryskowej.
mirwin - Pią Lip 02, 2010 14:56

A skąd moge wiedzieć tak jest w papierach jak kupowałem (moc=77kW w dow.rej oraz papierach z niemiec). Dopiero na forum zorientowałem sie jak wygląda intercooler. Nie każdy musi sie znać.
szoso - Pią Lip 02, 2010 14:58

jak masz 77kW to masz IC
mirwin - Pią Lip 02, 2010 15:02

szoso420 napisał/a:
jak masz 77kW to masz IC

No własnie że nie bo ktos chyba nie wiedział co pisze w papierach.

szoso - Pią Lip 02, 2010 15:04

mirwin napisał/a:
No własnie że nie bo ktos chyba nie wiedział co pisze w papierach.

no to teraz rozumiem dlaczego błędów u ciebie nie można wybłyskać

Remigiusz - Pią Lip 02, 2010 15:05

Co wy piszecie :mrgreen: :evil: Bo już nie rozumiem w cale :wink:

Byly 420 z SD lub SDI, jak masz 4 sruby na pokrywe silnika do masz SD a jak masz 3 sruby to masz SDI :wink:

mirwin - Pią Lip 02, 2010 15:06

szoso420 napisał/a:
mirwin napisał/a:
No własnie że nie bo ktos chyba nie wiedział co pisze w papierach.

no to teraz rozumiem dlaczego błędów u ciebie nie można wybłyskać

To znaczy?

szoso - Pią Lip 02, 2010 15:06

Remi55 napisał/a:
lub SDI,

i DI który mam Ja :wink:

Remigiusz - Pią Lip 02, 2010 15:06

Remi55, Bo jak masz Sd i mechaniczna pompe to mozesz dlugo wiazke od pompy szukać.

Jedynie kiedy mi się check w 220 Sd palił to jak mi paliwo zamarzło, ale ja bym sprawdził kabel od pierwszego wtryskiwacza bo tam będzie raczej błąd.

szoso - Pią Lip 02, 2010 15:11

mirwin napisał/a:
To znaczy?

to znaczy że masz tą słabszą jednostkę bez IC w której błędy się nie wybłyskują

mirwin - Pią Lip 02, 2010 15:12

A dlaczego nie można wybłyskać błędów? Może ktoś mnie oświecić bym nie był ciemny.
A pod komputer to warto podłączac czy dac sobie spokój?

szoso - Pią Lip 02, 2010 15:12

napisałem wyżej
mirwin - Pią Lip 02, 2010 15:14

Ok. Dzieki za wyjaśnienia. O prócz tego kabla do pierwszego wtryskiwacza to co może jeszcze szwankować.
Remigiusz - Pią Lip 02, 2010 16:21

mirwin, Pompa albo zapchany filtr i mało paliwa się dostaje :wink: Ktos już miał taki problem i padła mechaniczna pompa :neutral:

szkoda zachodu jechać na kompa bo nie wiele wykaże tobie :/

mirwin - Sro Lip 28, 2010 13:38

Remi55 napisał/a:
mirwin, Pompa albo zapchany filtr i mało paliwa się dostaje :wink: Ktos już miał taki problem i padła mechaniczna pompa :neutral:

szkoda zachodu jechać na kompa bo nie wiele wykaże tobie :/

Ale jak jest chłodno to nie ma takiego problemu.

[ Dodano: Sro Lip 28, 2010 13:38 ]
Ok. Chyba sie wyjaśniło.
Otóz kabelek do pierwszego wtryskiwacza (to jest chyba jakis czujnik) był w kilku miejscach jakby przytopiony. Założyłem peszel na niego i juz się nie pokazuje kontrolka silnika.
Mam jeszcze pytanie, czy jak mam odłączona ta rureczke od zaworu EGR, to bedzie zapalał sie "Check engine" czy nie? Oraz czy mozna tak jeździć?
Pozdrawiam.

Remigiusz - Czw Lip 29, 2010 02:43

mirwin, Nie nie będzie się nic świeciło i można tak jeździć. Ja nawet w R25 wywaliłem EGR w pierony :mrgreen:
mirwin - Pon Wrz 13, 2010 11:28

Powracam do tematu.
Nadal mam problem z check engine. Objaw taki, że jak odpalę auto to po 10 do 30 sekundach zapala sie "check engine" i wydaje mi sie , że wtedy trochę głośniej chodzi silnik.
Wyczytałem, żeby sprawdzić czujnik położenia igły na pierwszym wtryskiwaczu, no i zmierzyłem jego oporność (120 ohm) i nie wiem czy jest ok. bo gdzieś wyczytałem że w SDi powinno byc 110 ale ja mam tylko D. Co jeszcze sprawdzić i gdzie szukać, tym bardziej, że przy mechanicznej pompie to chyba zbyt wielu elementów, które powoduja zapalanie się tej kontrolki nie jest za wiele. POMOCY!!!