Zobacz temat - [R220SDI]Dolna rura od IC
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220SDI]Dolna rura od IC

xtek - Czw Lip 29, 2010 16:53
Temat postu: [R220SDI]Dolna rura od IC
Dzis przy testach predkosci z nowa skrzynia (udalo sie osiagnac 200km/h* wg GPS i licznika) pekla mi juz druga rura dolna do intercoolera. Nie mam juz ochoty kupowac tego gumowego dziadostwa (290zl ROTFL) i chcialbym sobie zrobic metalowa z tymi silikonowymi kolankami. Czy ktos cos takiego juz robil u siebie? Najbardziej by mnie interesowalo jakich dokladnie elementow potrzebuje i ile to moze kosztowac.


*oczywiscie na niemieckiej autostradzie ;)

Raptile - Czw Lip 29, 2010 17:17

Zdjac zderzak zmontowac z rurek od kibla i pozniej na wzor dobierasz elementy

[ Dodano: Czw Lip 29, 2010 17:17 ]
Pozatym czemu ci peka..... az takie cisnienie? Ja mam nowy z podkrecona ciupke turbina i jest git

xtek - Czw Lip 29, 2010 17:21

Sam bym chcial wiedziec czemu pekla. Ale i tak sporo ponad rok wytrzymala. Jak na uzywke za 50zl to niezle ;) W tym samym miejscu co poprzednia. W miejscu pekniecia nie dotyka zadnego innego elementu, wiec przetarcie wykluczam. Nie wiem jakie mam cisnienie niestety, bo nie mam manometru.

Mialem nadzieje, ze ktos to juz robil i pomoze ;)

Brt - Czw Lip 29, 2010 19:05

xtek, niestety uzywki w przypadku tych rur się nie sprawdzają, bo zwykle są już nasiąknięte olejem z poprzedniego auta .... na 100% nowa za 290 PLN by nie pękła bo nie jest rozrzedzona oleum :) opcja z alu rurek jest jak najbardziej ok :)

[ Dodano: Czw Lip 29, 2010 19:05 ]
zdemontuj tą co masz i dobierz elementy, żeby mniej więcej coś podobnego wyszło i już :)

xtek - Czw Lip 29, 2010 19:16

Jeszcze mysle czy nie kupic jednak nowej. Na mg-rover.org wyczytalem, ze te nowe sa ponoc z innego materialu i sa duzo lepiej dopasowane i sztywniejsze - ponoc nie ma szans na awarie...
Remigiusz - Czw Lip 29, 2010 20:50

xtek, Ja mam z Alurur oraz kolanek zrobiona rurę :) Trzeba było mówić bym tobie to jeszcze sprzedał :wink:

odlacz sobie odmne to nie bedzies mial juz oleju w rurach IC oraz EGR i silnik trochę odżyje. Widze ze musisz do mnie Roverkiem przyjechać to go dopracujemy :wink: Wyczyścimy jeszcze dolot :wink:

xtek - Czw Lip 29, 2010 21:18

O NIE! Nie mow, ze jeszcze po rure bede musial przyjechac :D Masz foto? Moze bym to jakos posklejal na szybko, zeby pod te gory do ciebie przyjechac ;)

Jak to odme wywalic? I jak to zatkac? :D Dolot chetnie bym sobie wyczyscil...

Remigiusz - Czw Lip 29, 2010 21:37

xtek, Albo bym wpadł do ciebie :) Tylko ze ja teraz jestem akurat już w Wiedniu :/ Moze na weekend wrócę to bym podjechał do ciebie :wink: No nie ma akurat zdjec tego ale z opaskami do Tirow to sie ładnie trzymało :wink:
xtek - Sob Lip 31, 2010 22:24

Hm, tak sie zastanawiam, ze moze bym zamienil rury miejscami i zrobil je tak jak w R400 i R600. Wtedy by chyba podpasowaly rury z Hondy, a one sa tansze.
Normalnie w R200 jest tak jak w zalaczniku, a w tych pozostalych jest na odwrot. To nie stanowi roznicy, prawda? Tylko czy wtedy wszystko sie jakos ulozy. Nie wiem czy tak samo wyglada pod maska w R200 i R400...

Drugie pytanie. Wywalilbym te odme, ale czym zatkac dziure po niej w rurze z filtra powietrza? Robi straszny syf i szkoda nowych wezy by bylo ;)

Remigiusz - Sob Lip 31, 2010 23:03

xtek, Ja tak miałem jak 400 ma czyli na odwrót niż 200 :wink:

xtek napisał/a:
To nie stanowi roznicy, prawda?

Nie stanowi :wink:
xtek napisał/a:
Drugie pytanie. Wywalilbym te odme, ale czym zatkac dziure po niej w rurze z filtra powietrza? Robi straszny syf i szkoda nowych wezy by bylo ;)


Korkiem do rur hydraulicznych 3/4", trzeba tylko gwint zeszlifować i pasuje jak ulał :wink: