|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420 SDi '99] kod błędu 27, 31, 82
falar - Nie Sie 08, 2010 21:17 Temat postu: [R420 SDi '99] kod błędu 27, 31, 82 Witam,
diagnostyka wykazała następujące błędy:
27 - przepływomierz powietrza (MAF) - niskie napięcie
31 - czujnik położenia wału (CKP) - brak sygnału
82 - czujnik podniesienia igły wtryskiwacza - uszkodzenie
1. MAF - czy jeżeli wywala "27 - niskie napięcie" a nie "29 - uszkodzenie" to mogę przyjąć, że przepływomierz jest sprawny? to może być jakiś problem z kablem do czujnika?
2. CKP - brak sygnału oznacza brak napięcia/brak sygnału z czujnika?
3. czytałem już że najczęściej jest to problem z uszkodzonym kabelkiem przy wtrysku, zgadza się?
Z góry dzięki za pomoc
EDIT
Dodam jeszcze, że jedyny objaw nienormalnej pracy silnika to delikatne szarpnięcia przy normalnym/powolnym przyspieszaniu (nie "do dechy").
plemaster - Nie Sie 08, 2010 23:29
U mnie co prawda pokazywało inne błędy więc pewnie to co innego ale objawy z początku były takie same więc może warto sprawdzić wiązkę kabli silnika szczególnie przyjrzyj się kostce pod wężami od intercoolera...może coś pomoże.
sTERYD - Pon Sie 09, 2010 08:21
zuk napisał/a: | 1. MAF - czy jeżeli wywala "27 - niskie napięcie" a nie "29 - uszkodzenie" to mogę przyjąć, że przepływomierz jest sprawny? |
takiego założenia raczej bym nie przyjmował, ale może w takim wypadku wystarczy czyszczenie...
falar - Wto Sie 10, 2010 08:54
a czy do tych 3 czujników dostanę się od góry (po zdjęciu pokrywy silnika)?
czy do któregoś raczej będzie potrzebny kanał?
sTERYD - Wto Sie 10, 2010 09:29
do przepływomierza (MAF) nawet nie musisz ściągać pokrywy, jeśli chodzi o czujnik położenia wału to nie jestem pewny, ale chyba da radę z góry
falar - Sro Sie 11, 2010 17:41
Do CKP raczej ciężko się dostać od góry więc na razie przeczyściłem tylko alkoholem izopropylowym styki od MAFa i czujnika przy wtrysku. Po czyszczeniu przejechałem ~50km bez jakichkolwiek objawów - możliwe, że pomogło.
|
|