Zobacz temat - [R620] Nie pali, smuga dymu, check engine, obroty
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Nie pali, smuga dymu, check engine, obroty

Galli - Pią Lip 02, 2010 13:49
Temat postu: [R620] Nie pali, smuga dymu, check engine, obroty
Witam, szukam po raz kolejny mądrości w waszym gronie :) Ostatnio podczas dość dużych upałów przebyłem odcinek z jednego krańca miasta na drugi w szczycie ( dodam że po mimo iż temp. wzrosła do 3/4 wskaźnika nie usłyszałem pracy wentylatorów ale podobno w dieslu to normalne że ciężko je skłonić do pracy :) ? ), dotarłem do celu i po chwili postoju nie mogłem odpalić już auta. Początkowo zdawało mi się że nie dostaje paliwa a kręcił normalnie, po kilku próbach zakręcił, natychmiast zapaliła się kontrolka check engine, zaczęły falować znacznie obroty a za mną pojawiła się olbrzymia chmura dymu, dodam że obrotomierz umarł i nic nie pokazuje, wydaję mi się ze problem leży gdzieś w wiązce ale przetrzepałem ją dość dokładnie i nic podejrzanego nie znalazłem :( dodam że wymieniłem czujnik temp. ten z tym "dzyndzlem" oraz filtr paliwa i nic nie pomogło a jakieś dwa miesiące temu był wymieniany przepływomierz oraz czujnik położenia wałka. Może ma ktoś jakieś pomysły na co można by jeszcze zwrócić szczególną uwagę ?
Aragorn - Pią Lip 02, 2010 14:31

Przyczyn może być tak sporo że ja bym proponował samodzielnie na początek sprawdzić kody błędów jakie poda komputer (http://www.roverki.pl/index.php/zrob-to-sam/420-odczyt-i-kasowanie-kodow-bledow-w-silnikach-20-serii-l-turbodiesel) a następnie szukał usterki sprawdzając głównie okablowanie silnika.
Galli - Sob Lip 03, 2010 11:34

Wszystko jasne, komputerowa diagnostyka wykazała brak danych z czujnika położenia wałka i przepływomierza wiec problem siedzi w kablach bo oba wymienione.
tiruces - Pon Lip 12, 2010 14:43

Czy rozwiązałeś już problem?? Bo mam podobną usterkę