Zobacz temat - [MGZR 160 2002] Klimatyzacja
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MGZR 160 2002] Klimatyzacja

lopez86100 - Pon Sie 02, 2010 19:30
Temat postu: [MGZR 160 2002] Klimatyzacja
Kolejny problem z moim ZR nie działa klimatyzacja tzn po włączeniu magicznego przycisku na kokpicie oznaczonego płatkami sniegu lampa się zaswieca ale silnik nie wykazuje nawet objawu wiekszego obciążenia oczywiscie nawiew właczony itd. Kompresor jest martwy.

Jest kilka mozliwości w tym brak gazu ale ciekawi mnie czy można gdzie sprawdzic czy gaz wogole jest tzn coś w rodzaju miejsca gdzie oni nabijają przez jakiś zawór gdzie on jest aby odkręcić i sprawdzić czy cokolwiek zasyczy bo klima nie działała od kupna a nie chcę od razu dawać do nabicia.

Cos takiego musi być tylko gdzie hehehe ;P

obis83 - Pon Sie 02, 2010 19:36

kolega miał ten sam problem okazało się że miał dziurkę w rurkach doprowadzających freon i uciekł mu cały. Po zimie od soli wyżarło mu przewody. W mienił przewód i napełnił freonem koszt około 400-600 zł zależy gdzie robisz.
lopez86100 - Pon Sie 02, 2010 19:58

No tak wiem rzecz w tym że jeśli chodzi o gaz chętnie oddam do napełnienia ale dopiero jak bede pewny że nie ma gazu a pozostała instalacja jest sprawna ;P
obis83 - Wto Sie 03, 2010 06:49

jedz gdziekolwiek gdzie napełniają klime i tam mają specjalne urządzenie które sprawdza czy instalacja jest sprawna.
Brt - Wto Sie 03, 2010 08:25

Bez napełnienia przecież nie sprawdzisz czy jest sprawna i czy coś w niej jest .... nie wiem jak sobie to wyobrażasz :roll: ... klima jest zabezpieczona zarówno od braku gazu jak i od przekroczenia ciśnienia w układzie, wiec najpierw jedź nabić i sprawdzić szczelność, a jeśli nie zadziała to wtedy z nabitym układem szukaj przyczyny w elektryce.
obis83 - Wto Sie 03, 2010 10:46

Urządzenie te napełnia cały układ powietrzem pod ciśnieniam lub płynem i tak sprawdza się szczelność a nie przez napełnienie jej freonem!!
sTERYD - Wto Sie 03, 2010 10:52

na pewno nie powietrzem ;) jak już to azotem, albo w drugą stronę czyli próżnią ;)
obis83 - Wto Sie 03, 2010 10:57

nie byłem pewien czy się napełnia ale dzięki za sprostowanie :) głównie chodziło oto, że w ten sposób sprawdza się szczelność, a nie freonem!
Brt - Wto Sie 03, 2010 12:24

Czynnikiem (R134) też ... tyle, ze wpuszcza się go razem z markerem UV i wtedy widać wycieki ... duże nieszczelnosci wykryjesz azotem (u mnie tak było), minimalne nie ... dopiero praca układu z czynnikiem i markerem pozwala niektóre usterki wykryć .... U kumpla w astrze był taki motyw, ze azot nic nie wykrył, a czynnik po miesiącu "zwiał" ... i właśnie dopiero po markerze było widać, gdzie jest nieszczelność (skraplacz). Jest jeszcze metoda, na nabicie azotem i zostawienie go na kilka dni w układzie a później sprawdzenie ciśnienia ... to też może wykryć nieszczelność. Samemu to można ewentualnie sprawdzić czy w ogóle cokolwiek jest w układzie ... trzeba na ułamek sekundy nacisnać zawór na "zimnej" stronie (broń boże nożem czy wkrętakiem ... np. "dupką" od wiertła lub czymś płasko zakończonym) i zobaczyć czy gaz "wyleci" ... ale ta informacja nie wiem czy cośda w tym przypadku.

Generalnie i tak trzeba podjechać do klimaludków i niech sami sprawdzają układ ... tylko poprzez "przyglądanie się silnikowi" nic się nie zrobi. Komfort posiadania klimy niestety kosztuje czasami :bezradny:

spider666 - Wto Sie 03, 2010 13:37

lopez86100,
może miałeś poprzednio nabitą klimę czynnikiem z farbą UV.

Otwórz zawór na chwilę przyciskając czymś ( jest na rurce u góry z przodu auta, trzeba zdjąć plastykowy kapturek i nacisnąć kulkę czymś co jej nie porysuje).

Jeśli psiuknie bardzo mocno jakby miało ci wyrwać tam zaraz to jest czynnik
i trzeba gdzie indziej szukać przyczyn (bezpieczniki, czujniki, pompa)

Jeśli bardzo słabo poleciało to znaczy że nie ma odpowiedniego ciśnienia
w układzie i pompa nie będzie się załączać, ale po uruchomieniu zaworka,
wyleci na pewno też trochę farby UV.

Także możesz wieczorem (lub w ciemnym miejscu) wziąć lampę UV i poświecić na zaworek żebyś wiedział jak wygląda (jak świeci w tym świetle ta farba) i szukać po całym układzie wycieku.

Ze swojej strony powiem że często nieszczelność pojawia się na chłodnicy w miejscu wejścia rurek i na rurkach które idą pod zderzakiem (od otarć i uderzeń w zderzak - parkowanie, kolizje, wyboje na drodze).

Także jak zdejmiesz grilla ze zderzaka to powinieneś tam wsadzić lampę i popatrzeć w szczególności na chłodnicę (ta od przodu auta) oraz na rurkę co
wychodzą stamtąd pod zderzak.

Nowal - Wto Sie 03, 2010 21:10

Ja podjechałem do warsztatu gdzie zajmują się klimatyzacją, sprawdzili mi za darmo czy klima chodzi, w sensie czy odpali się kompresor. Nie wiem czego nabili w każdym razie miała ciśnienie i złapała. Dobiłem gaz z tym markerem i po 3 dniach klima padła, przyczyną jest przewód ssący(tak to się nazywa?), który się przetarł o obudowę silnika czy coś takiego. Może i Ty masz u siebie tak samo, nie warto się męczyć jak nie masz odpowiedniego sprzętu.
Nabicie gazu z markerem kosztowało mnie 200zł a sprawdzenia były za darmo.

lopez86100 - Wto Sie 03, 2010 22:50

Dzięki spider tak właśnie zrobiłem i o to mi chodziło brak jest czynnika więc muszę nabić :)
Ciufa - Wto Sie 03, 2010 22:53

lopez86100 napisał/a:
brak jest czynnika więc muszę nabić :)

nie nie nie :)
podjedz gdzies gdzie serwisuja klimatyzacje i poproś o sprawdzenie szczelności (próżnia)
jeżeli układ jest nieszczelny to nie nabijaj klimy bo szkoda kasy
sprawdzenie kosztuje 50 zł (mi poszła chłodnica klimatyzacji :/ )

spider666 - Sro Sie 04, 2010 08:54

lopez86100

możesz poszukać z lampą UV (jeśli poprzednim razem na dodano farby, a raczej tak się robi), porównując do tego koloru oleju (w świetle UV) co się pojawił na zaworku jak go uruchomiłeś.

[lampę UV dostaniesz bez problemu w jakimś sklepie (świetlówka) lub jeśli masz taką do sprawdzania banknotów]

jeśli znajdziesz gdzieś ewidentne ślady to możesz dany element zdemontować, sprawdzić pod wodą (tłocząc najlepiej jednocześnie sprężarką powietrze) i dać do lutowania/spawania.

jeśli nic nie znajdziesz lub nie są pewne ślady
to lepiej pojedź do serwisu bo sam możesz bardzo dużo czasu stracić.
zasugeruj im tylko że to nieszczelność i jeśli coś widziałeś UV to gdzie.

lopez86100 - Sro Sie 04, 2010 14:22

Ok dzięki a moje pytanie gdzie w okolicy katowic tanio sprawdzą szczelność znalazłem w google większość bez cen a jak są to przez allegro i aukcja z lipca 99,99 zł (sprawdzenie szczelności i nabicie) a z teraz juz 200 ta sama aukcja a 2 stow nie dam bo w krakowie za 100 moga zrobic :/
Ciufa - Sro Sie 04, 2010 14:49

lopez86100 napisał/a:
gdzie w okolicy katowic tanio sprawdzą szczelność

ja w Piekarach robiłem, skasowali 50 zł za sprawdzenie szczelności, bez nabijania klimy

lopez86100 - Sro Sie 04, 2010 23:42

oooo ciufcia hehe :D a gdzie dokładnie to robiłeś jakiś tel albo namiary ;P jak sie sprawuje twoje MG , moje ciągle w remoncie teraz hamulce zawieszenie skrzynia hehehe :D troche szalałem i sie nazbierało no jeszcze półosie i katalizator poszedł wiem że to nie miejsce na pogaduchy więc podaj namiary na ten warsztat a jak co odpisz na pw :D
Ciufa - Czw Sie 05, 2010 07:07

lopez86100 napisał/a:
jak sie sprawuje twoje MG , moje ciągle w remoncie teraz hamulce zawieszenie skrzynia hehehe :D

teraz sie dobrze sprawuje ;) wymieniłem 4x tarcze + klocki, przewody hamulcowe, sprzęgło i zawias więc jakoś to teraz jeździ
lopez86100 napisał/a:
a gdzie dokładnie to robiłeś jakiś tel albo namiary

http://www.macar.pl/kontakt.html ale byle serwis klimy ci zrobi to samo, nie musisz jechać aż do Piekar :)

lopez86100 - Czw Sie 05, 2010 14:12

Dzięki :) dzwonilem po katowicach to maja straszne ceny znalazlem gdzie w bytomiu sprawdzenie azotem (nie wiem własnie czy to bedzie najlepsze) za 60-70 pln.


Co jest lepsze to próżniowe czy azotem ? :D

Brt - Czw Sie 05, 2010 14:17

azotem