Zobacz temat - [R216 97'] Czy sprzęgło do wymiany??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R216 97'] Czy sprzęgło do wymiany??

Clean - Sro Lip 07, 2010 09:00
Temat postu: [R216 97'] Czy sprzęgło do wymiany??
Witam! Od jakiegoś tygodnia mój R wydaje dziwne dźwięki, po odpaleniu słychać spod maski dziwny klekot, równomierny. Klekot ten słyszalny jest przez jakieś 10 do 20 minut jazdy potem ustaje, poziom oleju w silniku ok, wymieniany był jakieś 0,5 roku temu. Podejrzewam że to sprzęgło się kończy, ale dziwi mnie że po wciśnięciu sprzęgła i przy zwolnionym sprzęgle jest to samo klekot nie ustaje. Mechanik wycenił mi robociznę na 250zł + sprzęgło jakieś 350zł+ 120zł linka czy to dobra cena i czy awaria jest dobrze zdiagnozowana i czy konieczna jest wymiana całego sprzęgła. Dodam że auto ma 150000 tyś km.
iktorn73 - Sro Lip 07, 2010 09:21

Mały przebieg jak na awarię sprzęgła. Klekot może być z zaworów,jak się rozgrzeją to przestają klekotać,ale ciężko coś powiedzieć jak się nie słyszy :)
leszek95b - Sro Lip 07, 2010 09:30

Clean, ciężko powiedzieć co jest przyczyną. Poczytaj o piston rattle tutaj.
http://www.roverki.pl/ind...ziwnie-klekocze

sTERYD - Sro Lip 07, 2010 09:30

sprzęgło da się zajeździć i szybciej, ale brak zmian przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła raczej wskazywałby coś innego...

pytanie jaki masz olej w silniku i ile przejechałeś przez te pół roku od wymiany??

oprawca_1978 - Sro Lip 07, 2010 10:45

Silnik rovera na zimno ma dość duże luzy na tłokach. Mam teraz zdjętą głowicę w moim nieśmiertelnym Poldoroverze i tłoki, podciągnięte do GMP, gdy bujam je palcami w kierunku prostopadłym do osi silnika, chodzą pięknie a z pół milimetra, wyraźnie słychać jak postukują o cylinder. Co ciekawe, silnik ma 166 kkm przebiegu i grama oleju nie brał, tylko zaworki mu w pięć lat ubogie LPG nieco przysmażyło, ale już je dotarłem.
Ten silnik tak ma, na zimo stukają tłoki. Dla tego nie wolno go na zimno katować i trzeba go rozgrzewać, dając na początku popracować na luzie z minutę, dwie co najmniej, a potem delikatnie, na spokojnie, jechać na II i III biegu, nie przekraczając 3000 rpm. Wtedy tłoki będą miały czas na wyprężenie się w cylindrach, a zimne, nie za mocno obciążane, nie uszkodzą swojego płaszcza.
W moim drugim wózku, Nexii 1.5 SOHC z przebiegiem 223 kkm, luz ten jest niewyczuwalny, choć ma nakręcone ponad 56 kkm przebiegu więcej. Ale to oplowski silnik, niewysilony, z dość wysokimi i masywnymi tłokami, przy delikatnym traktowaniu jest nie do zajechania.

Clean - Sro Lip 14, 2010 12:13

Zrobiłem wymianę sprzęgła :( klekotanie ustało jednak nadal słychać szum po wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła obawiam się że to skrzynia. Po odkręceniu korka oleju znalazłem na nim mnóstwo opiłków metalu załamka:(
leszek95b - Sro Lip 14, 2010 12:57

Clean napisał/a:
znalazłem na nim mnóstwo opiłków metalu

To jest raczej normalne jeśli nie był zlewany olej od dawna. Na śrubie spustowej jest magnes wybierający te opiłki.
Zlej stary olej, wyczyść opiłki i zalej nowym :ok: