Zobacz temat - [r416 Si] Szarpie w trakcie jazdy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r416 Si] Szarpie w trakcie jazdy

Artu - Czw Lip 29, 2010 18:28
Temat postu: [r416 Si] Szarpie w trakcie jazdy
Na wstępie napiszę, że przeszukiwałem forum aby znaleźć problemy pasujące do mojego, niestety nie pomogły mi one w walce z Roverkiem.

Problem wygląda następująco - zauważyłem, że auto w trakcie przyspieszania ma tzw, dziury, lubi też poszarpywać na biegu jałowym (wygląda to tak jakby palił na 3 cylindry) nie jest to ciągłe, tylko raz na jakiś czas. Czasami w trakcie jazdy przy wysprzęglaniu obroty schodzą do około 200-300, potem stabilizują się w granicach 900. W trakcie deszczu problem nasila się.

Autko pali od tzw kopa - zwykle rozruch trwa około sekundę. Kable i świece wymienione niecałe 10 000 km temu - NGK. Kopułka i palec wymieniane około 2 lata temu przez poprzedniego właściciela, wyglądają bardzo dobrze. Kopułkę, palec, oraz świece czyściłem - jest minimalnie lepiej. Oględziny pracy silnika w nocy - brak "dyskoteki" pod maską (badane okolice kopułki, kable WN. Po dolaniu większej ilości paliwa do baku problem nie ustępuje, bak nie był wcześniej suszony. Masa idąca od aku do pasa przedniego, bloku silnika OK. Czujnik temperatury sprawdzony - sprawny. Oleju, płynu chłodniczego nie ubywa.

Pozostało kilka opcji:

- cewka zapłonowa - idzie to jakimiś "domowymi" sposobami sprawdzić?
- układ paliwowy - czy w przypadku niskiego ciśnienia paliwa mogłyby się takie cuda dziać? Dodam, że filtr paliwa został wymieniony około 10 000 km temu
- czujnik położenia wału korbowego - z odpalaniem nie mam żadnych problemów, więc WYDAJE mi się że można go pominąć, ew w jaki sposób sprawdzić czy jest sprawny?

Ewentualne dodatkowe sugestie, pomysły, propozycje mile widziane :)

ADI-mistrzu - Czw Lip 29, 2010 18:43

Jeśli wyczyściłeś kopułkę i palec a po tym było troszkę lepiej, to sprawdź cewkę.

Popytaj się znajomych czy poszukaj jakiejkolwiek cewki zapłonowej, może być z trabanka, poloneza, WV, BMW, malucha... cokolwiek, cewka to cewka.
Odłączasz wtyczkę od starej cewki, kabelkami robisz przedłużkę od wtyczki (najlepiej wpić igłę w kabel i ją wsadzić do wtyczki, najłatwiej) i podłączasz do zdobytej cewki a tą do kopułki.

Cewkę przyklejasz gdzieś tam i jedziesz się przejechać aby sprawdzić jak teraz jeździ. Jeśli dobrze to już wiesz co.

Mi kiedyś zaczął szarpać a potem nie mogłem go odpalić. Wstawiłem jakąś inną cewkę (w sumie listwa zapłonowa) i samochód odpalił od razu, ale poszarpywał z powodu że cewka była przeznaczona na jeden cylinder a nie na 4, przez co iskra była za słaba i takie coś się działo.

Teraz wstawiłem cewkę z BMW 6 cylindrowego i jeździ cudownie, żadnych poszarpywań, nawet odpala lepiej, wystarczy że musnę zapłon a on sam odpali :grin:

Ale jeszcze z tym że obroty spadają Ci nisko to wygląda mi na problem z silnikiem krokowym lub nieszczelnym układem dolotowym powietrza, także go oględzin.

Artu - Czw Lip 29, 2010 20:52

Przed chwilką byłem przy aucie i zauważyłem że jeden z przewodów podciśnienia jest dziurawy. Niestety dzisiaj autka nie będę testował ale mam mega nadzieję że to jest to