Zobacz temat - rover 220sd z silnikiem 1.8 vvc
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - rover 220sd z silnikiem 1.8 vvc

danek_wgw - Wto Sie 10, 2010 12:15
Temat postu: rover 220sd z silnikiem 1.8 vvc
Witam.
Chciałbym w swoim Roverku zmienić silnik na 1.8 vvc. czy jest to wogule możliwe i od czego zacząć, co wymienić. Chciałbym sam to wszystko zrobić i byłbym wdzięczny gdybyście pomogli.

Paul - Wto Sie 10, 2010 12:46

danek_wgw napisał/a:
czy jest to wogule możliwe
Pewnie, że jest, tylko czy warto ??
Mocowanie silnika - inne
Elektryka, chłodnica, zbiornik paliwa, wydech - inne.
Co jeszcze - niech się fachowcy wypowiedzą,
IMO - nie warta skórka za wyprawkę. Lepiej sprzedać SD i kupić VVT :]

danek_wgw - Wto Sie 10, 2010 13:20

Chodzi o to, że póki co to moja żona nim jeździ i chce go zatrzymac aż go ubije, a mi troch szkoda wziac go później zezłomowac. więc jeżeli nie 1.8vvc to może jakiś inny by pasował, moze Vi. w innych postach czytałem że pasuje 2.0 z 600. Głównie chce się sam nim podawic, i kto wie moze cos wyjdzie.
bociannielot - Wto Sie 10, 2010 13:33

Ty ale po co zmieniac diesel'a który się toczy za benzyne która fruwa, nie lepiej sprzedać jedno, a kupić drugie?
danek_wgw napisał/a:
Chodzi o to, że póki co to moja żona nim jeździ i chce go zatrzymac aż go ubije, a mi troch szkoda wziac go później zezłomowac.

Tego to ja już w ogóle nie ogarniam... To po swapie nie szkoda Ci go będzie zełomować, a możę silnika SD Ci szkoda? nie kumam :roll:

danek_wgw - Wto Sie 10, 2010 13:43

szkoda mi bedzie budy, jak widziałem jak moja zona jeździ to ten silnik dlugo nie wytrzyma, po prostu strach i zgroza. miala juz pare stluczek i bude sam robilem, wiec mi jest jej szkoda wywalac (tyle razem przeszlismy :mrgreen: ).
Krzysi3k - Wto Sie 10, 2010 13:44

danek_wgw, jak już chcesz swapować to na iDT albo jakiegoś młodego SDi.
Bo w SD mógłbyś też coś działać - dołożyć IC, wywalić kata, podkręcić turbo. Tylko masz pompe mechaniczną, ale ją też mógłbyś podkręcić. W SDi można tak spokojnie 140 KM zrobić, spokojnie! I tam już IC nie trzeba dokładać, bo jest, podobnie jak w iDT.
W iDT dokładasz wtryski od SDi do tego co napisałem i masz 150 KM, więc po co VVC? :)
Poza tym Vi to odmiana R200. W Vi siedział VVC 145 KM, a w ZRach VVC 160 KM.

bociannielot - Wto Sie 10, 2010 13:59

No to teraz to ja już troszkę rozumiem, tylko czemu nie bedzie Ci szkoda jej(żonie) dać tego pod tuningowanego rover-a tego nie zrozumiem, ale dobra... Ja bym przerobił silnik na SDi - najtaniej Cię wyjdzie, a możliwości kręcenia całkiem ciekawe ;-) . Patrz temat m. in. "Tuning za 7zł" czy jakoś tak. nawet niedawno ktoś sprzedawał zestaw do takiej przeróbki za 300zł - brakowało tylko jednego elementu - zdaje się węża IC, ale mogę się mylić. Poza tym SD i SDi to trwalsze silniki były :ok: .
Markzo - Wto Sie 10, 2010 14:00

nie 1.8VVC, za dużo rzeźby, kup 2.0Turbo z 620Ti/820Ti czy 220 Coupe Turbo. Mocowania masz takie same, skrzynia też, bo to PG1, z tą różnicą, że wesrje Turbo maja szpere ;) więc spokojnie jest to do zrobienia, a startujesz z pułapu 200KM. Jeśli nie chcesz turbo, to wkładaj 2.5KV6, też ma skrzynie PG1 a mocowania górne jak diesel ;) pozdro ;)
TomC - Wto Sie 10, 2010 18:49

