|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [polonez 1.8 16v k-series] Swap. 1.8 16v w polonezie
Seba_OBR - Nie Lip 25, 2010 18:44 Temat postu: [polonez 1.8 16v k-series] Swap. 1.8 16v w polonezie Witam. Zakupiłem silniczek 1.8 16v z landrovera freelandera i zamierzam wsadzić go do poloneza. Takowy swap już był przeprowadzany nie raz, na tym forum opisywał go nawet kolega Senn. Silnik składam na osprzęcie z rovera 1.4
Problem polega na dobraniu odpowiednich wtrysków. Jedni wkładali wtryski z calibry 2.0 8v o wydajności 230ccm, a najbardziej optymalne ponoć są wtryski z rovera (żółte) o wydajności 218ccm. Dzisiaj wyczytałem na forum iż właśnie ktoś wsadził silnik 1.8 na osprzęcie z 1.4 i wtryskach 218ccm i zachodzi zjawisko spalania stukowego. Moje pytanie brzmi, czy lepiej szukać słabszych wtrysków czy od razu zainwestować w świnkę (tutaj mam na myśli ecumastera III) i ewentualnie w regulator ciśnienia paliwa na listwę? z góry dziękuję za odpowiedzi. Kazda będzie zapewne przydatna
flapjck1 - Nie Lip 25, 2010 18:48
kupiles goly slupek? dokup listwe wtryskowa od rova 1,8 albo 1,8 vvc i po temacie
Seba_OBR - Nie Lip 25, 2010 18:56
flapjck1, tak, kupiłem goły silnik, ale jak już pisałem mam zamiar wsadzić cały osprzęt z 1.4 łącznie z listwą wtryskową. mówisz że na listwie z 1.8 będzie chodził normalnie bez zjawiska spalania stukowego...?
flapjck1 - Nie Lip 25, 2010 19:27
kolektor bedzie pasowal plug and play
wyjmujesz stare wtryski wsadzasz "nowe" i tyle
cala listwa na alledrogo kosztuje od 50 do 150 pln
Seba_OBR - Nie Lip 25, 2010 19:37
flapjck1, chyba cie nie rozumiem. piszesz o tym żeby wymienić cały kolektor ssący na ten z rovera? jest problem bo silnik w polonezie jest podłuśnie i dolot wychodzi na ścianę grodziową. Poza tym koletor w 1.8 jest plastikowy. a czy sama listwa wtryskowa nie jest taka sama?
flapjck1 - Nie Lip 25, 2010 19:43
doprecyzuje: kolektor z poldka bedzie pasowal p&p i kazda listwa z kazdego roverowskiego k-series tez bedzie p&p ( od 1,1 do 1,8vvc lub turbo )
Seba_OBR - Nie Lip 25, 2010 20:00
flapjck1, w takim razie wytłumacz mi jeszcze w jaki sposób listwa ma rozwiązać problem. czy mówisz o listwie z 1.8 z wtryskami (właśnie, jaka jest ich wydajność bo z tego co widze to 1.8 mają niebieskie wtryski), czy o samej listwie z 1.8? czy nie trzeba szukać mniej wydajnych wtryskiwaczy? nie jestem mechanikiem, więc się nie znam i nie wiedziałem że listwy są inne
flapjck1 - Nie Lip 25, 2010 21:14
oke, zle to napisalem:piszac listwa mam na mysli listwa + wtryskiwacze - sama listwa to nic nie znaczacy detal tak naprawde
co do wydajnosci wtryskow to gdzies na tym forum umieszczalem zestawienie
[ Dodano: Nie Lip 25, 2010 22:14 ]
gdzies w tym watku powinno byc cos wiecej
hvil - Nie Lip 25, 2010 22:24
Panowie dowiedziałem się już że 1.8 pasuje z freelandera do skrzynki poldka, czy wiec skoro 1.8 seria K pasuje mogę wysunąć dalsze wnioski i stwierdzić że 1.8 T z rovera 75 <de facto tez seria K> będzie pasować? Mam na warsztacie pewien pojazd ktory juz w innym poscie wyytywalem bo kusi mnie zamiast na ścierce forda na poldku postawic ze sztywnym mościkiem jednak wowczas musze szukać jakiegoś silnika mocnego bo ten z poldka sie nienada:-D Czy moje rozumowanie jest prawdziwe? wsadze 1.8T do tej skrzynki?
