|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420 D 1997r.] Szarpanie
mirwin - Czw Lip 22, 2010 07:45 Temat postu: [R420 D 1997r.] Szarpanie Witam.\
Może ktoś mnie oświeci. Podczas zmiany biegu z 1 na 2 lub 2 na 3, po puszczeniu sprzęgła samochód ma takie szarpnięcia, które po dodaniu gazu znikają. Nie wiem, może coś źle robie podczas zmiany biegów (to mój pierwszy diesel). Jak spróbowałem zmieniac biegi tak by obroty nie spadły poniżej 1800 obr jest ok.
praktis - Czw Lip 22, 2010 12:34
Silnik 86KM?
mirwin - Czw Lip 22, 2010 13:12
praktis napisał/a: | Silnik 86KM? |
Tak, a to jakaś wada?
damiansz - Czw Lip 22, 2010 18:29
Nie wada.. po prostu koledze praktis pewnie chodziło o to że mocy mało i przy niskich obrotach po prostu się dusi..
praktis - Czw Lip 22, 2010 21:07
Ewentualnie może sprzęgło niedomagać, trudno stwierdzić z opisu.
mirwin - Pią Lip 23, 2010 08:24
Sprzegło jest ok, a efekt jest taki jakby sie dusił, to pewnie trzeba troche wyżej go krecic przy zmianie biegów.
praktis - Pią Lip 23, 2010 09:38
Filtry (powietrza, paliwa) kiedy wymieniałeś?
mirwin - Pią Lip 23, 2010 10:53
Paliwa wymieniałem w lutym a powietrza miesiąc temu razem z olejem.
Jugol - Pią Lip 23, 2010 11:02
Dokładnie kręć go deczko wyżej niż benzin
Brt - Pią Lip 23, 2010 11:52
etam nic nie trzeba .... można jeździć w dowolnym zakresie np. 1500 - 2000 obr i ma nie szarpać ... a kolego sprzęgło przy zmianie biegów puszczasz łagodnie czy tak po prostu "zdejmujesz nogę" ... jeśli łagodnie i szarpie to moze być już luz na "sprężynkach" na tarczy sprzęgła i będzie lekko szarpał. Generalnie to .... musiałby ktos inny sie przejechać Twoim autem, lub Ty spróbować innym R, żeby stwierdzić na 100% jakąś wadę sprzęgła.
Jugol - Pią Lip 23, 2010 13:25
...1500- 2000 ok. zgadzam się, ale może kolega w okolicach 1000obr. się kręci i wtedy jest już lipnie
Brt - Pią Lip 23, 2010 13:33
nie no tak nisko, to już za nisko ... ja się staram poniżej 1500 obr nie schodzić ... i zawsze było ok
mirwin - Pią Lip 23, 2010 13:41
A wiecie, że czasami mi sie zdarza, że kręcę go ok. 1200 i w tym chyba problem. Przyzwyczajenia z Toyotki benzynowej. Dzięki wszystkim.
|
|