Zobacz temat - [R416 1.6 16V 97r] nierówne tuleje cylindrów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416 1.6 16V 97r] nierówne tuleje cylindrów

telis7 - Sro Lip 21, 2010 21:35
Temat postu: [R416 1.6 16V 97r] nierówne tuleje cylindrów
Witam szanowne grono
Chce zapytać czy ktoś wymieniał pierścienie uszczelniające pod tulejemi cylindrów?Czy to sa oringi lub uszczelki miedziane? Przegladnałem kilka katalogów z cześciami,ale nie są skatalogowane,a mechanik kazał mi kupić bo po HGF nie moze uszczelnic silnika :-( bije ciśnienie do ukł chłodzenia.
Podobno z jednej strony tuleje są lekko wystające,a z drugiej na równo z blokiem,Czy można to jakoś naprawić?bez demontażu tuleji? Czy ktoś orientuje sie gdzie można kupić te uszczelki? Sam sprzedaje w hurtowni motoryzacyjne i mam z tym problem,może ktoś ma doświadczenie w tym temacie?Bardzo proszę o porade

keczu - Sro Lip 21, 2010 23:35

telis7 napisał/a:
Podobno z jednej strony tuleje są lekko wystające

Tuleje powinny "wystawac" nad blok 0.1mm. Jesli nie wystaja trzeba splanowac blok i powtornie zamontowac tuleje.
telis7 napisał/a:
Przegladnałem kilka katalogów z cześciami,ale nie są skatalogowane

Faktycznie tez nie moge znalezc oringow do 1.6 i 1.8, sa za to do 1.4, ale z opisu wyglada jakby byly dwa rodzaje tulei cylindrowych w 1.4 mokra i sucha. :?: I wlasnie do mokrej sa oringi. :/
Silnik 1.4 16V
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003242
Silnik 1.6 16V
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003256

AndrewS - Czw Lip 29, 2010 23:47

Niestety z tego co wyczytal kiedys moj brat na forum mgrover to nie jest rozowo :-(

byl tam opisany chyba podobny przypadek, jesli tuleje sie opuscily, to
najprawdopodobniej w wyniku rozhartowania sie bloku silnika
w wyniku jego przegrzania i silnik niestety jest do wymiany

gdzies w dokumentacji widzialem ze na dole, tuleje sa uszczelniane przez gumowe oringi



Pozdrawiam Andrzej

rover200si - Czw Mar 29, 2012 09:52

wiem ze stary post , ale czy przy silniku 1.4 8v jesli tez sie obracją tuleje i są na równo z blokiem to też silnik do wymiany czekam na info bo juz idzie do mnie głowica a nie wiem czy w tym przypadku coś robic , chyba ze wystarczy wymienic oringi tuleji ?? , czy tez te podkładki pod tuleje ?, bo nie widac aby blok był krzywy .
polofix - Czw Mar 29, 2012 20:08

w silnikach 1,4 przecież kołnierze tulei wystają ponad blok i to kilka mm.
rover200si - Czw Mar 29, 2012 22:02

no i co związku z tym , bo juz sam nie wiem co robic