Zobacz temat - [R400] Kontrolka Check Engine i spadek mocy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Kontrolka Check Engine i spadek mocy

Mampel - Wto Lip 27, 2010 18:03
Temat postu: [R400] Kontrolka Check Engine i spadek mocy
Witam

Mam rovera 400 2.0 TDI, i od jakiegoś czasu bez przerwy świeci mu kontrolka check engine. Wcześniej wyglądało to tak że w czasie jazdy raz się włączała, raz gasła, Gdy kontrolka się nie świeci to samochód chula jak szalony, ale ja już się zaświeci to ledwo co jedzie. Teraz już praktycznie wcale kontrolka nie gaśnie, jedynie na kilka sekund, zcasem w trasie przestanie świecić. Samochód zrobił się bardzo mułowaty, pociągnie maksimum do 130km a wcześniej chodził super szedł prawie do 190km więc to duża różnica, nie dostaje takie kopa jak kiedyś po przekroczeniu 2500 obrotów, do setki rozpędza się całe wieki, byłem z nim na komputerze i wykryło 2 błędy: czujnik doładowania turbiny, przepływomierz - obwód. Trochę poczytałem już na internecie, próbowałem coś kombinować ale nic, niestety nie jestem specjalistą. Byłem u mechanika, powiedział że może być wiele przyczyn, i drogo to może kosztować, więc jak narazie wolałbym wstrzymać się z oddaniem go w ręce mechanika. Sprawdzałem rury czy nie są popękane, odpinałem przepływomierz - jest sprawny, powymieniałem filter paliwa i powietrza. Nie mam pojęcia co mogło mu się stać. Ktoś mi mówił że może to być turbina walnięta ale czy gdyby tak było to raz by chodziła normalnie, załączała się a raz nie? jakby już siadła to na amen. Proszę o jakąś pomoc, bo samochód świetny, tylko szkoda że coś mu dolega:(

bizon - Sro Lip 28, 2010 15:39

Moze MAP Sensor, idzie do niego wezyk ok 10mm z turbiny.
piatek - Sro Lip 28, 2010 20:04

a nie robiles nic przy rozrzadzie?? a mianowicie od strony pompy paliwowej ??
Mampel - Sro Lip 28, 2010 20:11

a idzie jakoś sprawdzić, samemu czy ten map sensor jest sprawny?

nie było robione nic z pompą. A sugerujesz że mogła by to być pompa? raz miałem sytuacje że brakło ropy w czasie jazdy, czy jest możliwe że "zasysło" jakiegoś syfu, bo kojarze że jakoś po tej sytuacji, chociaż nie koniecznie odrazu zaczęła świecić co jakiś czas ta kontrolka

szoso - Czw Lip 29, 2010 07:35

kolego miałem podobną sytuację, trafił mi się wadliwy filtr paliwa i przez to pompa nie dostawała odpowiedniej dawki i wywalało "check" a Rover leciał 130km/h max
nie wiem co jest u ciebie ale jak pompa nie dostanie odpowiedniej dawki paliwa to objawy będą właśnie takie jak u ciebie

bizon - Czw Lip 29, 2010 09:07

Mampel napisał/a:
a idzie jakoś sprawdzić, samemu czy ten map sensor jest sprawny?



Sam czujnik zazwyczaj nie jest nie sprawny a jego wadliwe dzialanie wynika z uszkodzonego wezyka. Zazwyczaj, nie mowie ze zawsze, ale warto najpierw obadac wezyk

mirwin - Czw Lip 29, 2010 09:08

Spróbuj tez dolać specyfiku do czyszczenia wtrysków. Ja u siebie po zimie wlałem i samochód zaczął palić o litr mniej ON i równiej chodzić. Taki specyfik może pomoże wyczyścić z syfu przewody i pompę oraz wtryskiwacze.
Była tez kiedyś taka propozycja, żeby przegonić samochód na maksymalnych obrotach.

piatek - Pią Lip 30, 2010 06:53

to nie moze byc sensor ani turbo, nie te objawy, sprawdz doprowadzanie paliwa moze to byc jak kolega powiedzial wina filtru ale i takze samej pompy
bizon - Pią Lip 30, 2010 09:29

piatek napisał/a:
to nie moze byc sensor

A Twoim zdaniem jakie sa objawy zle dzialajacego sensora??

Mampel - Pią Lip 30, 2010 14:55

hmmmm sprawdzałem szczelność rurek wychodzących z turbiny i wyglądają na dobre, próbowałem też "przegonić" samochód na wysokich robotach, gdy przestała świecić kontrolka przycisnąłem na czwórce do 160 i ładne 30 km tak jechałem, wszystko spoko, zatrzymałem się na stacji, zgasiłem silnik, odpaliłem ponownie i nic nie święciło, wracałem szczęśliwy do domu, parkuje, wyłączam, włączam ponownie i znowu to samo. I nadal ciągle świeci. jeśli chodzi o filter paliwa to robiło się tak na starym filtrze, więc wymieniłem na nowy ale nadal to samo. Ciężko mu szybko nabać obrotów, a jeśli jechać na 5 biegu, to nie ma szans by przekroczył 2500 obrotów. wyprzedzanie innych samochodów to koszmar. już nie wiem co robić, chyba zaniedługo nie pozostanie nic innego jak dać go do mechnika, i wyłożyć duużo pieniędzy..

aha, nie wiem czy może to mieć jakie kolwiek znaczenie ale często czuć spaliny, nawet w środku samochodu ale to nie tak normalnie tylko tak nawet dosyć dosyć.

bizon - Pią Lip 30, 2010 17:10

A podaj jakie Ci bledy wyskoczyly (konkretnie jakie numery bledow)??
Mampel - Pon Sie 02, 2010 07:51

komputer wykrył dwa błędy: przepływomierz powietrza (13), czujnik doładowania turbiny (133). Przepływke odpinałem i nie było widać żadnej różnicy więc wygląda na to, że z nią wszystko okej
piodom3 - Sob Sie 21, 2010 07:59

Witam

Czy problem rozwiazany !! !

szoso - Sob Sie 21, 2010 11:35

piodom3 napisał/a:
Czy problem rozwiazany !! !

bądź łaskaw napisać co było :wink:

mi_sza1 - Nie Sie 29, 2010 19:36

Mampel napisał/a:
przycisnąłem na czwórce do 160 i ładne 30 km tak jechałem


A da rady tyle wycisnąć, jakie sa wtedy obroty???

yacekg - Czw Lip 07, 2011 19:52
Temat postu: Problem z check engine.
piatek napisał/a:
a nie robiles nic przy rozrzadzie?? a mianowicie od strony pompy paliwowej ??


Witam. Ja wymieniałem rozrząd i teraz mam problem z tym c.e. Masz jakąś poradę??

szoso - Pią Lip 08, 2011 13:15

yacekg, ustaw kąt wtrysku, może się przestawił jak był wymieniany pasek na pompie
druga sprawa to wybłyskaj sobie błędy

yacekg - Nie Lip 10, 2011 18:05
Temat postu: Naprawione.
Okazało się że wystarczyło troszkę opóźnić zapłon i kontrolka już się nie zapala.