flapjck1 - Nie Lip 25, 2010 23:04
wszystkie silniki k-serii mialy takie same otwory montazowe do skrzyni - niezaleznie czy 1,1 czy 1,8vvc albo 1,8t - idac tym tropem -p zepniesz to ze skrzynia z poldorovera
hvil - Nie Lip 25, 2010 23:09
flapjck1, dzieki:) wiec decyzja zapadla:) sztywny most poldka a nie scierka, jednak musze cos na dyfer wymysleć bo szperospaw to za ostro pojechane, a standardowy most poldka przy 1.8 T z 75 to zdechnie po 1 weekendzie.
flapjck1 - Nie Lip 25, 2010 23:22
a idac dalej: za pomoca malego fanta zepniesz kserie z niezniszczalna skrzynia od forda
http://qedmotorsport.co.u...hort-rover/ford
Seba_OBR - Pon Lip 26, 2010 19:08
hvil, tylko pamiętaj o tym że musisz mieć skrzynie z poloneza, w którym był rover. jest inny dzwon i wałek. A co do mostu, to jeździ polonez z silnikiem 2.7 turbo z bmw na szperze i póki co most ma się dobrze zawsze możesz szukać mostu z fiata 131 lub też pokombinować bardziej i wsadzić most z volvo
Vesper416 - Pon Lip 26, 2010 20:33
Jak czytam debaty tego typu to zawsze się zastanawiam dlaczego wybieracie takie gówniane kasty? Co wy ludzie widzicie w tych Polonezach Fiatach 125p innym podobnym im konstrukcjom? Proszę mnie źle nie zrozumieć po prostu chciałbym wiedzieć co skłoniło Cię do poldka?
flapjck1 - Pon Lip 26, 2010 20:49
vesper sorry ale dokladnie to samo mozna powiedziec o 200cie coupe
stare auta sie lubi albo nie, a jak gardzisz poldkiem czy kredensem tylko dlatego ze polski to dowodzi to tylko pewnej "ciasnoty" horyzontow
hvil - Pon Lip 26, 2010 23:06
Vesper416, wszystko powstaje na fordzie sierrze bo jest prosty i mocny wytrzymaly podatny na ingerencje material silnik, zawiecha itp. a co do poldka?? a czym sie rozni N9 forda od poldka skrzyni?? mysle ze podobne są, a sztywny most czemu?? bo ford go niema a jest o wiele lepszy na takie wozy, a silnik...niebedzie z poldka wiec w sumie z poldka tylko most i skrzynia mnie inteeresuje co nieuwazam ze budowe na chlamie, a ze skrzynia to sie zobaczy:)
Vesper416 - Wto Lip 27, 2010 07:14
flapjck1, oj proszę Cię kolego cytaj ze zrozumieniem. Czy ja pisałem coś o gardzeniu? Juz nie wspomnę o gardzeniu polskim dobytkiem? Moje pytanie było konkretnie sprecyzowane dlaczego akurat poldek i było skierowane do autora tematu...
flapjck1 - Wto Lip 27, 2010 08:52
nie no spoko, ale nie kumam stwierdzenia ze buda poldkowa to jakis szit
Seba_OBR - Wto Lip 27, 2010 10:24
Vesper416, poldek jest pamiątką po dziadku. jest to 1996 rok, wersja eksportowa z lakierem, którego jeszcze w polsce nie spotkałem. Ma 4 elektryczne szyby, elektryczne i podgrzewane lusterka, podgrzewane fotele i pare innych bajerów. Dlaczego poldek? Bo ani jednej zimy nie jeździł, ma przejechane niecałe 26000km. dlaczego poldek? bo nie lubie stereotypów, nie chce golfa ani beemki (choć e36/ e49 bym nie pogardził) bo do tego są części, na alledrogo w kategorii tuning jest masa podzespołów do tych pojazdów, do poloneza trzeba wszystko robić samemu co daje mase satysfakcji. Dlaczego polonez? bo lubie patrzeć na golfiarzy i innych podobnych typów, których wyprzedza polonez, lubie patrzeć jak oni patrzą z niedowierzaniem. Mimo wszystko dobry polonez potrafi narobić zamieszania, poza tym mam do niego ogromny sentyment i nie potrafiłbym się z nim rozstać.
