|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400 '96] brak prądu na bezpieczniku od przednich halogenów
szoso - Nie Lip 04, 2010 15:14 Temat postu: [R400 '96] brak prądu na bezpieczniku od przednich halogenów Witam
Nie działają mi przednie halogeny, nie ma prądu na bezpieczniku po wciśnięciu włącznika
przekaźnik słychać tylko gdzie on jest i czy możliwe że może być walnięty choć słychać pykanie?
Panowie i Panie od czego zacząć?
darek_wp - Nie Lip 04, 2010 15:57
Jeśli masz instalację fabryczną to bezpieczniki do halogenów są 2.
F 11 zasila lampy przez przekaźnik a F19 zasila przekaźnik. Jak słyszysz działanie przekaźnika to F19 jest ok. W razie czego to F11 jest zasilany z LinkF pod maską.
Przekaźnik powinien być za konsolą środkową (widać tam 3 przek) od halogenów u mnie jest 1 od prawej.
szoso - Nie Lip 04, 2010 16:21
właśnie na F11 nie ma prądu
darek_wp napisał/a: | W razie czego to F11 jest zasilany z LinkF pod maską. |
bezpieczniki pod maską są całe
darek_wp napisał/a: | Przekaźnik powinien być za konsolą środkową |
a jak się do niego dostać? spod kierownicy da radę?
ale skoro słychać pykanie a na F11 nie ma prądu to ten przekaźnik za konsolą nie jest winny
ewentualnie które przewody złączyć na krótko by wykluczyć włącznik halogenów?
darek_wp - Pon Lip 05, 2010 08:36
Jeśli nie masz napięcia na bezpieczniku F11 to trzeba szukać w tamtym kierunku. Przekaźnik i przełącznik nic do niego nie mają. Napięcie ma być cały czas. Pytanie pomocnicze - szyby działają?
Jeśli nie to trzeba szukać przy bezp LinkF i problemów z przewodem a jeśli szyby są ok musisz sprawdzić czy gniazdo F11 jest ok. Możesz jeszcze sprawdzić czy na innych bezp jest ok. Link F zasila także F1,F2,F3,F6 i ten F11. Napięcie ma być tam cały czas (też bez włączonej stacyjki).
szoso - Pon Lip 05, 2010 08:39
darek_wp napisał/a: | Napięcie ma być tam cały czas (też bez włączonej stacyjki). |
dziwne bo na bezpieczniku od tylnych halogenów prąd pojawia się dopiero po wciśnięciu włącznika halogenów
darek_wp - Pon Lip 05, 2010 08:43
Chodzi Ci zapewne o p. mgielne?. Tył jest zrobiony inaczej. Jest bez przekaźnika i dodatkowo połączony ze światłami. Tak żeby nie świecił jak są włączone światła drogowe. Poza tym tyłem steruje ECU.
Jugol - Pon Lip 05, 2010 08:44
darek_wp napisał/a: | Napięcie ma być cały czas |
...coś mi tu nie gra to po co włącznik
szoso - Pon Lip 05, 2010 08:45
darek_wp napisał/a: | Tył jest zrobiony inaczej.Jest bez przekaźnika |
ale słychać pykanie przekaźnika jak się włącza tylne p.mgielne
darek_wp - Pon Lip 05, 2010 08:48
Ale jest to przekaźnik w ECU. Wewnątrz modułu. Nie ma zewnętrznego przekaźnika do p. mgielnych tak jak to jest z przodu.
A co do przodu to układ jest naprawdę prosty.
Napięcie bezpośrednio z aku przez Link F i F11 dochodzi do styków przekaźnika i dalej do halogenów.
Drugi obwód to sterowanie przekaźnika.
Napięcie po stacyjce przez F19 i przełącznik dochodzi do cewki przekaźnika i go załącza.
szoso - Pon Lip 05, 2010 09:30
szyby działają
F6 to zamki drzwi i alarm, też działają czyli F pod maską jest cały
myślałem że to może włącznik ale skoro mówisz że to nie on to już nie wiem co jest że nagle halogeny zginęły
darek_wp - Pon Lip 05, 2010 09:44
Musisz skupić się na dokładnym sprawdzeniu F11. Skoro mówisz, że nie ma na nim napięcia to problem jest pomiędzy Link F i F11. Innej możliwości nie ma.
Możesz spróbować dołączyć do F11 zasilanie prosto z aku kawałkiem przewodu i sprawdzisz czy światła będą poprawnie działały.
szoso - Sro Lip 07, 2010 16:31
przyczyną była uszkodzona wiązka za zderzakiem, koszt naprawy 150zł
temat można zamknąć
|
|