Zobacz temat - Rejestracja Anglika. Jaka jest w końcu prawda?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Prawo i ubezpieczenia - Rejestracja Anglika. Jaka jest w końcu prawda?

Vesper416 - Sob Lip 24, 2010 08:13
Temat postu: Rejestracja Anglika. Jaka jest w końcu prawda?
Witam Panie i Panowie.

Tak mi ostatnio wierci dziurę w głowie zakup Freelandera. Jak patrze na motoallegro to same angliki..

Na kilku aukcjach ludzie piszą że mają papiery V5c do rejestracji i ważne brytyjskie przeglądy techniczne i że bez problemu można zarejestrować auto bez przekładki.

Kiedyś słyszałem że Polska już nie jedną karę dostała za dyskryminacje samochodów z UE z kierownicą po prawej stronie.

Tak szukam informacji na czasie i znalazłem taką wypowiedź: http://motoryzacja.interi...59236,,20343991


Czy ktoś może wie jak to jest w końcu z tą rejestracją?

Proszę o info i pozdrawiam.

P.S Pytam bo co forum, co inny uzytkownik to każdy wie swoje a potem ktoś kto szuka informacji to nic nie wie...... ;(

bociannielot - Sob Lip 24, 2010 10:57

Nie jest to takie łatwe jak ten kolo w komentarzu napisał, Miało wejść w Polsce prawo do rejestrowania anglików, ale z tego co wiem jeszcze nie weszło. Można rejestrować po przeróbce lub specjalne pojazdy np
http://otomoto.wp.pl/inde...ow&id=C12773474 , nie wiem dokładnie jakie samochody można rejestrować jako pojazdy specjalne, ale przypuszczam że chodzi o zabytki i takie jak ten powyżej m. in. które nigdy do ruchu prawostronnego oryginalnie nie były przystosowane.

krzemien323 - Sob Lip 24, 2010 11:56

Ale przecież przekładka freelandera jest najprostszą na świecie! samochód jest przystosowany do przekładki (nie trzeba wyciągać konsoli, nagrzewnicy itp.). Zawodowcy robią to w jeden dzień. Na pewno jest gdzieś instruktarz jak to zrobić i podejrzewam, że osoba, która ma podstawowe pojęcie posługiwania się narzędziami zrobi to samemu :mrgreen:
Vesper416 - Sob Lip 24, 2010 12:02

No ale dla mnie samochód przekłądka to juz nie to samo co oryginał. A mi czy kiera z lewej czy z prawej to wisi. Fakt faktem że anglika kupie tanszego i nowszy model.
krzemien323 - Sob Lip 24, 2010 12:13

no to niestety samochodu z kierownicą po prawej stronie w Polsce nie zarejestrujesz :( chyba, że jest to samochód zabytkowy lub specjalny (jakieś tam śmieciarki, auta do czyszczenia ulic itp.)
hvil - Nie Lip 25, 2010 00:32

krzemien323, w jeden dzien to ja juz widzialem takiego freelandera na butapren skladanego, a wszystkie sruby nitami zastapione, nawet trzymanie wybieraka skrzyni biegow bylo na nity!!!!! puscilo w trasie od handlarza do domu:) nie przesadzajmy z ta jedna doba:) Ale sam zajmuje sie przekladaniem i to prawda jest to najprostrzy woz do przekladki tylko obowiazkowo po maju 2003 roku, wczesniejsze maja lewy reduktor, pada jak głupi sam zdazylo mi sie na jednym napedzie wracac do polski prowadzac woz na serio w super stanie.

Po maju juz ten problem bywa mniejszy.

A co do rejestracji bz przekladki, jak to wejdzie to pogonie roverka i bedzie jaguar, a narazie jest opcja w jednym miescie tylko:)

Bo unia upomniala, jednak polski sad orzekl ze to niebezpieczne bo w polsce sa inne drogi niz wszedzie i unia swoja a sad swoje, a puki co unia niemoze zmusic polski od zmiany tylko moze grozic palcem i kasa.

