Zobacz temat - [R25 2.0iDT '03] Wyciek płynu chłodniczego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 2.0iDT '03] Wyciek płynu chłodniczego

Verneur - Pią Lip 30, 2010 17:54
Temat postu: [R25 2.0iDT '03] Wyciek płynu chłodniczego
Witam,
w moim Roverku wystąpił dzisiaj mały problem.Mianowicie z samochodu wyciekł cały płyn chłodniczy :???: Samochodem w tym czasie jechała moja dziewczyna i twierdzi że zauważyła lekki dymek spod maski.Oczywiście od razu zgasił silnik.Obejrzałem wszystkie przewody, ale żaden nie jest pęknięty czy też przetarty(przynajmniej na pierwszy rzut oka).
Po około półtorej godzinie dojechałem do niej, zalałem zbiornik płynem i odpaliłem samochód z myślą zlokalizowania wycieku.Silnik popracował około 10minut, przejechałem nim może około 200metrów i płyn nie ubywa.

Czy macie jakieś sugestie którędy mógł uciec płyn?

azor77 - Pią Lip 30, 2010 18:22

Witam
Płyn może uciekać nieszczelną chłodnicą, ale musisz silnik zagrzać i wtedy pewnie zobaczysz wyciek :wink:

Remigiusz - Pią Lip 30, 2010 18:36

Miałam takie coś w R45 termostat się zawiesił i cala woda przez korek wyparowała :neutral:
Verneur - Pią Lip 30, 2010 21:48

Musze chyba jeszcze raz zajrzeć pod samochód,bo wydaje mi się, że wystawała tam jakaś śrubka(obluzowana?)z której ciekł płyn...


P.S.
Samochód obecnie stoi na samej górze trzy poziomowego parkingu i zastanawiam się nad jego bezpiecznym ściągnięciem pod dom.Czy jazda nim,kontrolując temperaturę przez około 10km będzie bezpieczna, czy raczej nie ryzykować, bo można coś dodatkowo uszkodzić?

[ Dodano: Pią Lip 30, 2010 21:48 ]
Samochód został jednak na parkingu...

Z racji tego, że pogoda nie sprzyja zbytnio leżeniu pod samochodem pod chmurką zrobiłem na szybko zdjęcie śrubki przez, którą(jak mi się wydaję) uciekł płyn.Czy to może być przyczyną?

Brt - Pią Lip 30, 2010 21:58

tu masz tylko osłonę i widać krople płynu w wielu miejscach ... podnos maskę i szukaj ... 90% elementów układu chlodzenia jest widoczne po podniesieniu maski ... jadna bez płynu to max kilka km ... więcej bym nie ryzykował .... dolej nawetwody i odpal silnik i szukaj wycieku :ok:

[ Dodano: Pią Lip 30, 2010 21:58 ]
z parkingu możesz zjechać sam .. ale dalej to kogoś bym poprosił o holowanie :ok:

Verneur - Pią Lip 30, 2010 22:06

Brt napisał/a:
tdolej nawetwody i odpal silnik i szukaj wycieku :ok:


Tak właśnie zrobiłem.Silnik pracował jakiś 30minut,temperatura w połowie i nigdzie nie widać pod maską żadnych wycieków :???:
Zwrócić uwagę na jakieś szczególne miejsca?Chodzi mi o takie newralgiczne miejsca, którymi "lubi uciekać" płyn?

Jugol - Pią Lip 30, 2010 22:12

..ja bym Ci radził najpierw zdemontuj tą osłonę od spodu, następnie zagrzej silnik do normalnej temp. i lukaj jak i z góry, tak i od dołu gdzie masz wyciek.
martens - Pią Lip 30, 2010 22:13

Verneur, jesli dobrze widze to wyciek "wycieka" po prawej stronie oslony i tam chyba szukalabym awarii. No chyba, ze auto stalo krzywo i wszystko sciekalo prawa stona. Korek, zawor nagrzewnicy, wszelkie laczenia po prawej, sprawdz tez profilaktycznie gumowy lacznik (dol chlodnicy, chyba po srodku lub delikatnie w lewo - od str. przedniego zderzaka), ewentualnie przewod gumowy ktory jet pod gorna czescia dolnego przewodu IC (przy gornej oslonie silnika).
Jugol - Pią Lip 30, 2010 22:14

Verneur napisał/a:
Zwrócić uwagę na jakieś szczególne miejsca?

..to może być łączenie wąż- chłodnica, sama chłodnica, ale może być gdziekolwiek mikro dziurka, a jak osiąga max. temp. wtedy się ujawnia.