Co do problemu ze wtryskami, to ciężko będzie wsadzić listwę z 1.8 ze względu na regulator ciśnienia paliwa. Chyba wsadze narazie silnik na wtryskach z 1.4 (wydajnośc 149ccm), a potem zakupie wtryski z calibry 2.0 8v o wydajności 200ccm. do tego regulator ciśnienia paliwa na listwę, a po wypłacie ecumastera III i sonde szerokopasmową. O postępach na pewno będę na bierząco pisał
Markzo - Wto Lip 27, 2010 10:27
Powodzenia!
hvil - Wto Lip 27, 2010 11:05
Seba_OBR, w pelni popieram twe argumenty. Ktory poldek ma najszerszy most? U nas na dzialce stoi poldek z91roku raczej mi sie nie nada.
szoso - Wto Lip 27, 2010 11:22
Vesper416 napisał/a: | Co wy ludzie widzicie w tych Polonezach Fiatach 125p innym podobnym im konstrukcjom? |
widocznie nie rozumiesz tego
to jest pasja, sam bym kupił Poldka ala Borewicz, mam szacunek to tego typu samochodów
sebeks - Wto Lip 27, 2010 12:15
szeroki most był chyba od połowy 94 roku
Seba, nie daj się podpuścić, tak trzymaj
aha a co do wtrysków, w 1,8 z tego co mi wiadomo jest czujnik spalania stukowego, elektryka 1,4 tego nie ma
Seba_OBR - Wto Sie 03, 2010 18:18
Dzisiaj poskładałem już 1.8 na osprzęcie z 1.4
Chciałem go odpalić i niestety lipa Bardzo ciężko kręci silnik i wywala mi płyn w zbiorniczek. Zobaczyłem że wał korbowy nie jest na znakach gdy chce ustawić rozrząd (jest przestawiony o jeden ząbek) oraz że pompa wody puszcza wodę od strony rozrządu. Czy to że rozrząd jest przestawiony i że pompa wody jest wadliwa silnik może nie palić? Paliwo na pewno dochodzi, iskra też jest. Dodam że mam kopułkowca, więc kopułke i palec na pewno mam dobrze założoną. Jeszcze tylko mogłem pomylić kolejnośc przewodów, ale z tego co wiem, to kolejnośc liczy się od rozrządu, czyli 1-szy to ten najdłuższy przewód i tak dalej
dukat11 - Wto Sie 03, 2010 18:21
Seba_OBR napisał/a: | zy to że rozrząd jest przestawiony i że pompa wody jest wadliwa silnik może nie palić? |
Jasne że tak gdyż przy przestawionym rozrządzie nie ma właściwej kompresji
flapjck1 - Wto Sie 03, 2010 18:24
mogles sie walnac z podlaczeniami na kopulce tez to przerabialem,
do tego sprawdz masy do kompa i + do rozrusznika
przez przestawiony rozrzad ( jesli tylko 1 zabek ) nie powinienes miec klopotow
paliwo podaje? swiece w jakim stanie?
[ Dodano: Wto Sie 03, 2010 19:24 ]
aha, zrob kalibracje przepustnicy
hvil - Wto Sie 03, 2010 21:15
Od czego to jeden osiem?? Znajomy co robił już zabaweczkę taką c ja, mowi ze do poldka pasuje silnik z ZR160?? Czy to prawda?? Bo z Tym 1.8 T seria K to juz jest PG1 skrzynia wiec mam troche obawy o polaczenie z dzwonem skrzyni:-)
flapjck1 - Wto Sie 03, 2010 21:20
skrzynia pg1 byla wsadzana dlatego ze r65 na dluzsza mete nie robi
otwory montazowe sa takie same wie ctak naprawde to podepniesz i r65 i pg1 i poldoroverowska
hvil - Wto Sie 03, 2010 21:33
No to sztosik:-)
sebeks - Sro Sie 04, 2010 11:44
nie wiem tylko czy poldroverowska skrzynia tego 1,8T przeżyje
hvil - Sro Sie 04, 2010 15:38
To mnie zastanawia:-) ale skrzynki pold nie drogie:-) a 1.8T w 700kilowej budzie to lepsze niz 2.0 DOHC z fordowska niezniszczalna skrzynia. Mam taki silniczek bezproblemowo w anglii:)
Marrkus - Sro Sie 04, 2010 16:21
Gdzieś widziałem opis jak chyba nasz kolega z forum (bocian?) zmontował skrzynie z forda, kielich skrzyni z poldorovera i silnik 1.8 k-seria.