W telewizji sluchalem w jakims programie ale wybaczcie jak cos przeinaczylem. Byl ostatnio przypadek ze koles chcial zarejestrowac, Wydzial komunikacji odmowil, ten do wojewody zlozyl skarge ze do pojazdow ktore mozna rejestrowac zalicza sie tez pojazdy "VIP" <w polsce niema w zadnym kodeksie ile trzeba miec bylych zon i nakrojonej kasy by byc Vipem i samochod miec z kiera po prawej> i w odwolaniu napisal typ ze dlaczego Vip moze a kowalski nie, ze to nierowne traktowanie, i wojewoda uchylil decyzje Wydzialu komunikacji jednak uchylajac nie nadal tytulu wykonawczego rejestracji. Po polsku "uchylam ale nie nakazuje ze musicie rejestrowac" i ostatecznie niewiem czy po ponownej probie sie mu udalo.

Vesper416 - Nie Lip 25, 2010 09:40

Ja słyszałem że Nissana Skyline z kierownicą po prawej w Polsce zarejestrujesz bo samochód nie był w ogóle produkowany w wersji z kierownicą po lewej. Coś w tym musi być bo widziałem już dwie sztuki w Poznaniu na poznanskich blachach i kierwonica z prawej. Ostatnio też miałem okazję widzieć ów samochód na blachach zjazdowych na stacji diagnostycznej i koleś robił przegląd...
hvil - Nie Lip 25, 2010 10:28

Vesper416, no bo one podchodzą pod ten zapis o pojazdach specjalnych itp.
Vesper416 - Nie Lip 25, 2010 15:03

Żyjemy w iście p#$%#%^#@ kraju. W całej Unii można się poruszać dowolnym pojazdem tylko nie u nas. Ciekawe że w niemczech jakoś nie widzą nie bezpieczeństwa w tym i jakoś wypadków więcej nie ma z tego tytułu.......

Mam nadzieję że Unia przypierdzili porządna grzywną i w końcu zniosą ten popieprzony przepis. Na dobrą sprawę można wtedy zaskarżyć odpowienie organy jak odmówią nam rejestracji. Z drugiej strony jak w końcu przepis ten wejdzie do życia to angliki z dnia nadzięn wyrównają się ceną z europejczykami ;/

hvil - Nie Lip 25, 2010 22:51

Vesper416, niewyrównaja bo angielski rynek wozow uzywanych innymi zasadami sie żądzi, tam tax insurance to polowa ceny albo i wiecej uzywanego auta:) na ten przyklad moj 2004 r. 1.8T 45 tys mil kupiony za mniej jak 1500F a tax 220F o ile dobrze pamietam i ubezpieczenie przez to ze mam 24 lata ponad 1300F.:-D

Raczej poprostu u nas jeszcze bardziej na leb poleca ceny.


Ja sprzedaje 75 i X-type w benzynce wowczas bedzie;)

HarryVip - Nie Lip 25, 2010 22:53

Vesper416
Kolega wybaczy, że tak nieśmiało zapytam...
Jeździł kolega po UK "europejczykiem"? Jeśli tak i jeśli bezproblemowo, bezpiecznie i nie było to męczące - gratuluję umiejętności.
Pozdrawiam.

hvil - Nie Lip 25, 2010 23:28

HarryVip, jeżdzę po anglii europejczykiem (w dodatku starym coupe gdzie widocznosc bardzo mala) i najrozniejszymi angolami po polsce. Jakos nigdy nie mialem ani stluczki ani problemow, jak sie ciagle zmienia UK/EU to nawet z czasem przestalem lapac za drzwi szukajac dzwigni nawet po dluzszej przerwie:-)

Jedyne co zauwazylem przydaje sie odrobine mocniejszy silnik niz w wozie dotosowanym do daneo ruchu bo przy wyprzedzaniu by zobaczyc czy bezpiecznie trzeba sobie delikwenta troche do przodu wypuscic, jak pusto to dognac i wyprzedzic:) a w anielskich wozach o mocniejsze niz średnio montowane silniki akurat nie problem:)

krzemien323 - Nie Lip 25, 2010 23:36

zawsze możesz sobie zainstalować takie fajowe lusterka: http://krugozor.pl/
:rotfl: :rotfl: :rotfl:

hvil - Nie Lip 25, 2010 23:54

bez przesady czuje ze ich uzywanie byloby bardziej meczace i rozpraszajace:) niz zwykle zostawienie tyle miejsca ze widac i dogonienie i wziecie osoby przedemna. Dla mnie to zaden problem a od 6 lat jezdze na zmiane zeklbym ze na rok sie to rozklada w skali 60% polski woz 40% angole.