Verneur - Pią Lip 30, 2010 22:18

Dzięki za sugestię :ok:
Jutro niestety cały dzień w pracy, ale w niedzielę (miejmy nadzieję pogoda będzie sprzyjała) i będę starał się na nowo zlokalizować wyciek

Gdyby komuś coś jeszcze wpadło do głowy to chętnie przyjmę do wiadomości
Pozdrawiam

martens - Pią Lip 30, 2010 22:37

...a i jeszcze ewentualnie wezyk przelewowy do zbiorniczka (laczenie ze zbiorniczkiem lub od str chlodnicy - ten ktory jest mocowany do obudowy filtra powietrza). Po wyschnieciu szukaj sladu bialego nalotu.
Lukaszn2006 - Sob Lip 31, 2010 02:40

Pościskaj przewody gumowe. Może gdzieś jest dziurka, której nie widać na pierwszy rzut oka. Sam tydzień temu miałem podobny problem. Stanołem na parkingu i po powrocie do samochodu zobaczyłem kałuże pod spodem. w zbiorniczku nie było wogóle płynu, więc dolałem 1,5 litra wody i dojechałem do domu, pościskałem węże i okazało się, że wąż łączący blok z nagrzewnicą był pęknięty w dwóch miejscach. Ale dzięki pomocy Remiego55 i jego wężykom udało się problem załatać :)
Verneur - Sob Sie 07, 2010 08:47

Problem rozwiązany :wink:
Okazało się, że płyn ucieka(podobnie jak w przypadku kolegi Lukaszn2006)przewodem nagrzewnicy.Niestety nie miałem sam czasu na naprawy i szukanie "winowajcy",więc Roverek został odstawiony do Morgan CS i tam panowie zlikwidowali usterkę.

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za porady w sprawie odnalezienia usterki :ok:

OT:
Przy okazji (co wcale mnie nie cieszy) panowie z Morgan'a wymienili mi ramki pod tablicami na swoje firmowe :/ Niestety zauważyłem to dopiero następnego dnia.Teraz muszę się postarać o nowe, klubowe naklejki pod tablice.

Jugol - Sob Sie 07, 2010 09:06

Verneur napisał/a:
Przy okazji (co wcale mnie nie cieszy) panowie z Morgan'a wymienili mi ramki pod tablicami na swoje firmowe


...a to samowolka :nonono: , ja bym zażądał zwrotu ramek :wnerw:

Verneur - Sob Sie 07, 2010 09:49

Jugol napisał/a:

...a to samowolka :nonono: , ja bym zażądał zwrotu ramek :wnerw:


Gdybym zauważył ten fakt na miejscu na pewno upomniałbym się o swoje ramki, a tak to już sobie odpuściłem.
Serwis godny polecenia, ale o te ramki to mógłby ktoś przynajmniej "po ludzku" zapytać, czy życzę sobie reklamować ich firmę

PiotrekGran - Nie Sie 08, 2010 12:30

Witam, ostatnio zaczęło ubywać mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym, i okazało się ze jest wyciek z chłodnicy :( I mam pytanie czy warto w tym przypadku zastosować jakieś uszczelniacze w płynie do układów chłodniczych ? Czy szkoda na to kasy, i trzeba naprawić ta chłodnice albo szykować kasę na nowa ?

Pozdrawiam.

Remigiusz - Pon Sie 09, 2010 09:19

PiotrekGran, Kup nowa chlodnice, jest to najlepsze rozwiazanie i bedzies mial spokoj na lata. Te plyny tylko uszelniaja na ajkis czas :neutral:
Brt - Pon Sie 09, 2010 09:23

przegięcie pały z ramkami :/ .. moze ktoś z Wawy ma lepki pod tablice, to na spocie by Ci przekazał :ok:
ReVoR - Pon Sie 09, 2010 21:33

PiotrekGran napisał/a:
Witam, ostatnio zaczęło ubywać mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym, i okazało się ze jest wyciek z chłodnicy :( I mam pytanie czy warto w tym przypadku zastosować jakieś uszczelniacze w płynie do układów chłodniczych ? Czy szkoda na to kasy, i trzeba naprawić ta chłodnice albo szykować kasę na nowa ?

Pozdrawiam.


nie kupuj zadnych uszczelniaczy :!: dziala to na 1 do 2óch misiecy potem dalej cieknie i jeszcze se mozesz zapchac kanaly w silnikQ-wymiana chlodnicy i tak Cie czeka :wink:

PiotrekGran - Pon Sie 09, 2010 22:09

No, a nie da jej się jakoś naprawić ? Pospawać, polutować, pokleić ? Cieknie na dole przy zakończeniu, tej rynience jakby czy jak to się tam nazywa :P