hvil - Sro Sie 04, 2010 20:32
Marrkus, ale chyba na ebaju dokupował dzwon przejściówkę? Bo wątpię by to było plug and play:-)
Marrkus - Czw Sie 05, 2010 20:40
Bez spawania się nie obyło niestety...
menzuramenzura - Pią Sie 06, 2010 21:38
A ja podepnę się pod istniejący temat, tak przy okazji swapa. Jakie elementy silników 1.4/1.6/1.8 są zamienne z vvc? Wiem że dół w 1.8 i w vvc są zamienne.
A. Czy wał w 1.4 i vvc to to samo?
B. Czy do vvc można założyć popychacze z 1.4 albo z 1.8?
C. Czy czujnik położenia wału jest taki sam w 1.4 i w vvc?
Pytam, bo mam zbędne 1.4, ale jesli chociaż ww. elementy są zamienne, to warto żebym ten silnik sobie zostawił w razie jakby co.
Marrkus - Sob Sie 07, 2010 08:34
C takie same a wał i popychacze to chyba inne są jednak. Trzeba by było sprawdzić w EPC
Seba_OBR - Nie Sie 22, 2010 23:26
jest inny czunik położenia wału. zależy z czego masz 1.4. jeśli zamach jest ten sam to i czujnik powinien być ten sam. popychacze powinny pasować. wałki są inne
Marrkus - Pon Sie 23, 2010 19:27
Ale on mówi o 1.8 VVC czyli ze zmiennymi fazami rozrządu (na trzech wałkach rozrządu) i tam popychacze chyba są jednak inne...A czujnik położenia wału to chyba podobny we wszystkich silnikach Kserii tylko koło zamachowe się zmieniało
Seba_OBR - Wto Sie 24, 2010 11:27
ja chciałem tylko napisać, że 1.8 już śmiga. narazie na wtryskach z 1.4, co ciekawe, bo 1.8 które kupiłem miało takie same wtryski. Na półce już leży regulator ciśnienia paliwa i wtryski z calibry 2.0 8v. jeszcze zbieram na ecumastera III i dochodzimy do ładu z tym silnikiem
AndrewS - Czw Sie 26, 2010 21:37
no dobra, ale nie napisales czego nie palil
Seba_OBR - Pią Sie 27, 2010 10:22
zmieniłem silnik i problem się rozwiązał
pezetfso - Nie Kwi 03, 2011 11:43
Masz jeszcze inna opcje.
Możesz wsadzić skrzynie od 1,4 - zostaje Ci ponad 200 funtów, lecz zainwestować musisz w spiekane sprzegło (koszt okolo 350 zł) pomimo calego gadania ze sie zerwie most - uwierz mi nie, dopoki nie bedziesz strzelał z sprzegła lub palił gumy
Markzo - Nie Kwi 03, 2011 12:09
masz polonezika z vvc? może coś więcej napiszesz o nim?
pezetfso - Wto Kwi 05, 2011 07:09
Markzo napisał/a: | masz polonezika z vvc? może coś więcej napiszesz o nim? |
Polonez jest w trkacie realizacji, jak narazie użeram sie z elektryką (chyba nie odblokowali mi immo, silnik leży narazie na zewnątrz i w sobotę próbowaliśmy go odpalić i niestety dupa.
