Zobacz temat - [R75] Komplet chłodnic z wentylatorem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Komplet chłodnic z wentylatorem

jarko - Czw Lip 08, 2010 20:10
Temat postu: [R75] Komplet chłodnic z wentylatorem
Zdobyłem kompletny wentylator oraz chłodnice do R 75 2.5 benzyna, czy bez problemy będzie pasował do mojego roverka z silnikiem 2.0 benzyna?
dukat11 - Czw Lip 08, 2010 20:13

tak są identyczne :)
jarko - Pią Lip 09, 2010 14:01

Dziękuję serdecznie.
Miałem wątpliwości co do rezystora i modułu sterowania

[ Dodano: Pią Lip 09, 2010 15:00 ]
zamontowałem. Jak na razie wszystko ok.
Jednak niepokoi mnie fakt, że w moim mam dwie kostki i każda z nich posiada trzy przewody(dwa cienki i gruby), natomiast w tym wentylatorze od 2.5 V6 jedna z kostek ma jeden przewód cienki a jeden gruby. Więc czy to ma znaczenie?
Podobno nie, że chodzi jedynie o rozwiazanie sterowania prędkości wentylatora.
Moż wiecie jak to jest faktycznie i na czym polega ta różnica?

[ Dodano: Pią Lip 09, 2010 15:01 ]
Dukat 11

Co Ty o tym sądzisz?

dukat11 - Pią Lip 09, 2010 20:07

Są trzy typy wentylatorów. Najsłabszy od 1.8, dwubiegowy z rezystorem oraz trzy biegowy bez rezystora i on mam najwięcej przewodów i jak sądziłem był montowany w dieslach.
jarko - Pią Lip 09, 2010 20:22

No tak. Ale czy to ma jakieś znaczenie w moim przypadku
Bo teraz to wygląda tak, że trzeci kabelek w moim aucie jest niepotrzebny...... :idea:

apples - Pią Lip 09, 2010 21:35

Wszystko jest OK. Nowe wentylatory i wentylatory od benzyny były 2 biegowe 450W z rezystorem dla 1 biegu (2 przewody). Kiedyś było tak:
1. Wentylator 350W, 2 biegi z rezystorem (2 przewody)- silnik 1,8
2. Wentylator 450W, 2 biegi z rezystorem (2 przewody)- silniki V6
3. Wentylator 450W, 3 biegi bez rezystorem (3 przewody)- diesel

Najważniejsze aby się załączał tak jak napisałem http://forum.roverki.eu/v...p=461606#461606

dukat11 - Pią Lip 09, 2010 21:52

apples napisał/a:
3. Wentylator 450W, 3 biegi bez rezystorem (3 przewody)- diesel


Małe sprostowanie, 4 przewody - 2xmasa, 2x 12V :wink:

apples - Pią Lip 09, 2010 22:00

dukat11 napisał/a:
Małe sprostowanie, 4 przewody - 2xmasa, 2x 12V :wink:
:ok:
jupik - Pon Lip 12, 2010 07:28

Ja natomiast w 1.8 mam 2 kostki w jednej3 przewody a w drugiej 2 przewody,w tym w każdej z nich po jednym grubym,też mam problemy z wentylatorem i nie wiem jak się za to zabrać
jarko - Wto Lip 13, 2010 07:03

jupik,
Moim zdaniem:
1) Najpierw uruchom silnik i na wolnych obrotach włącz klimatyzację "auto"

sprawdź czy pracuje wentylator ?
2) wykonaj test klimatyzacji: kluczyk w drugim położeniu, następnie równocześnie przyciski (auto i "ludzik") w tym czasie przekręć stacyjkę na trójkę czyli zapłon
powinien wyświetlić się kod.

Jeżeli jest o. czyli kod "00" to:
musisz najpierw sprawdzić czy jest zasilanie wentylatora.
Zrób to najpierw w bezpiecznikach(skrzynka po prawej stronie silnika)

Jeżeli jest to w kostkach nad nadkolem prawym (patrząc od grilla).

Jeżeli z zasilaniem wszystko ok. to niestety musisz zdemontować cały przód i przyjrzeć się wentylatorowi - może szczotki się wysypały?

powodzenia

jupik - Nie Lip 18, 2010 10:48

jarko napisał/a:
jupik,
Moim zdaniem:
1) Najpierw uruchom silnik i na wolnych obrotach włącz klimatyzację "auto"

sprawdź czy pracuje wentylator ?


Wentylator pracuje przy włączeniu klimatyzacji
Test klimatyzacji kod"00"
W bezpiecznikach jest zasilanie
Zamówiłem rezystor zgodny z podanym na forum jeżeli tylko przyjdzie umówię się z elektromechanikiem na wymiane,tylko dziwne że u mnie nie widać nigdzie tego rezystora móżliwe że wentylator jest od innego modelu?