Zobacz temat - [R400 '96] brak prądu na bezpieczniku od przednich halogenów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400 '96] brak prądu na bezpieczniku od przednich halogenów

szoso - Nie Lip 04, 2010 16:14
Temat postu: [R400 '96] brak prądu na bezpieczniku od przednich halogenów
Witam
Nie działają mi przednie halogeny, nie ma prądu na bezpieczniku po wciśnięciu włącznika
przekaźnik słychać tylko gdzie on jest i czy możliwe że może być walnięty choć słychać pykanie?
Panowie i Panie od czego zacząć?

darek_wp - Nie Lip 04, 2010 16:57

Jeśli masz instalację fabryczną to bezpieczniki do halogenów są 2.
F 11 zasila lampy przez przekaźnik a F19 zasila przekaźnik. Jak słyszysz działanie przekaźnika to F19 jest ok. W razie czego to F11 jest zasilany z LinkF pod maską.
Przekaźnik powinien być za konsolą środkową (widać tam 3 przek) od halogenów u mnie jest 1 od prawej.

szoso - Nie Lip 04, 2010 17:21

właśnie na F11 nie ma prądu
darek_wp napisał/a:
W razie czego to F11 jest zasilany z LinkF pod maską.

bezpieczniki pod maską są całe
darek_wp napisał/a:
Przekaźnik powinien być za konsolą środkową

a jak się do niego dostać? spod kierownicy da radę?
ale skoro słychać pykanie a na F11 nie ma prądu to ten przekaźnik za konsolą nie jest winny
ewentualnie które przewody złączyć na krótko by wykluczyć włącznik halogenów?

darek_wp - Pon Lip 05, 2010 09:36

Jeśli nie masz napięcia na bezpieczniku F11 to trzeba szukać w tamtym kierunku. Przekaźnik i przełącznik nic do niego nie mają. Napięcie ma być cały czas. Pytanie pomocnicze - szyby działają?
Jeśli nie to trzeba szukać przy bezp LinkF i problemów z przewodem a jeśli szyby są ok musisz sprawdzić czy gniazdo F11 jest ok. Możesz jeszcze sprawdzić czy na innych bezp jest ok. Link F zasila także F1,F2,F3,F6 i ten F11. Napięcie ma być tam cały czas (też bez włączonej stacyjki).

szoso - Pon Lip 05, 2010 09:39

darek_wp napisał/a:
Napięcie ma być tam cały czas (też bez włączonej stacyjki).

dziwne bo na bezpieczniku od tylnych halogenów prąd pojawia się dopiero po wciśnięciu włącznika halogenów

darek_wp - Pon Lip 05, 2010 09:43

Chodzi Ci zapewne o p. mgielne?. Tył jest zrobiony inaczej. Jest bez przekaźnika i dodatkowo połączony ze światłami. Tak żeby nie świecił jak są włączone światła drogowe. Poza tym tyłem steruje ECU.
Jugol - Pon Lip 05, 2010 09:44

darek_wp napisał/a:
Napięcie ma być cały czas

...coś mi tu nie gra :hm: to po co włącznik ??

szoso - Pon Lip 05, 2010 09:45

darek_wp napisał/a:
Tył jest zrobiony inaczej.Jest bez przekaźnika

ale słychać pykanie przekaźnika jak się włącza tylne p.mgielne

darek_wp - Pon Lip 05, 2010 09:48

Ale jest to przekaźnik w ECU. Wewnątrz modułu. Nie ma zewnętrznego przekaźnika do p. mgielnych tak jak to jest z przodu.

A co do przodu to układ jest naprawdę prosty.
Napięcie bezpośrednio z aku przez Link F i F11 dochodzi do styków przekaźnika i dalej do halogenów.
Drugi obwód to sterowanie przekaźnika.
Napięcie po stacyjce przez F19 i przełącznik dochodzi do cewki przekaźnika i go załącza.

szoso - Pon Lip 05, 2010 10:30

szyby działają
F6 to zamki drzwi i alarm, też działają czyli F pod maską jest cały
myślałem że to może włącznik ale skoro mówisz że to nie on to już nie wiem co jest że nagle halogeny zginęły

darek_wp - Pon Lip 05, 2010 10:44

Musisz skupić się na dokładnym sprawdzeniu F11. Skoro mówisz, że nie ma na nim napięcia to problem jest pomiędzy Link F i F11. Innej możliwości nie ma.
Możesz spróbować dołączyć do F11 zasilanie prosto z aku kawałkiem przewodu i sprawdzisz czy światła będą poprawnie działały.

szoso - Sro Lip 07, 2010 17:31

przyczyną była uszkodzona wiązka za zderzakiem, koszt naprawy 150zł
temat można zamknąć