No może wybiegłem w przyszłość z tym, że już jest. mechanicznie jest przerobiona miska od 1,4 , wsadzone spiekane sprzęgło, zamach od od 1,8 po przetoczeniu na średnice od 1,4 żeby wchodziło w dzwon od skrzyni poldorovera, mocowania pod łapy. jeżeli uda sie mojemy magikowi dotrzec o co chodzi z brakiem iskry to zacznie sie wywalanie 1,4, spawanie ramy i wsadzanie 1,8 vvc
Seba_OBR - Czw Kwi 28, 2011 17:59
U mnie już silnik był wsadzony i pojeździł. niestety po kilkudziesięciu kilometrach zaczął kopcić, więc zabrałem się za remont. Pierścienie na trzecim cylindrze powiedziały papa. Mimo wszystko postanowiłem nie kupować samych pierścionków, lecz kupiłem nowe tuleje, tłoki z pierścieniami i sworznie. Kupiłem tez uszczelkę nowego typu, nową magistralę olejową i termostat prt. Niestety, problem jest z wałem. Za bardzo porysowany. Szukam czegoś dobrego, ewentualnie pozostaje mi gdzieś kupić nowy wał...
A co do zamachu, to mam też z freelandera, ale nie wchodzi do dzwona, w związku z tym zakupiłem zamach z rovera 1.6 i przełożyłem koronkę pod cpwk. Teraz mam sprzęgło 200mm
pezetfso - Czw Kwi 28, 2011 18:27
Seba_OBR napisał/a: |
A co do zamachu, to mam też z freelandera, ale nie wchodzi do dzwona, w związku z tym zakupiłem zamach z rovera 1.6 i przełożyłem koronkę pod cpwk. Teraz mam sprzęgło 200mm |
no ja za zbyt pochopnie się złapałem roboty i wydałem 400 zl na toczenie zamachu zamiast kupić od 1,4 lub 1,6.
Seba_OBR - Czw Kwi 28, 2011 20:10
Robi wrażenie. Jestem ciekaw jak będzie śmigał ten polonez. W razie czego prace nad moim polonezem mozna oglądać tutaj:
www.obrgarages.blox.pl
Bocian_s - Pon Maj 09, 2011 09:05
pezetfso napisał/a: | Seba_OBR napisał/a: |
A co do zamachu, to mam też z freelandera, ale nie wchodzi do dzwona, w związku z tym zakupiłem zamach z rovera 1.6 i przełożyłem koronkę pod cpwk. Teraz mam sprzęgło 200mm |
no ja za zbyt pochopnie się złapałem roboty i wydałem 400 zl na toczenie zamachu zamiast kupić od 1,4 lub 1,6. |
A jakie sprzęgło teraz tam siedzi?? 200mm czy 215??
A tu artykuł o wspominanej skrzyni N9 z forda:
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=20856.0
W UK oryginalny dzwon do tej skrzyni i silnika K to jakieś 250-300Ł ale w wersji LHD (linka sprzęgła z innej strony itditp).
Pies - Pon Cze 27, 2011 21:26 Temat postu: LEWE OBROTY i DŁAWIENIE 1.8 K16 w Poldku Witam podepnę się do tematu, bo właśnie przerabiam temat ze swapem na 1.8 w moim poldku i...oczywiście mam problem, a mój mechanik już tego nie ogarnia i rozkłada ręce!
Dół silnika jest od MG F VVC i połączyłem go z głowicą od 416. Problem jest w tym, że silnik ciężko pali, rozrusznik troszkę ciężej obraca, a sam silnik dostaje LEWYCH obrotów jak się "puści kluczyk" rozumiem, że to przez zapłon, ale dlaczego tak się dzieje? Jak już zaskoczy to chodzi prawie normalnie. Prawie, bo na wolnych się dość mocno dławi potem się już wkręca szybko. Dodam, że mam wtryski od Sierry 2.0 DOHC (dane różnie mówią że mają raz 190cc inne 210cc) na silniku 1.6 z 416 na tych wtryskach też troszkę się dławił, ale nie było to uciążliwe. Nie wiem czy te lewe obroty z tym dławieniem mają coś wspólnego czy nie? Czy już lepiej dać z powrotem wtryski z 1.4? Oczywiście znajdę temat jakie wtryski są najlepsze te z Opla 2.0 8V czy tam z jakiegoś sportowego MG, ale muszę poszukać i jeszcze je zakupić, a to trochę potrwa.
Z góry dzięki za odpowiedź.
flapjck1 - Pon Cze 27, 2011 21:52
jest szansa ze zle spiales walki glowicy - na kolkach pasowych sa znaczki in-ex
musisz ustawic kola na walku od ssaka na in ( kolek w walku ) a na wydechu na ex ( tez kolkiem )
Pies - Wto Cze 28, 2011 21:47
Rozrząd niby OK. A czy może to być wina czujnika położenia wału? Do tego dołu 1.8 został wkręcony czujnik razem z kołem zamachowym od 1.4. Czy on dobrze sczytuje informacje? Bo może przez niego coś zapłon szwankuje?