Tylko PG1 by Diesel ma chyba inne przełożenia niż PG1 by benzyna :/
Markzo - Wto Sie 10, 2010 19:38

to oczywiste, tylko ma takie same mocowania więc odpada CI rzeźba :) o to chodziło :)
dobryziom - Wto Sie 10, 2010 20:22

Krzysi3k napisał/a:
danek_wgw, jak już chcesz swapować to na iDT albo jakiegoś młodego SDi.
Bo w SD mógłbyś też coś działać - dołożyć IC, wywalić kata, podkręcić turbo. Tylko masz pompe mechaniczną, ale ją też mógłbyś podkręcić. W SDi można tak spokojnie 140 KM zrobić, spokojnie! I tam już IC nie trzeba dokładać, bo jest, podobnie jak w iDT.
W iDT dokładasz wtryski od SDi do tego co napisałem i masz 150 KM, więc po co VVC? :)
Poza tym Vi to odmiana R200. W Vi siedział VVC 145 KM, a w ZRach VVC 160 KM.


taka różnica że ten diesel nadal nie jedzie a VI tak :) ile po modach będzie miał tyle co Leon 1,9 TDI R 150km 8,9 sek gdzie VI ma 7,5 sek... chociaż i tak wszelka polemika nie ma sensu bo i tak jak zwykle nic z tego nie będzie :)

Pływak - Wto Sie 10, 2010 20:39

dobryziom, z całym szacunkiem ale Leon ma ponad 200Kg więcej więc darujmy sobie takie porównania...
dobryziom - Wto Sie 10, 2010 21:07

Pływak napisał/a:
dobryziom, z całym szacunkiem ale Leon ma ponad 200Kg więcej więc darujmy sobie takie porównania...


200kg więcej od czego od SDI? niecałe 100kg :) co nie zmienia faktu że nadal mówimy o danych fabrycznych gdzie na ulicy zupełnie inna bajka :)

Pływak - Wto Sie 10, 2010 21:14

Od VI bo podałeś czasy Leona i VI, przy masie o 200KG mniejsze mógłby porobić roverka... śmiem twierdzić, że przy tej samej mocy klekot w R był by w stanie rywalizować z VI no ale niech mi ktoś pokaże wykres roverowskiego klekota z magiczną liczbą 150KM bo na razie żadnych konkretów nie ma... Po za tym swap w tym aucie to dla mnie poroniony pomysł co byś nie wybrał to za kasę auta+swap zawsze kupi się coś co na starcie będzie dysponowało przynajmniej takimi samymi osiągami, a dodatkowo będzie miało jakiś potencjał...
dobryziom - Wto Sie 10, 2010 21:20

Pływak napisał/a:
No właśnie ale sam zacząłeś z tym porównaniem. śmiem twierdzić, że przy tej samej mocy klekot był by w stanie rywalizować z VI no ale niech mi ktoś pokaże wykres roverowskiego klekota z magiczną liczbą 150KM bo na razie tylko żadnych konkretów nie ma... Po za tym swap w tym aucie to dla mnie poroniony pomysł co byś nie wybrał to za kasę auta+swap zawsze kupi się coś co na starcie będzie dysponowało przynajmniej takimi samymi osiągami, a dodatkowo będzie miało jakiś potencjał...


szczerze mówiąc jedyny diesel który zrobił na mnie wrażenie to BMW 335d ale to zupełnie inna bajka... może i by mógł podjąć rywalizacje ale i tak wiadomo jak by się skończyła :) ale tak jak mówisz święte słowa gdzie ta moc <wow> ?

Krzysi3k - Sro Sie 11, 2010 00:47

Ja chętnie bym się zmierzył z ZRem 160 jak wymienie wtryski.
Pływak, ja w najbliższych dniach, albo w następnym tygodniu wstawie wykres, jak nie będzie poważnych komplikacji z wtryskami. Nie wiem ile dokładnie mi KM wypluje, ale to nie istotne. Na wtryskach od SDi postaram się jeszcze maksymalnie spłaszczyć wykres.
PS. Angole po 170-180 KM wyciskają z L-serii...

dobryziom - Sro Sie 11, 2010 08:20

Krzysi3k napisał/a:
Nie wiem ile dokładnie mi KM wypluje, ale to nie istotne. Na wtryskach od SDi postaram się jeszcze maksymalnie spłaszczyć wykres.
PS. Angole po 170-180 KM wyciskają z L-serii...


zatem czekamy :) chociaż te 180km... papier wszystko przyjmie...

