Zobacz temat - [R25 00`] Problem elektryczny
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 00`] Problem elektryczny

Ukasz - Nie Lip 25, 2010 09:22
Temat postu: [R25 00`] Problem elektryczny
Witam serdecznie, proszę Was o podpowiedź w tej sprawie.
Mam takie szczęście, że jak jest zbyt długo dobrze to coś się musi zepsuć.
Jechałem sobie do domu po pracy w ten upał. Stałem w korku, włączone światła, dmuchawa na maxa.W pewnym momencie zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora i zgasła. Zrobiła tak kilka razy zwłaszcza kiedy się przemieszczałem i miałem więcej niż jałowe obroty.Później stojąc nadal w korku obroty spadły na zero radio ucichło i w ciągu sekundy znów grało i obroty jałowe.Wyłączyłem światła i dmuchawę. Wyjechałem z korka, zgasiłem spojrzałem pod maskę profilaktycznie, wsiadam i nie mogę odpalić.Rozrusznik nie może załapać.Objawy słabego aku.Popchnąłem, odpalił, przejechałem jeszcze z 20 km na postojówkach bez radia i dmuchawy, przyjeżdżam do domu i to samo.Przerywa rozrusznik, aku słaby.

Na drugi dzień wsiadam, nadal to samo. Mierze 12.11V. Podłączam kable od drugiego auta i odpalam na dotyk.Mierze napięcie 13.45V.Zdejmuję kable, wszystko trwa z pół minuty, gaszę samochód i bez problemu odpalam.Zgasiłem i odpaliłem z 3 razy, kontrolka nie świeci.Na włączonym silniku mierze 13,..V.Włączam światła i napięcie spada 13,12,11... w ciągu 3 sekund.Przejechałem się na włączonych światłach i już mam słaby aku, a kontrolki nadal nie świecą.

Czy to alternator, albo zwarcie gdzieś na klapie bagażnika albo na światłach mijania w kostkach, ale to by bezpiecznik padł prawda?. Wymienię aku bo oczko jest czarne, a nawet nie wiem ile ten aku ma lat.

Co myślicie?

Dziękuję za podpowiedzi.

azor77 - Nie Lip 25, 2010 09:36

Witam
Myślę że, akumulator skończył swój żywot i nie trzyma prądu.
Wymień akumulator, albo podmień od kogoś na chwilę, jeśli masz taką możliwość to zobaczysz różnice.

barszczyk - Nie Lip 25, 2010 09:49

Jeżeli na włączonym silniku na klemach akumulatora pojawia się napięcie 13,9V - 14,4V i po zapaleniu świateł drastycznie spada to akumulator nie ma ładowania -> alternator

sprawdź jeszcze, czy jak dodasz gazu na biegu jałowym to czy to napięcie wzrośnie. nie powinno wtedy wykluczymy uszkodzenie regulatora napięcia.

Ukasz - Nie Lip 25, 2010 11:22

Dziękuję za odpowiedzi.
Z nowym akumulatorem na klemach jest poniżej 13,9 i powoli spada. Z włączonymi światłami, dmuchawą i na 2000 rpm wolniej spada, ale spada. Czy jeśli wymienię ten moduł przykręcany z boku alternatora gdzie podpięty jest gruby przewód i 2 pinowe złącze to czy to jest cała sztuka naprawienia alternatora, czy coś jeszcze?
Nadmienię, że żadna kontrolka nie świeci na włączonym silniku. Oczywiście wszystkie działają przed uruchomieniem silnika.

Dziękuję za odpowiedź.

azor77 - Nie Lip 25, 2010 11:31

Ukasz napisał/a:
Czy jeśli wymienię ten moduł przykręcany z boku alternatora gdzie podpięty jest gruby przewód i 2 pinowe złącze to czy to jest cała sztuka naprawienia alternatora, czy coś jeszcze?


Powinno załatwić sprawę :wink:

Ukasz - Sob Lip 31, 2010 16:03

Witam,

wymieniłem cały alternator, ponieważ nowy regulator kosztuje 180zl i trzeba czekać 2 tygodnie, a za używany alternator dałem 120 zł.
Napięcie bez obciążenia 13,8V z obciążeniem (światła, wentylator,radio) 13,4V.
Nie ma rewelacji, ale przynajmniej napięcie nie spada.
Dzięki za pomoc.