[ Dodano: Wto Cze 28, 2011 22:47 ]
Jeszcze jedno mam się zapytać:
Czy kołek centrujący koło zamachowe na wale korbowym jest wszędzie takie same tzn. 1.4 1.6 1.8 K16, a w szczególności 1.8VVC? Czy nie jest przesunięty np. parę stopni, aby mógł sterować zmiennymi fazami?
Bocian_s - Wto Cze 28, 2011 21:49
Ja kiedyś miałem problem z odpaleniem silnika ale to przez odwrotne nabicie palca rozdzielacza na wałku ssącym. mialem zapłony w kolejności odwrotnej i kichanie w dolot i strzelanie w wydech. Zamiana przewodów o 180 stopni pomogła.
W twoim przypadku zacząłbym od sprawdzenia rozrządu, Potem sprawdzić zapłon. Jak masz to podmień CPWK moze uszkodził się przy przekładce.
Napisz co i jak to będziemy dumać dalej.
polofix - Wto Cze 28, 2011 22:27
Pies ja ci zostawilem poldka na wtryskach od 1,6 jak cos. najpierw spróbuj na nich czy bedzie ok. dodam ze filtr paliwa chyba nigdy nie byl wymieniany. a poldek w ma juz ponad 350tys na liczniku. dlatego go nie wymienialem bo chodzil w wiekszosci na gazie
Pies - Sro Cze 29, 2011 18:31
Polofix witam! Mam te wtryski cały czas - tak pisze, że od 1.4 bo są takie same jak w 1.6 końcówka numeru chyba ...749.
Jak wywaliłem gaz to filtr paliwa wymieniłem, było z nim trochę darcia ale się udało. Tera ma jakieś 12tys. km.
[ Dodano: Sro Cze 29, 2011 19:31 ]
Koledzy mechanik dzwoni dzisiaj do mnie i mi oświadcza: "CUDOWNE OCALENIE", że Poldka po nocy z rana odpalił i chodzi bez zarzutu i rzeczywiście przyjechałem i tak jest. Nie ma problemu z zapaleniem, nie kicha, nie prycha wszystko idealnie.
Ja nie wiem jak to możliwe i w takim przypadku nie mogę na 100% powiedzieć co było przyczyną tej usterki.
W każdym razie kolejny Poldek 1.8 K16 obudzony do życia! Myślę, że również dzięki waszej pomocy za którą dziękuję!
Kozik - Sro Cze 29, 2011 22:06
Pies, kiedy kreska?
Pies - Czw Lip 14, 2011 15:10
Ożesz pierwej muszę zapłacić myto mecherowi za robotę, jakąś równowartość mojego Poldka... Lepiej żeby się żona nie dowiedziała
[ Dodano: Czw Lip 14, 2011 16:10 ]
Zrobiłem już pomiary(wg licznika) Poldka na nowym silniczku i muszę przyznać, że mnie zaszokowało!
Waga 980kg, dyfer 4.3, opony 195/50R15
0-50 2,0 sek.
0-80 5,0 sek.
0-100 7,5 sek.
0-120 10 sek.
60-100 IVb. ok. 6 sek.
80-120 Vb. ok. 10 sek.
80-120 IIIb. 5,5 sek.
20-120 IIIb. ok. 13 sek.
Tutaj filmiki:
0-100/120
http://www.youtube.com/watch?v=aDtoc_L6IQ0
i ta niesamowita elastyczność:
20-120
http://www.youtube.com/watch?v=VFMPdVq_a4A
A tutaj więcej info i fotek http://polskajazda.pl/Sam...onez_Caro/85927
Bocian_s - Pon Lip 18, 2011 22:18
Hmm to mój przy wadze ok. 13xxkg (z kierowcą) moście 4,1 i oponach 185/60R14 też robi na IV biegu 80-120 w ok. 10s. Zatem nie tak najgorzej u mnie z mocą a raczej momentem ...