Markzo - Sro Sie 11, 2010 08:46

Krzysiek z ZR160 chcesz się ciąć?? :shock:
bociannielot - Sro Sie 11, 2010 09:09

Krzysi3k, powodzenia :smile: , mam nadziję że zrobicie z tej ustawki jakiś filmik :ok: . Generalnie masz szansę ale myślę że musiałbyś dojść do tej granicy co Angole żeby ZR-kę wziąść. No ale czas pokaże :smile: . Ja czekam z niecierpliwością :mrgreen: .
Markzo - Sro Sie 11, 2010 09:42

z kreski szans brak :)
Krzysi3k - Sro Sie 11, 2010 10:01

Dlaczego nie miałbym szans z ZRem 160 jak sam miałbym powiedzmy te 150 KM i w miare równo rozłożony moment? ;)
Nie wiem jak miałbym na tej ustawce ruszyć, bo trochę boje się ze sprzęgła strzelać :P

dobryziom - Sro Sie 11, 2010 10:01

Markzo napisał/a:
z kreski szans brak :)


spoko spoko nie takie kille świat widział :)

Markzo - Sro Sie 11, 2010 10:09

spoko spoko ;) narazie jest 126KM do 150 brakuje spoooooro ;) a zr160 raczej serie trzymają :)
Krzysi3k - Sro Sie 11, 2010 10:11

Markzo, 126 było po samym chipie. Teraz jest spokojnie 130 KM.
Dołożę wtryski z SDi + poprosze faceta, żeby mi jeszcze trochę program podregulował i 20 KM na pewno dojdzie.
U angoli, jest jasno napisane, że pierdoły + chip = 130 KM lub wtryski z SDi + pierdoły = 130 KM :)
A wszystko razem 150 około :)
Poza tym ZR w serii ma chyba 156 KM ;)
Już bym dawno założył, ale poczta coś spieprzyła sprawę...

Markzo - Sro Sie 11, 2010 10:21

ja widziałem wykres serii na 158KM i wykres mojego kumpla na 173KM po samym strojeniu :)
dobryziom - Sro Sie 11, 2010 11:13

Markzo napisał/a:
spoko spoko ;) narazie jest 126KM do 150 brakuje spoooooro ;) a zr160 raczej serie trzymają :)


z tym trzymaniem serii to każdy mówi dopóki na hamownie nie pojedzie :) tak czy siak czekamy na postępy w klekocie :)

sobrus - Sro Sie 11, 2010 11:25

Jak sie ma z prędkościami na poszczególnych biegach w SDI? Trzebaby chyba dobrego kierownika, wysoki moment dodatkowo ułatwia zerwanie przyczepności.

ZR to wściekła bestia, z Civic R-Type sobie spokojnie radzi.
Mniejsza moc, ale mała masa silnika i ładny moment do odcinki.

SDI z drugiej strony wolny też nie jest, ciekaw jestem wyników takiego pojedynku.
Osobiście stawiam jednak na ZR.

Z ciekawości czy K-Series 1.6 da sie wystroić? Ile to kosztuje i na ile +KM można liczyć?
Z innym moich szalonych pomysłów: czy da sie zrobić 1.6 VVC? :P

Krzysi3k - Sro Sie 11, 2010 12:33

Ogólnie w klekotach roverowych najgorzej jest na 1 i 2 biegu... jak wrzuci się 3 bieg to najbardziej odchodzi. Niestety 1 i 2 są bardzo krótkie i trzeba lewarkiem dużo machać.
PS. Dziś już też raczej wtryskiwacze nie dojdą...

dobryziom - Sro Sie 11, 2010 13:54

sobrus napisał/a:
Jak sie ma z prędkościami na poszczególnych biegach w SDI? Trzebaby chyba dobrego kierownika, wysoki moment dodatkowo ułatwia zerwanie przyczepności.


dokładnie oraz porządną oponę...

sobrus napisał/a:
ZR to wściekła bestia, z Civic R-Type sobie spokojnie radzi.
Mniejsza moc, ale mała masa silnika i ładny moment do odcinki.


tutaj wręcz odwrotnie Civic Type R wciągnie ZR bez problemu wyższa moc, moment, lepsze przełożenia i zakres obrotów...

flapjck1 - Sro Sie 11, 2010 19:19

ktory type R?
bonus89 - Czw Sie 12, 2010 14:04

Klekot dostanie po dupie moim zdaniem, za dużo wachlowania lewarkiem i za duża strata czasu
bociannielot - Czw Sie 12, 2010 15:10

oj różnie to może być - z reguły turbo doładowany diesel o tej samej mocy co benzyna i w takim samym aucie - przewaga na korzyść diesel'a (moment obrotowy) - pożyjemy zobaczymy :) ja się nie mogę doczekać -po cichu też obstawiam benzynkę, ale możemy być zaskoczeni :D
Krzysi3k - Czw Sie 12, 2010 15:18

U mnie masa trochę wzrosła przez te bajery :P
Poza tym skąd ja wezme ZRa 160 do pojedynku? ;)
Najwyżej na hamowni przenośnej zmierze przyspieszenie 0-100 i porównamy.

bonus89 - Czw Sie 12, 2010 18:20

na hamowni przenośnej możesz mieć więcej szans, asfalt to nie to samo na asfalcie z większym momentem będziesz miał więcej problemów z trakcją
Ciufa - Czw Sie 12, 2010 19:15

Krzysi3k napisał/a:
Poza tym skąd ja wezme ZRa 160 do pojedynku?

na cwiartke chętny :D

[ Dodano: Czw Sie 12, 2010 20:15 ]
bociannielot napisał/a:
z reguły turbo doładowany diesel o tej samej mocy co benzyna i w takim samym aucie - przewaga na korzyść diesel'a (moment obrotowy)

juz któraś osoba to pisze na tym forum
kto wam takich głupot naopowiadał?
http://www.volkswagengolf...tdi-vs-18t-test

Pływak - Czw Sie 12, 2010 21:25

Ciufcia napisał/a:

juz któraś osoba to pisze na tym forum
kto wam takich głupot naopowiadał?
http://www.volkswagengolf...tdi-vs-18t-test


To nie są głupoty, po prostu nie ma reguły ja Ci mogę pokazać przykłady gdzie diesel przy tej samej mocy wg danych technicznych producenta objedzie benzynę jak i odwrotnie, wszystko zależy od danych jednostek Ty akurat dałeś porównałeś t. benzynę i t.diesla i osobiście uważam, że osiągi 1.8T są śmieszne w porównaniu 1.9TDi jeśli brać pod uwagę np. spalanie. Ta benzyna jedzie dopiero w wersji z Audi S3 ale tam spalanie jest trzykrotnie większe niż w TDi. Sam szukając auta poważnie zastanawiałem się nad silnikiem benzynowym w Alfie ale jak się okazało, że JTD po chipe na 145KM/320Nm bez problemu radzi sobie z benzyną 150KM i jeszcze w dodatku zobaczyłem spalanie benzyny to z miejsca podziękowałem i wybrałem diesla ale zdaje sobie sprawę, że niektórzy na dźwięk klekota są uczuleni i wolą benzyne ;)


bonus89, wiesz co to hamowania przenośna? Bo wydaje mi się, ze pomyliłeś z podwoziową...

Powiem tak: Krzysi3k, wkładaj wtryski jedz na dostrojenie odciąż go trochę wywalając na przykład to testu kanapę, fotel, zapasówkę itp. aby zbliżyć się lekko do masy benzyny i ustawiaj się z ZR160 jeśli jesteś w stanie wyciągnąć 150KM/320NM to kierownik ZR'a może się zdziwić...

Krzysi3k - Czw Sie 12, 2010 21:31

bonus89, co Ty za głupoty wygadujesz?
Wiesz jak wygląda przenośna hamownia? Nakłada się czujniki na koło i jazda po asfalcie...
Nie wiem jak będzie po wtryskach, ale na razie mi przyczepności nie zrywa. Opony sobie nieźle radzą.
Ciufcia, tam jest porównanie doładowanej benzyny i doładowanego diesla, a w 1.8 VVC turbo nie ma... Benzyny turbodoładowane mają prześliczny wykres momentu obrotowego. Wysoki od dołu i równy w prawie całym zakresie.