Seba_OBR - Nie Wrz 11, 2011 19:13
Witam po długiej przerwie. Silnik wreszcie trafił znowu do komory poloneza. Został przeprowadzony kapitalny remont. Stare zostały tylko wałki rozrządu. Poza tym wszystko jest nowe (panewki, tłoki, tuleje, wał korbowy, popychacze, zawory podocierane, nowe prowadnice zaworów, uszczelniacze). Zrobiłem tez porting głowicy. Mam też aluminiowe koło pasowe, ale jeszcze go nie zainstalowałem. Silnik odpalił, niestety wariuje na wolnych obrotach. Poza tym, na drugim cylindrze mam czarną świecę (pozostałe 3 mają piękny ceglasty kolor). Zamieniłem świece miejscami i znowu było to samo na 2-gim cyl. Znajomy wpadł na garaż posłuchać jak pracuje silnik i stwierdził, że go zalewa na wolnych bo czasami pryknie sobie wydech (założone są wtryski z calibry 2.0 8V i zewn. reg. ciśn. paliwa - 2,5Bar). Wszystko pracuje na kompie z 1.4, więc domyślam się, że komp wariuje bo nie może dobrze pracować na starej mapie. Zastanawiam się też nad krokowcem. (problem z obrotami był już wcześniej na tym silniku jak i na silniku 1.4). Poniżej mam filmiki jak silnik pracuje:
http://www.youtube.com/watch?v=iuIBvrcmSGA
Tutaj obroty:
http://www.youtube.com/watch?v=Mk4A328mddY
Falowanie oscyle w granicach 900-1500obr/min
Coraz bardziej zastanawiam się nad świnką, ale obawiam się co do ustawień bo ja się na tym kompletnie nie znam
flapjck1 - Nie Wrz 11, 2011 20:27
sprawdz czy nie leje wtrysk na tym drugim cyl.
Seba_OBR - Sro Wrz 14, 2011 20:58
Jakie świece byłyby najlepsze do 1.8? Czy kopółka, palec i przewody też można wsadzić jakieś lepsze? Ja mam założony cały zapłon z 1.4 i zastanawiam się, czy mogą być te same świece
flapjck1 - Sro Wrz 14, 2011 21:20
do 1,8 zalecane sa platynowki - drogie jak fiks - ale jest roznica - nie padaja tak szybko
co do kopulki i palca - w pl warunkach to chyba tylko "eps" i uniparty , przynajmniej ja innych nie widzialem, a od dlugiego czasu moge kupic tylko eps - strasznie kijowy, zwlaszcza kopulka z aluminiowymi platynkami - szybko zachodza tlenkiem i kiepsko dzialaja przez to
szukaj a jak znajdziesz taka ktora ma miedziane platynki to daj znac
Kozik - Sro Wrz 14, 2011 21:34
Seba_OBR, do 1.8 świece są platynowe NGK lub oryginały MG rover, przewody NGK - polecam
flapjck1 - Sro Wrz 14, 2011 21:40
aa co do przewodow - juz nikt nie robi dobrych bosch to tandeta, ngk sa nierowne - kumplowi kupilem to nas popiescilo zaraz po montazu, moje wytrzymaly moze pol roku i tak bija iskra na glownym ze jak kiedys grzebalem w okolicy kopulki
tylko polskich janpoli nie uzywalem - a firma ciekawa - prezesowi na zamowienie zrobili do rollsa wg wzoru, jak nalezy - wygladaly ok - i na pewno nie przebijaly po montazu
Marrkus - Czw Wrz 15, 2011 19:44
Chyba chodzi o firmę janmor ...
flapjck1 - Czw Wrz 15, 2011 20:05
meaculpa pamietalem ze cos w desen jan....
Seba_OBR - Czw Wrz 15, 2011 22:46
No właśnie, ja mam kopułkę i palec EPS, przewody NGK i świece również NGK R. Chętnie zakupiłbym platynki. Silnik ma chodzić jak zegarek. Nie po to na remont wydałem prawie 7000zł by chodził tak sobie.
leszczu - Pią Wrz 16, 2011 15:01
Seba_OBR napisał/a: | Nie po to na remont wydałem prawie 7000zł by chodził tak sobie. |
No to musisz kochać swój samochód.
Seba_OBR - Pią Wrz 16, 2011 20:09
Auto jak nówka to i silnik musi być jak nowy
|
|