[ Dodano: Czw Sie 12, 2010 22:31 ]
Pływak, o ile się doczekam na wtryski.
Kupiłem od użytkownika bear007. Ma dobre opinie to sobie darowałem allegro... I teraz żałuje, bo się trochę boje o przesyłkę. Podobno w sobote wysłał priorytetem. Jest czwartek i dalej nie ma, a na domiar złego kontkakt się urwał.
Dziś regulowałem turbo, bo mi dmuchało prawie 1,5 bara :P
A odelżyć musiałbym sporo, bo mój waży teraz 1220 kg, a wg. katalogu powinien 1130 kg. Tylko to jest chyba waga z pustym bakiem, bo nie chce mi się wierzyć, że 90 kg dowaliłem.

Ciufcia, tylko mamy do siebie trochę daleko ;)

dobryziom - Czw Sie 12, 2010 21:56

waga jest zawsze podawana z bakiem :) Co do ścigania przy zbliżonych mocach i wadze największe znaczenie maja przełożenia w skrzyni i na tym bym się skupił :) Niestety porównie turbo diesla do turbo benzyny nie maja sensu... R220 SDI kontra Tomcat? OKI wygra w mniejszym spalaniu.
bociannielot - Pią Sie 13, 2010 14:21

Ciufcia, Ja wiem czy tam na korzyść 1.8T napisali? diesel dostał kilka więcej punktów, również podobnie przyspiesza mimo kilku kilo więcej.
Ciufa - Pią Sie 13, 2010 19:17

bociannielot napisał/a:
Ciufcia, Ja wiem czy tam na korzyść 1.8T napisali?
a czy ja napisałem, że 1.8T jest lepsze? po prostu nie zgodziłem się z tym co ty napisałeś czyli
bociannielot napisał/a:
z reguły turbo doładowany diesel o tej samej mocy co benzyna i w takim samym aucie - przewaga na korzyść diesel'a (moment obrotowy)

jak widać w powyższym linku te same auta o tej samej mocy i w dieslu i w benzynie mają takie same osiągi :ok:
Pływak napisał/a:
To nie są głupoty,

są i basta :razz:
Pływak napisał/a:
Ty akurat dałeś porównałeś t. benzynę i t.diesla

no chyba nie chcesz porównywać turbo diesla do wolnossącej benzyny? to może porównajmy odwrotnie: wolnossący diesel do turbo benzyny :D o tej samej mocy oczywiście

Krzysi3k - Pią Sie 13, 2010 19:19

Ciufcia, ale mowa jest ZR 160 vs ZR iDT po modach :)
Pływak - Pią Sie 13, 2010 19:31

Ciufcia napisał/a:
bociannielot napisał/a:
Ciufcia, Ja wiem czy tam na korzyść 1.8T napisali?
a czy ja napisałem, że 1.8T jest lepsze? po prostu nie zgodziłem się z tym co ty napisałeś czyli
bociannielot napisał/a:
z reguły turbo doładowany diesel o tej samej mocy co benzyna i w takim samym aucie - przewaga na korzyść diesel'a (moment obrotowy)

jak widać w powyższym linku te same auta o tej samej mocy i w dieslu i w benzynie mają takie same osiągi :ok:

Jak tam widzę turbodołądowany diesel i benzyna, a nie turbodołądowany diesel i turbodoładowana benzyna :]
Cytat:
no chyba nie chcesz porównywać turbo diesla do wolnossącej benzyny? to może porównajmy odwrotnie: wolnossący diesel do turbo benzyny :D o tej samej mocy oczywiście

Powiedz mi proszę Ciufcia o czym od pczątku prowadzimy dyskusje? Bo mi się zdaje, ze o 2.0SDi vs 1.8VVC :mur:

Ciufa - Pią Sie 13, 2010 19:43

dobra, odpadam, nie chce mi sie ;)
scanikwwo - Sob Sie 28, 2010 17:23

Na moje to iDT nie ma najmniejszych szans. Benzyna kręci się wyżej i ma sensowniejsze przełożenia do ostrego przyspieszania. Przecież 1 i 2 w dieslu są po to, żeby przyczepę z miejsca ruszyć ;) Dopiero na trójce można coś sensownie przyspieszyć. Taka benzyna ciągnie do prawie setki jeszcze na dwójce. Także odpada wachlowanie biegami. Do 150 km/h diesel na pewno może się schować. Poza tym dynamicznie ruszyć takim dieselem po modach, też nie jest tak łatwo bez zerwania przyczepności. Benzynką można strzelić ze sprzęgła przy dobrej oponie przy ok. 3500 i rusza jak opętany. Diesel albo zmuli, albo zerwie. Niestety - taka prawda.
Raptile - Sob Sie 28, 2010 18:03

scanikwwo napisał/a:
NaDo 150 km/h diesel na pewno może się schować.


haha dobre

scanikwwo - Sob Sie 28, 2010 20:12

Raptile napisał/a:
scanikwwo napisał/a:
NaDo 150 km/h diesel na pewno może się schować.


haha dobre


Haha, masa argumentów jednak przekonała mnie do Twojego zdania.

Krzysi3k - Sob Sie 28, 2010 20:16

scanikwwo, dobrze gadasz, że dieslem trzeba machać, bo dwa pierwsze biegi są krótkie okropnie. Ale z tym zerwaniem przyczepności wprawiony kierowca który zna swój samochód sobie poradzi :)
Myślę, że mógłby być to dość wyrównany pojedynek z delikatnym wskazaniem na ZRa 160 w przypadku gdyby diesel miał 150 KM :)

scanikwwo - Nie Sie 29, 2010 03:41

Krzysi3k napisał/a:
scanikwwo, dobrze gadasz, że dieslem trzeba machać, bo dwa pierwsze biegi są krótkie okropnie. Ale z tym zerwaniem przyczepności wprawiony kierowca który zna swój samochód sobie poradzi :)
Myślę, że mógłby być to dość wyrównany pojedynek z delikatnym wskazaniem na ZRa 160 w przypadku gdyby diesel miał 150 KM :)


Si. Niemniej jednak twierdzę, że wyższość nie typu zasilania a raczej przełożeń odgrywą kluczową rolę. W życiu nie śmiałbym stwierdzić, że diesel jest gorszy. Po prostu ma przełożenia dobrane bardziej w "roboczym" stylu, gdzie benzyna nastawiona jest na performęs ;) Nie będziemy się poraz enty kłócić o benzyna vs diesel. Za każdym razem przytacza się turbodiesele vs benzyna NA. Potem jest benzyna NA VS TDiesel po ostrych modach (vide temat) kończąc na tym, że AUDI wygrywa LeMans w TDI nie wspominając o ich faworyzowaniu ze strony technicznej. Ludzie, dajcie w końcu sobie wbić do głowy - benzyna NA z dieselem NA = nokaut. Benzyna Turbo z Dieselem Turbo = nokaut. Nawet jeśli skrzynie będą identyczne, to benzyna robi robotę dwa razy "wyżej" (7000rpm) niż diesel. Stąd przewaga. Nie mówimy oczywiście o spalaniu ;)

Pozdrawiam,
scanikwwo

Bumelant - Nie Sie 29, 2010 08:38

Moje "3 grosze" sprawdzone organoleptycznie pare lat temu - bo tak "gaworzycie" na sucho Panowie:

http://www.simon.cstnet.pl/filmy/wyscigi.wmv

kilka ciekawych przejazdow seria VVC vs miedzy innymi TDI i VTI.

od 3:30 pojedynek z TDI 240 koni i 420 NM ;)

Reasumujac - TAK diesel pokona vvc - tylko zrobcie w Roverze taka moc i taki niut ;)

Pozdros!

scanikwwo - Nie Sie 29, 2010 11:23

Bumelant napisał/a:


Reasumujac - TAK diesel pokona vvc - tylko zrobcie w Roverze taka moc i taki niut ;)

Pozdros!


Dziękujemy, do widzenia tematowi powiedzieć pora. Poza tym offtop jak cholera, no ale spór uważam za rozstrzygnięty. Najważniejsze.